Και μόνο το γεγονός ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ρίχνει στην αγορά η BMW δεν έχει συμβατικό «αδελφάκι» λέει πολλά. Αξίζει λοιπόν κανείς να δει τις τεχνολογικές επιλογές που ενσωματώνει το «i3», το οποίο τις μέρες αυτές κάνει την πρώτη του εμφάνιση σε μια μεγάλη διεθνή διοργάνωση – την έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Από την άλλη, η τιμή που ανακοινώθηκε κάνει ξεκάθαρο ότι η «πράσινη» τεχνολογία στο χώρο του αυτοκινήτου δεν είναι για όλους… Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

Προφανώς οι Γερμανοί στοχεύουν σε κοινό ανώτερων εισοδημάτων, καθώς δεν παραλείπουν να υπογραμμίζουν τον πολυτελή χαρακτήρα του i3, το οποίο λανσάρουν ως το πρώτο premium μοντέλο της κατηγορίας. Η ταυτόχρονη προ-παρουσίαση γιορτή σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Πεκίνο όμως λέει πολλά σε σχέση με τον όγκο των πωλήσεων στον οποίο προσβλέπει η BMW, ελπίζοντας ενδεχομένως σε παντός είδους κίνητρα που θα δοθούν κατά τόπους από το κράτος. Σημειώστε ότι το “i3” θα έχει έρθει στη χώρα μας μέχρι τα τέλη της χρονιάς και θα διατίθεται στην τιμή των 36.150 ευρώ.
 
Οι τεχνικές λεπτομέρειες

Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρας-μπαταρίες είναι η βασική «συνταγή» βάσει της οποίας προέκυψε το BMW i3. Όμως αυτό από μόνο του δεν λέει τίποτα, υπάρχουν πολλές σημαντικότατες λεπτομέρειες που καθιστούν αυτό το αυτοκίνητο άξιο να το προσέξει κανείς, τουλάχιστον από τεχνική πλευρά.

Όπως επίσης ενδιαφέρον είναι και το γεγονός ότι το i3 θα προσφέρεται όχι μόνο ως αμιγώς ηλεκτρικό, με μια θεωρητική αυτονομία που στην καλύτερη περίπτωση θα φτάνει τα 200 χιλιόμετρα, αλλά και σε μια δεύτερη «υβριδική» έκδοση, εφοδιασμένη με ένα μικρό δικύλινδρο βενζινοκινητήρα-γεννήτρια που μπορεί να προσφέρει ηλεκτρική ενέργεια για ακόμα 140 χιλιόμετρα.

Ads

Οι καινοτομίες που συναντάμε στο i3 δεν είναι λίγες. Σε κάποιες πρώτες σκέψεις μπορεί να μας βάλει το σχήμα του και ιδιαιτέρως η απουσία της μεσαίας κολόνας σε συνδυασμό με τις δύο πίσω πόρτες που ανοίγουν ανάποδα. Το μυστικό είναι ότι ο κλωβός επιβατών είναι κατασκευασμένος από ενισχυμένο με ανθρακονήματα πλαστικό –CFRP- που εξασφαλίζει μεγάλη αντοχή και υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας, αλλά και επιτρέπει τη συγκράτηση του συνολικού βάρους στα 1.195 κιλά.

Ο ηλεκτροκινητήρας του BMW i3 αποδίδει μέγιστη ισχύ 125 kW (170 ίπποι) γεγονός που εξηγεί την εντυπωσιακή επιτάχυνση (0-100 km/h σε 7,2 δεύτερα) η οποία θα μπορούσε να αντιστοιχεί σε σπορ αυτοκίνητο. Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης μετάδοσης, κάτι που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν ασχολείται με αλλαγές ταχυτήτων, οδηγεί όπως θα οδηγούσε ένα αυτόματο αυτοκίνητο.

Ο ηλεκτροκινητήρας αντλεί ενέργεια από τις μπαταρίες ιόντων λιθίου που βρίσκονται κάτω από το δάπεδο – και στο κέντρο – του αυτοκινήτου, ούτως ώστε το κέντρο βάρους του i3 να είναι χαμηλό. Η προσφερόμενη αυτονομία σε καθημερινές συνθήκες κυμαίνεται σύμφωνα με τους Γερμανούς μεταξύ 130 και 160 km μετά από πλήρη φόρτιση σε μία συμβατική ηλεκτρική πρίζα, είτε με τη βοήθεια του επιτοίχιου οικιακού πίνακα “i Wallbox” της BMW είτε σε δημόσιο σταθμό φόρτισης. Η τελική ταχύτητα των 150 km/h μπορεί τέλος να σας φανεί «συγκρατημένη» αυτό όμως είναι κάτι που οφείλεται στην προσπάθεια διατήρησης της αυτονομίας σε ψηλά επίπεδα.
 
Πολυτέλεια υψηλής τεχνολογίας

Το BMW i3 διαθέτει ελαφρά καθίσματα με πολύ λεπτές πλάτες. Μία ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης βελτιστοποιεί την ορατότητα του οδηγού στην κυκλοφορία της πόλης. Ο επιλογέας ταχυτήτων και ο διακόπτης start/stop μοιράζονται ένα χειριστήριο που εξέχει από την κολόνα του τιμονιού. Τόσο το ταμπλό όσο και η Οθόνη Ελέγχου του λειτουργικού συστήματος iDrive Control Display (6,5″ ή 8,8″) δείχνουν να αιωρούνται ανεξάρτητα από το ταμπλό.

Ο στάνταρ εξοπλισμός του BMW i3 περιλαμβάνει το σύστημα iDrive και το Radio Professional, εγκατάσταση hands-free για κινητό, κλιματισμό, Park Distance Control με πίσω αισθητήρες, στατικό έλεγχο κλιματισμού και μεταβλητό χώρο αποσκευών.

Στάνταρ προσφέρεται συνδεσιμότητα μέσω ενσωματωμένης κάρτας SIM και μία εκτενής ενσωμάτωση Smartphone μέσω USB και Bluetooth, συμπεριλαμβανομένης της BMW i Remote App. Πρόσθετες προαιρετικές επιλογές είναι συστήματα πλοήγηοης, Adaptive LED Headlights, ηλεκτρική ηλιοροφή, αυτόματος κλιματιομός, θερμαινόμενα καθίσματα, Comfort Access και διάφορες λειτουργίες BMW ConnectedDrive.

Επίσης διατίθεται σύστημα επέκτασης αυτονομίας και συστήματα υποστήριξης οδηγού όπως Driving Assistant Plus, Parking Assistant, κάμερα οπισθοπορείας και Speed Limit Info.
 
Φόρτιση στο σπίτι

Το Wallbox (επιτοίχιος πίνακας φόρτισης), είναι η λύση για τη φόρτιση στο σπίτι που προσφέρει η εταιρία στους πελάτες της, στο πλαίσιο του ολοκληρωμένου πακέτου όπου συνυπάρχουν οι έννοιες της βιώσιμης μετακίνησης – οικολογίας και της πολυτέλειας. Το BMW Group ανακοίνωσε επίσης ότι πρόκειται να συνάψει συμφωνίες με παρόχους δημόσιας φόρτισης σε όλες τις χώρες όπου λανσάρονται τα μοντέλα BMW i, διασφαλίζοντας την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης σε συγκεκριμένα σημεία.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Ηλεκτροκινητήρας: 125 kW (170 hp)  
»  Μπαταρία: Li-ion 360 V / 22 kWh
Βενζινοκινητήρας: 647 cm3  
»  Ισχύς: 34 hp/ 4300 rpm
0-100 km/h: 7,2’’ (7,9’’)
»  Ταχύτητα: 150 km/h
Αυτονομία: 130-160 km (μέγιστη 200 km)
»  Αυτονομία με βενζινοκινητήρα: 240-300 km (μέγιστη 200 km)
M x Π x Y: 3999 x 1775 x 1578 mm  
»  Πορτμπαγκάζ:
260 λίτρα
Τιμή 36.150 € (στην Ελλάδα)