Είναι ηλεκτρικό και το δείχνει με ένα παρουσιαστικό σαφώς φουτουριστικό, που κρύβει επαρκείς ποσότητες σύγχρονης τεχνολογίας, η οποία μεταξύ άλλων αντικατοπτρίζεται και στην τιμή. Φιλοσοφώντας θα πούμε ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια πραγματικότητα που προσπαθεί να ισχυροποιήσει τη θέση της, οδηγώντας θα πούμε ότι το πρώτο ηλεκτρικό BMW που δοκιμάζει την τύχη του στην αγορά, εκτός από οικολογικό είναι επίσης ένα ευχάριστο και πρακτικό αυτοκίνητο… Του Νίκου Λουπάκη

Ads

 
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν οδηγεί κανείς συχνά, ακόμα και αν είναι ειδικεύμενος δημοσιογράφος. Η επταήμερη λοιπόν συμβίωση με το i3 της BMW είναι από μόνη της μια είδηση, μια αλλαγή στη ρουτίνα, μια δοκιμή που την περιμένεις με ενδιαφέρον. Μιλάμε για αυτοκίνητο κατά 1 χιλιοστό μικρότερο των 4 μέτρων, δηλαδή για μοντέλο που αν είχε συμβατικό βενζινοκινητήρα θα έπρεπε να αντιπαρατεθεί στην αγορά με αυτοκίνητα όπως το Polo ή το Fiesta ή το Yaris, αλλά με τιμή λιμουζίνας, που όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό πίνακα ξεπερνά τα 36.000 ευρώ. Και που από την άλλη υπόσχεται εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης, με τη… βοήθεια της ΔΕΗ.

Ξεκινάμε λοιπόν κάπως παράδοξα, με τις ενδείξεις στον υπολογιστή ταξιδίου της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, που κυμάνθηκε μεταξύ 14,8 και 15,1 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και η οποία – όπως είναι απολύτως φυσικό – ήταν μεγαλύτερη από την τυποποιημένη των 12,9 kWh/100 km, που βλέπετε στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Αλλά που ακόμα και έτσι, μειώνει θεαματικά το κόστος κίνησης μέσα στην πόλη – και το «μέσα στην πόλη» δεν το βάζουμε τυχαία, καθώς το i3 είναι φτιαγμένο για να κινείται σε αστικά κέντρα. Υπεύθυνη γι’ αυτό η αυτονομία των 130 – 160 θεωρητικών χιλιομέτρων που προσφέρει η τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα μπαταρία λιθίου.

Η βραδυνή σύνδεση σε μια απλή πρίζα επιβεβλημένη για να δεις το πρωί στο ταμπλό του i3 ότι έχεις τη δυνατότητα να κινηθείς για 130 – 144 χιλιόμετρα. Η ένδειξη «έπαιζε» από μέρα σε μέρα, κάτι που είχε να κάνει βέβαια με το πόσο οικονομικά είχαμε κινηθεί την προηγούμενη.

Ads

Η αλήθεια είναι ότι το να οδηγείς οικονομικά είναι από τη μια επιβεβλημένο, για να μην «καταστρέψεις» την αυτονομία, από την άλλη δύσκολο, γιατί απαιτεί αυτοσυγκράτηση. Ο ηλεκτροκινητήρας μεταδίδει στους πίσω τροχούς ροπή 250 Nm (όση και ενός βενζινοκινητήρα 2.000 κ.εκ.) η οποία είναι διαθέσιμη πρακτικά από τις μηδέν στροφές, με αποτέλεσμα πραγματικά εντυπωσιακές, «αεροπορικού» τύπου επιταχύνσεις – και εδώ επιβάλλεται η αυτοσυγκράτηση, γιατί αν πατάς αφειδώς το γκάζι, η κατανάλωση εκτοξεύεται στα ύψη. Εντυπωσιακές είναι και οι επιταχύνσεις εν κινήσει, σύμμαχος της ενεργητικής ασφάλειας στα προσπεράσματα, εντυπωσιακή είναι και η έλλειψη θορύβου της μηχανής.

Μην κάνετε όμως το λάθος να πιστέψετε ότι το i3 είναι σπορ ούτε επειδή μπορεί να επιταχύνει τόσο γρήγορα, επειδή έχει το σήμα BMW στη μάσκα. Την πρώτη φορά που θα θελήσετε να στρίψετε γρήγορα θα διαπιστώσετε ότι γλιστράτε νωρίτερα απ’ ότι περιμένατε και ότι επίσης νωρίτερα ενεργοποιούνται και τα διάφορα ηλεκτρονικά βοηθήματα. Και αν αναρωτηθείτε τι κάνουν αυτά τα τεράστια λάστιχα στις 19άρες ζάντες, κοιτάχτε τα προφίλ και θα δείτε ότι είναι αναπάντεχα στενά προς χάριν της οικονομίας.

Όλα αυτά συμβαίνουν χωρίς την έγνοια αλλαγών ταχυτήτων, αφού κιβώτιο ταχυτήτων το i3 δεν έχει, οδηγείται σαν αυτόματο, γεγονός που του προσδίδει πόντους στον τομέα της ευκολίας χρήσης και το μόνο που μπορεί να ξενίσει τον οδηγό είναι η έντονη επιβράδυνση (ιδιαίτερα στις χαμηλές ταχύτητες) κάθε φορά που αφήνεις το γκάζι, προς όφελος της ανάκτησης ενέργειας.

Έχοντας ξεκαθαρίσει το χαρακτήρα και τα όρια του αυτοκινήτου έρχεται η ώρα να δώσουμε τα εύσημα στο τιμόνι που κόβει εξαιρετικά, επιτρέποντας ελιγμούς που είναι αδύνατο να πραγματοποιηθούν με τέτοιου μεγέθους συμβατικό αυτοκίνητο.

Όπως επίσης εύσημα πρέπει να αποδοθούν για τη σχεδίαση του εσωτερικού που είναι δύσκολο να μην παραδεχθείς ότι σου φτιάχνει τη διάθεση – και εμείς σημειώνουμε την ιδιαίτερα ζεστή (από ψυχολογική άποψη) παρουσία του ξύλου ευκαλύπτου στο ταμπλό. Οι δύο έγχρωμες οθόνες (η μία παίζει το ρόλο του πίνακα οργάνων) διακρίνονται για την ευκρίνειά τους, ενώ η πρακτικότητα είναι ένα ακόμα ατού του ηλεκτρικού BMW, καθώς σου δίνει τη δυνατότητα να απλώσεις όλα τα καθημερινά μικροπράγματά σου, στις «άπειρες» βολικές θήκες που προσφέρει το εσωτερικό.

Η μεσαία κολώνα λάμπει δια της απουσίας της σε μια προσπάθεια να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα (όπου χωράνε άνετα δύο ενήλικες), ωστόσο, εκτός από τις πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα, χρειάζεται να αξιοποιήσει κανείς και το «ρίξιμο» των μπροστινών καθισμάτων για πραγματική άνετη είσοδο. Πορτμπαγκάζ υπάρχει μόνο πίσω, ο μικρός αποθηκευτικός κάτω από το εμπρός καπό προορίζεται κυρίως για το φορτιστή που πρέπει να έχει κανείς πάντα μαζί του, για να αξιοποιήσει την όποια δυνατότητα περιστασιακής φόρτισης*.

Δια ταύτα: το i3 της BMWείναι ένα από τα πιο πρακτικά και ευχάριστα αυτοκίνητα πόλης που έχουμε οδηγήσει. Αλλά, υπάρχει το αλλά, δηλαδή τα 36.000 ευρώ και επειδή δεν έχει νόημα να λέμε τι θα γινόταν αν… θα πρέπει να καταφύγουμε στο κλισέ του «οικολόγου πολυτελείας». Σε πιο απλά ελληνικά: αν μας περίσσευαν (πολλά) χρήματα θα είχαμε και ένα τέτοιο στο γκαράζ μας…
 
* Με τρίωρη, μεσημεριανή σύνδεση σε απλή πρίζα, είδαμε αύξηση της αυτονομίας κατά 40 χιλιόμετρα.
 
Παρατήρηση: Τις τεχνικές λεπτομέρειες που αφορούν το BMW i3 (όπως επίσης και λεπτομέρειες σχετικά με τον εξοπλισμό του μοντέλου) μπορείτε να τις βρείτε σε παλιότερο άρθρο μας
 
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Bridgestone Ecopia EP500 155/50 R19 εμπρός και 175/60 R19 πίσω.
 
ΥΠΕΡ: Το «τράβηγμα» του ηλεκτροκινητήρα, το όμορφο, ποιοτικό & πρακτικό εσωτερικό, το χαμηλό κόστος κίνησης, η ευελιξία

ΚΑΤΑ: Ανάρτηση «ξερή» στις λακκούβες, μέτριο πορτμπαγκάζ, τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας: 125 kW (170 hp)
Μπαταρία: Li-ion 360 V / 22 kWh
0-100 km/h: 7,2’’ (7,9’’)
Ταχύτητα: 150 km/h
Αυτονομία: 130-160 km (μέγιστη 200 km)
M x Π x Y: 3999 x 1775 x 1578 mm
Πορτμπαγκάζ: 260 λίτρα
Τιμή36.150 €