Ιδιαίτερα εντυπωσιακά είναι τα ευρήματα που προέκυψαν από τη συνδρομητική έρευνα “OTCs in Greece, 2016 Survey”, σχετικά με τη χρήση των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων (ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ.), από την Palmos Analysis.

Ads

H έρευνα εστιάζει στην καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων χρηστών για σκευάσματα επτά (7) διαφορετικών κατηγοριών ΜΗ.ΣΥ.ΦΑ. Ενδεικτικά αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας, το σύνολο των οποίων διατίθεται στους συνδρομητές της, παρουσιάζονται σήμερα από το Tvxs.gr.

Συγκεκριμένα:

Πυρετός – Κρύωμα

6 στους 10 Έλληνες (61%), άνω των 18 ετών, παρουσίασαν κατά το τελευταίο 12μηνο πονοκέφαλο, πυρετό ή κρύωμα. Από αυτούς, το 56% αγοράζει κάποιο φαρμακευτικό σκεύασμα, χωρίς συμβουλή από κάποιον για να αντιμετωπίσει τα συμπτώματα αυτά, ενώ 1 στους 3 (33%) αγοράζει κάποιο σκεύασμα κατόπιν συμβουλής γιατρού και 1 στους 7 (14%) αγοράζει κάποιο σκεύασμα κατόπιν συμβουλής από τον φαρμακοποιό. Περίπου 1 στους 5 (22%) δεν χρησιμοποιεί κάποιο σκεύασμα, αλλά αφήνει τα συμπτώ- ματα να υποχωρήσουν μόνα τους.

Ads

Γαστρικές Εκκρίσεις – Χώνεψη

1 στους 5 Έλληνες (21%), άνω των 18 ετών, εμφάνισαν σχετικά συμπτώματα (προβλήματα χώνεψης, καούρες κτλ. ) το τελευταίο 12μηνο, ενώ το 14% του συνολικού πληθυσμού, άνω των 18 ετών, έκαναν χρήση προϊόντων της κατηγορίας “Φάρμακα Πεπτικού Συστήματος – Γαστρικές Εκκρίσεις- Χώνεψη” κατά το ίδιο χρονικό διάστημα. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 7 στους 10 από όσους εμφανίζουν τα συμπτώματα αυτά, καταφεύγουν στη χρήση σκευασμάτων για την αντιμετώπισή τους, ενώ σημαντικό ποσοστό (περί-που 1 στους 3) αφήνουν τα συμπτώματα να υποχωρήσουν χωρίς τη βοήθεια σκευα- σμάτων και, φυσικά, χωρίς την συμβουλή γιατρού ή φαρμακοποιού.

Συμπληρώματα Διατροφής/ Βιταμίνες/ Μέταλλα

Περίπου οι μισοί (53%) από τους χρήστες της κατηγορίας “Συμπληρώματα Διατροφής/ Βιταμίνες/ Μέταλλα” δηλώνουν ότι έχουν δει ή ακούσει πρόσφατα κάποιο διαφημιστικό μήνυμα σκευάσματος της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Δερματολογικά – Μυκητιάσεις

Το σύνολο σχεδόν των χρηστών αντιμυκητιασικών σκευασμάτων συμβουλεύονται, είτε τον δερματολόγο (79%), είτε τον φαρμακοποιό (18%) πριν προχωρήσουν στην αγορά και χρήση κάποιου σκευάσματος. Ωστόσο, το 15% όσων δηλώνουν ότι εμφάνισαν συμπτώματα μυκητιάσεων κατά το παρελθόν, αναφέρουν ότι δεν χρησιμοποιούν κάποιο σκεύασμα, αλλά αφήνουν τα συμπτώματα να υποχωρήσουν μόνα τους.

Περισσότερες πληροφορίες για την έρευνα «OTCs in Greece, 2016 Survey» μπορείτε να αντλήσετε στην ειδική ιστοσελίδα: https://otcs.palmosanalysis.com 

image
 

Η έρευνα “OTCs in Greece, 2016 Survey”, όπως προαναφέρθηκε, αφορά επτά (7) βασικές κατηγορίες μη συνταγογραφούμενων φαρμακευτικών σκευασμάτων, σε κάθε μία από τις οποίες περιλαμβάνονται τα πιο αντιπροσωπευτικά, καθώς και εκείνα που επιθυμούν να εντάξουν οι συνδρομητές της έρευνας. Ειδικότερα, οι κατηγορίες είναι:

1. Αναλγητικά – Αντιπυρετικά από του στόματος (Παυσίπονα – Αντιπυρετικά)
2. Αναλγητικά GEL/Αλοιφές
3. Φάρμακα πεπτικού συστήματος (γαστρικές εκκρίσεις-χώνεψη)
4. Φάρμακα παθήσεων στοματοφάρυγγα (αντισηπτικά στόματος, αντιβηχικά κτλ.)
5. Φάρμακα τοπικών λοιμώξεων – Δερματολογικά (Αντιμυκητιασικά)
6. Φάρμακα τοπικών λοιμώξεων – Δερματολογικά (κατά της Ακμής)
7. Συμπληρώματα διατροφής (Βιταμίνες – Μέταλλα)

Πιο αναλυτικά, μεταξύ άλλων, η έρευνα καταγράφει τη συχνότητα και τους λόγους επισκέψεων σε φαρμακεία, την εμφάνιση και αντιμετώπιση συμπτωμάτων που σχετίζονται με κάθε κατηγορία OTCs της έρευνας, την πραγματοποίηση χρήσης/αγορών OTCs στο παρελθόν και το τελευταίο 12μηνο (γενικά, ανά κατηγορία και ανά σκεύασμα), τους παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά OTCs, την ανάκληση μνήμης για διαφημιστικές/ προωθητικές ενέργειες OTCs (γενικά, ανά κατηγορία και ανά σκεύα- σμα), τη συχνότητα χρήσης/ αγοράς για κάθε κατηγορία OTCs της έρευνας, την ανα- γνωρισιμότητα (αυθόρμητη και υποβοηθούμενη) των σκευασμάτων κάθε κατηγορίας OTCs της έρευνας κ.ά.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία παρέχονται συνδυαστικά και με πλήρη δημογραφική ανά- λυση, ανάλογα και με το είδος συνδρομής που επιλέγει κάθε συνδρομητής.