Aρνείται να υποχωρήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση στην επιβολή προς τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις επάνω από το έδαφός της του φόρου επί των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, παρά τα εμπορικά αντίποινα της Κίνας, επανέλαβε σήμερα ο υπουργός αρμόδιος για το Κλίμα της Δανίας που ασκεί την προεδρία της ΕΕ.

Ads

 
Όσο δεν θα έχει επιτευχθεί διεθνούς εμβέλειας λύση για την μείωση των εκπομπών στις αερομεταφορές, «η ΕΕ θα διατηρήσει το σύστημα ανταλλαγής ρύπων και έχω την πεποίθηση ότι έχουμε ένα Συμβούλιο ενωμένο ως προς το θέμα αυτό», δήλωσε στις Βρυξέλλες στους δημοσιογράφους ο Μάρτιν Λίντεγκαρντ, προσθέτοντας ότι διεξάγονται συνομιλίες για το θέμα των εκπομπών αερίων στον τομέα των αερομεταφορών στο πλαίσιο του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).
 
«H EE και πολλές άλλες χώρες επιζητούν μία διεθνούς εμβέλειας λύση στο πλαίσιο της ICAO», διευκρίνισε ο Δανός υπουργός.
 
Χθες, ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής εταιρείας αεροναυπηγικής EADS, μητρικής της Airbus, Λουί Γκαλουά, αποκάλυψε ότι η Κίνα εμποδίζει την αγορά των αεροσκαφών Airbus από τις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες σε αντίποινα για την επιβολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση του φόρου εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα .
 
«Η Airbus πλήττεται από μέτρα αντιποίνων. Η κινεζική κυβέρνηση αρνείται να εγκρίνει τις παραγγελίες αεροσκαφών των κινεζικών εταιρειών», δήλωσε ο Λουί Γκαλουά ζητώντας από τις Βρυξέλλες να μην εφαρμόσει την φορολογία αυτή μπροστά την αντίθεση του υπόλοιπου κόσμου.
 
Διακυβεύεται η πώληση 45 αεροσκαφών, 10 Superjambo και 35 A330, δήλωσε ο επικεφαλής της EADS παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του 2011. Εξι από τα 35 επρόκειτο να παραδοθούν το 2013 και 19 το 2014, διευκρίνισε.
 
Η Airbus έχει ανακοινώσει στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων την πρόθεσή της να αυξήσει την παραγωγή του δικινητήριου A330 στα 11 αεροσκάφη μηνιαίως από το δεύτερο τρίμηνο του 2014, αλλά υπό τον όρο ότι ο ευρωπαϊκός φόρος δεν θα έχει συνέπειες στις παραγγελίες αεροσκαφών.
 
Ο ευρωπαϊκός νόμος ο οποίος ετέθη σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2001 υποχρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις στον εναέριο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εξαγοράζουν το 15% των εκπομπών του σε διοξείδιο του άνθρακα, που ισοδυναμεί με 32 εκατομμύρια τόνους, ως μέτρο για την αντιμετώπιση της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
 
Είκοσι έξι από τα 36 μέλη του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) είναι αντίθετα με το μέτρο.