Την πολιτική δύναμη του twitter απέδειξαν με έρευνά τους αμερικανοί κοινωνιολόγοι, καθώς σύμφωνα με το πόρισμά τους τα ποσοστά που εξασφαλίζουν στις εκλογές οι υποψήφιοι πολιτικοί μπορούν να προβλεφθούν από τον αριθμό των tweet που αναφέρουν το όνομά τους ανεξαρτήτως περιεχομένου.

Ads

 
Συγκεκριμένα, ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα στο Μπλούμιγκτον ήθελαν να εξετάσουν το κατά πόσο η συμπεριφορά των χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να λειτουργήσει ως εικόνα της εκλογικής συμπεριφοράς του κοινού.
 
Η ανάλυση των κοινωνιολόγων έδειξε ότι η κινητικότητα στο προφίλ ενός πολιτικού στο twitter μπορεί όντως να χρησιμοποιηθεί σαν ένα είδος δημοσκόπησης. «Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι υπάρχει ένα τεράστιο, αναξιοποίητο απόθεμα δεδομένων που μπορεί να μας δώσει στοιχεία για την κοινή γνώμη», σχολιάζει ο Φάμπιο Ρόχας, επίκουρος καθηγητής Κοινωνιολογίας.
 
Ο Ρόχας ανέλυσε δεδομένα από μια βάση δεδομένων του Πανεπιστημίου της Ιντιάνα όπου συγκεντρώνονται δισεκατομμύρια tweet -είναι το μεγαλύτερο δείγμα αναρτήσεων του Twitter στο οποίο έχουν σήμερα πρόσβαση οι επιστήμονες σε όλο τον κόσμο.
 
Η ανάλυση 537 εκατομμυρίων αναρτήσεων έδειξε ότι τα αποτελέσματα που έφεραν οι ρεπουμπλικανοί και δημοκρατικοί υποψήφιοι στις εκλογές για την Βουλή των Αντιπροσώπων το 2012 και το 2010 μπορούν να προβλεφθούν από το ποσοστό των tweet που αφορούν τον κάθε υποψήφιο.
 
Αξίζει να σημειωθεί ότι το περιεχόμενο των tweet, θετικό ή αρνητικό, δεν φαίνεται να επηρεάζει την γνώμη του κοινού, επιβεβαιώνοντας τον κανόνα πως «περισσότερα tweet σημαίνουν περισσότερους ψήφους».
 
«Τα ευρήματά μας δείχνουν ότι “κάθε δημοσιότητα είναι καλή δημοσιότητα”. Πρέπει να είναι σημαντικός κανείς για να μιλάς για αυτόν, ακόμα και αν δεν τον συμπαθείς», δηλώνει ο καθηγητής.