Κενές θέσεις και υψηλές τιμές είναι τα κυριότερα ευρήματα ενός σύντομου ρεπορτάζ στα πάρκινγκ τη Κυψέλης, εκεί που ο δήμαρχος Αθηναίων επιμένει πως είναι απαραίτητη η κατασκευή ακόμα ενός μεγάλου χώρου στάθμευσης, για τον οποίο μάλιστα θυσιάστηκαν τα δέντρα του πάρκου Λέλας Καραγιάννη. Σε μια μικρή ακτίνα από το πάρκο και στους 12 χώρους που επισκεφθήκαμε, διαπιστώσαμε μειωμένη κίνηση με αποτέλεσμα πολλές θέσεις να παραμένουν κενές. Όπως αποδεικνύεται οι περισσότεροι από τους χώρους αυτούς εξυπηρετούν «περαστικούς» πολίτες σε ώρες αιχμής και σε πολύ μικρό βαθμό καλύπτουν τις ανάγκες στάθμευσης των κατοίκων της περιοχής, παρά το γεγονός ότι λειτουργούν σε 24ωρη βάση παρέχοντας υπηρεσίες στάθμευσης, ανεφοδιασμού καυσίμων ή ακόμα και βασικές ανάγκες συντήρησης των οχημάτων.

Ads

Το κόστος

Το κόστος για τον περιστασιακό χρήστη του χώρου στάθμευσης στη συγκεκριμένη περιοχή ανέρχεται στα 6 με 7 ευρώ την ώρα ενώ για στάθμευση άνω της μιας ώρας η χρέωση διαμορφώνεται στο 0.50 έως 1 ευρώ ανά ώρα. Για μόνιμη θέση, η χρέωση είναι 120 έως 170 ευρώ /μήνα ανάλογα το μέγεθος του οχήματος και τη χωρητικότητας του πάρκινγκ ενώ για τις μηχανές το κόστος στάθμευσης κυμαίνεται από 40 έως 50 ευρώ το μήνα.

Η πληρότητα

Χαρακτηριστικά είναι τα ευρήματα του ρεπορτάζ ως προς τις κενές στεγασμένες θέσεις στην περιοχή της Κυψέλης. Παρακάτω μερικά παραδείγματα:

Ads

Πάρκινγκ στην οδό Μηθύμνης (είσοδος και από Θήρας απέναντι από το Α.Τ. Κυψέλης). Χώρος 100 θέσεων με 2 υπόγειους ορόφους. Κενές είναι οι 40 από τις 100 θέσεις. Τιμές 120 έως 150 ευρώ.

Πάρκινγκ στην οδό Τενέδου 24. Χώρος 35 αυτοκινήτων με 18 κενές θέσεις. Τιμές 120-150 ευρώ

Πάρκινγκ ΕΤΕΚΑ, επί της Πατησίων απέναντι από το πάρκο της Κύπρου. Διώροφο υπόγειο με 120 θέσεις. Κενές θέσεις 60 με 70.

Πάρκινγκ στην οδό 3ης Σεπτεμβρίου 144. Κενές οι 160 από τις 200 διαθέσιμες θέσεις. Τιμή 160 ευρώ και ανάλογα με το μέγεθος.

Πάρκινγκ στην οδό Ευπαλλήνου 45. Περίπου 40 κενές θέσεις από τις 105 διαθέσιμες. Κόστος 145 ευρώ.

Πάρκινγκ στην οδό Νεμέσεως 7. 220 θέσεις σε 7ωροφο κτήριο κοντά στην Πλατεία Καραμανλάκη. Σχεδόν γεμάτο.

Πάρκινγκ στην οδό Κύπρου, 200 μέτρα από το Πάρκο. Κενές οι 35 από τις 80 διαθέσιμες θέσεις. Τιμή 160 ευρώ.

Οι απόψεις των πολιτών

Στη συγκεκριμένη περιοχή συναντήσαμε πολίτες, ιδιοκτήτες και εργαζόμενους στους χώρους στάθμευσης, οι οποίοι ενώ δήλωσαν ψηφοφόροι του δημάρχου, εμφανίστηκαν εντελώς αντίθετοι με την επιλογή του για την κοπή του πάρκου. Συμπερασματικά αποκαλύπτεται πως το έργο του υπόγειου πάρκινγκ που θέλει να κάνει ο δήμαρχος θα αποδειχθεί τουλάχιστον άχρηστο μιας και τα ήδη υπάρχοντα ενδεικτικά 12 πάρκινγκ που επισκεφθήκαμε από τα δεκάδες που υπάρχουν, υπολειτουργούν ελλείψει πελατών.

Πολλοί ήταν και οι κάτοικοι που μας είπαν ότι πλέον δεν κινούν τα αυτοκίνητά τους αφήνοντάς τα επί εβδομάδες σε μία θέση αφού και το κόστος για το πάρκινγκ είναι μεγάλο και οι δυνατότητες εξεύρεσης θέσης στους δρόμους της περιοχής πολύ περιορισμένες. Αρκετοί μάλιστα αναρωτήθηκαν γιατί αφού ο δήμαρχος θέλει τόσο πολύ να κάνει ένα «επιδοτούμενο» πάρκινγ γιατί δεν επιδοτεί τις ήδη υπάρχουσες κενές θέσεις.

Με μόνο μία εξαίρεση, κανένα από τα πάρκινγκ δεν ήταν γεμάτο ενώ το ποσοστό πληρότητα τους κυμαίνεται από 20% έως 80%. Χαρακτηριστικό επίσης και το γεγονός ότι σε μια πολύ μικρή περιοχή που καλύψαμε, βρήκαμε 12 πάρκινγκ και μόλις μια πλατεία, την πλατεία Καραμανλάκη, η οποία κι αυτή έχει λίγα δέντρα, όμως αρκετή ζωή από τους ηλικιωμένους και τα μικρά παιδιά ελλήνων και μεταναστών που την χρησιμοποιούν και που ενισχύουν το αίτημα όλο και περισσότερων κατοίκων για ελεύθερους χώρους.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους η δημιουργία νέων πάρκινγκ σε περιοχές του κέντρου όπου τα ήδη υπάρχοντα χρησιμοποιούνται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, επιτείνει το πρόβλημα της περιοχής καθώς στην ουσία δίνει κίνητρο στους πολίτες να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους.