Με απαιτήσεις μπήκαν οι Γερμανοί στην κατηγορία των «μίνι» με το up! που είναι δεόντως πρακτικό και πολύ. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Ads
Το Lupo το έχετε ξεχάσει, ίσως γιατί δεν καταφέρατε ποτέ να το γνωρίσετε. Τότε (1998) η Volkswagen κατασκεύασε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης που ήταν «περίπου» ακριβότερο από το Polo (!) και που όπως ήταν απολύτως φυσικό κατέληξε σε εμπορική αποτυχία. Τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει και το αυτοκίνητο με το οποίο οι Γερμανοί… ξανάρχονται – θεωρητικά τουλάχιστον – δείχνει ότι «μπορεί».
Και το πρώτο που μπορεί, είναι να προσφέρει απίστευτους –με βάση τις εξωτερικές διαστάσεις- χώρους. Είναι πράγματι εντυπωσιακό το πως σε ένα αυτοκίνητο που το μήκος του ξεπερνά ελάχιστα τα 3,5 μέτρα, μπορεί να καθίσει επιβάτης ύψους σχεδόν 1,90 μ. πίσω από οδηγό αντίστοιχου ύψους! Και παρόλα αυτά να υπάρχει και ένα υπολογίσιμο πορτμπαγκάζ του οποίου το πάτωμα κρύβει μία κανονική ρεζέρβα…
Εμείς βρεθήκαμε πρόσφατα στο τιμόνι ενός τρίθυρου up! με κινητήρα 75 ίππων (διατίθεται και σε πεντάθυρο) και δεν μπορούμε παρά να δηλώσουμε ότι εκτιμήσαμε ιδιαίτερα την ευελιξία και τη σβελτάδα του που συνοδεύεται μάλιστα και από χαμηλή κατανάλωση.
Σημειώνουμε στο σημείο αυτό ότι οι Γερμανοί, ακολουθώντας την αρχή που θέλει τους τρεις κυλίνδρους στα 1.000 κυβικά να είναι από την άποψη της θερμοδυναμικής πιο αποδοτικοί, εφοδίασαν το νέο τους μικρό με τέτοιου τύπου κινητήρα, σε δύο εκδόσεις, 60 και 75 ίππων.
Η κατανάλωση που διαπιστώσαμε, μέσα στην Αθήνα, για το «δικό μας» up! ήταν αρκετά χαμηλή – της τάξης των 6,5 λίτρων/100 χλμ. Και τα καλά νέα δεν σταματούν εδώ, αφού το up! όχι μόνο ξεκινά και επιταχύνει σβέλτα – με τα μέτρα της κατηγορίας φυσικά – αλλά και δε δυσκολεύεται να αναπτύξει ψηλές ταχύτητες. Σε ανοιχτό δρόμο κινείσαι ακόμα και με 150 km/h χωρίς να νιώσεις ότι το ο μικρός κινητήρας (που καθόλου δε δείχνει να πτοείται από τη μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου 5 σχέσεων) ζορίζεται. Η ηχομόνωση δεν είναι κακή, ο ήχος με την χαρακτηριστική χροιά των τριών κυλίνδρων δηλώνει διακριτικά παρών κατά την επιτάχυνση και το up! τελικώς αποδεικνύεται ανέλπιστα πολιτισμένο στις ψηλές ταχύτητες.
Την εργονομία θα την χαρακτηρίζαμε τυπική Volkswagen – εξαιρετική αν δεν υπήρχαν τα εξής μελανά σημεία: α) το κάθισμα του συνοδηγού που όταν μετακινηθεί για να μπει κάποιος στο πίσω κάθισμα δεν επανέρχεται εκεί που το είχες ρυθμίσει – και σου σπάει τα νεύρα, β) η άβολη εταζέρα του πορτ-μπαγκάζ στην οποία μονίμως γδέρνεις τα χέρια σου στη φορτοεκφόρτωση και γ) η απουσία διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού στην πόρτα του οδηγού (κάνεις… βουτιά για να ανοίξεις το δεξί τζάμι).
Τώρα, το γεγονός ότι η ανάρτηση δείχνει λίγο πιο «χαλαρή» απ’ ότι θα θέλαμε στις στροφές και κάπως ξερή στις εγκάρσιες ανωμαλίες, δεν μπορείς να πεις ότι αλλάζει την ουσία. Τα φρένα είναι αποτελεσματικά και το κράτημα του up! μπορεί να μην είναι το κορυφαίο της κατηγορίας, αλλά συμβαδίζει με το χαρακτήρα του και σε καμιά περίπτωση δεν σε προβληματίζει.
Επισημαίνουμε, τέλος, ότι το ταμπλό της πλούσιας έκδοσης highup! που οδηγήσαμε δημιουργεί σαφώς άλλη αίσθηση ποιότητας σε οδηγό και επιβάτες καθώς είναι βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος (σε αντίθεση με το μαύρο πλαστικό της έκδοσης start up!).
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Continental ContiPremiumContact2 185/55 R15 82T και διέθετε κανονική ρεζέρβα. Τέλη κυκλοφορίας 97,20 ευρώ.
ΥΠΕΡ: Εξαιρετική εκμετάλλευση χώρων, κινητήρας, χαμηλή κατανάλωση, ευελιξία – ευκολία παρκαρίσματος
ΚΑΤΑ: Χαλαρή και «ξερή» ανάρτηση, άβολη εταζέρα πορτμπαγκάζ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας: 999 cm3
» Ισχύς 75 / 6.200 rpm
0-100 km/h: 13,2’’
» Ταχύτητα: 171 km/h
Κατανάλωση*: 5,9 / 4,0 / 4,7 l/100 km
» Εκπομπές CO2: 108 g/km
M x Π x Y: 3540 x 1641 x 1489 mm » Πορτμπαγκάζ: 251 λίτρα
Τιμή**: 10.490 €
*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή βασικής έκδοσης startup! με air condition, 4 αερόσακους (6 σημείων), ηλεκτρομηχανικό τιμόνι ρυθμ. σε ύψος, προετοιμασία για ηχοσύστημα, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, ατσάλινες ζάντες 14’’, ρεζέρβα κανονικών διαστάσεων κ.ά. Η τετραθέσια έκδοση highup! που οδηγήσαμε (12.230 €) διαθέτει επιπλέον ESP, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ραδιο-cd, πίσω κάθισμα διαιρούμενο 60/40, μεταβλητό χώρο αποσκευών κ.ά.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >