Η καούρα του στομάχου αποτελεί μία κοινή αλλά και πολύ ενοχλητική διαταραχή μετά το φαγητό. Κάποιες φορές, κάνει την εμφάνισή της μετά από ένα βαρύ γεύμα, άλλες φορές όμως αιτία μπορεί να αποτελεί το στρες ή ένας έντονος ρυθμός ζωής, παράγοντες που δρουν αρνητικά πάνω στη διαδικασία της πέψης.

Όποια κι αν είναι η αιτία που την προκαλεί, η καούρα γίνεται αισθητή ως ένας ερεθισμός σε γαστροοισοφαγικό επίπεδο που συνοδεύεται από μία όξινη ή πικρή γεύση στον λαιμό. Η αίσθηση αυτή εντείνεται στην ξαπλωτή στάση και μπορεί να διαρκέσει για αρκετές ώρες.

Εδώ σας παρουσιάζουμε μερικούς τρόπους να αντιμετωπίσετε την καούρα με φυσικούς τρόπους.

Αντιμετώπιση

-Μην καπνίζετε αμέσως μετά το φαγητό: Η νικοτίνη έχει την ιδιότητα να χαλαρώνει τον οισοφαγικό σφιγκτήρα, επιτρέποντας στο φαγητό να «ανέβει από το στομάχι».

-Αποφύγετε τα αναψυκτικά μαζί με το φαγητό ή μετά από αυτό: Τα αεριούχα ποτά μπορούν να χαλαρώσουν τον οισοφαγικό σφιγκτήρα, διευκολύνοντας τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση.

-Μη φορτώνετε το στομάχι σας: Η μεγάλη ποσότητα τροφής στο στομάχι είναι πολύ πιθανό να προκαλέσει φούσκωμα, καούρες και δυσπεψία. Να προτιμάτε τα μικρά γεύματα- όσο αυτό είναι δυνατό τις γιορτινές ημέρες! Επίσης, να μασάτε καλά και χωρίς βιασύνη τις μπουκιές σας.

-Αποφύγετε το αλκοόλ: Το αλκοόλ, όπως και τα αναψυκτικά, χαλαρώνει τον οισοφαγικό σφιγκτήρα.

-Μην ξαπλώνετε αμέσως μετά το φαγητό: Ξαπλώνοντας μετά το φαγητό, διευκολύνεται η «άνοδος» του περιεχομένου του στομάχου προς τον οισοφάγο. Εάν θέλετε οπωσδήποτε να ξεκουραστείτε, βάλτε δύο μαξιλάρια στην πλάτη σας, ώστε να είστε ανασηκωμένοι και να παρεμποδίζεται η παλινδρόμηση.

-Κάντε μια βόλτα μετά το ­γεύμα: Μια ήπια δραστηριότητα μετά το φαγητό, όπως ένας χαλαρός περίπατος, διευκολύνει την πέψη, επειδή το περιεχόμενο του στομάχου ωθείται προς το έντερο.

-Ελέγξτε το βάρος σας: Το περιττό βάρος, ιδίως όταν συσσωρεύεται στον κορμό, πιέζει το στομάχι, διευκολύνοντας τη γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση και τις καούρες. Επίσης, οι υπέρβαροι τείνουν να έχουν πιο χαλαρό οισοφαγικό σφιγκτήρα και να ταλαιπωρούνται έως και 2-3 φορές συχνότερα από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση σε σύγκριση με όσους έχουν φυσιολογικό βάρος.

-Αποφύγετε τα τρόφιμα που σας ενοχλούν: Ορισμένα τρόφιμα αυξάνουν την οξύτητα του στομάχου και συμβάλλουν στη χαλάρωση του οισοφαγικού σφιγκτήρα. Αν και τα τρόφιμα που ενοχλούν τον καθένα είναι διαφορετικά, οι «συνήθεις ύποπτοι» είναι: καφεΐνη, σκόρδο, σοκολάτα, καραμέλες και ροφήματα μέντας, εσπεριδοειδή, ντομάτα και σάλτσες ντομάτας, καυτερά και λιπαρά φαγητά, σφολιάτες. Συνιστάται, μάλιστα, να αποφεύγετε την κατανάλωσή τους 3 ώρες πριν κοιμηθείτε, ιδιαίτερα αν οι καούρες σάς ταλαιπωρούν και τη νύχτα.

-Φοράτε χαλαρά ρούχα: Τα ρούχα που πιέζουν την κοιλιά μπορούν να αυξήσουν την ενδοκοιλιακή πίεση και να προκαλέσουν παλινδρόμηση.

Τα βότανα που βοηθούν

-Το χαμομήλι: Έχει ηρεμιστική, αντιφλεγμονώδη και αντισπασμωδική δράση. Επίσης, έχει την ιδιότητα να μειώνει τα οξέα του στομάχου.

-Το μελισσόχορτο: Καταπραΰνει το νευρικό σύστημα, ειδικά αν τα συμπτώματα οφείλονται σε άγχος.

-Ο μαραθόσπορος ή το γλυκάνισο: Ηρεμούν το στομάχι και διευκολύνουν την πέψη.

-Η πιπερόριζα (τζίντζερ): Το ρόφημα πιπερόριζας διευκολύνει την πέψη και ανακουφίζει σε περιπτώσεις