Η είδηση πως ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης Ανγκ Λι θα σκηνοθετήσει την ηθοποιό Πέμη Ζούνη στη θεατρική παράσταση «… και Ιουλιέτα» είχε προκαλέσει τεράστιο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό στον θεατρικό κόσμο. Όμως η όλη ιστορία εξελίχθηκε σε μια πρωτοφανή υπόθεση.

Φωτογραφίες, προϊόν φωτομοντάζ (σημ: μια από αυτές είναι η κεντρική), με τον Ταϊβανέζο σκηνοθέτη και την ηθοποιό, κυκλοφόρησαν από την εταιρεία παραγωγής «Art Tank», δώθηκαν συνεντεύξεις για τη συνεργασία και η παράσταση ξεκίνησε. Όμως η συνεργασία με τον Ανγκ Λι φαίνεται πως δεν έγινε ποτέ και η Πέμη Ζούνη με μια επιστολή της ζήτησε «συγγνώμη» δηλώνοντας πως έπεσε θύμα μεγάλης εξαπάτησης και πως το θέμα έχει πάρει το δρόμο της Δικαιοσύνης.

Η επιστολή της Πέμη Ζούνη

«Όταν έκανα τις ανακοινώσεις για τη συνεργασία μου με τον σκηνοθέτη Ανγκ Λι, όταν μιλούσα ανοιχτά σε συνεντεύξεις για τα συμβόλαια με το εξωτερικό, πίστευα βαθιά και ακλόνητα ότι όλα ήταν αλήθεια. Ανέλπιστο δώρο, αλλά και απόλυτη αλήθεια.

Συναίνεσα στη δημοσιοποίηση επεξεργασμένων φωτογραφιών, πιστεύοντας, χωρίς ίχνος αμφιβολίας, ότι είχαν αποσταλεί από τον σκηνοθέτη, η πραγματική άφιξη του οποίου, λίγες μόνο μέρες αργότερα, θα έκανε το λάθος μικρό κι ασήμαντο.

Ακόμα και μέχρι πριν από πολύ λίγες μέρες, ακόμα και μετά την απουσία του Ανγκ Λι από τις πρόβες και την πρεμιέρα, πίστευα ότι οι εξηγήσεις και διαβεβαιώσεις που λάμβανα ήταν δυσάρεστες, αλλά αληθινές.

Μόλις πριν από ελάχιστες μέρες άρχισε να αποκαλύπτεται η μεγάλη εξαπάτηση. Ήδη φυσικά η υπόθεση πήρε τον δρόμο της δικαιοσύνης.

Τεράστια η πλάνη, τεράστια η ευθύνη μου, τεράστια κι η συγγνώμη μου: Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης που φιλοξένησε την παραγωγή της παράστασης και δεν είχε λόγους να με αμφισβητήσει. Στους συντελεστές της παράστασης, που με εμπιστεύτηκαν. Σε όλους αυτούς απέναντι στους οποίους αποδείχθηκα ανακόλουθη.

Δουλεύω στο θέατρο 35 χρόνια. Σοβαρά και έντιμα. Δεν επικαλούμαι τον πρότερο έντιμο βίο μου. Επικαλούμαι την κοινή λογική -που εγώ έχασα πρόσκαιρα, κάτω από πολύ ιδιαίτερες συνθήκες που θα δημοσιοποιηθούν από εμένα εν καιρώ- ότι δεν είχα κανέναν απολύτως λόγο να αυτοκαταστραφώ, χρησιμοποιώντας εν γνώσει μου έναν τόσο σημαντικό σκηνοθέτη, χωρίς ο ίδιος να το γνωρίζει.

Είμαι βέβαιη, ότι όταν όλη η αλήθεια ξετυλιχθεί, θα χρεωθώ ένα μεγάλο πλήγμα στην ευθυκρισία μου. Αλλά -το πιο σημαντικό- θα διαψευσθεί κάθε υπόνοια δόλου και οποιαδήποτε ενεργή συμμετοχή μου σε αυτή την υπόθεση».

Η ανακοίνωση του Ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης»

Το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, σχετικά με δημοσιεύματα που υπήρξαν τις τελευταίες μέρες και αναφέρονται σε κοινές φωτογραφίες της κυρίας Πέμης Ζούνη με τον διεθνούς φήμης σκηνοθέτη Ang Lee, διευκρινίζει τα ακόλουθα:

  1. Από την αρχή της λειτουργίας του το Ίδρυμα έχει φιλοξενήσει εκατοντάδες πολιτιστικών γεγονότων και εκδηλώσεων, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό. Σε αρκετές απ’ αυτές συνέπραξαν και διεθνούς φήμης καλλιτέχνες, όπως ενδεικτικά Francis Ford Coppola, Werner Herzog, Randal Kleiser, Aquila Theatre κ.α.
  2. Βασική και αναντικατάστατη αρχή της λειτουργίας του Ιδρύματος, είναι να εμπιστεύεται τους έλληνες και ξένους συνεργάτες και φιλοξενούμενούς του και να μην αμφισβητεί το περιεχόμενο των προτάσεων που καταθέτουν, περιλαμβανομένων και των συντελεστών τους. Στη συνέχεια, αξιολογεί τις προτάσεις με βάση τα υφιστάμενα δεδομένα τους και τους καταστατικούς του σκοπούς.
  3. Η παράσταση με το τίτλο «… και Ιουλιέτα» με πρωταγωνίστρια την κυρία Πέμη Ζούνη, προτάθηκε από την εταιρεία παραγωγής «Art Tank», προκειμένου να φιλοξενηθεί στο Ίδρυμα. Στο φάκελο της πρότασης περιλαμβάνονταν η σύλληψη, οι συμπράττοντες συντελεστές, αλλά και οι εντελώς εξειδικευμένες τεχνικές προδιαγραφές του εγχειρήματος (3D mapping projection). Το Ίδρυμα αξιολόγησε την πρόταση ως ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, δεδομένου ότι οι συμπράττοντες συντελεστές της συγκεκριμένης παράστασης (Ang Lee, Πέμη Ζούνη, Άκης Δήμου, Λευτέρης Παυλόπουλος, Θοδωρής Οικονόμου, κλπ.), είναι διακεκριμένοι και υψηλού κύρους καλλιτέχνες.  Στην αξιολόγηση αυτή συνέβαλαν, η (επίσης υψηλού επιπέδου) δημιουργική ομάδα προετοιμασίας του 3D mapping projection, αλλά και το γεγονός ότι για την «απεικόνιση» του τρισδιάστατου σκηνικού έγινε εισαγωγή από το εξωτερικό υψηλής ευκρίνειας projectors, από την εταιρεία παραγωγής. Συνεπώς, όπως είναι εύλογο από τα προαναφερόμενα, δεν θα μπορούσε να εγερθεί αμφιβολία για τη σοβαρότητα και αξιοπιστία του όλου εγχειρήματος.
  4. Όπως ακριβώς συμβαίνει κατά την πάγια πρακτική για τις φιλοξενούμενες παραγωγές, το Ίδρυμα προώθησε το φωτογραφικό και λοιπό προωθητικό υλικό που παρέλαβε από την κυρία Ζούνη και την εταιρεία παραγωγής της εν λόγω παράστασης.

Ασφαλώς το θέμα που προέκυψε από τα δημοσιεύματα είναι σοβαρό και για το λόγο αυτό το Ίδρυμα έχει ήδη προχωρήσει στις αναγκαίες ενέργειες, προκειμένου να παρασχεθούν οι οφειλόμενες απαντήσεις και επιφυλάσσεται για κάθε περαιτέρω ενέργειά του.