Αγαπάει τα θρίλερ και τη δύση,  δεν της αρέσει να εκφράζει άποψη για όλα, απο τη στιγμή που δε μπορεί  να κάνει κάτι για να τα αλλάξει και το μόνο που εύχεται για το νέο χρόνο είναι να μη μας παραλύσει ο φόβος.

Η Ρένη Πιττακή είναι η Μπλανς, δίπλα στη Ρούλα Πατεράκη, Μπέιμπι Τζέιν, στο ψυχολογικό θρίλερ «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν». Δυο απο τις πιο εμβληματικές κακιές περσόνες του κινηματογράφου (Μπέτι Ντείβις Τζόαν Κρόφορντ) ζωντανεύουν στη σκηνή.

Και η συζήτηση αρχίζει με πολύ γέλιο...

Παραμονές πρεμιέρας προλάβατε να γίνετε αρκετά κακιά;

«Όχι. Υπάρχουν άνθρωποι που δεν ξέρουν την ανατροπή στο έργο. Εγω είμαι η καλή, το θύμα, σε μια πρώτη αίσθηση η Μπλανς είναι εκείνη που υπομένει. Στο τέλος υπάρχει μια ανατροπή, αλλά ας μη πούμε παραπάνω».

Έστω, ως θύμα τα καταφέρνετε;

«Προσπαθώ...»

Πόσο εύκολο είναι να γίνει κανείς θύμα;

«Εκτός  ρόλου είναι πολύ εύκολο, όταν κάποιος είναι ενοχικό άτομο...»

Γεννιέται κανείς κακός ή γίνεται;

«Πιστεύω  πάντα στους συνδυασμούς, υπάρχουν τα γονίδια και οι συνθήκες. Στο έργο, όταν δυο παιδάκια ζουν σε μια οικογένεια που όλη η προσοχή, η εύνοια, η λάμψη είναι συγκεντρωμένα στο ένα στο άλλο συσσωρεύεται αυτή η αντιπαλότητα. Εδω  έχουμε ενα πατέρα που εκμεταλλεύεται το ένα παιδί, όλη η οικογένεια βιοπορίζεται απο το σόου της Μπέιμπι Τζειν, κάποια στιγμή δημιουργείται  μια αντιστροφή».

Εσείς,  ένα μοναχοπαίδι, δεν βιώσατε αντιπαλότητες;

«Εγω ήμουν το κέντρο του κόσμου, κάποια στιγμή το πλήρωσα αδρά, όλα πληρώνονται...»

Όταν σας έγινε η πρόταση οι ρόλοι ήταν μοιρασμένοι;

«Η πρόταση ήρθε με τους ρόλους, αλλά θα μπορούσαν να είναι και αντίστροφα.»

Σε μια δύσκολη εποχή ένα σκληρό ψυχολογικό θρίλερ ενδείκνυται;

«Εμένα προσωπικά μου αρέσουν πάρα πολύ τα θρίλερ, με έλκουν, με αποφορτίζουν και με φορτίζουν αναλόγως.»

Γιατί μας έλκουν οι κακοί ήρωες;

«Γιατί όλοι έχουμε μέσα μας όλα τα στοιχεία...»

Στους δεσμούς αίματος πιστεύετε;

«Είναι σύνθετο. Σε αυτούς τους δεσμούς παίζεται όλη η έκταση των συναισθημάτων, απο την αγάπη που σώζει, την αγάπη που στηρίζει, μέχρι την τυραννική αγάπη...» 

Η κακία είναι ανίκητη;

«Δεν ξέρω τι να απαντήσω, δεν πιστεύω οτι η κακία είναι πιο ισχυρή απο την καλοσύνη στις ανθρώπινες σχέσεις, αλλά στον πλανήτη, στην ανθρωπότητα αυτο που βλέπω είναι οτι νικάει το κακό, οι δυνάμεις της απληστίας, της εκμετάλλευσης είναι πιο ισχυρές.»

Ο Σωκράτης και ο Σαίξπηρ το διατύπωσαν διαφορετικά. Ουδείς εκων κακός, είπε ο πρώτος. Αν ενας άνθρωπος σου μιλήσει  ειλικρινά θα δεις οτι είναι λίγο καλύτερος απο τον κακό, ο δεύτερος. Η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση;

«Για το πρώτο λέω που οτι περισσότερο διαμορφώνεται κανείς απο τις συνθήκες. Για το δεύτερο οτι έχει πολλές πλευρές ο άνθρωπος και πολλές αποχρώσεις..»

Το λυκόφως τι σας φέρνει στο μυαλό;

«Ομορφιά! Εγω είμαι της δύσης... Όχι με την πολιτική έννοια (απαντάει στην ερώτηση γελώντας) είμαι της μελαγχολίας και η μελαγχολία έχει και ομορφιά.»

Την αγάπη σας στη  δύση την αναπτύξατε στο υπόγειο του θεάτρου Τέχνης;

«Νομίζω οτι την έχω στο dna, γιατί και πριν τον Κουν δεν ξυπνούσα το πρωί. Αγαπώ πολύ τον ήλιο αλλά  του μεσημεριού, αν και τελευταία έχω αρχίσει να αλλάζω και να παίρνω τηλέφωνο φίλους και να μου λένε καλά είναι δυνατόν να κοιμόμαστε εμείς και να μας ξυπνάς εσύ...»

Τα τελευταία της λόγια της Τζόαν Κρόφορντ πριν πεθάνει στη νοσοκόμα μου τη φρόντιζε ήταν «μη τολμήσεις να ζητήσεις  το Θεό να με βοηθήσει». Οι άθεοι είναι πιο σκληροί;

«Έχουμε δει απο ένθεους πολλή σκληρότητα, ίσως να μην έχει εκφραστεί έτσι, έχει εκφραστεί με το αγαπάτε αλλήλους και οι πράξεις ήταν εντελώς αντίθετες. Η φράση της Κρόφορντ ήταν σκληρή και πολύ ειλικρινής.»

Τι περιμένετε απο τη νέα υπουργό Πολιτισμού;

«Δεν ξέρω αν μπορεί να κάνει  κάτι ο οποιοσδήποτε. Χάρηκα, όμως, πολύ για τη Λυδία που είναι ενας άνθρωπος που έχει γνώση σε θέματα πολιτισμού. Ακούγοντας κάποια άλλα ονόματα υποψήφια, είπα ευτυχώς ένας άνθρωπος με γνώσεις. Παλιότερα είχα βρεθεί σε ενα κοκτέιλ και ήταν ένας υπουργός πολιτισμού που έλεγε .ήταν το πιάτο που μένει σε ένα μπουφέ  αυτό πήρα-- ήταν σα να έλεγε άλλο ήθελα,τι να κάνω, αυτο μου έδωσαν αυτο πήρα.»

Αν σας έκαναν την πρόταση να αναλάβετε εσείς το υπουργείο;

«Θα έλεγα σίγουρα όχι. Δεν έχω σχέση με την  πολιτική.»

Δε θα σας ρωτήσω τι ελπίζετε, αλλά τι φοβάστε για το 2017.

«Να μη μας δοθεί ο,τι μπορούμε να αντέξουμε.  Υπάρχει μεγάλος φόβος στον κόσμο, αν μείνει κανείς στο φόβο, ο φόβος παραλύει, αυτό δε θέλω, να μην παραλύσουν οι άνθρωποι απο το φόβο..Δε θέλω να πω τη λέξη αντίσταση, είναι τόσο φθαρμένη..το μόνο που θέλω να ευχηθώ είναι να μη παραλύσουμε απο το φόβο. Ξέρετε δεν θελω να κουβεντιάζω περι των πάντων γιατί δεν έχω περιθώρια δράσης, μόνο κρίσης, αλλά χρειάζεται και δράση.»

Πληροφορίες

«Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέιν»

Θέατρο Σφενδόνη
Πρεμιέρα 14 Δεκεμβρίου 2016

Το θρυλικό έργο «Τι απέγινε η Μπέιμπι Τζέην» ανεβαίνει από τη Λυκόφως στο Θέατρο Σφενδόνη σε παγκόσμια πρώτη, υπό τη σκηνοθετική ματιά του Απόλλωνα Παπαθεοχάρη, με τη Ρούλα Πατεράκη στο ρόλο της Μπέιμπι Τζέιν και τη Ρένη Πιττακή στο ρόλο της Μπλανς.

Το διάσημο θρίλερ του αμερικάνικου κινηματογράφου είχε ενώσει αριστουργηματικά δυο ιέρειες του Χόλιγουντ, την Μπέτι Ντέιβις και την Τζόαν Κρόφορντ. Το έργο έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία όταν βγήκε στους κινηματογράφους το 1962. Ήταν υποψήφιο για πέντε Όσκαρ, και ο ρόλος της Μπέιμπι Τζέιν ήταν για την Ντέιβις η ενδέκατη υποψηφιότητα της για τα Όσκαρ.

Η Τζέιν Χάντσον, ένα παιδί θαύμα στα λαμπερά σόου του 1917, μεγαλώνει υπό τη σκιά της πιο όμορφης και πιο ταλαντούχας αδελφής της, Μπλανς, μεγάλης σταρ των μελό του Χόλιγουντ στη δεκαετία του '30. Τώρα, είκοσι χρόνια μετά από το τρομακτικό ατύχημα για κάποιους, απόπειρα δολοφονίας για άλλους, που έχει αφήσει ανάπηρη την Μπλανς, οι δυο τους συνεχίζουν να μένουν μαζί. Όταν η πραγματικότητα αρχίζει να τις πιέζει, το πάλαι ποτέ χρυσό κορίτσι, η Μπέιμπι Τζέιν, εκτροχιάζεται σε ένα μοναδικό σαδιστικό παιχνίδι χωρίς φραγμούς. Πώς θα καταφέρει να γλιτώσει η παράλυτη Μπλανς;

Ταυτόχρονα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ, αλλά και ξεκαρδιστική μαύρη κωμωδία, το έργο εδώ και πενήντα χρόνια έχει αποτελέσει μήλο της έριδας για τους ανθρώπους του θεάτρου. Μόλις φέτος τον Σεπτέμβριο, απελευθερώθηκαν τα δικαιώματα της θεατρικής διασκευής του, από τον Χένρυ Φάρελ, τον συγγραφέα του μυθιστορήματος και του σεναρίου της ταινίας, που περιέχει νέες εκπλήξεις, βιτριολικό χιούμορ και ακόμα πιο ανατριχιαστικές ανατροπές.

Η πρεμιέρα του έργου στην Ελλάδα γίνεται πριν από τις αντίστοιχες πρεμιέρες του έργου στο Λονδίνο και την Αμερική.

Συντελεστές

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Δραματουργική Επιμέλεια: Απόλλων Παπαθεοχάρης -Δανάη Παπουτσή
Σκηνοθεσία - Κοστούμια: Απόλλων Παπαθεοχάρης
Σκηνικά: Απόλλων Παπαθεοχάρης, Μαίρη Τσαγγάρη
Πρωτότυπη μουσική-Sound design: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος
Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα
Sound design – Ζωντανός χειρισμός μουσικής: Θέμις Παντελόπουλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Παπουτσή
Βοηθός Ενδυματολόγου: Μαρία Ζυγούρη

Διεύθυνση παραγωγής: Κατερίνα Μπερδέκα
Παραγωγή: Λυκόφως-Γιώργος Λυκιαρδόπουλος

Ερμηνεύουν οι:

Ρούλα Πατεράκη: Μπέιμπι Τζέιν/ Ρένη Πιττακή: Μπλανς
Στέλλα Γκίκα: Έντνα
Πηνελόπη Μαρκοπούλου: Κυρία Μπέητς – Ντήλια
Αλέξιος Διαμαντής: Έντουιν

Παραστάσεις:

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή στις 21.00
Σάββατο στις 18.30 και 21.30
Κυριακή στις 20.30

Τιμές εισιτηρίων:

Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή
Κανονικό: 16 ευρώ
Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, Ανέργων: 12 ευρώ
Σάββατο, Κυριακή
Κανονικό: 18 ευρώ
Φοιτητικό, ΑΜΕΑ, ανέργων: 14 ευρώ

ΘΕΑΤΡΟ ΣΦΕΝΔΟΝΗ
Διεύθυνση: Μακρή 4, Αθήνα
Τηλέφωνο: 215. 515 8968
Ώρες ταμείου: Τρίτη έως Κυριακή 13.30-21.30
Προπώληση εισιτηρίων ticketservices.gr