Σβέλτο, ευέλικτο και εξαιρετικά οικονομικό – ένα άκρως ενδιαφέρον μεταφορικό μέσο για την πόλη. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Το Micra δεν είναι από τα σούπερ-μίνι που μπορούν να προβάλουν τον όγκο για προσόν τους. Ή μάλλον μπορούν αλλά από την ανάποδη, καθώς οι περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις διευκολύνουν ελιγμούς και παρκάρισμα στο στενόχωρο αστικό περιβάλλον. Χωρίς από την άλλη να καταδικάζουν το σαλόνι που μπορεί να φιλοξενήσει –οριακά έστω- τέσσερις μεγαλόσωμους ενήλικες χωρίς αυτοί να στριμωχτούν, αφήνοντας και ένα υπολογίσιμο πορτμπαγκάζ για σουπερμάρκετ και λαϊκή.

Η αναφορά στις αστικές υποχρεώσεις δεν είναι τυχαία. Άλλωστε και το σλόγκαν της εταιρίας είναι χαρακτηριστικό: «Στο ρυθμό της πόλης». Είναι αλήθεια ότι το Micra δείχνει κομμένο και ραμμένο στα μέτρα των μεγαλουπόλεων, αλλά δεν είναι το αυτοκίνητο με το οποίο θα ήθελες να κάνεις ταξίδι. Όχι γιατί το Micra δεν ταξιδεύει με ασφάλεια, αλλά επειδή δεν σου προσφέρει την άνεση και τους λίγο παραπάνω χώρους. Δεν είναι από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας που θα έλεγες ότι θα έπαιζαν άνετα το ρόλο του μοναδικού μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου. Για αυτό το διπλό παιχνίδι μάλλον πρέπει να κοιτάξετε αλλού.

Εδώ θα βρείτε άλλα και πρώτα απ’ όλα την ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση. Με 7,3 λίτρα/100 χλμ. σε βεβαρημένες συνθήκες τι να πει κανείς…

Ads

Ο μικρός τρικύλινδρος κινητήρας παραδίδει μαθήματα, αφού όχι μόνο δεν καίει, αλλά έχει και δυνατό «τράβηγμα» και εξαιρετική απόκριση στο γκάζι. Αν οδηγείς ήρεμα και ακολουθείς το ρυθμό της κυκλοφορίας, σπανίως θα χρειαστεί να ανεβάσεις πάνω από τις 2500 στροφές. Τις δυνατότητες του δεν έχει πρόβλημα να τις δείξει στις ψηλές στροφές, μόνο που εκεί ο θόρυβος είναι ενοχλητικός. Όπως ενοχλητική μπορεί να γίνει κάποιες φορές η πίσω ανάρτηση που είναι λίγο πιο σκληρή και απότομη απ’ ότι θα έπρεπε.

Πολύ καλό, επίσης, το κιβώτιο, με ιδιαίτερα εύχρηστο επιλογέα και διευκολύνει τον οδηγό στην καθημερινότητά του, που θα εκτιμήσει δεόντως το «πάτημα» του μικρού Nissan.

Το ταμπλό και η κονσόλα δεν θα λέγαμε ότι είναι ότι πιο «πλούσιο» ή ποιοτικό έχουμε δει, το σκληρό πλαστικό δεν εμπνέει ιδιαίτερη εμπιστοσύνη. Σε επίπεδο χρηστικότητας όμως δεν έχουμε παράπονο – έχουν άφθονες θήκες για μικροπράγματα (και ποτηροθήκες!). Πίσω τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά, θα θέλαμε κάτι περισσότερο (δεν υπάρχουν θήκες στις πόρτες).

Σωστή σε γενικές γραμμές η εργονομία, ευανάγνωστα όργανα, πολύ καλή η ορατότητα γύρω-γύρω (βοηθάει και η «ψηλή» θέση οδήγησης).
 
Παρατήρηση: Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Bridgestone 175/60 R15 81H. Ρεζέρβα ανάγκης. Τέλη κυκλοφορίας 103,5 ευρώ. Κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο.
 
ΥΠΕΡ: Χαμηλή κατανάλωση, σβελτάδα, ευελιξία, πρακτικότητα
ΚΑΤΑ: Φθηνά υλικά στο εσωτερικό, θόρυβος κινητήρα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας 1198 cm3
Ισχύς 80 ps/ 6000 rpm
0-100 km/h 13,7’’
Ταχύτητα 170 km/h
Κατανάλωση* 6,1 / 4,3 / 5,0 l/100 km
Εκπομπές CO2 115 g/km
M x Π x Y 3780 x 1675 x 1525 mm
Πορτμπαγκάζ 265 λίτρα
Τιμή** 9.700 €

*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή έκδοσης Motiva, με air condition, 6 αερόσακους, ABS, ηλεκτρον. σύστημα ευστάθειας – ESP και ραδιο cd.