Λίγο πριν την τελική ευθεία βρίσκεται η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού, καθώς τις επόμενες εβδομάδας αναμένεται να δημοσιευτεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος με την παραχώρηση να έχει διάρκεια ισχύος μέχρι και 40 έτη.

Ads

 
Σύμφωνα με την εφημερίδα Αυγή «τα δύο βασικότερα εμπόδια που καθυστερούσαν το εγχείρημα, δηλαδή οι δανειακές υποχρεώσεις και το πλάνο της αποκρατικοποίησης, φαίνεται να έχουν αρθεί».
 
Στο προσφερόμενο τμήμα ενσωματώνεται σύμφωνα με τροπολογία που ψηφίστηκε στη Βουλή, στο πρόσφταο πολυνομοσχέδιο του Υπ. Οικονομικών, η αξία του δανεισμού της Τράπεζας Πειραιώς (250 εκατ. ευρώ) και ο επενδυτής θα αναλάβει την εξυπηρέτησή του, καταβάλλοντας μικρότερο τίμημα σε μετρητά.
 
Ειδικότερα, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα της Αυγής, οι οφειλές της Εγνατίας Οδού από δανειακές συµβάσεις που είχε συνάψει µε τράπεζες, «για την εξασφάλιση των οποίων έχουν συσταθεί εµπράγµατα δικαιώµατα επί του δικαιώµατος εκµετάλλευσης» πριν από τη μεταβίβαση της εταιρείας στο Ταµείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δηµοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), «δύνανται να αναλαµβάνονται από τον ανάδοχο της σύµβασης αξιοποίησης».
 
Έτσι, το ΤΑΙΠΕΔ «στο πλαίσιο της διαδικασίας αξιοποίησης του δικαιώµατος εκμετάλλευσης της Εγνατίας Οδού», θα μπορεί «να συνάπτει κάθε αναγκαία σύμβαση».
 
«Από την ανάληψη των οφειλών από τον ανάδοχο της σύµβασης αξιοποίησης οι κάθε είδους υποχρεώσεις της εταιρείας “Εγνατία Οδός ΑΕ”, τόσο από τις δανειακές συµβάσεις όσο και από κάθε άλλη αιτία που συνδέεται µε αυτές, καθώς και οι εµπράγµατες ή προσωπικές εξασφαλίσεις για τις οφειλές αυτές αποσβέννυνται».
 
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το άλλο δάνειο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (ΤΤ), ύψους 400 εκατ. ευρώ, που είχε δοθεί το 2008 με την εγγύηση του Δημοσίου, θα παραμείνει στην Εγνατία Οδό και θα συνεχίσει να εξυπηρετείται από την επιστροφή ΦΠΑ της εταιρείας, ο οποίος πλέον αποδίδεται από το Δημόσιο.
 
Σχετικά με τα διόδια αναμένεται να εφαρμοστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που υπάρχει στις υφιστάμενες συμβάσεις, όπως αναφέρεται στη Αυγή, δηλαδή θα ξεκινά με βάση τα 4 λεπτά του ευρώ ανά χιλιόμετρο (προ ΦΠΑ και πληθωριστικής προσαρμογής) και θα έχει ανώτατο «πλαφόν» τα 6 λεπτά ανά χλμ.
 
Συνολικά ο ιδιώτης παραχωρησιούχος θα αναπτύξει και θα εκμεταλλεύεται 15 σταθμούς διοδίων στον κύριο άξονα και άλλους έξι στους κάθετους άξονες, συνολικά δηλαδή 21 σταθμούς. Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτη επενδυτή θα έχει διάρκεια έως και 40 έτη.