Σε περιπτώσεις σαν αυτές του Adam το ζητούμενο δεν είναι το μικρό που προσφέρει οικονομία και ευελιξία, αλλά πρωτίστως το μικρό που ξεχωρίζει λόγω στιλ. Με ότι καλό ή κακό μπορεί αυτό να συνεπάγεται. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης.
Ads
Το τι επιχειρεί να κάνει η Opel με το Adam είναι παραπάνω από προφανές για τους… παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Η επιτυχία του Fiat 500 (αλλά και του Lancia Ypsilon) άνοιξε ένα δρόμο, στον οποίο καλούνται να βαδίσουν όχι οποιαδήποτε μικρά, αλλά τα μικρά με άποψη.
Και άποψη στη συγκεκριμένη περίπτωση, πέρα από τις όποιες σχεδιαστικές γραμμές αφορούν το αμάξωμα, εμπεριέχει η διχρωμία, τα διάφορα διακοσμητικά, οι διαφόρων τύπων και σχεδίων ζάντες, ο… ουρανός με τ’ άστρα (αναφερόμαστε εδώ στον «ουρανό», δηλαδή την οροφή όπως τη βλέπουν από μέσα οδηγός και επιβάτες το βράδυ), το πολύχρωμο εσωτερικό, η ποικιλία των επενδύσεων των καθισμάτων και –φυσικά- η δυνατότητα εξατομίκευσης, δηλαδή η δυνατότητα που έχει ο πελάτης να διαμορφώσει το αυτοκίνητο που αγοράζει όπως αυτός θέλει, επιλέγοντας εκείνα τα σχέδια και χρώματα που του ταιριάζουν.
Μια επίσκεψη στο site της Opel επιβεβαιώνει του λόγου το αληθές, από κει και πέρα βέβαια το θέμα είναι τι συμβαίνει με αυτό το όμορφο μικρό επί της ασφάλτου.
Η πρώτη μας – θετική – παρατήρηση αφορά την ποιότητα κατασκευής, που σίγουρα «πείθει», προσπαθώντας να επιβεβαιώσει το κάτι παραπάνω που πληρώνεις για το Adam. Και τα υλικά, και το γενικότερο «δέσιμο» προδιαθέτουν θετικά, ο θόρυβος είναι σε γενικά χαμηλά επίπεδα, υπάρχει δηλαδή ένα πολιτισμένο σκηνικό που δέχεται την τελική πινελιά από στοιχεία όπως η μεγάλη έγχρωμη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (που μπορεί να συνδυάζεται και με σύστημα πλοήγησης), τα τύπου μπάκετ καθίσματα κ.λπ.
Οι εξωτερικές διαστάσεις μπορεί να μη λένε το παν, δίνουν όμως μια πρώτη εικόνα για το τι συμβαίνει με τους χώρους, ιδιαίτερα αν συνυπολογίσει κανείς το σχήμα του Adam, με τη «χυτή» ράχη. Προφανώς οι εμπρός επιβάτες κάθονται άνετα απολαμβάνοντας όλα τα… καλά που αναφέραμε, πίσω όμως τα γόνατά σου έχουν θέμα, πρόκειται για θέσεις που προορίζονται για μικρά παιδιά. Από την άλλη, το πορτμπαγκάζ, αν και αρχικά δείχνει μικρό, καταφέρνει να χωρέσει τα εβδομαδιαία ψώνια στο σούπερ μάρκετ.
Επιστρέφοντας τώρα στο «δέσιμο» που αναφέραμε προηγουμένως, πρέπει να σημειώσουμε ότι αυτό συνδέεται και με μια άλλη ουσιαστική παράμετρο της γενικότερης λειτουργίας του αυτοκινήτου. Ο λόγος για την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που σου επιτρέπει να μην ασχολείσαι ιδιαίτερα με την ταχύτητα που κινείσαι. Η ευστάθεια του Adam σε στροφές και ευθείες είναι υπεράνω πάσης υποψίας, κρητική όμως – και μάλιστα αυστηρή – επιδέχονται οι επιδόσεις. Οι 70 ίπποι από τα 1200 κ.εκ. αποδεικνύονται λίγοι όχι για το κάτι παραπάνω, αλλά για αυτό που μπορεί να προσφέρει η ανάρτηση. Αναγκαστικά λοιπόν επιλέγεις να κινείσαι σε πιο ήπιους ρυθμούς και να μην πιέζεις άσκοπα τον κινητήρα καταναλώνοντας επιπλέον βενζίνη, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα. Όποιες σπορτίφ ανησυχίες έχεις τις ξεχνάς, κινείσαι στους ρυθμούς της πόλης απολαμβάνοντας στιλ, ποιότητα και πολυτέλεια.
Υπάρχει βέβαια και η έκδοση με τον μεγαλύτερο κινητήρα (1.4 / 100 PS) που προϊδεάζει για άλλες καταστάσεις, αλλά αυτή κοστίζει επιπλέον 1.000 ευρώ…
Κάπου εδώ έρχεται η ώρα της οικονομοτεχνικής ανάλυσης, γιατί η τιμή στην οποία τελικά θα αγοράσει κάποιος το Adam είναι κάτι σχετικό. Με βάση τη λογική ότι δεν πρόκειται για τον ορισμό του πρακτικού αυτοκινήτου, καθώς πλασάρεται πρωτίστως ως διαφορετικό, όμορφο και πολυτελές, είναι εύκολο να επιβαρυνθεί κανείς με 600 ευρώ για μια ηλιοροφή ή με 300 ευρώ για ηλεκτρονικό κλιματισμό αντί του κλασικού air condition ή με 850 ευρώ για δερμάτινη ταπετσαρία.
Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι το Adam είναι το αυτοκίνητο του εργένη που θέλει να ξεχωρίζει. Για «δεύτερο» αυτοκίνητο θα το προτείναμε αν επρόκειτο να παίξει το ρόλο του προσωπικού μεταφορικού μέσου κάποιου μέλους της οικογενείας, αλλά δεν είναι ότι καλύτερο για να πηγαινοφέρνεις τα παιδιά σου στο σχολείο. Με λίγα λόγια το μικρό Opel είναι αυτό που δείχνει και, υπό αυτή την έννοια, τίμιο στον καιρό της κρίσης…
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Continental ContiEcoContact 195/55 R16 81Η. Τέλη κυκλοφορίας 106,20 ευρώ.
ΥΠΕΡ Εμφάνιση (+δυνατότητα εξατομίκευσης), ευελιξία, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά
ΚΑΤΑ Μέτριες επιδόσεις
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1229 cm3
Ισχύς 70 hp / 5600 rpm
0-100 km/h 14,9’’
Ταχύτητα 165 km/h
Κατανάλωση* 7,1 / 4,2 / 5,3 l/100 km
Εκπομπές CO2 124 g/km
M x Π x Y 3698 x 1720 x 1484 mm
Πορτμπαγκάζ 170 λίτρα
Τιμή** 12.900 €
* Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
** Τιμή βασικής έκδοσης “JAM”, με air condition, 6 αερόσακους, ABS, ESP, ηλεκτρ. τιμόνι ρυθμ. σε ύψος και απόσταση, σύστημα “stop & start”, ηχοσύστημα με πέντε ηχεία, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό κ.ά.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >