Έντονες αντιδράσεις των τοπικών παραγόντων της Δυτικής Ελλάδας έχουν προκαλέσει οι ανακοινώσεις από τον υπουργό Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη σχετικά με τη συμφωνία με τις κατασκευαστικές για την επανεκκίνηση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους στην οποία προβλέπεται πως η Ολυμπία Οδός να φθάσει άμεσα μέχρι την Πάτρα, ενώ το υπόλοιπο μέρος του έργου, μέχρι την Τσακώνα, θα μετατεθεί για δύο-τρία χρόνια μετά. Το ίδιο θα συμβεί και με τον Ε 65, με το τμήμα Τρικάλων-Γρεβενών, όπως ανακοινώθηκε.«Είναι, πλέον, πεντακάθαρο. Η κυβέρνηση αντί να συμπλεύσει με τα συμφέροντα μιας μεγάλης γεωγραφικής ενότητας και των πολιτών της επιλέγει να συμπλεύσει με τα συμφέροντα των Τραπεζών και των κατασκευαστικών εταιρειών. Η σκανδαλώδης εύνοια που δείχνει απέναντι τους οδηγεί σε ολέθρια αποτελέσματα και καταδικάζει ολόκληρες περιοχές όπως η δυτική Αχαΐα και ολόκληρη η Ηλεία, δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος μετά τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από την «Ολυμπία» Οδό. 

Ads

«Είναι φανερό ότι η όποια διαπραγμάτευση έγινε δεν είχε κυρίαρχη κατεύθυνση την προάσπιση των συμφερόντων του πολίτη αλλά μάλλον την εξυπηρέτηση μόνο της μιας εκ των δυο «διαπραγματευτικών» πλευρών. Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από το τραγικό αποτέλεσμα της. Κάτω από αυτό το πρίσμα η σύσκεψη που συγκαλείται το Σάββατο στην Αρχαία Ολυμπία για το έργο της Ολυμπίας Οδού αποκτά χαρακτήρα σύμπηξης ενός μεγάλου περιφερειακού μετώπου ώστε να μην επιτρέψουμε να συντελεστεί μια ακόμη αδικία, ιστορικής σημασίας αυτή τη φορά, για την περιοχή μας», πρόσθεσε ο Αντιπεριφερειάρχης της Περιφερειακής Ενότητας Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος.

Από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Ολυμπία Οδός χωρίς την Αρχαία Ολυμπία, το σύνολο της Ηλείας και της Αχαΐας, δεν νοείται, ούτε είναι ποτέ δυνατόν να γίνει αποδεκτή. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, με βάση και την απόφαση που πήρε το βράδυ της Τρίτης το Περιφερειακό Συμβούλιο, αξιώνει άμεσα συνάντηση με τον Πρωθυπουργό. Μια συνάντηση που αποκτά, πλέον, εξαιρετικά επείγοντα χαρακτήρα μετά και την σημερινή αρνητική εξέλιξη. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, για πολλοστή φορά και προς πάσα κατεύθυνση, κάνει σαφές ότι δεν πρόκειται να δεχθεί την παραμικρή συζήτηση γύρω από την περικοπή του τεχνικού και φυσικού αντικειμένου των δυο μεγάλων οδικών αξόνων, της Ολυμπίας και της Ιόνιας Οδού. Δεν πρόκειται να δεχθεί εκπτώσεις και συμβιβασμούς. Με την τύχη και το μέλλον της Δυτικής Ελλάδας δεν έχει δικαίωμα κανένας να παίζει. Και όποιος δεν το κατανοεί αυτό θα μας βρει μετωπικά απέναντι του, με κάθε τρόπο και κάθε μορφή αντίδρασης και κινητοποίησης».

Τέλος μιλώντας στο thebest.gr ο Αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Δυτικής Ελλάδας Γιώργος Γεωργιόπουλος, (εκλέγεται στην Ηλεία) τονίζει πως η απόφαση της κυβέρνησης δεν μπορεί να γίνει ανεκτή και ζητά άμεση υλοποίηση της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου για συνάντηση των φορέων με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά για το θέμα.

Ads

Ο κ. Γεωργιόπουλος καταθέτει και δυο προτάσεις, ώστε η Ολυμπία Οδός να ολοκληρωθεί με την αρχική της μορφή. Η δήλωση του κ. Γεωργιόπουλου στο thebest.gr έχει ως εξής:

«Η Ολυμπία οδός το μεγαλύτερο έργο παραχώρησης με ιδιαίτερη σημασία ζήτημα κοινωνικής και οικονομικής επιβίωσης για τους πολίτες. Οι σημερινές δηλώσεις του Υπουργού με τις οποίες το φυσικό αντικείμενο του έργου περικόπτεται μέχρι την Πάτρα, αφήνοντας εκτός Αχαΐα και Ηλεία δεν μπορεί να γίνουν ανεκτές.
Αποτελεί πρώτης σημασίας αναγκαιότητα η ομοθυμία των φορέων στη διεκδίκηση του έργου. Η απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για επίσκεψη στον Πρωθυπουργό πρέπει να γίνει υλοποιηθεί άμεσα.

Θα πρέπει να επισημάνω ότι ο τρόπος διεκδίκησης, όπως έχω πει και στο παρελθόν είναι λανθασμένος.

Η υποκρισία της κυβέρνησης, η οποία μεταφέρει την ευθύνη της μη υλοποίησης του έργου, στις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους πρέπει να αποκαλυφθεί.
Το πολιτικό σύστημα, οφείλει μέσα στις συνθήκες της κρίσης να επανιεραρχήσει τις προτεραιότητες χρηματοδότησης των έργων.

Δυο τρόποι υπάρχουν. Στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων υπάρχουν εκατοντάδες έργα μικρής αναπτυξιακής αξίας που ικανοποιούν πελατειακές προεκλογικές σκοπιμότητες. Μπορούν λοιπόν να μεταφερθούν οι πόροι τους προς όφελος των μεγάλων αναπτυξιακών έργων. Με αυτό τον τρόπο θα εξοικονομηθεί ποσό 250 εκατ. ευρώ περίπου που απαιτείται για να φτάσει μέχρι τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία η Ολυμπία Οδός και με αυτό το ποσό να συμμετάσχει στο Δημόσιο.
Ο δεύτερος τρόπος είναι σε συνεννόηση με την Ε.Ε. να γίνει αναθεώρηση του ΕΣΠΑ και να μεταφερθούν οι πόροι στα δυο μεγάλα έργα που έχει ανάγκη η Δυτική Ελλάδα, δηλαδή η Ολυμπία και η Ιονία Οδός».

Πηγή: TheBest.gr