Κάνει τα πάντα και συμφέρει; Όχι δεν κάνει ακριβώς τα πάντα, ούτε μπορεί να πει κανείς ότι συμφέρει με τη συνήθη έννοια του όρου. Είναι όμως ένα πρακτικό αυτοκίνητο που μπορεί να ικανοποιήσει το μικρό εξερευνητή που κρύβεις μέσα σου, σε ήπιες εκτός δρόμου αναζητήσεις, ενώ ταυτοχρόνως σου παρέχει και ένα υψηλό αίσθημα ασφάλειας όταν κινείσαι στην άσφαλτο. Με τη δέουσα δόση πολυτέλειας βέβαια… Γι΄ αυτό άλλωστε κοστίζει και «κάτι» παραπάνω. Γράφει ο Νίκος Λουπάκης

Ads

 
Η Χ3, το κατά BMW Sport Activity Vehicle (SAV και όχι SUV όπως αποκαλούν άλλοι κατασκευαστές τις δικές τους αντίστοιχες προτάσεις) έχει σίγουρα ενδιαφέρον ως προσέγγιση, καθώς μπορεί και συνδυάζει τις αρετές ενός καλού, προορισμένου να κινείται στην άσφαλτο ΙΧ, με το αυξημένο ύψος και τη μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς που της επιτρέπει να κινείται άφοβα και εκτός ασφάλτου, σε χωματόδρομους και στο δασικό οδικό δίκτυο. Πολύ περισσότερο ενδιαφέρον έχει βέβαια η πετρελαιοκίνητη έκδοση «Xdrive 20d» (για τους ευνόητους λόγους της κατανάλωσης), που οδηγήσαμε εμείς. Η συνταγή έχει χρησιμοποιηθεί και από άλλους, σε πολλές περιπτώσεις με χαμηλότερο κόστος, αλλά εδώ μιλάμε για κάτι περισσότερο…

image

Αν και δίνει την αίσθηση του ογκώδους, κοιτώντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά διαπιστώνεις ότι η Χ3 έχει το μήκος μιας BMW σειράς 3, δεν είναι δηλαδή κάτι το υπερβολικό σε μέγεθος. Ωστόσο οι χώροι που συναντάς στο εσωτερικό είναι απλώς πολλαπλάσιοι της «3άρας» (σημειώνουμε ιδιαίτερα το μεγάλο πλάτος του πίσω καθίσματος) και μαζί με το τεράστιο πορτμπαγκάζ αποτελούν βασικά πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου. Θετικά σχόλια θα κάνουμε και για τη διαμόρφωση του εσωτερικού και τις πολλές θήκες για μικροαντικείμενα σε κονσόλα και πόρτες.

Ads

image

Το “Xdrive”, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα 4Χ4 ανακατανέμει διαρκώς τη ροπή του κινητήρα μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Κάτι, που δεν είναι χρήσιμο μόνο εκτός δρόμου, αλλά και επί της ασφάλτου, αυξάνοντας θεαματικά την πρόσφυση και βελτιώνοντας ουσιαστικά την οδική συμπεριφορά. Με απλά λόγια, εκεί που με ένα συμβατικό αυτοκίνητο θα γλίστραγες, με την Χ3 πατάς γκάζι και κατευθύνεσαι εκεί που σημαδεύει το εξαιρετικό τιμόνι.

image

Τη λέξη εξαιρετικό πρέπει να χρησιμοποιήσουμε και για το “steptronic”, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις οχτώ σχέσεις, που σε κάνει να ξεχνάς ότι χρειάζεσαι ένα κλασικό χειροκίνητο για να έχεις τον απόλυτο έλεγχο. Το μενού συμπληρώνεται από το σύστημα EDC που δίνει τη δυνατότητα αλλαγής της συμπεριφοράς της ανάρτησης, του κινητήρα, του κιβωτίου και του συστήματος διεύθυνσης, παρέχοντας τις επιλογές Sport, Comfort και Ecopro – και ο νοών, νοείτω.

image

Ο κινητήρας… κινδυνεύει να χαρακτηριστεί και αυτός εξαιρετικός, καθώς τα καταφέρνει περίφημα να αντιμετωπίζει τα σχεδόν 1800 κιλά της Χ3, βοηθούμενος σίγουρα από την κλιμάκωση του steptronic που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Επιδεικνύει ασυνήθιστο νεύρο στις εκκινήσεις με φουλ γκάζι, δεν δυσκολεύεται να επιταχύνει γρήγορα εν κινήσει και όλα αυτά καταναλώνοντας μόνο 9,2 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα (αυτή ήταν η ένδειξη του trip computer μετά από 600 χιλιόμετρα στην Αθήνα, με μέση ταχύτητα 33 km/h). Και επειδή στον κόσμο που ζούμε δεν υπάρχει τελειότητα, να σημειώσουμε ότι κάνει λίγο παραπάνω θόρυβο από τους αντίστοιχους βενζινοκινητήρες της BMW.

image

Κλείνουμε με τη βασική τιμή, που δεν είναι υπερβολική αν σκεφτεί κανείς ότι αφορά ένα αυτοκίνητο πολυτελείας. Ωστόσο, μια καλοεξοπλισμένη Χ3, με EDC, steptronic, ραντάρ παρκαρίσματος, σύστημα πλοήγησης και δερμάτινα καθίσματα εύκολα μπορεί να ξεπεράσει τα 60.000 ευρώ.
 
Παρατήρηση: Το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε φορούσε λάστιχα Dunlop SP SPORT MAXX TT 225/60 R17 99V. Τέλη κυκλοφορίας: 249,90 €
 
ΥΠΕΡ            Επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, άνεση, πολυτέλεια, ποιότητα κατασκευής, χαμηλή κατανάλωση
ΚΑΤΑ            Κόστος προαιρετικού εξοπλισμού, ορατότητα προς τα πίσω
 
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας            1.995 cm3
Ισχύς            184 hp / 4000 rpm
0-100 km/h            8,5’’
Ταχύτητα            210 km/h
Κατανάλωση*            6,1 / 5,3 / 5,6 l/100 km
Εκπομπές CO2            147 g/km
M x Π x Y            4648 x 1881 x 1661 mm
Πορτμπαγκάζ            550 λίτρα
Τιμή**            48.450 €

*Τυποποιημένη (πόλη/εκτός πόλης/μεικτή)
**Τιμή βασικής έκδοσης με 6 αερόσακους, μια πλήρη σειρά ηλεκτρονικών βοηθημάτων ευστάθειας και ABS, αυτόματο κλιματισμό, 4 ηλ. παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό κ.λπ.