Το καλοκαίρι, η ζέστη μας εξαντλεί και συνήθως κόβεται η όρεξή μας ή δεν μπορούμε να φάμε τις συνηθισμένες ποσότητες! Γι' αυτό χρειαζόμαστε τα φρούτα που είναι ελαφριά για το στομάχι, μας δίνουν τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μας χορταίνουν και φυσικά μας δροσίζουν.

Ακόμα κι αν δεν είστε φανατικοί των φρούτων, είναι δύσκολο να αντισταθεί κανείς σε μια φέτα καρπούζι ή λίγο παγωμένο πεπόνι ένα ζεστό καλοκαιρινό απόγευμα. Θα ανακαλύψετε μάλιστα ότι τα οφέλη των καλοκαιρινών φρούτων είναι πολύ περισσότερα απ όσα πιστεύατε.

Καρπούζι

Το καρπούζι είναι ο βασιλιάς των καλοκαιρινών φρούτων και όχι άδικα, καθώς αποτελεί το πιο δροσερό σνακ για τις ζεστές μέρες. Η περιεκτικότητά του σε σάκχαρα και θερμίδες είναι χαμηλή (1 φλιτζάνι τσαγιού καρπούζι περιέχει μόνο 40 θερμίδες), ενώ δεν περιέχει καθόλου λίπη και χοληστερόλη. Τα αντιοξειδωτικά του προστατεύουν τον οργανισμό από φλεγμονές και τη δημιουργία διάφορων σοβαρών παθήσεων μακροπρόθεσμα, τονώνοντας το ανοσοποιητικό. Βοηθά στην αντιμετώπιση του άγχους, της φοβίας και του πανικού και συμβάλλει στην αντιμετώπιση των φλεγμονών του ουροποιητικού συστήματος. Επίσης είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες που μας κρατούν χορτάτους, ενώ η υψηλή του περιεκτικότητα σε νερό μας κρατά ενυδατωμένους, σε μια εποχή που το χρειαζόμαστε περισσότερο.

Πεπόνι

Είτε κομμένο σε φέτες, είτε μέσα σε σαλάτες ή smoothies το πεπόνι έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες. Η βιταμίνη C που περιέχει τονώνει το ανοσοποιητικό μας, ενώ το β-καροτένιο συμβάλλει στην καλή λειτουργία της όρασης. Ακόμη, είναι πλούσιο σε συστατικά που είναι γνωστό ότι μειώνουν την πίεση του αίματος και τη χοληστερόλη και συνάμα προστατεύουν από διάφορους τύπους καρκίνου.  Μετά από πολλά πειράματα φαίνεται να διαθέτει αντιπηκτικές και αντιθρομβωτικές ιδιότητες. Έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό και αυτός είναι ο λόγος που έχει ελάχιστες θερμίδες (περίπου 30 στα 100 γραμμάρια).

Σύκο

Το δημοφιλέστερο φρούτο του Αυγούστου περιέχει πολλά θρεπτικά συστατικά, βιταμίνες Α, Β1 και Β2 και μέταλλα όπως ασβέστιο, σίδηρο, φώσφορο, μαγγάνιο, νάτριο και κάλιο. Συμβάλει στην καλή λειτουργία του εντέρου, ρίχνει την αρτηριακή πίεση και προλαμβάνει τις καρδιακές παθήσεις. Σύμφωνα με έρευνες μάλιστα, τα σύκα μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Ωστόσο, θέλουν προσοχή στην ποσότητα κατανάλωσης γιατί έχουν αρκετές θερμίδες (ένα σύκο μπορεί να φτάσει και τις 50 θερμίδες).

Σταφύλι

Το σταφύλι έχει διάφορες ποικιλίες και πρόκειται για μια από τις πολυτιμότερες τροφές που έχουμε στη διάθεσή μας για να καταπολεμήσουμε ή να προλάβουμε διάφορες ασθένειες. Λόγω της ρεσβερατρόλης κυρίως, μιας ουσίας που βρίσκεται στη φλούδα τους, τα σταφύλια είναι ο ιδανικός σύμμαχος κάθε οργανισμού. Έχει αντικαρκινική και αντιοξειδωτική δράση  και μειώνουν τον κίνδυνο των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Σύμφωνα με έρευνες, βοηθά στην αντιγήρανση και την ενυδάτωση της επιδερμίδας, ενώ θεωρείται και ένα πολύ καλό φάρμακο κατά της δυσπεψίας. Ένα μεσαίο τσαμπί δίνει περίπου 150 θερμίδες.

Ροδάκινο

Ζουμερό και δροσερό, το ροδάκινο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C και Ε και περιέχει μικρές ποσότητες σιδήρου και Κάλιου. Πρόκειται για ένα φρούτο πλούσιο σε φυτικές ίνες και είναι ευεργετικό για το πεπτικό σύστημα. Ακόμη, προστατεύει από γαστρεντερικές διαταραχές και τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ένα μέτριο ροδάκινο δίνει περίπου 60 θερμίδες.