Σε εικοσιτετράωρη απεργία από τις 05:00 το πρωί της Πέμπτης προχωρούν οι ιδιοκτήτες ταξί, ενώ το πρωί της Παρασκευής θα πραγματοποιήσουν νέα γενική συνέλευση. Οι ιδιοκτήτες ταξί δεν αποκλείουν την περαιτέρω κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους, μετά την έγκριση από το Υπουργικό Συμβούλιο του νομοσχεδίου για την πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος. Σήμερα, Τετάρτη, ο υπουργός Μεταφορών Γιάννης Ραγκούσης έδωσε διευκρινίσεις επί των διατάξεων του νομοσχεδίου, που αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή σε ένα μήνα.

Ads

Ήδη οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν αποφασίσει να πραγματοποιήσουν συγκεντρώσεις και πορεία, πεζή, στο χώρο της ΔΕΘ το Σάββατο. Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Νομού Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιαννακάκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, απηύθυνε κάλεσμα στους ιδιοκτήτες ταξί από όλη την Ελλάδα, να συμμετέχουν σε συγκέντρωση που θα γίνει το απόγευμα του Σαββάτου στο Ιβανώφειο. Αμέσως μετά θα κατευθυνθούν πεζή στη ΔΕΘ.

Μιλώντας στη ΝΕΤ ο γραμματέας του ΣΑΤΑ, Κωνσταντίνος Δήμος τόνισε ότι όλοι οι ιδιοκτήτες ταξί οδηγούνται με αυτό το νομοσχέδιο στην ανεργία και σημείωσε πως από τη μέρα που σταμάτησε η απεργία του κλάδου δεν υπήρξε καμία επαφή με το υπουργείο Υποδομών, αλλά και καμία ενημέρωση για τις προωθούμενες ρυθμίσεις. Υποστήριξε επίσης, ότι οι ιδιοκτήτες ταξί δεν είναι αντίθετοι στην εξυγίανση αλλά στην ισοπέδωση και την καταστροφή.

Για «τερατούργημα» μίλησε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο πρόεδρος του σωματείου ιδιοκτητών ταξί Πάτρας, Παναγιώτης Σκέντζος. «Ο κ.Ραγκούσης άνοιξε τις πύλες της κολάσεως και μας έριξε όλους μέσα» υπογράμμισε.

Ads

Εν τω μεταξύ, ειδική συζήτηση για το νομοσχέδιο που προβλέπει την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί θα πραγματοποιήσει την επόμενη εβδομάδα η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ, όπως προανήγγειλε στον Βήμα 99,5 ο εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, Χρ. Πρωτόπαπας.

«Το νομοσχέδιο είναι στη σωστή κατεύθυνση, ορθό και συγκροτημένο σε γενικές γραμμές». Πρόσθεσε ωστόσο, ότι στη συζήτηση που θα πραγματοποιηθεί θα γίνουν όλες οι απαραίτητες βελτιώσεις, «για να βγούμε όλοι κερδισμένοι». Εμφανίστηκε δε, σίγουρος ότι δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις μέσα στη Βουλή για τα νέα μέτρα, καθώς όπως είπε τηρουμένων των διαδικασιών οι υπουργοί θα συζητήσουν τον τρόπο εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου για να αποδώσει σωστά και να φέρει τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. «Η χώρα πρέπει να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της, αλλιώς θα οδηγηθεί σε δύσκολη κατάσταση» κατέληξε.

Σε ένα μήνα η κατάθεση του νομοσχεδίου

Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Ραγκούσης έδωσε σήμερα διευκρινίσεις επί των διατάξεων του σχεδίου νόμου για την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, επσημαίνοντας παράλληλα πως το σχετικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή σε ένα μήνα. Όπως εξήγησε ο υπουργός:

– Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών Ταξί (ΑΠΥ), είναι άσχετη με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.

– Οι έχοντες σήμερα άδεια ταξί θα πρέπει να επιλέξουν σε διάστημα τριών ετών τι θα κάνουν, αν δηλαδή θα ενταχθούν σε κάποια εταιρία. Για να αποκτήσουν τη νέα άδεια θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, αλλά δεν θα καταβάλουν το παράβολο.

– Το σχέδιο νόμου αναρτάται σήμερα στο διαδίκτυο για περίπου μια εβδομάδα και θα ακολουθήσει διαβούλευση, καθώς και συζήτηση με τους βουλευτές και τα κόμματα, εφόσον το επιθυμούν.

– Το σχέδιο νόμου θα περάσει και πάλι από το υπουργικό Συμβούλιο στη διαδικασία της δεύτερης ανάγνωσης και σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή. Στη χτεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου το νομοσχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα.

– Το ύψος του παράβολου για την απόκτηση ΑΠΥ θα διαμορφωθεί σε ένα σταθερό ύψος και θα καθοριστεί αφού ληφθούν οι προτάσεις όλων των φορέων. Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι το παράβολο για την απόκτηση ΑΠΥ κυμαίνεται από 15 έως 40 χιλιάδες ευρώ, για άδεια μοτοταξί 5-10 χιλιάδες ευρώ.

– Με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ισχύσει και η μείωση του κομίστρου, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργείων. “Με τη μείωση της τάξης του 20% επιστρέφουμε το κόμιστρο εκεί που ήταν πριν από τις θηριώδεις, όπως τις χαρακτήρισε, αυξήσεις, το 2008”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης.

– Θα υπάρξει νέο καθεστώς φορολόγησης των ταξί, που θα καθοριστεί στο πλαίσιο του φορολογικού νομοσχεδίου.

– Οι υφιστάμενοι οδηγοί ταξί, μπορούν να μπουν στο ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθούν για την απόκτηση ΑΠΥ.

– Τα νέα ταξί θα έχουν νέα μορφή, στην όψη του οχήματος θα κυριαρχούν το κίτρινο και το μπλε χρώμα, θα φέρουν μεγαλύτερη ενδεικτική πινακίδα και θα είναι εφοδιασμένα με τηλεόραση και σύνδεση στο διαδίκτυο.

Σε ερώτηση σχετική με τα αρκετά ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν σχετικά με την απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, ο κ. Ραγκούσης σημείωσε ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος για τουλάχιστον 6 μήνες για να δούμε πως θα πάει η πορεία του. Παράλληλα, θα συσταθεί μια ειδική επιτροπή που θα καταγράφει τα δεδομένα, θα κάνει προτάσεις και θα ελέγχει την αγορά, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της καρτελοποίησης, οπότε θα πρέπει να επέμβει η επιτροπή ανταγωνισμού.

Ο κ. Ραγκούσης διευκρίνισε ότι η αγορά των ταξί θα είναι μεν ανοιχτή και ελεύθερη, αλλά αν διαπιστωθεί υπερπληθώρα αιτήσεων για την απόκτηση ΑΠΥ, τότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν κάποιοι χρονικοί περιορισμοί στη χορήγηση αδειών. Ακόμη, προανήγγειλε ότι θα γίνουν φορολογικοί έλεγχοι στις παλιές μεταβιβάσεις αδειών, (μαύρη αγορά) και θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους πούλησαν ταξί, εισέπραξαν χρήματα και δεν τα δήλωσαν. Ο έλεγχος θα πάει πίσω, όσο επιτρέπει το Σύνταγμα, είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, σχολιάζοντας την εξαγγελία της 24ωρης απεργίας, σημείωσε ότι «στην απεργία του καλοκαιριού οι ιδιοκτήτες επιδείνωσαν τις σχέσεις τους με την κοινωνία. Αν θέλουν να συνεχίσουν, είναι δικαίωμά τους».