Πόνοι στον αυχένα, στην πλάτη, στους ώμους, αϋπνίες και άλλες διαταραχές ύπνου βασανίζουν πάνω από το 1/3 του πληθυσμού. Αν έχετε κάποιο από αυτά τα προβλήματα, γνωρίζετε πόσο δυσάρεστα είναι.

Αυτό που μπορεί να σας βοηθήσει να διώξετε μακριά τον πόνο είναι ένας καλός ύπνος. Αρκεί να γίνεται σωστά και το σώμα να είναι στην σωστή θέση ώστε να μην επιβαρύνεται. Ο  ύπνος είναι πολύ βασικός για την ξεκούραση του σώματος και συμβάλει στην καλή ποιότητα ζωής γενικότερα.

Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχουν μερικές μικρές αλλαγές στην στάση του σώματός σας, που θα σας βοηθήσουν να αποφύγετε τους πόνους και τις διαταραχές ύπνου. Εδώ σας παρουσιάζουμε μερικούς απλούς τρόπους που θα σας βοηθήσουν σύμφωνα με τους επιστήμονες.

Πόνοι στους ώμους

Αν έχετε πόνους στους ώμους θα πρέπει να αποφύγετε να κοιμάστε στο πλάι. Διαλέξτε μια στάση που να σας ανακουφίζει. Αυτό που μπορεί να σας βοηθήσει είναι να ξαπλώσετε ανάσκελα και να πάρετε αγκαλιά ένα μαξιλάρι.

Πόνοι στην πλάτη

Αν ανήκετε στο 20% του πληθυσμού που υποφέρει από πόνους στη μέση, ο ύπνος σίγουρα μπορεί να είναι βασανιστικός. Εάν κοιμάστε ανάσκελα τοποθετήστε ένα μαξιλάρι κάτω από τα πόδια σας, ενώ αν κοιμάστε στο πλάι ανάμεσα στα πόδια σας. Η εμβρυακή στάση σε κάθε περίπτωση θα σας ανακουφίσει.

Πόνος στον αυχένα

Να αλλάζετε τα μαξιλάρια σας τουλάχιστον κάθε δύο χρόνια. Σύμφωνα με έρευνα ένα σχετικά σκληρό μαξιλάρι είναι πιο αναπαυτικό.

Αϋπνία

Αποφύγετε την καφεΐνη, που περιέχεται στο καφέ, στο τσάι και σε πολλά αναψυκτικά, λίγες ώρες πριν πέσετε στο κρεβάτι. Τοποθετήστε το κινητό τηλέφωνο μακριά από το κρεβάτι και σβήστε όλα τα φώτα. Σύμφωνα με έρευνες η γυμναστική τις πρωινές ώρες θα σας βοηθήσει να έχετε μια καλύτερη ποιότητα ύπνου.

Διαταραχές ύπνου

Αν ξυπνάτε συνέχεια στη διάρκεια της νύχτας, αποφύγετε την κατανάλωση αλκοόλ πριν από τον ύπνο, μιας και μπορεί να μειώσει τον χρόνο του ύπνου REM. Επιπλέον, φροντίστε η θερμοκρασία του δωματίου σας να είναι ανάμεσα στους 21 με 22 βαθμούς Κελσίου.

Δεν μπορείτε να ξυπνήσετε το πρωί

Σε αυτή την περίπτωση θα σας βοηθούσε να βάζετε το ξυπνητήρι κάθε μέρα την ίδια ώρα (ακόμα και τα Σαββατοκύριακα) ώστε να συνηθίσει ο οργανισμός σας.

Ροχαλητό

Για να αντιμετωπίσετε αυτή την ενοχλητική (για τους άλλους κυρίως) “συνήθεια” θα βοηθούσε να κοιμάστε στο πλάι με το κεφάλι σας προς τα κάτω. Καθαρίστε καλά τη μύτη σας πριν πέσετε για ύπνο, με φυσικό διάλυμα με αλατόνερο και αποφύγετε το αλκοόλ.

Κράμπες

Όταν παθαίνετε κράμπες αρκεί να κάνετε λίγο μασάζ στην περιοχή. Η ζέστη από την τριβή θα ανακουφίσει το τράβηγμα στους μύες. Θα μπορούσατε επίσης να τοποθετήσετε κάτι ζεστό στην περιοχή, όπως μια θερμοφόρα.