Μετά την περσινή επιτυχία του live streaming από την Επίδαυρο, με την παράσταση Πέρσες του Εθνικού Θεάτρου που παρακολούθησαν πάνω από 100.000 θεατές από όλο τον κόσμο, το Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου δίνει φέτος την ευκαιρία στο κοινό εκτός Ελλάδας να παρακολουθήσει ζωντανά από το Αρχαίο Θέατρο ένα από τα γνωστότερα έργα της αρχαίας κωμωδίας.

Ads

Το Σάββατο 10 Ιουλίου, θα μεταδοθούν μέσω live streaming στα πέρατα της γης οι Βάτραχοι του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη, με έναν θίασο αγαπημένων πρωταγωνιστών του θεάτρου, που σπανίως έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε μαζί. Μάλιστα, σε μία εξαιρετική διανομή-έκπληξη, τον Ξανθία ερμηνεύει η Εύη Σαουλίδου, τον ρόλο του Διονύσου η Μαρία Κεχαγιόγλου, ενώ στην κορυφαία σκηνή του αγώνα λόγων μεταξύ Ευριπίδη και Αισχύλου, θα απολαύσουμε τους Ακύλλα Καραζήση και Νίκο Χατζόπουλο.

Η μετάδοση θα γίνει τις 21:00 (ώρα Ελλάδας) με αγγλικούς υπότιτλους, με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με την Google Greece. Η προβολή, συνολικής διάρκειας 1 ώρας 45 λεπτών, θα γίνει μέσα από το livefromepidaurus.gr και το κανάλι του Φεστιβάλ στο YouTube, Athens Epidaurus Festival και θα αφορά αποκλειστικά κατοίκους εξωτερικού.

Βάτραχοι

Οι Βάτραχοι διδάχτηκαν για πρώτη φορά το 405 π.Χ. στα Λήναια και κέρδισαν το πρώτο βραβείο. Κεντρικός ήρωας είναι ο θεός Διόνυσος (ο θεός του θεάτρου στην ελληνική μυθολογία), που είναι βαθύτατα απογοητευμένος από την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το θέατρο. Οι μεγάλοι τραγικοί ποιητές έχουν πεθάνει και οι δραματικοί αγώνες είναι πλέον ανάξιοι λόγου. Έτσι, ο Διόνυσος αποφασίζει να δράσει και να κατέβει στον κάτω κόσμο, προκειμένου να φέρει πίσω στη ζωή τον καλύτερο τραγικό ποιητή. Μαζί του παίρνει τον δούλο του Ξανθία και ξεκινούν ένα περιπετειώδες ταξίδι, γεμάτο κωμικά περιστατικά.

Ads

Φτάνοντας στον Άδη συναντούν μία μεγάλη αναταραχή, καθώς δύο τραγικοί ποιητές, ο Αισχύλος και ο Ευριπίδης, διαπληκτίζονται για το ποιος είναι καλύτερος. Ο θεός Πλούτωνας προτείνει τότε να διοργανωθεί ένας δραματικός διαγωνισμός ανάμεσα στους δύο, με τον Διόνυσο να αναλαμβάνει ρόλο διαιτητή. Πρόκειται για μία από τις πιο γνωστές και κωμικές σκηνές του αρχαίου δράματος, που συνεχίζει να χαρίζει γέλιο μέχρι σήμερα, καθώς τα αποσπάσματα που κάθε ποιητής προτείνει ως σημαντικότερα προς κρίση, γίνονται αντικείμενο ανελέητης και ξεκαρδιστικής κριτικής από τον άλλον. Νικητής αναδεικνύεται ο Αισχύλος ο οποίος και επιστρέφει στη ζωή μαζί με τον Διόνυσο.

Στους Βατράχους βλέπουμε πόσο σημαντικό ήταν το Θέατρο και η Ποίηση στην αρχαία Αθήνα. Είναι επίσης τον προβληματισμό του Αριστοφάνη για την εξέλιξη της τραγωδίας, που ο ίδιος θεωρούσε ότι έχει εκπέσει, αλλά και για τη γενικότερη κρίση των αξιών. Ένα έργο διαχρονικό, που παραμένει πάντα επίκαιρο και δεν είναι τυχαίο που αποτελεί μέχρι σήμερα ένα από τα γνωστότερα του Αριστοφάνη και ένα από τα πιο αγαπημένα του κοινού.

Αριστοφάνης

Δεν είναι τυχαίο που οι Αλεξανδρινοί, από όλους τους αρχαίους κωμικούς ποιητές, επέλεξαν να διασώσουν τα δικά του έργα, που συνεχίζουν μέχρι σήμερα να χαρίζουν γέλιο, αλλά και να εγείρουν την κριτική μας σκέψη για όσα συμβαίνουν γύρω μας. Ο Αριστοφάνης δίδαξε τα έργα του κατά τον «χρυσό» 5ο αιώνα π.Χ. και δεν δίσταζε μέσα από αυτά να σχολιάζει τα κακώς κείμενα της εποχής του, πολλές φορές με ευθείες επιθέσεις απέναντι στις αποφάσεις της Αθηναϊκής Δημοκρατίας. Χωρίς φόβο σατίριζε γνωστά πρόσωπα της κοινωνίας, αναφερόταν σε βιώματα και καταστάσεις, πάντα με κωμικό τρόπο που χάριζε το γέλιο στους συμπολίτες του. Οι κωμωδίες του Αριστοφάνη παραμένουν διαχρονικές και στα έργα του βρίσκουμε ακόμα παραλληλισμούς με το σήμερα. Οι αριστοφανικές κωμωδίες δε λείπουν ποτέ από το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, ενώ το ενδιαφέρον των θεατών παραμένει μέχρι σήμερα αμείωτο.