Οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους πέντε μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τις φωτογραφίες των οχημάτων όσων οδηγών αρνούνται να πληρώσουν διόδια, ύστερα από σχετική γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, και να κινούν τη διαδικασία έκδοσης διαταγής πληρωμής. «Οι εταιρίες, μαζί με το κράτος, προσπαθούν να τρομοκρατήσουν το κίνημα, το οποίο έχει πολύ υψηλού βαθμού οργάνωση και δεν μπορεί να τρομοκρατηθεί», τονίζει μιλώντας στο tvxs η Μαρία Λεκάκου-Παπαδοπούλου, μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Κατοίκων και Φορέων Βόρειας Αττικής Ενάντια στα Διόδια.

Ads

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής», η κοινοπραξία, με τη φωτογραφία του οχήματος του παραβάτη, ζητά τα στοιχεία του ιδιοκτήτη από το κράτος, τον ειδοποιεί να καταβάλει την οφειλή και αν αυτός δεν το πράξει, ζητά το 20πλάσιο, εκδίδοντας διαταγή πληρωμής από το πρωτοδικείο. Αν ο οδηγός εξακολουθήσει να μην πληρώνει, τότε θα εγγράφεται και στον Τειρεσία.

Παράλληλα, δεν αποκλείεται η καταγγελία ή ακύρωση ορισμένων συμβάσεων παραχώρησης και η συνέχιση των αυτοκινητόδρομων με τη μορφή δημόσιων έργων, σύμφωνα με την «Ελευθεροτυπία». Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το υπουργείο μελετά τρόπους για την είσπραξη των διοδίων, από τα οποία θα εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση των έργων. Μάλιστα, με ρύθμιση που θα ενταχθεί στο νομοσχέδιο για τα δημόσια έργα, τα διόδια θα χαρακτηρίζονται δημόσιο έσοδο, θα προβλέπεται πρόστιμο για όσους δεν πληρώνουν που θα εισπράττεται μέσω των ΔΟΥ και μάλιστα με προσαύξηση για την καθυστερημένη καταβολή.

«Οι εταιρίες, μαζί με το κράτος, προσπαθούν να τρομοκρατήσουν το κίνημα, το οποίο έχει πολύ υψηλού βαθμού οργάνωση και δεν μπορεί να τρομοκρατηθεί. Το γνωρίζαμε από την αρχή, ότι θα μπορούν να φωτογραφίζουν την πινακίδα, να πηγαίνουν στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων, παίρνουν το όνομα από το υπουργείο, εν γνώσει μας το κάνουμε. Τα διόδια είναι παράνομα», επισημαίνει στο tvxs η Μαρία Λεκάκου-Παπαδοπούλου.

Ads

«Ο αγώνας συνεχίζεται ακάθεκτος. Οι μπάρες αυτές καθεαυτές είναι παράνομες, είναι τρομοκρατικές, δεν αναφέρονται στις συμβάσεις. Είναι για να πλήξουν την ψυχολογία των διερχόμενων και να καταστρατηγήσουν το δικαίωμα των πολιτών να περνούν ελεύθερα και ανεμπόδιστα μέσα στη δική τους χώρα. Είναι συνταγματικό μας δικαίωμα να περνάμε χωρίς να μας εμποδίζουν», προσθέτει.

Ακόμα, υπενθυμίζει ότι προ μηνών είχε παρέμβει η τροχαία επιβάλλοντας πρόστιμα σε όσους δεν πλήρωναν. «Είχαν χρησιμοποιήσει την τροχαία και είχε γίνει σάλος. Το οποίο δεν είναι νόμιμο γιατί είναι διαφορά ανάμεσα σε δύο ιδιώτες», σημειώνει η κ. Λεκάκου. «Κάθε τόσο που βλέπουν το κίνημα να διογκώνεται χρησιμοποιούν τέτοια μέτρα εκφοβισμού. Τώρα, βεβαίως έχει φτάσει ο κόμπος στο χτένι γιατί οι μπάρες είναι πλέον ανοιχτές. Παλιά, ανοίγαμε τις μπάρες εμείς και ακούγαμε λίγες σειρήνες δεξιά και αριστερά. Τώρα, περνάμε και οι μπάρες είναι ανοιχτές. Τις έχουν ανοίξει οι αμέσως προηγούμενοι. Αυτό τους έχει τρομοκρατήσει και προσπαθούν με κάθε τρόπο να αναχαιτίσουν το κίνημα», καταλήγει.

Το μεγαλύτερο ποσοστό άρνησης καταβολής των διοδίων καταγράφεται στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης: από Μαλιακό έως Κλειδί στο 15% και από Μεταμόρφωση έως Σκάρφεια στο 6-7%, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών που επικαλείται η «Καθημερινή». Περίπου 1%- είναι τα αντίστοιχα ποσοστά στους δύο άξονες της Πελοποννήσου (Ελευσίνας – Πατρών και Κορίνθου – Μεγαλόπολης).

Υπενθυμίζεται ότι μόνο η Ολυμπία Οδός έχει στραφεί δικαστικά εναντίον 25 οδηγών που δεν κατέβαλαν διόδια. Όπως επισημαίνει η κ. Λουκάκου όμως «μη νομίζετε ότι πτοήθηκε κανένας, όλοι αυτοί από τους 25 μας παίρνουν τηλέφωνο και μας λένε συνεχίζουμε απτόητοι. Ο αγώνας συνεχίζεται».

Σε αυτό το κλίμα σημειώθηκαν και αυξήσεις στην τιμή των διοδίων. Μετά την Κορίνθου-Τρίπολης και το τμήμα Μεταμόρφωση-Σκάρφεια της Αθηνών-Λαμίας, αυξήσεις ανακοινώθηκαν και στην Αθηνών-Πατρών, παρά το γεγονός ότι σε πολλά σημεία υπάρχει μόνο μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η προαναγγελία προβλέπει αυξήσεις τιμών που αγγίζουν το 7%, οι οποίες όμως θα τεθούν σε ισχύ μέσα στον Ιανουάριο.

«Το κράτος λαμβάνει μόνο το Φ.Π.Α. από την καταβολή των διοδίων» δήλωσε στον Σκάι ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης. Παραδέχτηκε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην υλοποίηση των έργων και αδυναμία από την πλευρά των κατασκευαστών, ενώ χαρακτήρισε «υπερβολικές» τις απαιτήσεις των τραπεζών που έχουν σταματήσει τη χρηματοδότηση.

Σημειώνεται ότι η πρώτη κινητοποίηση των επιτροπών ενάντια στα διόδια για το 2011 έχει οριστεί για την Κυριακή, 9 Ιανουαρίου, με στόχο να ανοίξουν τις μπάρες στις 3 μ.μ στα διόδια Ελευσίνας, Αττικής οδού, Αφιδνών, Θήβας, Μώλου, Κοζάνης και αλλού.

«Με την ποινικοποίηση της μη καταβολής διοδίων και των λαϊκών κινητοποιήσεων για την κατάργησή τους η κυβέρνηση επιχειρεί να προστατεύσει τη ξεδιάντροπη ληστεία που διαπράττουν οι μεγαλοκατασκευαστές στο λαό, μέσω των διοδίων. Η λαϊκή πάλη για την κατάργηση της επαίσχυντης συμφωνίας παράδοσης των αυτοκινητόδρομων στους μεγαλοκατασκευαστές, που στηρίζουν μαζί ΠΑΣΟΚ – ΝΔ και ανέχονται τα άλλα κόμματα της ΕΕ, πρέπει να κλιμακωθεί. Να συνδεθεί με την πάλη για την ανατροπή της πολιτικής που υπηρετεί τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΚΚΕ.