Η καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα μας υποδέχεται με έξι νέες ταινίες να πραγματοποιούν την εμφάνιση τους στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει η «Victoria» του Σεμπάστιαν Σίπερ, μία ταινία γεμάτη ενέργεια που μας ξεναγεί στους δρόμους του Βερολίνου. Επίσης αξιόλογες επιλογές αποτελούν, η «Καύση» του Στράτου Τζίτζη, και τα «Λουλούδια» (Loreak) των Τζον Γαράνιο και Χοσέ Μαρί Γενάγα, από την Ισπανία.

Ads

«Victoria» (2015) του Σεμπάστιαν Σίπερ (Γερμανία)

image

Η Βικτώρια (Λάια Κόστα), είναι μια νεαρή κοπέλα από τη Μαδρίτη, η οποία συναντά τέσσερις άντρες έξω από ένα νυχτερινό κλαμπ στο Βερολίνο. Ο Σόνε (Φρέντερικ Λάου) και οι φίλοι του (Μπουράκ Γιγκίτ, Φραντζ Ρογκόφκσι, Μαξ Μάουφ), της υπόσχονται να της δείξουν την αληθινή διασκέδαση της πόλης. Ωστόσο, έχουν ένα χρέος να ξεπληρώσουν. Η Βικτώρια φλερτάρει με τον Σόνε κι εκείνος την προσκαλεί να έρθει μαζί τους. Όμως καθώς η νύχτα ξετυλίγεται, τα πράγματα μοιραία ξεφεύγουν από τον έλεγχο τους.

Ads

Ένα εντυπωσιακό μονοπλάνο 144 λεπτών, γεμάτο σασπένς και αδρεναλίνη, που μας ταξιδεύει εντυπωσιακά στους δρόμους της Γερμανικής πρωτεύουσας. Το φιλμ πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του, πέρσι τον Φλεβάρη στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 65ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Βερολίνου, αποσπώντας την Αργυρή Άρκτο, καθώς και το Βραβείο Καλλιτεχνικού Επιτεύγματος – Διεύθυνση Φωτογραφίας. Στην Ελλάδα, είχαμε την ευκαιρία να την δούμε αρχικά πέρσι τον Νοέμβριο, όντας η ταινία έναρξης του 56ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Μία εντυπωσιακή δραματική περιπέτεια, που ερωτοτροπεί με το Δόγμα ’95 και εξελίσσεται κατά τη διάρκεια μίας ημέρας, στους δρόμους του Βερολίνου. Ιδιαίτεροι χαρακτήρες, που ερμηνεύονται προσεκτικά από τους ηθοποιούς, εκ των οποίων ξεχωρίζει η πρωταγωνίστρια, Λάια Κόστα.

«Αυτή η ταινία δεν αφορά μια ληστεία. Είναι μια ληστεία. Η Βικτώρια γυρίστηκε με ένα πλάνο. Δύο ώρες και δεκατέσσερα λεπτά. Δεν έχει μοντάζ, δεν έχει φτηνά εφέ, ούτε ακριβά. Είναι απλά ένα πλάνο.» – Σεμπάστιαν Σίπερ

«Καύση» (2016) του Στράτου Τζίτζη (Ελλάδα)

image

Σε μια πόλη που φλέγεται από ταραχές, πέντε φίλοι μαζεύονται σ’ ένα σπίτι όπου ένας δικός τους έχει πεθάνει. Παγιδευμένοι στο σπίτι του δεν μπορούν να αποφασίσουν για τον τρόπο της ταφής του. Η ζέστη κάνει την κατάσταση αφόρητη αλλά εκείνοι επιμένουν στις διαφορές τους. Το πτώμα αρχίζει να αποσυντίθεται, οι σχέσεις τους δοκιμάζονται και τα μυστικά τους αποκαλύπτονται. Σύντομα, τίποτα δεν θα είναι πια το ίδιο.

Έξι χρόνια μετά την βραβευμένη του ταινία «45 Τετραγωνικά» (45m2 – 2010), ο Στράτος Τζίτζης επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία, την «Καύση» (2016). Ο σκηνοθέτης μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το προ διετίας επιτυχημένο θεατρικό του έργο. Πρόκειται για μία μαύρη κωμωδία, ενός κόσμου υπό διάλυση. Μία αξιόλογη και προσεγμένη προσπάθεια, μία ελληνική ταινία που ξεφεύγει από τα συνηθισμένα κλισέ και στηρίζεται επιτυχημένα σ’ ένα προσεκτικά δομημένο σενάριο, με καλές ερμηνείες, ειδικά από την Γωγώ Μπρέμπου και τον Γιώργο Χρανιώτη, αλλά και από τους υπόλοιπους ηθοποιούς που πρωταγωνιστούν: τον Νίκο Γεωργάκη, την Ιωάννα Μαυρέα και την Βασιλική Τρουφάκου.

«Με αυτήν την ταινία ήθελα να μιλήσω για τους οικονομικούς περιορισμούς μας και την ανάγκη να τους ξεπεράσουμε, προκειμένου να εκφράσουμε τις βαθύτερες επιθυμίες μας. Σε μια εποχή που η καπιταλιστική λογική έχει κυριαρχήσει παντού, υπαγορεύοντας το παραμικρό στη ζωή μας, η ηρωίδα της ταινίας αντιδράει και φέρεται “παράλογα”.» – Στράτος Τζίτζης

Διαβάστε επίσης:
Από το θέατρο στον κινηματογράφο: «Καύση» του Στράτου Τζίτζη

«Λουλούδια» (Loreak – 2014) των Τζον Γαράνιο και Χοσέ Μαρί Γενάγα (Ισπανία)

image

Η καθημερινότητα της Άνε, μιας σαραντάχρονης γυναίκας παγιδευμένης σ’ έναν άχρωμο γάμο, ανατρέπεται απροσδόκητα όταν μια υπέροχη ανθοδέσμη παραδίδεται στην πόρτα του σπιτιού της. Προς μεγάλη της έκπληξη, τα λουλούδια θα συνεχίσουν να καταφτάνουν κάθε εβδομάδα, πάντοτε την ίδια ημέρα και ώρα, και πάντοτε ανώνυμα. Ποιος είναι ο αινιγματικός αποστολέας και τι θέλει άραγε από εκείνη; Μερικά άνθη με μυστηριώδη προέλευση εισβάλλουν, επίσης απροειδοποίητα, στις ζωές της Τέρε και της νύφης της, Λούρδης, καθώς ένας άγνωστος αφήνει κάθε εβδομάδα μια ανθοδέσμη στη μνήμη ενός ανθρώπου σημαντικού γι’ αυτές, περιπλέκοντας την ήδη δύσκολη σχέση τους. Αυτή είναι η ιστορία τριών γυναικών που οι ζωές τους αλλάζουν καθοριστικά χάρη σε μερικά μπουκέτα λουλούδια. Λουλούδια που τις κάνουν να νιώθουν ότι μέσα τους ανθίζουν και πάλι συναισθήματα που είχαν ξεχάσει εδώ και καιρό…

Μπορεί άραγε ένα ανώνυμο δώρο από εφήμερα άνθη να αποτελέσει το έναυσμα για μια νέα αρχή; Με αυτό το απλό αλλά ταυτόχρονα πολυεπίπεδο σεναριακό εύρημα, το δίδυμο των Τζον Γαράνιο και Χοσέ Μαρί Γενάγα διαπλέκει με απρόσμενο και σαγηνευτικό τρόπο τις συναισθηματικές διαδρομές των τριών ηρωίδων τους, δημιουργώντας μια συγκινητική σπουδή πάνω στον έρωτα, τη μνήμη, την απώλεια και τις ανεκπλήρωτες επιθυμίες. Πρόκειται για μία ανέλπιστα τρυφερή και ανθρώπινη ταινία, η οποία μάς έρχεται από την Ισπανία, γράφοντας κινηματογραφική ιστορία, καθώς τα «Λουλούδια» είναι το πρώτο φιλμ γυρισμένο στη βασκική γλώσσα που προτάθηκε ποτέ από την Ισπανία για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

«Αυτή είναι μια ταινία γεμάτη λουλούδια. Λουλούδια σε διαφορετικές περιστάσεις και, κατά συνέπεια, λουλούδια που αφηγούνται διαφορετικές ιστορίες αλλά που, στο τέλος, συγκλίνουν σε ένα και μοναδικό μήνυμα.» – Τζον Γαράνιο και Χοσέ Μαρί Γενάγα

Κυκλοφορούν επίσης:
«Το 5ο Κύμα» (The 5th Wave – 2016) του Τζέι Μπλέικσαν Η.Π.Α.)

image

Τέσσερα καταστροφικά και φονικά κύματα έχουν αποδεκατίσει πλήρως τον πλανήτη. Το πρώτο κύμα πέρασε και ήρθε το σκοτάδι. Μετά το δεύτερο, μόνο οι τυχεροί κατάφεραν να επιβιώσουν και όταν τελείωσε και το τρίτο αυτοί που τα κατάφεραν είναι και οι πιο άτυχοι. Μετά το τέταρτο υπάρχει μόνο ένας κανόνας: δεν μπορείς να εμπιστευτείς κανέναν. Μέσα σ’ ένα καθεστώς τρόμου και δυσπιστίας ένα δεκαεξάχρονο κορίτσι, η Cassie (Κλόι Γκρέις Μόρετζ), προσπαθεί απεγνωσμένα να σώσει τον μικρό αδερφό της. Καθώς όλοι περιμένουν μοιρολατρικά το πέμπτο και πιο καταστροφικό κύμα, η Cassie συνεργάζεται μ’ έναν συνομήλικό της, που φαντάζει ως η τελευταία της ελπίδα.

Πρόκειται για μία αδιάφορη, έως κακή, περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Rick Yancey. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Βρετανός J Blakeson (The Disappearance of Alice Creed) και τον πρωταγωνιστικό ρόλο έχει η ταλαντούχα Κλόι Γκρέις Μόρετζ, σ’ έναν ρόλο πολύ κατώτερο απ’ ότι μας έχει συνηθίσει μέχρι σήμερα (Kick-Ass – 2010, Hugo – 2011, Τα σύννεφα του Σιλς Μαρία – 2014). Σε δεύτερο ρόλο συναντάμε και τον αγνώριστο (ερμηνευτικά) Λεβ Σράιμπερ, τον οποίο απολαύσαμε την προηγούμενη εβδομάδα στο οσκαρικό και υπέροχο φιλμ: «Spotlight» (2015).

«Το Λονδίνο Έπεσε» (London Has Fallen / Olympus Has Fallen 2 – 2016) του Μπάμπακ Νατζάφι (Ηνωμένο Βασίλειο, Η.Π.Α., Βουλγαρία)

image

Μετά τον θάνατο του Βρετανού πρωθυπουργού, ο οποίος πέθανε υπό μυστηριώδεις συνθήκες, οι σημαντικότεροι ηγέτες του δυτικού κόσμου ταξιδεύουν στο Λονδίνο για την κηδεία. Αυτό, όμως, που ξεκινά ως το πιο καλά προστατευμένο γεγονός στην Γη, μετατρέπεται σ’ ένα θανάσιμο σχέδιο εναντίον των πιο δυνατών ανθρώπων του πλανήτη, καταστρέφει όλα τα μνημεία της βρετανικής πρωτεύουσας και αποκαλύπτει ένα τρομακτικό όραμα για το μέλλον. Μόνο τρεις άνθρωποι έχουν ελπίδες να το σταματήσουν: ο Πρόεδρος των Η.Π.Α., ο ικανότατος επικεφαλής της Μυστικής Υπηρεσίας και μία πράκτορας των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών, που δικαίως δεν εμπιστεύεται κανέναν.

Η συνέχεια της εμπορικής επιτυχίας «Ο Όλυμπος Έπεσε», μεταφέρει τη δράση και τους γνωστούς μας χαρακτήρες στο Λονδίνο για μια νέα περιπέτεια. Αυτή τη φορά, τους βρίσκουμε δύο χρόνια αργότερα στο Λονδίνο. Εκεί ο Μάικ Μπάνινγκ (Τζέραρντ Μπάτλερ) δεν έχει το πλεονέκτημα να γνωρίζει τα μυστικά της περιοχής στην οποία κινείται και καλείται να προστατεύσει τον Πρόεδρο των Η.Π.Α., τον οποίο υποδύεται ο Άαρον Έκχαρτ. Ο Μόργκαν Φρίμαν, επιστρέφει στον ρόλο του Τράμπουλ, Αντιπροέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών και υπεύθυνου για τις κρίσιμες αποφάσεις από τη στιγμή που ο Πρόεδρος γίνεται στόχος επίθεσης. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη συναντάμε τον Ιρανό, Μπάμπακ Νατζάφι (Sebbe – 2010, Banshee – Tv Series 2014).

«Ο Μπαμπάς Γύρισε» (Daddy’s Home – 2015) των Σον Άντερς και Τζον Μόρις

image

Πέντε χρόνια μετά την συνεργασία τους στην ταινία «The Other Guys» («Μπάτσοι από τον Πάγκο»), ο Γουίλ Φέρελ κι ο Μαρκ Γουόλμπεργκ ενώνουν ξανά τις δυνάμεις τους σε μια κωμωδία καταστάσεων. O Μπραντ (Γουίλ Φέρελ) είναι ένας φιλήσυχος οικογενειάρχης, παντρεμένος με δύο παιδιά. Μόνο που τα παιδιά δεν είναι δικά του. Εκείνος είναι ο πατριός που προσπαθεί να γίνει αποδεκτός από τα παιδιά ως πατέρας. Όταν ο Ντάστι (Μαρκ Γουόλμπεργκ), ο μηχανόβιος υπερ-κουλ βιολογικός τους πατέρας που όλοι τον λατρεύουν, έρχεται για επίσκεψη στην πόλη, οι δύο μπαμπάδες μπαίνουν σε μία διαδικασία αθέμιτου ανταγωνισμού, προκειμένου να αποδείξουν ποιος είναι τελικά ο καλύτερος μπαμπάς.