Απαγορεύοντας στις κινεζικές αεροπορικές εταιρείες να αγοράζουν αεροπλάνα από την Airbus απαντά το Πεκίνο στην απόφαση της ΕΕ να επιβάλει φόρο άνθρακα στις αερομεταφορές, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής του ομίλου EADS, στον οποίο ανήκει η Airbus.
 

Ads

«Η Airbus πλήττεται από μέτρα αντιποίνων. Η κινεζική κυβέρνηση αρνείται να εγκρίνει τις παραγγελίες αεροσκαφών από τις κινεζικές εταιρείες», δήλωσε ο Λουί Γκαλουά και ζήτησε από τις Βρυξέλλες να υπαναχωρήσουν.
 
Ο «πράσινος» φόρος στις πτήσεις από και προς την ΕΕ τέθηκε σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου και προκάλεσε αντιδράσεις από πολλές ακόμα χώρες, ανάμεσά τους οι ΗΠΑ και η Ινδία. Συνολικά 26 από τα 36 μέλη του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας είναι αντίθετα με το μέτρο.
 
Οι χώρες αυτές υποστηρίζουν ότι το μέτρο είναι παράνομο, αφού οι εταιρείες τους θα φορολογούνται για τα καυσαέρια που εκπέμπουν τα αεροπλάνα τους ακόμα και εκτός του ευρωπαϊκού εναέριου χώρου.
 
Στην Κίνα διακυβεύεται η πώληση 45 αεροπλάνων, δέκα «σούπερτζάμπο» A380 και 35 αεροπλάνων A330, δήλωσε ο επικεφαλής της EADS παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα του 2011. Έξι από τα 35 επρόκειτο να παραδοθούν το 2013 και 19 το 2014, διευκρίνισε.
 
Η Airbus έχει ανακοινώσει στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων την πρόθεσή της να αυξήσει την παραγωγή του δικινητήριου A330 στα 11 αεροσκάφη μηνιαίως από το δεύτερο τρίμηνο του 2014, αλλά υπό τον όρο ότι ο ευρωπαϊκός φόρος δεν θα έχει συνέπειες στις παραγγελίες αεροσκαφών.