Όσοι τρέχουν, μπορούν να ζήσουν έως τρία παραπάνω χρόνια, αναφέρουν οι επιστήμονες, επισημαίνοντας πως αυτό μπορεί να ισχύει ακόμα και για αυτούς που τρέχουν αργά, καπνίζουν ή πίνουν. Ακόμα και για όσους είναι υπέρβαροι.

Όπως αναφέρεται και σε δημοσίευμα των New York Times oι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Ντακ-τσουλ Λι του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αϊόβα, αξιολόγησαν στοιχεία από όλες τις δημοσιευμένες μελέτες με το συγκεκριμένο θέμα. Συμπερασματικά κατέληξαν στο εξής: Μία ώρα τρέξιμο μπορεί να προσθέσει επτά ώρες στη ζωή κάποιου, ενώ ακόμη και πέντε λεπτά καθημερινού τρεξίματος μπορεί να συμβάλλουν στην αύξηση του προσδόκιμου ζωής.

Συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι το τρέξιμο, άσχετα από το ρυθμό που γίνεται και από την απόσταση που διανύει κάποιος, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά 25% έως 40%.

Αναλυτικότερα, αν κανείς τρέχει δύο ώρες την εβδομάδα, μπορεί να περιμένει μια αύξηση του προσδόκιμου ζωής έως περίπου τρία χρόνια. Στατιστικά, μια ώρα τρεξίματος μεγαλώνει το προσδόκιμο ζωής κατά επτά ώρες, αλλά συνολικά το όφελος παράτασης ζωής δεν μπορεί να υπερβαίνει την τριετία, ακόμη και αν κάποιος τρέχει παραπάνω μέσα στην εβδομάδα.

Κατά συνέπεια, τέσσερις ώρες τρεξίματος την εβδομάδα, είναι υπεραρκετές για να εξασφαλίσει κάποιος το όριο της αύξησης του προσδόκιμου ζωής. Περισσότερο τρέξιμο μπορεί να προσφέρει ευχαρίστηση, αναφέρουν οι ειδικοί, ωστόσο δεν εξασφαλίζει παράταση ζωής. Το περπάτημα, το ποδήλατο και άλλες δραστηριότητες επίσης ωφελούν, αλλά λιγότερο από το τρέξιμο, καθώς μειώνουν τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου κατά περίπου 12%,σύμφωνα με τις επιστημονικές ενδείξεις.

Επιπλέον, το τρέξιμο είναι ιδανικό για την καταπολέμηση καρδιαγγειακών παραγόντων κινδύνου, όπως η υπέρταση και το παραπανίσιο σωματικό λίπος, ιδίως γύρω από τη μέση. Την ίδια στιγμή αυξάνει την αεροβική ικανότητα ενός ανθρώπου, που αποτελεί βασικό δείκτη μακρόχρονης υγείας.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ / The New York Times