Το “κόκκινο” της Χριστίνας Κυριαζίδη είναι μια σπονδυλωτή σκηνική σύνθεση που αφορά την σχέση μιας γυναίκας με τον έρωτα, την μητρότητα και τον χρόνο. Τρία αναπόφευκτα κεφάλαια στην ζωή μιας γυναίκας που η ηθοποιός προσεγγίζει με την βοήθεια της ποίησης, της κίνησης και της μουσικής.

Ads

Σε ένα αφαιρετικό σκηνικό, με ένα ακορντεόν, μια καρέκλα και ένα σακάκι, και με μοναδικό συνεργό της τον ποιητικό λόγο, το σώμα και την φωνής της, η Χριστίνα Κυριαζίδη επιθυμεί μια ωδή στην γυναικεία φύση.

Η χοροθεατρική αυτή τριλογία αποτελείται από 3 solo performances:

• «οδός Θ.»
Mια σκηνική δραματοποίηση της ομώνυμης ποιητικής συλλογής της Χ.Κυριαζίδη. (Εκδ. Πυξίδα), που περιστρέφεται γύρω από το μοτίβο του έρωτα.

Ads

• «νάνι μάνα να να να» , ένα νανούρισμα για μάνες και κόρες
Mια σκηνική σύνθεση, όπου η Χριστίνα Κυριαζίδη μιλά για την πολύπλοκη και πολύτιμη σχέση μάνας και κόρης, με αφετηρία την ομώνυμη σύνθεση ποιημάτων της, και νανουρίσματα από διάφορες γωνιές του κόσμου.

• «μια συνομιλία με τον χρόνο»
Mια χορογραφία βασισμένη στην πρωτότυπη μουσική σύνθεση [ΤΙΜΕ] του Ισλανδού συνθέτη Smári Gudmundsson, που επιθυμεί να υμνήσει τον κύκλο της ζωής μέσα από το γυναικείο σώμα.

Θα θέλαμε αρχικά να μας δώσετε μια γενική αίσθηση για την χοροθεατρική παράσταση «ΚΟΚΚΙΝΟ» και τι πρόκειται να δούμε στην παράσταση.

Το «ΚΟΚΚΙΝΟ» είναι μια σπονδυλωτή σκηνική σύνθεση δομημένη σαν όνειρο, που καταπιάνεται με την σχέση μιας γυναίκας με τον έρωτα, την μητρότητα και το χρόνο. Ο χώρος είναι απροσδιόριστος, το σκηνικό αφαιρετικό, με ένα ακορντεόν, μια καρέκλα και ένα σακάκι. Ο χρόνος κινείται με άλματα μνήμης, διαστέλλεται και συρρικνώνεται σαν σε όνειρο.

Μέσα από μια ερωτική ιστορία, από την σχέση μάνας και κόρης, και από το ταξίδi του γυναικείου σώματος κατα την πάροδο του χρόνου, παρατηρούμε μια γυναίκα μέσα από τις ρωγμές του έρωτα, της μητρότητας και της γήρανσης. Με μοναδικό συνεργό της τον ποιητικό λόγο, το σώμα και την φωνής της, η ηθοποιός επιθυμεί μια ωδή στην γυναικεία φύση.

Η παράσταση δεν δραματοποιεί μονάχα τον ποιητικό λόγο με την βοήθεια του σώματος και της μουσικής, αλλά επιθυμεί να αντιμετωπιστεί ολόκληρη σαν ένα ποίημα που παίρνει σώμα και χορεύει σε έναν παλλόμενο χωροχρόνο, τον χωροχρόνο ενός ονείρου.

Ποια είναι τα «τρία κεφάλαια στη ζωή μιας γυναίκας»;

Τα τρία κεφάλαια στην ζωή μιας γυναίκας είναι ο έρωτας, η μητρότητα και η γήρανση, ή αλλιώς ο δρόμος προς τον θάνατο. Πρόκειται για τρία στάδια ζωήw που αναπόφευκτα συναντάμε σε κάθε γυναίκα.

Ο έρωτας, με τις διάφορες εκφάνσεις του πάθους, η μητρότητα από την ματιά της μάνας αλλά και της κόρης, και ο τρόπος με τον οποίο ο χρόνος συνδιαλέγεται με το γυναικείο σώμα, το ανθίζει, το φθείρει, το εξαφανίζει.

Τι σημαίνει ο τίτλος και τι σημασία έχει το «κόκκινο» για εσάς;

Έψαχνα έναν τίτλο που να αγκαλιάζει τις ποικίλες ενέργειες που πραγματεύεται η παράσταση και να παραπέμπει ταυτόχρονα στην γυναικεία φύση.

Το «κόκκινο» φέρει στο νου το πάθος, τον κίνδυνο, την επιθυμία, την παρόρμηση, το επείγον της ύπαρξης – στοιχεία με τα οποία καταπιάνεται η παράσταση – και φυσικά τον κύκλο της εμμήνου ρύσεως καθώς και την ίδια την εμπειρία της γέννας.

Οπτικά η παράσταση μετακινείται από το λευκό στο κόκκινο, συμβολίζοντας το ταξίδι από την αθωότητα στην θηλυκότητα, από το κορίτσι στην γυναίκα.

image

Η «οδός Θ.» η πρώτη solo performance αποτελεί σκηνική δραματοποίηση της ποιητικής συλλογής σας (κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πυξίδα), πως εμπνευστήκατε την ποιητική συλλογή και την μεταφορά της στο θέατρο;

Η «οδός Θ.» αποτελεί μια συλλογή ερωτικών ποιημάτων, που γεννήθηκε από μια προσωπική ιστορία. Όταν έψαχνα υλικό για το κεφάλαιο του έρωτα στο «ΚΟΚΚΙΝΟ» αποφάσισα να δραματοποιήσω ένα μέρος από την «οδό Θ.»

Έχετε ζήσει δημιουργώντας πολλά χρόνια στο εξωτερικό, πως βλέπετε το προεδρικό διάταγμα που εξισώνει τα πτυχία των ανώτερων δραματικών σχολών και των σχολών χορού και κινηματογράφου με τα απολυτήρια λυκείου;

Έφυγα από την Ελλάδα πριν από 19 χρόνια, ένα χρόνο μετά την δραματική σχολή, και είναι ακριβώς το πτυχίο της δραματικής σχολής που μου επέτρεψε να κάνω ένα μεταπτυχιακό στην Αγγλία, από το οποίο άρχισε η επαγγελματική μου πορεία στο εξωτερικό. Το προεδρικό διάταγμα που εξισώνει τα πτυχία των ανώτερων δραματικών σχολών και των σχολών χορού και κινηματογράφου με τα απολυτήρια λυκείου, είναι απαράδεκτο, αντισυνταγματικό και αδικαιολόγητο. Όχι μόνο προσβάλει μισθολογικά και ακαδημαϊκά έναν ήδη επιβαρυμένο κλάδο στην Ελλάδα, αλλά προσβάλει και την αξιοπρέπεια των καλλιτεχνών και υποδηλώνει μια έλλειψη στοιχειώδους κατανόησης και σεβασμού ως προς το επάγγελμα του καλλιτέχνη.

Είναι θλιβερό να συμβαίνει αυτό στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα όμως είναι τρομερά ελπιδοφόρα η αντίδραση των νέων, και όλων “αυτών που τους ακούν”, που δεν είναι λίγοι. Τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό η φωνή τους ακούγεται όλο και περισσότερο μέρα με την μέρα. Σιγά σιγά μετατρέπεται σε μια “επανάσταση του πολιτισμού” που μας φέρει όλους αντιμέτωπους με το ερώτημα: ως πότε θα προσποιούμαστε ότι ο πολιτισμός είναι πολυτέλεια και όχι αναγκαιότητα;

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας;

Ετοιμάζω μια παράσταση για την λήθη, την επιλεκτική μνήμη και το εφήμερο των ανθρωπίνων σχέσεων,  σε δυο εκδοχές – ως [λάμδα θήτα] στα ελληνικά και ως [oblivion] στα αγγλικά, με σκοπό να παρουσιαστεί στην Αθήνα τον Σεπτέμβρη και να ταξιδέψει στην συνέχεια σε διεθνή φεστιβάλ του εξωτερικού.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Παραστάσεις: Από 2 Μαρτίου έως 8 Απριλίου

Ημέρες ώρες παραστάσεων
Πέμπτη στις 21:00 Σάββατο στις 19:00

Διάρκεια παράστασης:  65 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων
Προπώληση: 12€
Μειωμένο: 10€
Ατέλειες: Δωρεάν
;
Προπώληση εισιτηρίων: ticketservices
-Online: https://www.ticketservices.gr/event/kokkino-theatro-alkmini/?lang=en
-Τηλεφωνικά: 2107234567
-Εκδοτήριο: Πανεπιστημίου 39, Αθήνα

Θέατρο Αλκμήνη
Αλκμήνης 8-12, Γκάζι
Σταθμός ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός
Τηλέφωνο: 210 3428650