Μαζικές εκδηλώσεις διαμαρτυρίας για την περικοπή των δρομολογίων Φλώρινα-Θεσσαλονίκη πραγματοποιήθηκαν χθες Τετάρτη στη Φλώρινα, με πρωτοβουλία του Εργατικού Κέντρου και της Κίνησης Φίλων του Τρένου της πόλης. Οι εκατοντάδες διαδηλωτές προχώρησαν σε αποκλεισμό της ΔΟΥ Φλώρινας για μερικές ώρες και σε επίσκεψη-κατάληψη στην ΕΡΤ Φλώρινας, ενώ χιλιάδες είναι οι υπογραφές που έχουν συγκεντρωθεί.

Mόνο χθες συλλέχτηκαν περισσότερες από 3500 υπογραφές ενώ το σύνολο των υπογραφών κάτω από το ψήφισμα με το οποίο ζητείται να ανακληθεί η απόφαση για την κατάργηση της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης με την υπόλοιπη Ελλάδα ξεπερνά τις 6000. Οι υπογραφές θα παραδοθούν από τους αιρετούς στον υπουργό οικονομικών την Παρασκευή, 11/2.

Ads

Η ημέρα δράσης κορυφώθηκε με συγκέντρωση αρκετών εκατοντάδων πολιτών στην κεντρική πλατεία της Φλώρινας. Τα πανό της εκδήλωσης ήταν πρωτότυπες δημιουργίες των φοιτητών της σχολής καλών τεχνών, ενώ τα μικρά παιδιά ζωγράφιζαν πικέτες και αφίσσες.

Στη συγκέντρωση, στην οποία συμμετείχε και το δίκτυο ΕΠΙΒΑΤΗΣ, μίλησαν ο εκπρόσωπος της Κίνησης Φίλων του Τρένου Φλώρινας Μιχάλης Πετράκος και ο Πρόεδρος του Εργατικού κέντρου Φλώρινας Στέφανος Μπίρος. Χαιρετισμό απεύθυνε και εκπρόσωπος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών.

Ο Μιχάλης Πετράκος υπογράμμισε την αποφασιστικότητα με την οποία οι Φλωρινιώτες διεκδικούν το δικαίωμά τους στις βιώσιμες μεταφορές, διευκρίνισε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι επαρκές ένα «μικρό» τρένο με 2 δρομολόγια την ημέρα, που το μόνο αποτέλεσμα που θα έχει θα είναι η απαξίωση και τελικά η οριστική του κατάργηση. Κατέληξε αναλύοντας το σύνολο των αιτημάτων της Κίνησης για την βιώσιμη ανάπτυξη στο τομέα των μεταφορών και την ανάδειξη της Φλώρινας σε σιδηροδρομικό κόμβο με την βελτίωση της υπάρχουσας γραμμής, τη σύνδεση με την Αθήνα, συνδυασμένες μεταφορές για τις τουριστικές περιοχές της Φλώρινας (Πρέσπες, Πισοδέρι. Νυμφαίο), και διεθνή δρομολόγια προς Μοναστήρι και Πόγραδετς.

Ads

Ο Στέφανος Μπίρος τόνισε τον πρωταρχικό στόχο της επαναφοράς δρομολογίων του τρένου στον Ακριτικό Νομό, αναφέρθηκε στην ιστορική και συναισθηματική σχέση του κάθε Φλωρινιώτη με το τρένο και σημείωσε ότι το τρένο είναι το μόνο δημόσιο μέσο μεταφοράς με πρόσβαση στην Περιοχή. Χαρακτήρισε απαράδεκτη τη στάση του προέδρου της ΤΡΕΝΟΣΕ που απαιτεί η γραμμή να είναι κερδοφόρα για να λειτουργήσει και ζήτησε αξιολόγηση και ένταξη στις άγονες γραμμές με ισότιμους όρους. Επίσης αναφέρθηκε στο δικαίωμα της Φλώρινας στην πρόοδο και την ανάπτυξη τονιζοντας ότι δεν αποτελεί ξεχωριστό κομμάτι της υπόλοιπης Ελλάδας. Σημείωσε τον μεγάλο αριθμό των φοιτητών της πόλης που μετακινούνται κυρίως με τρένο και κατέληξε « το τρένο είναι δικαίωμα και όχι πολυτέλεια. Η Φλώρινα αποφάσισε: Θέλουμε εκσυγχρονισμό των τρένων και όχι την κατάργησή τους».

Ερώτηση Τσούκαλη στη Βουλή

Το θέμα της διακοπής των δρομολογίων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Πελοπόννησο έθιξε ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Αχαΐας της Δημοκρατικής Αριστεράς Νίκος Τσούκαλης. Στην ερώτησή του ο κ. Τσούκαλης επισημαίνει την αποκοπή της Πάτρας και της Πελοποννήσου γενικότερα, από την Αθήνα, την απαξίωση του πιο οικολογικού μέσου μεταφοράς και ερωτά τον αρμόδιο Υπουργό, εάν θα επανεξετάσει την απόφαση διακοπής των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο. Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

“Το τέλος του τρένου για την Πελοπόννησο σηματοδοτεί η πρόσφατη ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για αναστολή όλων των δρομολογίων πλην αυτών του οδοντωτού του προαστιακού της Πάτρας και της γραμμής Κατάκολου – Πύργου – Ολυμπίας. Οι διαβεβαιώσεις του πρωθυπουργού για προτεραιότητα στο σιδηρόδρομο, πολύ γρήγορα ξεχάστηκαν, το ήδη αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρώπης ακρωτηριάζεται ακόμη περισσότερο και η «πράσινη ανάπτυξη» έρχεται με το άρμα των ανταγωνιστών του σιδηροδρόμου.

Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες τοπικοί και πολιτικοί φορείς της περιοχής ανέλαβαν πρωτοβουλία για να διασωθούν τουλάχιστον με κάθε τρόπο, οι γραμμές Πάτρας-Πύργου και κυρίως Πάτρας-Κιάτου, αφού η Αχαΐα δεν συνδέεται πλέον με την Αθήνα, και επιπλέον να μην απαξιωθεί περισσότερο το οικολογικότερο μέσο μεταφοράς. Επειδή τα υπαρκτά προβλήματα του ΟΣΕ δεν μπορούν να λυθούν με τον αφανισμό του σιδηροδρόμου απ την Πελοπόννησο, Ερωτάται ο κ. υπουργός:

Προτίθεστε να επανεξετάσετε την απόφαση για διακοπή των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο;”

Δίκτυο “ΕΠΙΒΑΤΗΣ”: Σκόπιμη η απαξίωση και η λειτουργική υποβάθμιση του ΟΣΕ

Τη μαζική κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών και δρομολογίων καταγγέλλει με ανακοίνωσή του το δίκτυο “ΕΠΙΒΑΤΗΣ”, ενώ κάνει λόγο για σκόπιμη απαξίωση και λειτουργική υποβάθμιση του ελληνικού σιδηροδρόμου τα τελευταία χρόνια.

Στην ανακοίνωσή της η ΜΚΟ για την προάσπιση της Δημόσιας Συγκοινωνίας και της Βιώσιμης Κινητικότητας υπογραμμίζει ότι, παρά τα κονδύλια που δαπανήθηκαν για τα έργα εκσυγχρονισμού των γραμμών, η κατάργηση των σιδηροδρομικών δρομολογίων έχει να κάνει με “τη συστηματική υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών για να εκδιωχθεί βαθμηδόν η πελατεία του προς τα ανταγωνιστικά μέσα και να έλθει η πρόσφατη ντε φάκτο κατάργηση σε μεγάλο μέρος του δικτύου”.

Ταυτόχρονα αναφέρει πως “η αξιολόγηση των γραμμών βασίστηκε σε μη αντικειμενικά έως και πλασματικά στοιχεία προκειμένου να τεκμηριωθούν με ‘επιστημονική επίφαση’ προειλημμένες αποφάσεις για τις καταργήσεις”. Ακόμη τονίζει για το υπόλοιπο δίκτυο ότι “ωθείται στην ολοσχερή κατάργηση, με απαξίωση και αχρησία πρόσφατα ανακαινισμένων υποδομών και εγκατάλειψη πανάκριβων εξοπλισμών και τροχαίου υλικού στο έλεος κλεφτών και βανδάλων και με τον κίνδυνο οικοπεδοποίησης των πολύτιμων σιδηροδρομικών διαδρόμων”.

Σχετικά με τις μετατάξεις του προσωπικού στον Οργανισμό σημειώνει ότι “δεν βασίστηκαν σε λογική ορθολογικής αναδιάρθρωσης της οργάνωσης και λειτουργίας του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά στη λογική ότι η χώρα δεν χρειάζεται πρακτικά σιδηρόδρομο πέρα από τον άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης και τον Προαστιακό”.

Όσον αφορά την περιβόητη πράσινη ανάπτυξη, επισημαίνει πως “θυσιάζεται προς όφελος ενός οδικού ιδιωτικού μονοπωλίου στις χερσαίες μεταφορές”. Σχετικά με την επιδότηση των λεγόμενων «άγονων γραμμών» για ολόκληρο το δίκτυο, τονίζει ότι “περιορίζεται στο μισό εκείνης που δίδεται για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και στο ένα έκτο των όσων δίδονται για ανάλογο μήκος δικτύου και πληθυσμό εξυπηρέτησης σε χώρες πρότυπα για την Ελλάδα”. Καταλήγοντας ο “επιβάτης” προαναγγέλλει ότι οι υπεύθυνοι σύντομα θα κληθούν να λογοδοτήσουν πολιτικά, νομικά και θεσμικά.

Διαβάστε επίσης