Παράνομη έκρινε το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών την απεργία των τελωνειακών. Σε αυτό το πλαίσιο, για κάθε  παραβίαση δικαστικής απόφασης θα τιμωρούνται με 1.000 ευρώ πρόστιμο. Νωρίτερα σήμερα, προκειμένου να αποφευχθούν φαινόμενα κεδροσκοπίας όσο διαρκεί η απεργία των τελωνειακών, όπως αυτά που παρουσιάστηκαν στις αρχές της εβδομάδας, το υπουργείο Ανάπτυξης αποφάσισε την επιβολή πλαφόν στα καύσιμα από τα μεσάνυχτα της Παρασκευής.

Ads

Υπενθυμίζεται ότι η Ομοσπονδία Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδος είχε προκηρύξει δύο 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις, από το πρωί της Παρασκευής 14 Οκτωβρίου 2011 (07.00) μέχρι και το πρωί της Τρίτης 18 Οκτωβρίου (07.00), «λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι επισπεύδεται, κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής, η ψήφιση του πολυνομοσχεδίου για το μισθολόγιο-βαθμολόγιο, την εργασιακή εφεδρεία κ.λ.π.», όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου, στόχος του πλαφόν στα καύσιμα είναι να αποτραπούν τα κερδοσκοπικά φαινόμενα που ενδέχεται να εκδηλωθούν εξαιτίας της απεργίας στα τελωνεία της χώρας και κατ’ επέκταση της αγωνίας των καταναλωτών για την επαρκή προμήθειά τους σε καύσιμα.

Όπως έλεγαν για το σκοπό αυτό αποφασίστηκε ως ανωτάτη τιμή για κάθε τύπο καύσιμου σε όλη τη χώρα, η μέση τιμή ανά νόμο της περασμένης Πέμπτης για όσο χρονικό διάστημα κριθεί αναγκαίο.
Το πλαφόν στην Αττική διαμορφώνεται για την αμόλυβδη στα 164 λεπτά το λίτρο τιμή υψηλότερη απ’ ότι πωλείται σήμερα στα φθηνά πρατήρια του λεκανοπεδίου.

Ads

Οι ανώτατες τιμές καταναλωτή ανά Νομό έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα www.fuelprices.gr.

Αντιδρούν οι πρατηριούχοι

Την αντίθεσή της στην απόφαση για επιβολή πλαφόν στην τιμή των καυσίμων εκφράζει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι γυρίζει την αγορά 19 χρόνια πίσω, οπότε ίσχυε ο αγορανομικός έλεγχος των τιμών.
 
«Είναι φανερό ότι η προειδοποίηση του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ. Ε. Βενιζέλου για κίνδυνο επιστροφής στο 2004 τουλάχιστον στην περίπτωση της αγοράς καυσίμων έχει ξεπερασθεί», επισημαίνει σε σχετική της ανακοίνωση η Ομοσπονδία.

Όπως τονίζει επίσης, με την επιβολή πλαφόν μόνο στη λιανική και όχι στη χονδρική ή / και τις τιμές διυλιστηρίου η κυβέρνηση «εκτίθεται για πολλοστή φορά ενώπιον του κλάδου και των καταναλωτών».
 
Υπενθυμίζει μάλιστα ότι από τις 5 Οκτωβρίου έως σήμερα η τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη έχει αυξηθεί κατά 5 λεπτά το λίτρο, γεγονός που, όπως σημειώνει, αποδεικνύει ότι «αλλού είναι η αιτία των αυξήσεων και όχι στα πρατήρια».
 
«Επειδή, λοιπόν, το κράτος ομολογεί μετά από 19 χρόνια ότι αδυνατεί να διασφαλίσει όρους υγιούς ανταγωνισμού και επειδή η κυβέρνηση έχει έλθει σε αντιπαράθεση με τους τελωνειακούς, την πληρώνουν οι πρατηριούχοι και οι καταναλωτές», παρατηρεί η διοίκηση της ΠΟΠΕΚ.
 
Οι πρατηριούχοι δηλώνουν τέλος ότι θα συνεδριάσουν εκτάκτως προκειμένου να αποφασίσουν το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων τους.

Με προβλήματα η διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης
 
Εν τω μεταξύ, προβλήματα παρατηρούνται στην προγραμματισμένη από σήμερα, Παρασκευή, διάθεση του πετρελαίου θέρμανσης, καθώς η απεργία των τελωνειακών έχει δημιουργήσει έμφραγμα στις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και στα πρατήρια υγρών καυσίμων που δεν μπορούν να προμηθευθούν καύσιμα από τα διυλιστήρια.