Η πρεμιέρα, πρεμιέρα, αλλά η μεγάλη είδηση για τη νέα C-Class δεν είναι το γεγονός ότι η καινούρια εκπρόσωπος της Mercedes στη μεσαία κατηγορία έκανε με κάθε επισημότητα την εμφάνισή της στο σαλόνι της Γενεύης, αλλά το ότι τιμή της βασικής έκδοσης του μοντέλου – με κινητήρα 1600 κ.εκ./156 ίππων – θα είναι στην Ελλάδα 31.470 ευρώ. Του Νίκου Λουπάκη

Ads

Με βάρος που έχει μειωθεί κατά 100 κιλά, νέους, οικονομικούς κινητήρες, καθώς και με νέα συστήματα υποβοήθησης, η νέα C-Class έρχεται ολοταχώς υποσχόμενη οικονομία, άνεση και ασφάλεια υψηλότατου επιπέδου ενώ η νέα αερανάρτηση που προσφέρεται στον προαιρετικό εξοπλισμό φροντίζει για το κάτι παραπάνω στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης.

Μερικά τεχνικά στοιχεία δίνουν μια πρώτη εικόνα για το νέο μοντέλο, που είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις και προϊδεάζει για προσφορά μεγαλύτερων εσωτερικών χώρων: κατά 80 χιλιοστά έχει αυξηθεί το μεταξόνιο (δηλαδή ανέβηκε στα 2840 χιλιοστά), το μήκος κατά 95 χιλιοστά (4686 χιλιοστά) και το πλάτος κατά 40 χιλιοστά (1810 χιλιοστά) σε σχέση με την προκάτοχό του. Επιπλέον, το πορτμπαγκάζ έχει επίσης αυξημένη χωρητικότητα, 480 λίτρων.

Τώρα για τη δίπορτη – και αναμφίβολα εντυπωσιακή – S-Class Coupe τι να πει κανείς; Τεχνολογία, πολυτέλεια κλπ. κλπ. σε υψηλότατο επίπεδο, όπως υψηλότατη είναι και η τιμή. Αλλά ας μη ξεχνάμε ότι η γοητεία της μπουρζουαζίας είναι γλυκιά…

Ads

Θα διατίθεται με κινητήρα V8 biturbo, 4663 cc, που αποδίδει 335 kW (455 hp), ενώ η ροπή στρέψης θα φτάνει τα 700 Νm. Προσέξτε τώρα λεπτομέρεια: «Η εμπειρία οδήγησης αυτού του δυνατού κινητήρα θα υποστηρίζεται από τον ήχο του συστήματος εξάτμισης, ο οποίος θα «μιλάει» στο συναίσθημα, αφού το σύστημα περιλαμβάνει δύο πτερύγια που ανοίγουν και κλείνουν πνευματικά, ανάλογα με την ταχύτητα του κινητήρα. Όταν τα πτερύγια ανοίγουν, τα καυσαέρια φεύγουν από διαφορετική διαδρομή από το πίσω σιλανσιέ, ώστε ο ήχος του αυτοκινήτου να είναι ακόμη πιο δυνατός. Το σημείο ανοίγματος των πτερυγίων εξαρτάται από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεχτεί – στο πρόγραμμα S τα πτερύγια ανοίγουν νωρίτερα απ’ ότι στο πρόγραμμα Ε. Ο εξαιρετικός, δυναμικός ήχος από την εξάτμιση ακούγεται μόλις η S-Class Coupe πάρει μπροστά.»

Δηλαδή τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη του, καθώς τα λεφτά είναι πολλά! Η έναρξη των πωλήσεων έχει προγραμματιστεί για το δεύτερο εξάμηνο του 2014 – και ενδεχομένως αυτή η πληροφορία να μην είναι τόσο ακαδημαϊκού χαρακτήρα, καθώς πάντα υπάρχουν οι… έχοντες!

Για τους πιο απαιτητικούς από αυτούς, στο ανανεωμένο «μενού» συναντάμε την S 600, με κινητήρα V12 biturbo (με ισχύ 390 kW [530 hp] και ροπή 830 Nm), την κορυφαία έκδοση της γκάμας της S-Class, αφού διατίθεται αποκλειστικά με μακρύ μεταξόνιο και με πολυτελέστατο πακέτο εξοπλισμού. Σημειώστε ότι όλα τα μοντέλα της γκάμας θα αναβαθμιστούν με την προσθήκη στον εξοπλισμό τους του head-up display, του touchpad και του συστήματος COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS.

Στον αναπόφευκτα πλούσιο βασικό εξοπλισμό της S 600 συναντάμε συστήματα όπως το LED Intelligent Light System, η ανάρτηση MAGIC BODY CONTROL με το σύστημα ROAD SURFACE SCAN και το πακέτο Driving Assistance Plus.
Για τους ακόμα πιο απαιτητικούς, υπάρχει τέλος η νέα S 65 AMG, που κάτω από το καπώ της κρύβει δώδεκα κυλίνδρους, twin-turbocharging, και 630 ολόκληρους ίππους.