Ένα εξαιρετικά πρακτικό αυτοκίνητο κατάλληλο για όλες τις δουλειές (και για την πόλη, και για το ταξίδι) με οικολογικά πιστοποιητικά. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης
Ads
Θεωρητικά, το πρώτο πράγμα που θα έπρεπε να μας κάνει εντύπωση στο υβριδικό Jazz είναι η χαμηλή κατανάλωση. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας που παίζει επίσης και το ρόλο της μίζας βοηθά στο έργο του τον βενζινοκινητήρα εξασφαλίζοντας τυποποιημένη κατανάλωση αρκετά μικρότερη των 5,0 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Ωστόσο στην πράξη –και αυτό ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα- η κατανάλωση είναι μεγαλύτερη. Οπότε τα 7,2 λίτρα/100 χλμ. που είδαμε εμείς στο trip computer του μικρού Honda (με μέση ταχύτητα 27 km/h) είναι μεν μια χαμηλή τιμή για κίνηση αποκλειστικά μέσα στην πόλη με ένα αυτοκίνητο βάρους 1162 κιλών, αλλά θα θέλαμε κάτι παραπάνω. Βλέπετε, η Honda κατασκευάζει αυτοκίνητα με εξαιρετικούς κινητήρες, που έτσι και αλλιώς καίνε πολύ λίγη βενζίνη, οπότε τίθεται το ερώτημα του πόσο γρήγορα θα αποσβέσει κανείς τη διαφορά τιμής σε σχέση με το «απλό» Jazz.
Πάντως ένας λόγος για να αγοράσεις το υβριδικό είναι το γεγονός ότι αυτό ανέκαθεν ερχόταν με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης), στοιχείο που αυξάνει κατακόρυφα την ευκολία οδήγησης του αυτοκινήτου. Εξαιρετικό κιβώτιο, με δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας («πεταλούδες» στο τιμόνι) με 7 φιξαρισμένες σχέσεις μετάδοσης. Στην αστική καθημερινότητα όμως ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις που νιώθεις την ανάγκη να επιλέξεις μόνος σου κάποια ταχύτητα (ίσως σε κάποια κατηφόρα, για φρενάρισμα με τον κινητήρα).
Κατά τ’ άλλα, στο Jazz συναντάμε έναν ασυναγώνιστο συνδυασμό χώρων-πρακτικότητας. Παρά το μικρό του μήκος προσφέρει άφθονους χώρους για 4 μεγαλόσωμους ενήλικες που έχουν στη διάθεσή τους έναν απίστευτο αριθμό από κάθε τύπου θήκες για μικροπράγματα. Ενώ τα πραγματικά «μαγικά» πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πανεύκολα (είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω) δίνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς εξαιρετικά ογκωδών αντικειμένων – παρά το γεγονός ότι η μπαταρία του υβριδικού συστήματος «κλέβει» χώρο από το πορτμπαγκάζ. Κανένα παράπονο από την ποιότητα, σωστή η εργονομία με την κάπως «ψηλή» θέση οδήγησης να προσφέρει καλύτερη ορατότητα.
Παρατήρηση: Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε είχε λάστιχα 175/65 R15 (ρεζέρβα τύπου «ανάγκης», στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ). Τέλη κυκλοφορίας 93,6 ευρώ. Ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο.
ΥΠΕΡ Χώροι, πρακτικότητα, σχεδίαση, ευκολία χρήσης, κατανάλωση
ΚΑΤΑ Τιμή, μέτριο πορτ μπαγκάζ
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1339 cm3
Ισχύς 88 ps/ 5800 rpm
Ηλεκτροκινητήρας 14 ps (10,3 kW)
Συνδυασμένη ισχύς 98 ps
0-100 km/h 12,6’’
Ταχύτητα 177 km/h
Κατανάλωση* 4,6 / 4,4 / 4,5 l/100 km
Εκπομπές CO2 104 g/km
M x Π x Y 3900 x 1695 x 1525 mm
Πορτμπαγκάζ 211 λίτρα
Τιμή** 17.400 €
*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή έκδοσης Comfort, με 6 αερόσακους, ABS, ηλ. σύστημα ευστάθειας VSΑ και αυτόματο κλιματισμό. Η Elegance, με επιπλέον ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, cruise control κ.λπ. κοστίζει 18.400, ενώ η πλούσια έκδοση Exclusive, με πανοραμική γυάλινη οροφή κοστίζει 19.000 €.
Στην Ελλάδα τα ΜΜΕ που στηρίζουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές, χρημαδοτούνται από το ... κράτος. Tο tvxs.gr στηρίζεται στους αναγνώστες του και αποτελεί μια από τις ελάχιστες ανεξάρτητες φωνές στη χώρα. Mε μια συνδρομή, από 2.9 €/μήνα,ενισχύετε την αυτονομία του tvxs.gr και των δημοσιογραφικών του ερευνών. Συγχρόνως αποκτάτε πρόσβαση στα ντοκιμαντέρ και το περιεχόμενο του 24ores.gr.
Δες τα πακέτα συνδρομών >