Ένα ολοκληρωμένο και πρακτικό οικογενειακό μεταφορικό μέσο, με μικρή κατανάλωση, μεγάλους χώρους και ανταγωνιστικές επιδόσεις. Το κομμάτι της αισθητικής παίρνει πολύ συζήτηση, αλλά με τέτοια τιμή θέλεις απλώς να… κλείσεις τα μάτια. Του Νίκου Λουπάκη
Ads
Ευχάριστα τα νέα για όσους λατρεύουν τις «κούρσες». Το πεντάθυρο Skoda Rapid – αν δεν το ξέρεις από πριν – βάζεις στοίχημα ότι είναι τετράθυρο, δηλαδή σεντάν, δηλαδή… «κούρσα». Είναι το μοντέλο που ήρθε και μπήκε σφήνα ανάμεσα στο μικρό Fabia και στο Octavia, δημιουργώντας στην πρώτη του εμφάνιση την εντύπωση ότι ήρθε για να αντικαταστήσει το δεύτερο. Και που λανσαρίστηκε στην ελληνική αγορά σε τιμές που αξίζουν τον χαρακτηρισμό – τουλάχιστον – ενδιαφέρουσες. Και αυτό αφορά τόσο τη δική μας πετρελαιοκίνητη έκδοση των 105 ίππων, που κοστίζει 17.090 ευρώ, αλλά πολύ περισσότερο τη βενζινοκίνητη 1.2 TSi (86 ίπποι) που ξεκινά από τα 13.490 ευρώ.
Μπορεί να ξεκινάμε την αναφορά στην εμπειρία της συνύπαρξης με το Rapid λίγο ανάποδα, από την τιμή, αλλά αυτή είναι ένα στοιχείο που στη συγκεκριμένη περίπτωση λειτουργεί καθοριστικά υπέρ του συγκεκριμένου μοντέλου.
Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι μετά την τιμή υπάρχει το χάος. Όχι, το Rapid έχει τα προσόντα να κερδίσει τη συμπάθειά σου, ούτως ή άλλως.
Ο 1600άρης diesel επιδεικνύει αξιοσημείωτη ελαστικότητα καταφέρνοντας να τραβάει δυνατά από τις χαμηλές στροφές, ακόμα και με πλήρες φορτίο σε ανηφορικό δρόμο, χωρίς να καταναλώνει μεγάλες ποσότητες πετρελαίου. Η κατανάλωση που είδαμε στο trip computer, υπό σχετικά ευνοϊκές συνθήκες ήταν σίγουρα χαμηλή: 6,5 lit./100 km, με μέση ταχύτητα 32 km/h. Ενώ κατεβαίνοντας τη λεωφόρο Κηφισού, είδαμε ακόμα χαμηλότερη ένδειξη (5,6 lit./100 km, με μέση ταχύτητα 50 km/h).
Ο σφιχτός στις γρήγορες αλλαγές επιλογέας κατατάσσεται μάλλον στις λεπτομέρειες, ενώ το ίδιο ισχύει και για το γεγονός ότι το κιβώτιο ταχυτήτων έχει μόνο πέντε σχέσεις, όταν το «εξάρι» κιβώτιο τείνει να γίνει ο κανόνας. Τελικά το πιο ουσιώδες μειονέκτημα είναι το μικρό πίσω παρμπρίζ που δεν σου προσφέρει και την καλύτερη ορατότητα προς τα πίσω.
Η άλλη μεγάλη θετική έκπληξη έχει να κάνει με τους χώρους, ιδιαίτερα σε ότι αφορά τους πίσω επιβάτες. Το εσωτερικό πλάτος είναι βέβαια σαφώς μικρότερο από του Octavia, αλλά το γεγονός ότι στο πίσω κάθισμα έχεις τη δυνατότητα να κάτσεις -σχεδόν- σταυροπόδι, λέει πολλά. Το «σπηλαιώδες» πορτμπαγκάζ θα λέγαμε ότι αποτελεί παράδοση πλέον για τη Skoda, ενώ αξίζει να σημειώσουμε την ύπαρξη κανονικής ρεζέρβας (συνήθως η ρεζέρβα θυσιάζεται στο βωμό της χωρητικότητας του πορτμπαγκάζ).
Παράλειψη θα ήταν να μην κλείσουμε με μια θετική αναφορά στο κομμάτι της πρακτικότητας, καθώς το εσωτερικό είναι με τέτοιο τρόπο οργανωμένο (πολλές θήκες για μικροπράγματα + ποτηροθήκες) ώστε να διευκολύνει οδηγό και επιβάτες στις μικρές ή μεγάλες μετακινήσεις τους.
Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Dunlop SP Sport MAXX, 215/45 R16 86H και διέθετε κανονική ρεζέρβα. Τέλη κυκλοφορίας 95,40 ευρώ.
ΥΠΕΡ Xώροι, πρακτικότητα, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
ΚΑΤΑ Ορατότητα προς τα πίσω
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1596 cm3
Ισχύς 105 ps/ 4400 rpm
0-100 km/h 10,6’’
Ταχύτητα 190 km/h
Κατανάλωση* 5,6 / 3,7 / 4,4 l/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
M x Π x Y 4483 x 1706 x 1461 mm
Πορτμπαγκάζ 550 λίτρα
Τιμή** 17.090 €
* Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
** Τιμή έκδοσης Active με: air condition, 6 αερόσακους, ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESP και ABS, ηχοσύστημα mp3, ηλ. παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα κ.λπ.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >