Το 15% έως 20% των εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στα ευρωπαϊκά λιμάνια, περίπου ένα στα πέντε, εκλύουν επικίνδυνα αέρια, καρκινογόνα και τοξικά, με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, αλλά και οι καταναλωτές, να εκτίθενται σε επικίνδυνες ουσίες.

Ads

 
Όπως αναφέρεται στο presseurop.eu, το οποίο επικαλείται ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας Le Monde, τα επικίνδυνα αυτά αέρια προέρχονται κυρίως από τις ουσίες που χρησιμοποιούνται πάνω στα εμπορευματοκιβώτια για την αντιμετώπιση παράσιτων κατά τη μεταφορά, ενώ σε άλλες περιπτώσεις τα αέρια προέρχονται από τα ίδια τα προϊόντα. Για παράδειγμα, ρούχα από την Aσία περιέχουν συνήθως βενζόλιο και μεθυλοβενζόλιο, δύο ουσίες που είναι καρκινογόνες.
 
H Le Monde, σύμφωνα με την ίδια πηγή, σημειώνει πως παρά το γεγονός πως η Γαλλία άρχισε να παίρνει μέτρα για την αντιμετώπιση του φαινομένου από το 2011, μεταξύ των οποίων ήταν η χρήση μασκών, γαντιών και γυαλιών από τους εργαζόμενους στα λιμάνια, αυτά κρίνονται ως ανεπαρκή και ακατάλληλα από τα συνδικάτα.
 
Ενδεικτικό είναι πως στο Βέλγιο και την Ολλανδία, στις συμφωνίες μεταξύ εργοδοτών και συνδικάτων προβλέπεται πως το επίπεδο των αναθυμιάσεων πρέπει να παρακολουθείται συστηματικά. Οι τελωνειακοί υπάλληλοι στην Ολλανδία απαιτούν ένα πιστοποιητικό που να επιβεβαιώνει την απουσία επικίνδυνων αναθυμιάσεων σε λιγότερο από δύο ώρες από τη στιγμή που τα εμπορευματοκιβώτια φτάνουν στο λιμάνι. Παράλληλα οι εργαζόμενοι καλούν την κυβέρνηση να προχωρήσει άμεσα στη λήψη περαιτέρω μέτρων για την απαγόρευση ορισμένων χημικών ουσιών που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως.