H δεύτερη πόλη στην Ελλάδα, όπου κάτοικοι και επισκέπτες θα μπορούν να κόβουν εισιτήριο σε υδάτινα μέσα μαζικής μεταφοράς, φιλοδοξείνα γίνει η πρωτεύουσα του νομού Ευβοίας. Σύμφωνα με ρεπορτά της Real News, επιστήμονες και δημοτικοί φορείς της Χαλκίδας ετοιμάζουν μια συγκοινωνιακή επανάσταση, με γνώμονα την «πράσινη» ανάπτυξη και τη βιώσιμη κινητικότητα.

Ads

 

Η πρόταση για δημιουργία στόλου θαλάσσιων λεωφορείων και ταξί παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Χαλκίδας και αναμένεται να περιληφθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα της πόλης για την περίοδο 2012-2014. Στο επίκεντρο του σχεδίου βρίσκεται η ελάφρυνση του κυκλοφοριακού της πόλης και η υιοθέτηση ενός αξιόπιστου και φιλικού προς το περιβάλλον τρόπου μετακινήσεων, ο οποίος μπορεί να δώσει πραγματική αναπτυξιακή ώθηση στην πόλη.

Ο σχεδιασμός για το δρομολόγιο του θαλάσσιου λεωφορείου στη Χαλκίδα περιλαμβάνει όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης, όπως το λιμάνι και η Παλαιά Γέφυρα, καθώς και τις περιοχές με δυνατότητες τουριστικής αξιοποίησης, όπως η πολυσύχναστη τα καλοκαίρια παραλία των Αλυκών και ο παραθαλάσσιος οικισμός του Αγίου Μηνά.

Ads

Με την υιοθέτηση αστικών θαλάσσιων συγκοινωνιών στη Χαλκίδα έχουν ήδη ασχοληθεί και οι ερευνητές του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Η μελέτη τους αποδεικνύει πως μια δημοτική επιχείρηση με θαλάσσια μέσα μεταφοράς θα ήταν οικονομικά βιώσιμη, αλλά και εξαιρετικά δημοφιλής μεταξύ των Χαλκιδαίων!

«Είμαστε μια παραθαλάσσια πόλη, η οποία αναπτύσσεται κατά μήκος των δύο πλευρών των στενών του Ευρίπου. Αν κοιτάξουμε την πόλη χωροταξικά, καταλαβαίνει κανείς εύκολα πόσο μεγάλη θα ήταν η διευκόλυνση ενός θαλάσσιου λεωφορείου ή ταξί. Για παράδειγμα, σήμερα με το δρομολόγιο του λεωφορείου χρειάζονται περίπου 30 λεπτά από το κέντρο της πόλης μέχρι την περιοχή του Αγίου Μηνά. Μέσω θάλασσας, ο χρόνος μειώνεται περίπου στα 5 λεπτά και η διαδρομή είναι ασύγκριτα πιο ευχάριστη», δηλώνει ο πρόεδρος της Δημοτικής Ενότητας Χαλκίδας και εισηγητής της πρότασης για θαλάσσιες συγκοινωνίες, Θεόδωρος Γιαννούκος.

«Το όφελος, βέβαια, θα είναι πολλαπλό, καθώς θα γλιτώνουμε τους ρύπους που προκύπτουν από τον συνωστισμό των αυτοκινήτων και των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης, ενώ πρόκειται για μια ευκαιρία ανάπτυξης για πολλά σημεία του ευρύτερου “καλλικρατικού” δήμου Χαλκίδας και των γειτονικών περιοχών, τα οποία σήμερα δεν εξυπηρετούνται από συγκοινωνίες», προσθέτει ο Θ. Γιαννούκος.
 
Μια τέτοια μελέτη, ωστόσο, έχει ήδη εκπονηθεί, στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών στο ΑΠΘ. Προβλέπει 24 στάσεις εντός και εκτός της πόλης, εισιτήριο που κοστίζει 1,20 ευρώ και ετήσια έσοδα που αγγίζουν τα 2 εκατομμύρια ευρώ για τον δήμο Χαλκίδας.

Η μελέτη βιωσιμότητας του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου περιελάμβανε ακόμα και τη διερεύνηση της δημοφιλίας που θα είχε ένα θαλάσσιο λεωφορείο μεταξύ των πολιτών της Χαλκίδας. Κατά μέσο όρο, κάθε Χαλκιδαίος είναι διατεθειμένος να χρησιμοποιεί ένα πλωτό λεωφορείο 126 φορές τον χρόνο. Υπολογίζονται έτσι περίπου 1,3 εκατ. επιβάτες, οι οποίοι μπορούν να δώσουν ετήσια έσοδα γύρω στα 2 εκατ. ευρώ, ο εκ των συντακτών της μελέτης Αντώνης Πεκόπουλος.