Μπορεί η Ελλάδα, η Αίγυπτος και η Κίνα να έχτισαν τα θεμέλια του παγκόσμιου πολιτισμού με τη γραφή, τη γλώσσα, τη φιλοσοφία, την αρχιτεκτονική και έννοιες σαν την δημοκρατία, αλλά το φαγητό, η μόδα και η διασκέδαση φαίνεται να έπαιξαν τον δικό τους ρόλο στην διαμόρφωση του σύγχρονου πολιτισμού, αφού επηρεάζουν όλο και μεγαλύτερο κομμάτι του πληθυσμού.

Ads

Οι χώρες αυτές ταξινομήθηκαν πρόσφατα από την U.S. News and World Report, με κριτήρια που αφορούσαν την δημοτικότητα τους, το επίπεδο ευτυχίας και τις προοπτικές της διασκέδασης. Παρόλο που πολλές από τις χώρες που «σκαρφάλωσαν» στην κορυφή βρίσκονται στην Ευρώπη, όπως η Ιταλία, η Ισπανία, η Βρετανία και η Γαλλία, η λίστα περιελάμβανε επίσης την υπερσύγχρονη Ιαπωνία, την πιο λαϊκή Βραζιλία και τις ΗΠΑ.

Διαβάστε σχετικά: Η γεωγραφία της μεγαλοφυΐας: Οι πιο δημιουργικές περιοχές του κόσμου από την Αρχαία Αθήνα στη Σίλικον Βάλεϊ του Έρικ Γουείνερ

Το αφιέρωμα του BBC αποκάλυψε την πρώτη πεντάδα και μίλησε με κατοίκους κάθε χώρας, προκειμένου να βρει το μυστικό της πολιτιστικής επιρροής που έχει παγκόσμιο αντίκτυπο και καθορίζει τη διεθνή πρωτοπορία.

Ads

Ιταλία

image

Διάσημη για τις επώνυμες μάρκες όπως Valentino, Armani, Versace και Gucci, η Ιταλία κατέκτησε δικαίως μια θέση στη δεκάδα, τόσο ως μια μοντέρνα όσο και «trendy» χώρα, ταρακουνώντας και διαμορφώνοντας τις τάσεις της μόδας.

«Είναι κλισέ, αλλά οι Ιταλοί νοιάζονται για το τι φαίνεται ωραίο και οι δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην εξωτερική τους εμφάνιση, περισσότερο από όλους», αναφέρει ο Lucio Buffalmano, ιδρυτής του ιστολογίου ThePowerMoves.com που προέρχεται από το Abruzzo, ανατολικά της Ρώμης.

Αλλά αυτή η διαβόητη προσοχή στη λεπτομέρεια έχει κι άλλες προεκτάσεις. «Στην Ιταλία δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή στο στιλ και την ποιότητα, από τα τρόφιμα μέχρι τα έπιπλα», δήλωσε η Angela Corrias από τη Σαρδηνία, που σήμερα ζει και εργάζεται στην Ρώμη.

Το φαγητό φυσικά αυξάνει την επιρροή που ασκεί η χώρα παγκοσμίως. Για να ζήσει κανείς από πρώτο χέρι τη μαγειρική επιρροή της χώρας, η Corrias συνιστά να κατευθυνθεί στην πρωτεύουσα. «Η κρίση μπορεί να έπληξε την Ρώμη, όμως οι κάτοικοι ποτέ δεν θα εγκαταλείψουν το καλό φαγητό. Εδώ μπορείτε να δοκιμάσετε παραδοσιακές γεύσεις που συνδυάζονται με πιο μοντέρνες τεχνικές μαγειρικής. Το εστιατόριο Porto στην περιοχή Prati για παράδειγμα, σερβίρει μια θαλασσινή εκδοχή του παραδοσιακού cacio e pepe (ζυμαρικά με τυρί πεκορίνο και μαύρο πιπέρι) και ενώ μπορεί να ακούγεται περίεργο, ο συνδυασμός τυριού και θαλασσινών είναι πραγματικά νόστιμος», προσθέτει.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον προορισμός είναι και η Μπολόνια, γνωστή για την πλούσια γαστρονομική της κληρονομιά, και το Μιλάνο, που είναι ο μεγαλύτερος επιχειρηματικός κόμβος της χώρας, ενώ διαθέτει κάποια από τα κορυφαία εστιατόρια τη Ευρώπης.

Γαλλία

image

«Σύγχρονη», «αριστοκρατική» και «μοντέρνα» η Γαλλία ασκεί σημαντική πολιτιστική επιρροή. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που προσπαθούν να μιμηθούν το στιλ των ανθρώπων, την μποέμ ζωή και την ιδιαίτερη κουζίνα.

Ο Roobens Fils που γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Παρίσι δεν είχε καταλάβει την επιρροή που ασκεί η χώρα του μέχρι που ταξίδεψε στην Κίνα και την Μέση Ανατολή. «Οι άνθρωποι σε πολύ απομακρυσμένες περιοχές αγαπούν και εμπνέονται από τη γαλλική κουζίνα, την τέχνη και τη μόδα. Συνάντησα ανθρώπους στο Ιράν που μου έλεγαν πώς αγαπούσαν τον Μολιέρο. Μου φάνηκε περίεργο που ήξεραν τον Μολιέρο στο Ιράν», δήλωσε ο Fils, ο οποίος έχει ταξιδιωτικό blog.

Παρόλο που το Παρίσι είναι το προφανές μέρος για να γνωρίσει κανείς τον γαλλικό πολιτισμό, από τη μόδα μέχρι το φαγητό, το Μπορντό, η Λυών και η Τουλούζ είναι εξαιρετικές εναλλακτικές λύσεις.

«Το Μπορντό είναι μια γοητευτική πόλη και παράγεται πολύ καλό κρασί στην περιοχή. Η πόλη έχει επίσης τα πιο ιστορικά κτίρια στη χώρα μετά το Παρίσι. Η Λυών, η τρίτη πιο πυκνοκατοικημένη πόλη της Γαλλίας, είναι γνωστή για τις παραδοσιακές γεύσεις της, ενώ διαθέτει γνωστούς σεφ με τρία αστέρια Michelin. Η Τουλούζ, πρωτεύουσα της νότιας περιφέρειας Occitanie της Γαλλίας, υπερηφανεύεται για την ιστορία των 2.000 ετών που ξεκινά στους Βησιγότθους και τους Ρωμαίους και την χαρακτηριστική αρχιτεκτονική της που της έχει δώσει το ψευδώνυμο ‘Ροζ πόλη’ εξαιτίας του χρώματος τερακότα που χρησιμοποιείται σε πολλά κτίριά της», πρόσθεσε ο Fils.

Οι Γάλλοι είναι εξαιρετικά υπερήφανοι για την ταυτότητά τους που έχει διαμορφώσει τον κόσμο, και αυτό περιλαμβάνει και τη γαλλική γλώσσα. «Οι περισσότεροι άνθρωποι στη Γαλλία δεν μιλάνε αγγλικά. Μερικές φορές ξέρουν τη γλώσσα αλλά δεν θέλουν να μιλήσουν. Ένας τουρίστας ή ένας μετανάστης θα πρέπει να προσαρμοστεί στην κουλτούρα τους, καθώς αυτοί δεν έχουν σκοπό να κάνουν τίποτα για να αλλάξουν», καταλήγει ο Fils.

ΗΠΑ

image

Η ΗΠΑ κατάφερε επίσης να κατακτήσει μια θέση στην πεντάδα καθώς επηρεάζει πολύ την ψυχαγωγία παγκοσμίως, με πλήθος ταινιών και τηλεοπτικών σειρών. Η βιομηχανία της τεχνολογίας της χώρας, που φιλοξενεί το Facebook, το Twitter, τη Google και την Amazon, έχει επίσης αφήσει το σημάδι της, καθώς δισεκατομμύρια άνθρωποι αλληλεπιδρούν καθημερινά με αυτές τις δημοφιλείς υπηρεσίες και κοινωνικά δίκτυα.

Η Νέα Υόρκη, ή αλλιώς το Μεγάλο Μήλο συνεχίζει να αποτελεί ένας από τους δημοφιλέστερους προορισμούς και έχει χαρακτηριστεί ως η πόλη που δεν κοιμάται ποτέ. Από την άλλη μεριά της χώρας, το Hollywood στο Λος Άντζελες παράγει την ψυχαγωγία που διαμορφώνει τον πολιτισμό σε όλο τον κόσμο. «Οι αμερικανικές τηλεοπτικές εκπομπές και οι ταινίες που γίνονται εδώ επηρεάζουν τον τρόπο που μιλάμε, τα ρούχα που φοράμε, τις τάσεις, ακόμα και τον χαρακτήρα μας, αναφέρει ο ο Andrew Selepak, καθηγητής στο τμήμα τηλεπικοινωνιών στο Πανεπιστήμιο της Φλόριδα και διευθυντής του μεταπτυχιακού προγράμματος Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

Μεταξύ των δύο πόλεων, ωστόσο, υπάρχουν τεράστιες εκτάσεις με βουνά, ερήμους και λίμνες, που φιλοξενούν πάνω από 300 εκατομμύρια κατοίκους. «Υπάρχει τελείως διαφορετική νοοτροπία και τρόπος ζωής σε κάθε μέρος. Η εμπειρία σας στις ΗΠΑ θα είναι διαφορετική σε κάθε πόλη. Το Μαϊάμι δεν είναι το ίδιο με το Σικάγο, ούτε η Νέα Ορλεάνη είναι παρόμοια με τη Νέα Υόρκη. Κάθε πόλη έχει διαμορφωθεί από την ιστορία της και τους ανθρώπους της», δήλωσε ο Jon Salas, ο οποίος ζει στη Βοστώνη και γράφει στο The Running Publicist.

Ισπανία

image

Η Ισπανία έχει αφήσει το δικό της σημάδι σε διάφορες χώρες της Λατινικής Αμερικής. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που τα ισπανικά είναι η δεύτερη πιο ομιλούμενη γλώσσα στον κόσμο, μετά τα κινέζικα. Η ισπανόφωνες ταινίες αλλά και οι μουσικές βοηθούν στην προώθηση του πολιτισμού, που δικαίως βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης.

Από την ισπανική γλώσσα μέχρι τη θρησκεία, την κουζίνα, τα φεστιβάλ και πολλές άλλες πτυχές, οπουδήποτε ταξιδεύω, είναι πάντα πολύ εύκολο να βρω κάτι από τη χώρα μου», δήλωσε ο Inma Gregorio, ο οποίος γράφει στο ιστολόγιο «A World To Travel».

Τα τάπας (ισπανικά μεζεδάκια) είναι ιδιαίτερα δημοφιλή σε όλο τον κόσμο, αλλά συνεχίζουν να είναι ένας τρόπος σύνδεσης των ανθρώπων στην Ισπανία. «Το φαγητό εδώ είναι ένας τρόπος ζωής, που βοηθάει στην επικοινωνία των ανθρώπων», δήλωσε ο Andre Arriaza, ο οποίος ζει στη Βαρκελώνη και έχει εστιατόριο εκεί.

Αυτό το είδος κοινωνικοποίησης είναι το κλειδί σε μια χώρα που βάζει πάντα την οικογένεια και τους φίλους πάνω από την εργασία, με μεγάλα γεύματα και οικογενειακές συγκεντρώσεις. «Εργαζόμαστε για να ζήσουμε κι όχι το αντίθετο. Ακόμη και κατά τη διάρκεια της κρίσης, τα μπαρ ήταν γεμάτα καθημερινά», συμπλήρωσε στο BBC.

«Οι ρυθμοί ζωής είναι χαλαροί και οι Ισπανοί είναι φιλικοί. Ακόμα κι αν δεν σας καταλαβαίνουν, θα προσπαθήσουν να σας βοηθήσουν», δήλωσε ο Bernard Sury, από τις Βρυξέλλες ο οποίος πλέον ζει και εργάζεται στη Βαλένθια.

Ηνωμένο Βασίλειο

image

Η υψηλή βαθμολογία του Ηνωμένου Βασιλείου οφείλεται κυρίως στις καλές εργασιακές συνθήκες, τη δημιουργικότητα και το ανοικτό πνεύμα των εργαζομένων που παράγουν νέες καινοτομίες. «Έχουμε μερικά από τα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου και μια επιχειρηματική διάθεση», δήλωσε ο κάτοικος του Λονδίνου και ο συγγραφέας Ian Hawkins.

Η επιρροή και η ευελιξία της αγγλικής γλώσσας επέτρεψε στη Βρετανία να ευδοκιμήσει ως τόπος όπου οι άνθρωποι έρχονται να δημιουργήσουν ένα νέο μέλλον. Ένας φίλος μου από τη Βενεζουέλα  έφτασε στο Λονδίνο πριν από 11 χρόνια, με 700 δολάρια στην τσέπη του και χωρίς να ξέρει αγγλικά. Σήμερα είναι σύμβουλος επιχειρήσεων και λειτουργεί περισσότερα από 30 εστιατόρια και καταστήματα. Ο καθένας μπορεί να έρθει στη Βρετανία και να είναι τόσο Βρετανός όσο και οι Βρετανοί», υπογράμμισε ο Hawkins.

Ως επιχειρηματικό και οικονομικό κέντρο της χώρας, το Λονδίνο παραμένει κορυφαίος προορισμός για όσους αναζητούν εργασία. Αν και η πόλη δεν διαθέτει φθηνά σπίτια για ενοικίαση, η αφθονία των μουσείων, συναυλιακών χώρων και θεάτρων αρκούν για να κρατήσουν την Βρετανία στις χώρες με τη μεγαλύτερη πολιτιστική επιρροή. «Υπάρχουν τόσα πολλά αξιοθέατα εδώ που μπορείτε να επιλέξετε να επισκεφθείτε διαφορετικό μέρος κάθε Σαββατοκύριακο. Δεν χρειάζεται να κάνετε το ίδιο πράγμα δύο φορές», ανέφερε ο Gregory Golinski που ζει στο Λονδίνο.

Αλλά και το Μπέρμιγχαμ στην καρδιά της χώρας ασκεί τη δική του επιρροή. «Από το clubbing και τα live, η πόλη έχει μια φανταστική κουλτούρα. Είναι γνωστό ότι η πόλη έχει περισσότερα κανάλια από τη Βενετία, ενώ η μόδα ανθίζει κυρίως στον τομέα των κοσμημάτων», δήλωσε ο Hawkins.