Όλοι έχουμε κακές συνήθειες και πολλές φορές ορκιζόμαστε ότι φέτος είναι ο χρόνος που θα τις κόψουμε. Όμως κάπου, κάποιες φορές, ξεχνάμε τις υποσχέσεις μας. Υπάρχει λύση; 

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, Πίτερ Γκόλιτζερ, υπάρχει: να θέσουμε στον εαυτό μας επιβραβεύσεις του τύπου "εάν-τότε". Εάν δηλαδή συμβεί ένα γεγονός, τότε μόνο θα συμβεί ένα ακόλουθο που θα το έχουμε συνδυάσει με την επίτευξη του πρώτου. 

Κατά τον ίδιο, πολλές κλινικές έρευνες έδειξαν πως το μοντέλο λειτουργεί! Όπως αναφέρει ο ίδιος, παρατηρήθηκε πως από ένα σημείο και μετά ο εθισμός δεν χρειάζεται να καταπολεμηθεί καθώς η επιθυμία για την επίτευξη του στόχου και την απόλαυση της επιβράβευσης υπερέχει. 

Μια δεύτερη εκδοχή του μοντέλου, σύμφωνα με τον ψυχολόγο, που αρχίζιε πάλι από το "εάν-τότε", εστιάζει στο "εάν". Θέλοντας να κόψουμε μια κακή συνήθεια καλό είναι να παρατηρήσουμε τι συνηθίζουμε να κάνουμε πριν την πραγματοποιήσουμε. Μόλις αυτό γίνει αντιληπτό, θα πρέπει σταδιακά να επιχειρούμε να αποφεύγουμε εκείνη την πράξη που οδηγεί στην πραγμάτωση της κακής συνήθειας. 

Οι παρατηρήσεις του ψυχολόγου έδειξαν ότι και αυτό το μοντέλο έχει καταγράψει πολλά επιτυχημένα παραδείγματα. 

Πόσο εύκολο, όμως, να είναι άραγε; 
]