Η θρυλική ταινία «Τσάιναταουν», αποτελεί μία από τις κλασσικές δημιουργίες του σπουδαίου Πολωνού σκηνοθέτη, Ρομάν Πολάνσκι, η οποία έλαβε έντεκα υποψηφιότητες για Όσκαρ, έχοντας ως πρωταγωνιστές το εντυπωσιακό δίδυμο ηθοποιών των Τζακ Νίκολσον και Φέι Ντάναγουεϊ. Το φιλμ προβάλλεται από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης την Τρίτη 12 Ιουλίου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό, στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Ads

Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

image

Σ’ ένα από τα πιο αγαπημένα σημεία της Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μας προσκαλεί σε μια αξέχαστη κινηματογραφική εμπειρία. Το αριστουργηματικό φιλμ νουάρ «Τσάιναταουν» (Chinatown – 1974) του Ρομάν Πολάνσκι, με τους Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουεϊ και Τζον Χιούστον, θα προβληθεί με ελεύθερη είσοδο την Τρίτη 12 Ιουλίου, στο πλακόστρωτο του Λιμανιού, με θέα τον Θερμαϊκό κόλπο.

Ads

Η προβολή πραγματοποιείται σε συνεργασία με τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου των Η.Π.Α. στη Θεσσαλονίκη, του Δήμου Καλαμαριάς, της εταιρείας catering Σαμιωτάκης και με χορηγό την μπίρα Fischer. Ώρα προσέλευσης: 21:00 – ώρα έναρξης προβολής: 21:30.

«Τσάιναταουν» (Chinatown – 1974) του Ρομάν Πολάνσκι

image

Ο Τζέικ Γκίτις (Τζακ Νίκολσον), ιδιωτικός ντετέκτιβ με ειδίκευση στις υποθέσεις μοιχείας, προσλαμβάνεται από μία γυναίκα που του συστήνεται ως Έβελυν Μόλρεϊ (Ντάιαν Λαντ), για να παρακολουθήσει τον σύζυγο της, Χόλις (Ντάρελ Ζβέρλινγκ). Ο Χόλις, είναι υπεύθυνος για την κατασκευή του συστήματος ύδρευσης της πόλης και η γυναίκα, του έχει υποψίες ότι διατηρεί εξωσυζυγικές σχέσεις.

image

Ο Γκίτις τον ακολουθεί και διαπιστώνει ότι όντως την απατά με μια νεαρή κοπέλα. Η υπόθεση όμως περιπλέκεται όταν ανακαλύπτει ότι έχει προσληφθεί από άλλη γυναίκα, καθώς όταν επιστρέφει στο γραφείο του μετά την έρευνά του συναντά την πραγματική Έβελυν Μόλρεϊ που τον διαβεβαιώνει ότι δεν είχε καμιά πρόθεση να μάθει για τις εξωσυζυγικές σχέσεις του άνδρα της.

image

Όταν αργότερα ο κύριος Μόλρεϊ βρίσκεται νεκρός, ο Τζέικ διαπιστώνει ότι έχει εμπλακεί σε μια υπόθεση συνωμοσίας που σχετίζεται με το σύστημα παροχής νερού στην πόλη του Λος Άντζελες. Συνεχίζοντας την έρευνα ο Τζακ ανακαλύπτει στοιχεία που τον οδηγούν στον πατέρα της Έβελυν, Νόα Κρος (Τζον Χιούστον) και πρώην επαγγελματικό συνέταιρο του Χόλις.

image

Η ταινία έλαβε έντεκα (11) υποψηφιότητες για Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας κερδίζοντας τελικά μόνο το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου. Έλαβε επίσης τέσσερις Χρυσές Σφαίρες για Καλύτερη Δραματική Ταινία, Καλύτερη Σκηνοθεσία, Καλύτερη Ανδρική Ερμηνεία σε δραματική ταινία για τον υπέροχο, Τζακ Νίκολσον και Καλύτερου Σεναρίου. Το 1991 η ταινία επελέγη από τη Βιβλιοθήκη του Αμερικάνικου Κογκρέσου ως τμήμα του Εθνικού Μητρώου Κινηματογράφου ως πολιτιστικά, ιστορικά και αισθητικά σημαντική.

image

Στην ταινία «Τσάιναταουν» (Chinatown – 1974), ο Πολάνσκι έχει στη διάθεση του ένα εντυπωσιακό καστ (εμφανίζεται κι ο ίδιος σ’ έναν μικρό αλλά χαρακτηριστικό ρόλο), με τους: Τζακ Νίκολσον, Φέι Ντάναγουεϊ, Ντάιαν Λαντ και Τζον Χιούστον. Η υπόθεσή του φιλμ διαδραματίζεται στο Λος Άντζελες τη δεκαετία του ’30, την περίοδο του πόλεμου για το νερό στην Νότια Καλιφόρνια. Η ταινία αποτελεί το τελευταίο σκηνοθετικό εγχείρημα του Ρόμαν Πολάνσκι στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς αναγκάστηκε να επιστρέψει στην Ευρώπη το 1977 για να αποφύγει τις κυρώσεις για τις κατηγορίες που τον βάραιναν για κακοποίηση και βιασμό ανήλικης.

image

Το «Τσάιναταουν» (Chinatown – 1974), αποτελεί μία ταινία με έντονα τα στοιχεία του φιλμ νουάρ, αλλά και του ψυχολογικού δράματος. Το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την έχει κατατάξει 2η στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες μυστηρίου όλων των εποχών.

Αξίζει τέλος να σημειώσουμε ότι δεκαέξι χρόνια μετά, ο Τζακ Νίκολσον σκηνοθέτησε τη συνέχεια της ταινίας, με τίτλο “Οι Δύο Τζέικ” (The Two Jakes, 1990), με πρωταγωνιστές τον ίδιο και τη Φέι Ντάναγουεϊ και με σεναριογράφο επίσης τον Ρόμπερτ Τάουνι, χωρίς όμως να έχει το φιλμ ανάλογη επιτυχία…

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα – Ρόμαν Πολάνσκι: Ο «Πιανίστας» της 7ης Τέχνης