Η Siemens, μετά την επίτευξη «φιλικού διακανονισμού» με το ελληνικό δημόσιο για την υπόθεση των μιζών, επανέρχεται σταδιακά στους μεγάλους διαγωνισμούς.

Ads

 
Όπως αναφέρεται στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, μετά την κατάθεση αρχικού ενδιαφέροντος για την εξαγορά της πρώην τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, της νυν ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού), η Siemens παρέλαβε τα τεύχη της προμήθειας των 25 νέων συρμών του Τραμ.
 
Στους δύο παραπάνω διαγωνισμούς η γερμανική εταιρεία «κονταροχτυπιέται» με τη γαλλική Alstom. Για την προμήθεια των 25 συρμών του Τραμ, προϋπολογισμού 66,2 εκατ. ευρώ άνευ ΦΠΑ, οι δεσμευτικές προσφορές κατατίθενται στις 10 Φεβρουαρίου, ενώ για την πρώην τεχνική βάση του ΟΣΕ (ΕΕΣΣΤΥ) η ανακήρυξη του αναδόχου αναμένεται το β’ εξάμηνο του 2014.
 
Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα της Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας, η Siemens δεν διάγει και τις καλύτερες ημέρες της στην Ελλάδα, αλλά ούτε και παγκοσμίως (αναμένεται να προχωρήσει σε 15.000 απολύσεις το 2014) και γι’ αυτό «διψά» για νέα έργα. Βάσει ισολογισμών, η εταιρεία είναι ζημιογόνος στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα για την περίοδο 1 Οκτωβρίου 2011 – 30 Σεπτεμβρίου 2012, η Siemens Ηλεκτροτεχνικών Εργων είχε κύκλο εργασιών 81 εκατ. και ζημιές 7,1 εκατ. και η Siemens Διαγνωστικά Υγείας, την ίδια περίοδο, έσοδα 28,7 εκατ. και ζημιές 5,7 εκατ.
 
Πέρα από την τεχνική βάση του ΟΣΕ και τους συρμούς του Τραμ, η Siemens είναι παρούσα και στο Αττικό Μετρό. Είναι γνωστό ότι οι σταθμοί Ηλιούπολη, Αλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό, αν και ήταν έτοιμοι σε ποσοστό 95%, δόθηκαν σε λειτουργία μετά την πάροδο 4 ετών, επειδή κανένας υπουργός Μεταφορών δεν υπέγραφε τη σύμβαση σηματοδότησης του έργου, όπου ανάδοχος ήταν η Siemens, εξαιτίας της αποκάλυψης του σκανδάλου των μιζών.
 
Τελικά, έπειτα από πίεση της τρόικας και ειδικότερα της «Ομάδας Δράσης» του Χορστ Ράιχενμπαχ, ο υπουργός Μεταφορών Μ. Βορίδης, επί κυβέρνησης Λ. Παπαδήμου, υπέγραψε την περιβόητη σύμβαση (Μάρτιος 2012), ύψους 41,4 εκατ. και ελύθη ο «γόρδιος δεσμός».
 
Ωστόσο, η εν λόγω σύμβαση επηρέασε, σε σημαντικό βαθμό, και την προμήθεια των 17 νέων συρμών του Μετρό από την κοινοπραξία Hyundai Rotem – Hanwha. Αυτό, διότι το σύστημα ελέγχου των νέων συρμών εντάσσεται στα έργα της Siemens. Οι συρμοί είναι νέας γενιάς και δεν μπορούν να είναι συμβατοί με τα παλιά συστήματα.
 
Σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση, 2 από τους νέους συρμούς θα παραληφθούν από την Αττικό Μετρό στη ΣΤΑΣΥ, στις αρχές Ιανουαρίου, άλλοι 3 έως τα τέλη Ιανουαρίου και οι υπόλοιποι 12 στο πρώτο τετράμηνο του έτους, οπότε σταδιακά θα κάνουν την εμφάνισή τους.
 
Συνολικά, πρόκειται για 17 συρμούς των έξι βαγονιών, οι οποίοι κατασκευάστηκαν στη Νότια Κορέα από την κοινοπραξία Hyundai Rotem -Hanwha. Κόστισαν 155 εκατ. ευρώ και η προμήθειά τους έγινε για τις επεκτάσεις του Μετρό, όχι μόνο προς το Ελληνικό, το Χαϊδάρι και το Περιστέρι, αλλά κυρίως για την επέκταση προς τον Πειραιά.
 
Ενδιαφερόμενοι για Τραμ
 
Όπως αναφέρεται στην Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία, συνολικά 13 ενδιαφερόμενοι έλαβαν τα τεύχη προκήρυξης του διαγωνισμού των 25 βαγονιών του Τραμ που προκήρυξε η Αττικό Μετρό. Ο σχετικός διαγωνισμός είναι προγραμματισμένος να διεξαχθεί στις 10 Φεβρουαρίου και αφορά την προμήθεια 25 νέων συρμών δεύτερης γενιάς.
 
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 66,25 εκατ. (ποσό χωρίς ΦΠΑ) και, σύμφωνα με την προκήρυξη, η προμήθεια των συρμών πρέπει να ολοκληρωθεί σε διάστημα 940 ημερών (31,5 μήνες). Τα τεύχη παρέλαβαν, μεταξύ άλλων, οι εξής εταιρείες: Siemens, Alstom, Bombardier, Solaris (έχει προμηθεύσει τα λεωφορεία της ΟΣΥ), Caf και Scoda. Οι νέοι συρμοί αναμένεται να παραληφθούν εντός του 2016 και θα καλύψουν τις ανάγκες που θα προκύψουν από τις νέες επεκτάσεις προς Πειραιά (5,4 χλμ.), Αργυρούπολη (1,1 χλμ.) και Πατησίων (2,2 χλμ.).