Παράταση ενός χρόνου στην απόδοση του φόρου επί των διαφημίσεων στην τηλεόραση επιδιώκει να δώσει στα τηλεοπτικά κανάλια η απερχόμενη κυβέρνηση. Πρόκειται για ένα ποσό που ανέρχεται σε δεκάδες εκατομμύρια ετησίως και για φόρους που θα έπρεπε να αποδίδονται από τα κανάλια ανά μήνα, αρχής γενομένης από τις 20 Φεβρουαρίου του 2015.

Ads

Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Αικατερίνη Σαββαΐδου, σκοπεύει να μεταθέσει τη καταβολή του φόρου ένα χρόνο αργότερα, στις 20 Ιανουαρίου του 2016. Η σχετική εγκύκλιος με ημερομηνία 12 Ιανουαρίου, σύμφωνα με την ίδια πηγή, οδεύει προς το Εθνικό Τυπογραφείο και αναμένεται να εκδοθεί πριν από τις εκλογές. Σύμφωνα με διαφημιστές με τους οποίους μίλησε το Tvxs η σχετική εγκύκλιος έχει πράγματι ετοιμαστεί, αλλά δεν πρόκειται να φτάσει στο Εθνικό Τυπογραφείο.

Με την ρύθμιση, αν υλοποιηθεί,  τα κανάλια θα εισπράττουν αλλά δεν θα αποδίδουν τους φόρους, ενώ παράλληλα το κράτος θα έχει απώλειες στα έσοδα. Και ενώ για τα κανάλια δίνεται παράταση ενός χρόνου δεν ισχύει το ίδιο για τους διαφημιζόμενους που φορολογούνται κανονικά με 20%.

Ο νόμος για τον φόρο επί των διαφημίσεων που προβάλλονται στην τηλεόραση ψηφίστηκε στις 6 Μαΐου του 2010 και ορίζεται σε ποσοστό 20% επί της αξίας της διαφήμισης. Τα ΜΜΕ πρέπει να εισπράττουν το συγκεκριμένο ποσοστό από τους διαφημιζόμενους και εν συνεχεία το αποδίδουν στις αρμόδιες ΔΟΥ μέχρι τις 20 του επόμενου μήνα.

Ads

Αν και ο νόμος τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιουλίου του 2010, πήρε μια πρώτη παράταση μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2011 και με συνεχείς παρατάσεις έφτασε έως σήμερα. Όμως στα τέλη του 2014 η κυβέρνηση δεν κατάφερε να ψηφίσει νέα παράταση για την αναστολή της είσπραξης του φόρου μέχρι το 2016, προκαλώντας πανικό στα κανάλια.

Έτσι βρέθηκε η λύση με την εγκύκλιο της Αικατερίνης Σαββαΐδου. Μάλιστα με την εν λόγω εγκύκλιο αλλάζει και ο τρόπος απόδοσης του φόρου καθώς πλέον τα κανάλια θα πρέπει να συγκεντρώνουν ανά μήνα το ποσό και να το αποδίδουν συνολικά στο τέλος, δηλαδή στις 20 Ιανουαρίου κάθε έτους.