Η Επίδαυρος ανοίγει στις 30 Ιουνίου -την ίδια μέρα πρεμιέρα και για την Μικρή Επίδαυρο- με την επανάληψη της παράστασης «Επτά επί Θήβας» σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις και κάνει φινάλε με μια μεγάλη γιορτή στο αργολικό θέατρο το Σάββατο 19 Αυγούστου. Η Μικρή Επίδαυρος, όπως πάντα περισσότερο εναλλακτική, φιλοξενεί μεταξύ άλλων και μια παραγωγή του Φεστιβάλ της Αβινιόν σε σκηνοθεσία Ολιβιέ Πυ.

Ads

Το Φεστιβάλ Αθηνών, διασπαρμένο χωροταξικά και πολυσυλλεκτικό, είναι ήδη σε εξέλιξη. 

Ανεξαρτήτως ωστόσο, προτιμήσεων και ειδικών προτιμήσεων, τα καλύτερα έπονται. Μια ματιά στις διεθνείς παραγωγές, στην Επίδαυρο και στη Μικρή Επίδαυρο. 

Λουντοβίκο Εϊνάουντι – Elements, 19 – 20 Ιουνίου, Ηρώδειο

Ads

Ο Ιταλός πιανίστας και συνθέτης Ludovico Einaudi επιστρέφει στην Αθήνα. 

Είναι γνωστός από τις προσωπικές του δισκογραφικές δουλειές, αλλά και από τα σάουντρακ που έχει γράψει για ταινίες, όπως το Intouchables/Άθικτοι (2011) και το I’m Still Here (2010), και για τηλεοπτικές σειρές, όπως το Acquario και οι μεταφορές στη μικρή οθόνη των Doctor Zhivago και This is England.

image

Το νέο του άλμπουμ, Elements, που δίνει και τον τίτλο της συναυλίας, είναι το άλμπουμ μοντέρνας κλασικής μουσικής που έχει φτάσει ψηλότερα στα charts τα τελευταία 20 χρόνια. 

Ζυλιέν Γκοσλέν – Si vous pouviez lécher mon cœur, 29 – 30 Ιουνίου, Πειραιώς 260 Δ
Les Particules élémentaires / Τα στοιχειώδη σωματίδια του Μισέλ Ουελμπέκ

Έχοντας μαγέψει το κοινό με το 2066 του Ρομπέρτο Μπολάνιο, που παρακολουθήσαμε πέρυσι, ο τριαντάχρονος Ζυλιέν Γκοσλέν (Julien Gosselin), από τους πιο δυναμικούς σύγχρονους Γάλλους σκηνοθέτες, επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με τα Στοιχειώδη σωματίδια του βραβευμένου, αλλά και αμφιλεγόμενου Μισέλ Ουελμπέκ (1998).

Στη διασκευή του ο Γκοσλέν αξιοποιεί το εγγενώς θεατρικό, πολυφωνικό, μεταμοντέρνο ύφος του συγγραφέα για να ζωντανέψει ένα βιβλίο που συνιστά ανατρεπτική εκδοχή του κλασικού οικογενειακού μυθιστορήματος. Δέκα ηθοποιοί επί σκηνής ενσαρκώνουν τόσο τους χαρακτήρες όσο και τους αφηγητές.

image

Η ζωντανή μουσική, ο φωτισμός και η χρήση βίντεο συνθέτουν ένα σύμπαν γυμνό από άλλες διακοσμητικές λεπτομέρειες. Οι δύο βασικοί χαρακτήρες, ο σεξουαλικά καταπιεσμένος Μισέλ και ο σεξομανής Μπρουνό, προσωποποιούν την παρακμή των δυτικών κοινωνιών. Οι θεματικές του Ουελμπέκ -έλλειψη αγάπης και στοργής μέσα σ’ έναν αδιάφορο κόσμο- είναι ακόμα πιο επίκαιρες σήμερα. Όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης: «Για μένα είναι προφανές ότι εγώ, δηλαδή όλοι μας είμαστε η σημερινή εκδοχή του Μισέλ και του Μπρουνό». Ο Γκοσλέν παίζει με τις προσδοκίες που έχουν οι θεατές για τους χαρακτήρες, την αφήγηση και την ταύτιση, με στόχο να μας προσφέρει μια ριζοσπαστική εκδοχή των αντιλήψεών μας περί ταυτότητας.

image

Συμπαραγωγή: Si vous pouviez lécher mon cœur, Théâtre du Nord -Théâtre National Lille Tourcoing Région Nord Pas-de-Calais, Le Festival d’Avignon, Le Phénix de Valenciennes, La Rose des vents, Scène Nationale Lille Métropole – Villeneuve d’Ascq, Le Théâtre de Vanves et Le Mail, Scène Culturelle de Soissons. Υπό την αιγίδα του Γαλλικού Ινστιτούτου

Ρομέο Καστελλούτσι – SocÌetas Raffaello Sanzio
Democracy in America, 30 Ιουνίου – 2 Ιουλίου, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση 

Η Δημοκρατία στην Αμερική είναι η νέα παραγωγή του Ιταλού σκηνοθέτη Ρομέο Καστελούτσι. Ο τίτλος του έργου παραπέμπει στο ομότιτλο θεωρητικό σύγγραμμα του Γάλλου διπλωμάτη Αλεξίς ντε Τοκβίλ (1805-1859), στο οποίο, υπό ευρωπαϊκό πρίσμα και με ανατομική ακρίβεια, καταγράφεται το αμερικανικό πολιτειακό σύστημα.

image

Ελεύθερα εμπνευσμένος από το έργο και την εποχή του ντε Τοκβίλ, ο Ρομέο Καστελούτσι μας μεταφέρει στον κοινοτικό βίο των πουριτανών και των ιθαγενών της Αμερικής, για να πραγματευθεί, μέσα από μία στρατηγική των λέξεων και των εικόνων, ζητήματα όπως η γλώσσα της επικοινωνίας, η θρησκεία και η έννοια της κοινότητας. 

Ρόμπερτ Γουίλσον – Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ, 10-13 Ιουλίου, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση
Γράμμα σ’ έναν άντρα / Βασισμένο στα ημερολόγια του Νιζίνσκι 

Οι σπουδαίοι Ρόμπερτ Γουίλσον και Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διεισδύσουν στο διαλυμένο μυαλό ενός από τους διασημότερους χορευτές όλων των εποχών, του Βάσλαβ Νιζίνσκι.

image

Η σόλο παράσταση βασίζεται στα ημερολόγια του εμβληματικού χορευτή, ένα πραγματικό έργο τέχνης που καταγράφει την κάθοδό του στην τρέλα και σκιαγραφεί τη βασανισμένη σεξουαλικότητα και πνευματικότητά του, όπως επίσης και την τρικυμιώδη σχέση του με τον ιδρυτή των Ρωσικών Μπαλέτων, ιμπρεσάριο Σεργκέι Ντιαγκίλεφ, στον οποίον αναφέρεται και το γράμμα του τίτλου. 

Wim Mertens – Dust of Truths, 30 Ιουλίου, Ηρώδειο

O ανεπανάληπτος Βέλγος συνθέτης Wim Mertens επιστρέφει στην Αθήνα για μία μοναδική συναυλία. Με πάνω από 65 δίσκους στο ενεργητικό του και φανατικό κοινό σε όλο τον κόσμο και στη χώρα μας, ο Μέρτενς αγαπήθηκε για τον μινιμαλισμό της μουσικής του και τις ποικίλες επιρροές του από κλασική, ποπ, τζαζ και άμπιεντ μουσική.

Στο πρώτο μέρος της συναυλίας θα παρουσιάσει τη σύνθεση «Dust of Truths», που αποτελεί το τελευταίο μέρος του μουσικού τριπτύχου Cran aux Oeufs (2015-2016). Ο Μέρτενς εμπνεύστηκε το εν λόγω έργο από την Ελλάδα και τη μοναδική εμπειρία που βίωσε όταν έπαιξε σόλο πριν από τρία χρόνια στο μνημείο του Οκταβιανού Αύγουστου στη Νικόπολη.

Στο δεύτερο μέρος, το κοινό θα απολαύσει μία επιλογή από τα πιο γνωστά έργα του συνθέτη, τα οποία ξεχώρισαν και αγαπήθηκαν ιδιαίτερα: «Earmarked», «Often a bird», «Struggle for pleasure», «Maximizing the Audience», «The belly», «No testament», «Close Cover» και πολλά άλλα.

Φόλκσμπύνε, 17 – 24 Ιουνίου
Πειραιώς 260 / Θέατρο Ολύμπια / Α.Σ.Κ.Τ.

Το Σάββατο 17 Ιουνίου ξεκινάει το μεγάλο αφιέρωμα στον θρυλικό βερολινέζικο θίασο της Φόλκσμπύνε. Οι θεατές μπορούν να ζήσουν την εμπειρία της Φόλκσμπύνε, όχι μόνο από τις τρεις θεατρικές παραστάσεις που θα παρουσιαστούν, αλλά και μέσα από τα πολυάριθμα θεατρικά δρώμενα, εργαστήρια, προβολές και πάρτι, που θα λάβουν χώρα στον προαύλιο χώρο της Πειραιώς 260 με ελεύθερη είσοδο.

image

Σε απόλυτη εναρμόνιση με το πνεύμα και τη φιλοσοφία του θεάτρου, το πρόγραμμα της Φόλκσμπύνε στην Αθήνα δεν συνιστά θέατρο με τη στενή έννοια. Εκτός από τη διασκευή του Παίκτη του Ντοστογιέφσκι από τον Φρανκ Κάστορφ και το Μουρμουρητό του Χέρμπερτ Φριτς, η ομάδα της Φόλκσμπύνε θα στήσει το σκηνικό του Σ’ αγαπώ, αλλά επέλεξα την αποδραματοποίηση του Ρενέ Πόλλες στην αυλή της Πειραιώς 260, στα βαγόνια του Rollende Roadshow, που εκτός απ’ τις παραστάσεις, θα φιλοξενήσουν και συναυλίες, ταινίες, εγκαταστάσεις, συζητήσεις, υπηρεσίες σιδερώματος: τέλεια αφορμή για να ξενυχτήσουμε παρέα με γερμανική μπίρα και λουκάνικα.

image

Το DJ set από τους γνωστούς Βερολινέζους DJ Duo Portobello, επίσης μέλη της Φόλκσμπύνε και οι διάφορες συζητήσεις θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά στο μουσικό και παραστασιακό πρόγραμμα και θα μας χαρίσουν τη συνολική, πολυπρισματική εμπειρία της Φόλκσμπύνε.

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 

«Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου, ΚΘΒΕ, 30 Ιουνίου – 1η Ιουλίου

Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος – Σκηνοθεσία: Τσέζαρις Γκραουζίνις.
Από τις μεγάλες επιτυχίες του περυσινού προγράμματος της Επιδαύρου, οι Επτά επί Θήβας επαναλαμβάνονται και φέτος, ανοίγοντας το πρόγραμμα των Επιδαυρίων 2017. Μια παράσταση που ερευνά πώς το κοινό μας ένστικτο επιβίωσης συμβαδίζει με την ανάγκη να παραμείνουμε άνθρωποι, παρά τον φόβο, την ανασφάλεια, την απελπισία.

image

Tον ρόλο του Ετεοκλή ερμηνεύει ο Γιάννης Στάνκογλου, η Κλειώ Δανάη Οθωναίου την Αντιγόνη, η Ιώβη Φραγκάτου την Ισμήνη, ο Γιώργος Καύκας τον Άγγελο, ο Αλέξανδρος Τσακίρης τον Κήρυκα, o Γιώργος Παπανδρέου τον Πολυνείκη και μαζί τους ένας 14μελής χορός ηθοποιών.

«Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή, 7 – 8 Ιουλίου

Σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη, που υιοθετεί εδώ τη φόρμα του αφηγηματικού θεάτρου, ο θίασος εξιστορεί στους θεατές αυτή την ιστορία-«παραβολή», σ’ έναν άδειο χώρο, με ελάχιστα αντικείμενα. Οι ηθοποιοί ενδύονται τους ήρωες, που εμφανίζονται κι εξαφανίζονται σαν οπτασίες του ετοιμοθάνατου Οιδίποδα. Η μουσική, σε σύνθεση Μίνωα Μάτσα, εκτελείται ως παράλληλο κείμενο από τις φωνές των ηθοποιών και δίνει στο θέαμα τον χαρακτήρα ενός επικολυρικού ποιήματος. Στον ομώνυμο ρόλο ο Κώστας Καζάκος.

image

Διανομή
Ξένος: Δημήτρης Λιγνάδης 
Οιδίπους: Κώστας Καζάκος 
Αντιγόνη: Κόρα Καρβούνη 
Ισμήνη: Τζέννυ Κόλλια 
Θησέας: Άρης Τρουπάκης 
Κρέων: Δημήτρης Ήμελλος 
Πολυνείκης: Δημήτρης Λάλος 
Χορός Ψαλτών: Πέτρος Δασκαλοθανάσης, Παναγιώτης Διαμαντόπουλος, Θεόδωρος Παλτόγλου, Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης 
Χορός Πολιτών: Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Βαλέρια Δημητριάδου, Παναγιώτης Καμμένος, Ορέστης Καρύδας, Αγγελίνα Κλαυδιανού
 
«Βάκχες» του Ευριπίδη, ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, 14 – 15 Ιουλίου

Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Η παράσταση -το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά- εξερευνά τη σύγκρουση ανάμεσα στην ατομικότητα του ήρωα και την πολυφωνικότητα του χορού: Οκτώ αφηγητές, εντάσσοντας τα χορικά στη βασική πλοκή, παρακολουθούν τη διαδικασία της σταδιακής σύνθεσης και αποσύνθεσης ενός μικτού συνόλου, την αντίσταση των μελών του, αλλά και τη λαχτάρα τους να ανέβουν φαντασιακά στο ιερό βουνό ως μαινάδες και να μετατραπούν σε βάκχες. Μια τελετή μύησης στη λατρεία του «άλλου», της οποίας πρώτο στάδιο είναι να σταθούν δύο άτομα αντιμέτωπα υπό το βλέμμα ενός θεατή-μάρτυρα. 

Παίζουν: Ανθή Ευστρατιάδου, Έκτορας Λυγίζος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Άρης Μπαλής, Αργύρης Πανταζάρας, Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστος Στέργιογλου. 

«Ειρήνη» του Αριστοφάνη, Εθνικό Θέατρο, 21 – 22 Ιουλίου

Το Εθνικό Θέατρο ανέθεσε στον συνθέτη Νίκο Κυπουργό τη μουσική σύνθεση και στον νέο συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκο το λιμπρέτο για τη δημιουργία μιας μουσικής παράστασης που βασίζεται στην Ειρήνη του Αριστοφάνη.

image

Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Κωνσταντίνος Αρβανιτάκης, ενώ τον ρόλο του Τρυγαίου ερμηνεύει ο απρόβλεπτος Τζίμης Πανούσης. Η Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, υπό τη διεύθυνση του διεθνούς φήμης μαέστρου Γιώργου Πέτρου, συνοδεύει ζωντανά την παράσταση στην Επίδαυρο. 
Διανομή: Τζίμης Πανούσης (Τρυγαίος), Τάσης Χριστογιαννόπουλος (Ερμής), Ειρήνη Καράγιαννη (Ειρήνη), Αιμιλιανός Σταματάκης (Πόλεμος)

«Άλκηστη» του Ευριπίδη, Εθνικό Θέατρο, 28 – 29 Ιουλίου 

Το Εθνικό Θέατρο προσεγγίζει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και συγχρόνως προκλητικά έργα του Ευριπίδη, την Άλκηστη, αναθέτοντας την παρουσίασή της στην Κατερίνα Ευαγγελάτου, που θα πραγματοποιήσει την πρώτη της σκηνοθεσία στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου. Έργο που φέρει επί σκηνής τον θρίαμβο επί του θανάτου, η Άλκηστη, το πρώτο από τα σωζόμενα του Ευριπίδη (438 π.Χ.), προκάλεσε ατελεύτητες συζητήσεις για το είδος στο οποίο ανήκει, εξαιτίας της συνύπαρξης τραγικών και κωμικών στοιχείων.

image

Παράλληλα, η εμφανής σοφιστική επίδραση πυροδότησε σειρά από θέματα ηθικής των διαπροσωπικών σχέσεων. Σε έναν κόσμο όπου έχει κανείς τη δυνατότητα να ανταλλάξει τον θάνατό του με τη ζωή κάποιου άλλου, ο συγγραφέας του «Αθηναϊκού Διαφωτισμού» υποβάλλει σε εξονυχιστικό έλεγχο σχέσεις «αδιαμφισβήτητης» ανιδιοτέλειας και θέτει επί τάπητος τολμηρά ερωτήματα: Πώς αποδεικνύεται η αγάπη; Μέχρι πού φτάνει η αφοσίωση; Ποια ζωή έχει μεγαλύτερη αξία, και για ποιον λόγο; Οι νόμοι των ανθρώπων δίνουν επαρκείς απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα; Και τι γίνεται όταν η παρέμβαση των θεών αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού;

image

Διανομή

Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος: Άδμητος
Κίττυ Παϊταζόγλου: Άλκηστη
Γιάννης Φέρτης: Φέρης
Δημήτρης Παπανικολάου: Ηρακλής
Ερρίκος Μηλιάρης:Υπηρέτης
Κώστας Βασαρδάνης: Απόλλων
Σωτήρης Τσακομίδης: Θάνατος

«Μήδεια» του Ευριπίδη, Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν – ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, 4 – 5 Αυγούστου 

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη
«Δύο φορές βάρβαρη η Μήδεια, από καταγωγή και από έρωτα» γράφει στον πρόλογο της μετάφρασής του ο Γιώργος Χειμωνάς. Δύο όψεις έχει ο έρωτας: τη «βάρβαρη», τη βυθισμένη στον πόνο και στο σκοτάδι αλλά και την ονειρική, την ηδονική, την ιδανική. Μέσα από το μύθο της Μήδειας όπως αυτός παρουσιάζεται στο έργο του Ευριπίδη αλλά και μέσα από ένθετα στα στάσιμα του έργου κείμενα και ποιήματα αρχαιοελληνικής γραμματείας, η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης επιθυμεί να μιλήσει για το ανεξήγητο του έρωτα. Γι’ αυτό το «μέγα κακό που σπαράζει τους ανθρώπους». 

image

Στην παράσταση χρησιμοποιούνται αποσπάσματα από έργα αρχαίων συγγραφέων όπως Θεόκριτου Ειδύλλια (μετάφραση Ιωάννη Πολέμη), Αρτεμίδωρου Ονειροκριτικά, Πλούταρχου Ερωτικός, Πλάτωνος Συμπόσιο κ.ά. (μετάφραση-απόδοση Μαριάννας Κάλμπαρη και Έλενας Τριανταφυλλοπούλου).
Παίζουν: Μαρία Ναυπλιώτου, Χάρης Φραγκούλης, Αλεξάνδρα Καζάζου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Θεοδώρα Τζήμου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γεράσιμος Γεννατάς, Βασιλική Κατερίνη

«Πέρσες» του Αισχύλου, Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου, 11 – 12 Αυγούστου

Σκηνοθεσία: Άρης Μπινιάρης.
Για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, σε μια παραγωγή του ΘΟΚ με πλειάδα σπουδαίων Ελλαδιτών και Κυπρίων ηθοποιών, ο νεότατος Άρης Μπινιάρης, που έχει διακριθεί για τις εκρηκτικές παραστάσεις του τα τελευταία χρόνια, προτείνει μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης. Όχημα της παράστασης, που δομείται στη συνάντηση του ρυθμού και της λέξης, είναι η μουσικότητα.
Παίζουν: Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα), Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος), Νίκος Ψαρράς (Δαρείος), Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης)
Χορός: Ηλίας Ανδρέου, Πέτρος Γιωρκάτζης, Γιώργος Ευαγόρου, Λευτέρης Ζαμπετάκης, Νεκτάριος Θεοδώρου, Μάριος Κωνσταντίνου, Παναγιώτης Λάρκου, Δαυίδ Μαλτέζε, Γιάννης Μίνως, Άρης Μπινιάρης, Ονησίφορος Ονησιφόρου, Αντρέας Παπαμιχαλόπουλος, Μάνος Πετράκης, Στέφανος Πίττας, Κωνσταντίνος Σεβδαλής

Μικρή Επίδαυρος 

«Μήδεια» του Ευριπίδη, 30 Ιουνίου – 1η Ιουλίου

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Καραντζάς
Τρεις άντρες βρίσκονται πάνω στη σκηνή προκειμένου να αναρωτηθούν, να επανεξετάσουν, να επιχειρήσουν να δώσουν απαντήσεις στον «θρύλο» της Μήδειας από ανδρική σκοπιά. Σε ποια σημεία η Μήδεια «υποκρίνεται», σε ποια σημεία επιχειρηματολογεί επαρκώς, ποια μέρη του έργου είναι αμιγώς λογικά και δικαιολογημένα και πού σφάλλει; Πώς τρία πρόσωπα αντίθετου φύλου από αυτό του ρόλου μπορούν να δικαιολογήσουν και να αθωώσουν την πράξη της Μήδειας; 

image

Παίζουν: Γιώργος Γάλλος (Μήδεια), Χρήστος Λούλης (Ιάσων, Κρέοντας, Παιδαγωγός, Αιγέας,), Μιχάλης Σαράντης (Χορός, Άγγελος,Τροφός)

«Άφιξις». Με αφετηρία τη Μνηστηροφονία από την ομηρική Οδύσσεια, 7 – 8 Ιουλίου

Σκηνοθεσία: Ιώ Βουλγαράκη (ΠΥΡ)

Επιστρέφοντας στην Ιθάκη, έπειτα από είκοσι χρόνια, ο Οδυσσέας θα σκοτώσει 108 άνδρες που διεκδικούν τη γυναίκα και τον θρόνο του, ξεκληρίζοντας το νησί. Αυτό το μακελειό εγείρει τα ερωτήματα: Σε τι επιστρέφει ο Οδυσσέας; Ποιος θυμάται τον απόντα βασιλιά και ποιος είναι σήμερα αυτός ο άντρας; Και γιατί χρειάζεται να χυθεί τόσο αίμα; Η παράσταση επικεντρώνεται στη στιγμή της επιστροφής, για να μιλήσει ακριβώς για το ανέφικτο της επιστροφής. 

Παίζουν: Γιώργος Δικαίος, Δέσποινα Κούρτη, Αλέξανδρος Λογοθέτης, Μαίρη Μηνά, Γιώργος Μπινιάρης, Αργύρης Ξάφης, Γιώργος Παπαγεωργίου.

Με αφορμή την παράσταση «Άφιξις», ο θίασος θα πραγματοποιήσει ένα δρώμενο πριν από την έναρξη της κάθε παράστασης με τη συμμετοχή 140 θεατών.
Οι θεατές θα συγκεντρώνονται στο λιμάνι, όπου θα τους υποδέχεται ο θίασος και θα συμβαίνει μια πρώτη δράση εκεί. Στη συνέχεια θα χωρίζονται σε γκρουπ που το καθένα θ’ ακολουθεί έναν ηθοποιό στο μονοπάτι από το λιμάνι προς το θέατρο, σε μια πορεία περίπου 8 λεπτών, η οποία θα συνοδεύεται από αφηγήσεις ραψωδιών της Οδύσσειας.

Όσοι επιθυμούν να πάρουν μέρος στο δρώμενο, που δεν έχει επιπλέον εισιτήριο, θα πρέπει να δηλώσουν εγκαίρως συμμετοχή στο 210 32 72000, καθώς και στα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Πανεπιστημίου 39 (εντός στοάς). Θα τηρηθεί αυστηρή σειρά προτεραιότητας.

«Κύκλωπας» του Ευριπίδη, 21 – 22 Ιουλίου

Σκηνοθεσία: Παντελής Δεντάκης 

Ένας κόσμος αντρικός, ωμός και βίαιος, κόσμος αλληλοεξόντωσης και ανθρωποφαγίας, όπου το δίκαιο ορίζεται από τον εκάστοτε ισχυρό. Στη χώρα των Κυκλώπων ο ξένος δεν περιθάλπεται, δεν φιλοξενείται, γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης ή κατασπαράσσεται. Εκεί δεν μπορείς να είσαι ούτε καλός ούτε κακός. Εκεί μπορείς να είσαι μόνο φοβισμένος και απελπισμένος ή σκληρός και ανελέητος.

image

Η παράσταση, με αποκλειστικά γυναικεία διανομή, διερευνά αυτόν τον άκρως αντρικό κόσμο, μέσα από τη γυναικεία φύση. Μέσα από τον ψυχισμό, τα εκφραστικά μέσα, το σώμα της γυναίκας. Και αναζητά την ισορροπία ανάμεσα στο σοβαρό και το γελοίο, ανάμεσα στο σπλάτερ και την κωμωδία. Στο κείμενο της παράστασης έχουν προστεθεί αποσπάσματα από την Οδύσσεια και από τον Κύκλωπα του Θεόκριτου, σε μεταφράσεις Παντελή Μπουκάλα. 

Παίζουν: Στεφανία Γουλιώτη (Κύκλωπας), Άννα Καλαϊτζίδου (Οδυσσέας), Κατερίνα Λυπηρίδου (Σιληνός), Νεφέλη Μαϊστράλη, Μαρία Μοσχούρη, Αμαλία Νίνου, Μυρτώ Πανάγου, Ελένη Τσιμπρικίδου (Σάτυροι)

«Προμηθέας Δεσμώτης» και «Ικέτιδες» του Αισχύλου, 4 – 5 Αυγούστου 

Σκηνοθεσία: Ολιβιέ Πυ

Ο αιρετικός ηθοποιός, ποιητής και σκηνοθέτης Olivier Py (Ολιβιέ Πυ) επιχειρεί να νοηματοδοτήσει το παρόν μέσα από την επανανάγνωση εμβληματικών έργων του παρελθόντος, εδώ του Προμηθέα Δεσμώτη και των Ικετίδων του Αισχύλου.

image

Η παράσταση, σε μινιμαλιστική φόρμα, με μια διανομή τριών ηθοποιών, σε δική του μετάφραση και σπονδυλωτή σκηνοθεσία, έκανε πρεμιέρα πέρυσι το καλοκαίρι στο Φεστιβάλ της Αβινιόν.

image

Στον Προμηθέα Δεσμώτη, έργο συγχρόνως μεταφυσικό και βαθιά πολιτικό, ένας τιτάνας βασανίζεται από τους θεούς εξαιτίας της αγάπης που τρέφει για την ανθρωπότητα. Μετατρέπεται έτσι σε αιώνιο σύμβολο ανυπακοής, ένας κατεξοχήν πολιτικός κρατούμενος.