Μία ιδιαίτερα αξιόλογη κινηματογραφική εβδομάδα ξεκινάει σήμερα, απόρροια βέβαια και του γεγονότος ότι την προηγούμενη Πέμπτη (2 Ιουλίου) η πλειοψηφία των εταιρειών διανομής δεν κυκλοφορήσαν τις ταινίες τους, λόγω των πολιτικών εξελίξεων και του δημοψηφίσματος. Ξεχωρίζει η υπέροχη ερωτική κωμωδία «Μαζί Σου Κι Ας Πεθάνω» (Βραβείο Κοινού στο 55ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης), το θρίλερ «Σκοτεινός Τόπος» με την Σαρλίζ Θερόν, αλλά και το πολυαναμενόμενο ντοκιμαντέρ για την Έιμι Γουάινχαουζ. Στις επανεκδόσεις, προτείνουμε την αισθησιακή «Αυτοκρατορία των Αισθήσεων» (1976) του Ναγκίσα Οσίμα, αλλά και το κοινωνικό δράμα: «Μακρύ, Καυτό Καλοκαίρι», με Πολ Νιούμαν και Όρσον Γουέλς.

Ads

«Σκοτεινός Τόπος» (Dark Places – 2015) του Ζιλ Πακέ Μπρενέ (Η.Π.Α.)

image

Η ιστορία παρακολουθεί την Λίμπι Ντέι (Σαρλίζ Θερόν) η οποία σε μικρή ηλικία έγινε μάρτυρας της δολοφονίας της μάνας (Κριστίνα Χέντριξ) και των δύο αδελφών της. Η κατάθεσή της είχε σαν αποτέλεσμα να πάει ο 15χρονος αδελφός της (Τάι Σέρινταν) στη φυλακή. Εικοσιπέντε χρόνια μετά, η Λίμπι γνωρίζει μια ερασιτεχνική ομάδα που εξιχνιάζει εγκλήματα και της οποίας ηγείται ο Lyle (Νίκολας Χουλτ). Μαζί θα προσπαθήσουν να ανακαλύψουν την αλήθεια για το τι είχε συμβεί τη μοιραία νύχτα της δολοφονίας. Όλα έμοιαζαν να είναι τότε μια σατανιστική τελετή. Η ομάδα πείθει όμως την αρχικά αρνητική Λίμπι να ξαναθυμηθεί τα γεγονότα, ώστε να ανακαλύψει το τι συνέβη πραγματικά εκείνη την βραδιά και να εξορκίσει τους δαίμονές του παρελθόντος της.

Ads

Μετά το «Gone Girl» του Ντέιβιντ Φίντσερ, ένα ακόμη βιβλίο της πολυγραφότατης Τζίλιαν Φλιν μεταφέρεται στην μεγάλη οθόνη. Πρόκειται για το φιλμ «Σκοτεινός Τόπος», ένα προσεγμένο και αξιόλογο θρίλερ μυστηρίου, στο οποίο πρωταγωνιστεί η πάντα εντυπωσιακή Σαρλίζ Θερόν – βραβευμένη με Όσκαρ το 2003 για το «Monster» – πλαισιωμένη από ένα νεανικό καστ ταλαντούχων ηθοποιών, όπως ο Νίκολας Χουλτ – με τον οποίο ξανασυναντιούνται μετά τη συνεργασία τους στο πολύ καλό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» (2015) – ο Τάι Σέρινταν (The Tree of Life – 2011, Mud – 2012) και η ανερχόμενη Κλόε Γκρέις Μορέτς (Kick-Ass – 2010, Hugo Hugo – 2011, Τα Σύννεφα του Σιλς Μαρία – 2014). Θετική και η παρουσία της Κριστίνα Χέντριξ, στον ρόλο της μητέρας (Mad Men – 2007, Drive Drive – 2011). Στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάθετε ο Ζιλ Πακέ Μπρενέ, γνωστός από ταινίες όπως το “Pretty Things” του 2001, με την Marion Cotillard και το “Sarah’s Key” του 2010), με την Kristin Scott Thomas.

Το ομώνυμο βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν “Σκοτεινός Τόπος”, κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Μεταίχμιο, ενώ η πρωταγωνίστρια Σαρλίζ Θερόν, αναφέρει σχετικά: «Πρώτα διάβασα το σενάριο και μετά το βιβλίο. Μου άρεσε πάρα πολύ. Νομίζω ότι είναι ένα εξαιρετικό υβρίδιο, που συνδυάζει τέλεια το οικογενειακό δράμα με το θρίλερ […] Έχω βιώσει και εγώ μια πολύ τραυματική εμπειρία, στην δική μου ζωή.» –  έχει δηλώσει η βραβευμένη με Όσκαρ Νοτιοαφρικανή ηθοποιός, κάνοντας ουσιαστικά μία έμμεση και σπάνια αναφορά στο περιστατικό που οδήγησε στον θάνατο του πατέρα της, όταν ήταν δεκαπέντε χρονών.

«Μαζί Σου Κι Ας Πεθάνω» (The Little Death – 2014) του Τζος Λόσον (Αυστραλία)

image

Η Μέιβ έχει μια επικίνδυνη σεξουαλική φαντασίωση που ο Πωλ πασχίζει να εκπληρώσει, η Ίβι και ο Νταν ανανεώνουν τη σχέση τους με παιχνίδια ρόλων, η Ροουίνα ανακαλύπτει πως αντλεί ευχαρίστηση από τα δάκρυα του συζύγου της Ρίτσαρντ, ο Φιλ ζει έναν πρωτόγνωρο έρωτα με τη σύζυγό του Μωρίν στις πιο ήσυχες στιγμές της, ενώ η Μόνικα κι ο Σαμ μπλέκονται σ’ ένα πονηρό και χαοτικό τηλεφώνημα. Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος Τζος Λώσον επιλέγει μερικούς από τους πιο ταλαντούχους ηθοποιούς της Αυστραλίας για να εξερευνήσει τις παράξενες, σπαρταριστές και καμιά φορά καταστροφικές καταστάσεις όπου μπορεί να μας οδηγήσει η επιθυμία μας, στο κυνήγι αυτής της φευγαλέας στιγμής σεξουαλικής έκστασης· της στιγμής που οι Γάλλοι αποκαλούν χαρακτηριστικά: «la petite mort» – ο μικρός θάνατος.

Μια κωμωδία για το σεξ, τον έρωτα, τις σχέσεις και τα ταμπού, ο “Μικρός θάνατος” (The Little Death) είναι μια ταινία ξεκαρδιστική, ειλικρινής και τελικά συγκινητική, για την κρυφή σεξουαλική ζωή πέντε καθημερινών ζευγαριών. Το προκλητικό αλλά και πρωτότυπο σενάριο του Λόσον, πλάθει μια ιστορία που διερευνά διάφορα σεξουαλικά φετίχ, και τις συνέπειες που επακολουθούν όταν κανείς τα μοιράζεται. Πρόκειται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Αυστραλού σκηνοθέτη, ο οποίος παράλληλα ερμηνεύει και τον χαρακτήρα του Πωλ.

Πρόκειται για μία από τις καλύτερες κωμωδίες που είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε στην μεγάλη οθόνη το 2014, η οποία έρχεται έστω και με καθυστέρηση να προσδώσει νέο ενδιαφέρον στις κινηματογραφικές αίθουσες του καλοκαιριού. Το «Μαζί Σου Κι Ας Πεθάνω», πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του πριν από έναν χρόνο και συγκεκριμένα στις 13 Ιουνίου του 2014, στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Σίδνεϊ. Στη συνέχεια ταξίδεψε στο Φεστιβάλ του Λονδίνου, ενώ στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε πέρσι τον Νοέμβριο στο 55ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης και συγκεκριμένα στο τμήμα Ανοιχτοί Ορίζοντες, όπου και απέσπασε δικαίως το Βραβείο Κοινού.

«Amy: το Κορίτσι Πίσω από το Όνομα» (Amy – 2015) του Ασίφ Καπάντια (Ηνωμένο Βασίλειο)

image

– Πόσο διάσημη πιστεύετε ότι θα γίνετε;
– Δεν ξέρω. Δεν πιστεύω ότι θα γίνω καθόλου διάσημη. Δεν νομίζω ότι θα μπορούσα να το διαχειριστώ, νομίζω θα τρελαινόμουν… Θα τρελαινόμουν!

Έχοντας πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του, πριν λίγες εβδομάδες, στο 68ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, το ντοκιμαντέρ «Amy» του Ασίφ Καπάντια, παρουσιάζει τη ζωή και το έργο της τραγουδίστριας Έιμι Γουάινχαουζ. Τέσσερα χρόνια μετά τον αιφνίδιο χαμό μιας από τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της σύγχρονης μουσικής βιομηχανίας στην Αγγλία, η τρέλα και το ταλέντο της καλλιτέχνιδας αναβιώνει στο κινηματογραφικό πανί.

Τη σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ ανέλαβε ο Ασίφ Καπάντια, δημιουργός του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ «Senna» (2011), ο οποίος επεξεργάστηκε ένα μεγάλο όγκο – γνωστού αλλά και ανέκδοτου – υλικού, μαζί με νέες ακυκλοφόρητες συνεντεύξεις από κοντινά της πρόσωπα. Στόχος του είναι να σκιαγραφήσει την ταραχώδη πορεία της βραβευμένης με έξι Γκράμι Βρετανίδας μουσικού, από την παιδική της ηλικία στο Σάουθγκεϊτ του βόρειου Λονδίνου ως και τον πρόωρο θάνατό της το 2011 από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Πρόκειται για μία αξιόλογη προσπάθεια, που παραθέτει την άνοδο και την πτώση μίας σπουδαίας τραγουδίστριας. Ο σκηνοθέτης καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό να παραθέσει τις εξελίξεις, προσπαθώντας παράλληλα να διατηρήσει ίσες αποστάσεις από τα γεγονότα και τους χαρακτήρες που εμπλέκονται.

Διαβάστε επίσης:
Αντιδράσεις για το ντοκιμαντέρ «Amy» από την οικογένεια Γουάινχαουζ

Κυκλοφορούν επίσης:
«Magic Mike XXL» (2015) του Γκρέγκορι Τζέικομπς (Η.Π.Α.)

image

Το «Magic Mike XXL» ξαναβρίσκει τον Μάικ τρία χρόνια αφότου εγκατέλειψε την καριέρα του στρίπερ, ενώ βρίσκονταν στο απόγειο της. Μόνο που αυτή τη φορά, οι υπόλοιποι «Βασιλιάδες» έχουν αποφασίσει ότι έχει έρθει η ώρα να εγκαταλείψουν και εκείνοι την ενεργό δράση, αλλά με στυλ: κάνοντας μια τελευταία παράσταση στο Μίρτλ Μπιτς με επικεφαλής τον Μάτζικ Μάικ. Στον δρόμο για την τελευταία τους αυλαία, μεταξύ Τζάκσονβιλ και Σαβάνα, μεταξύ νέων φίλων και παλιών γνώριμων, ο Μάικ και η υπόλοιπη παρέα θα μάθουν μερικές νέες φιγούρες αλλά και καινούργιους τρόπους για να απαλλαγούν από το παρελθόν…

Οι πρωταγωνιστές του «Magic Mike», Τσάνινγκ Τέιτουμ, Ματ Μπόμερ, Τζο Μανγκανιέλο, Κέβιν Νας, Άνταμ Ροντρίγκεζ και Γκάμπριελ Ινγκλέσιας ξανασυναντιούνται στην μεγάλη οθόνη στο σίκουελ «Magic Mike XXL». Στην ταινία θα δούμε επίσης τους Ελίζαμπεθ Μπανκς («The Hunger Games»), Ντόναλντ Γκλόβερ («Community»), Άμπερ Χερντ («The Rum Diary»), Άντι ΜακΝτάουελ («Footloose»), Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ («Gotham») και Μάικλ Στράχαν («Live with Kelly and Michael»).

O Στίβεν Σόντερμπεργκ είχε σκηνοθετήσει το 2012 το φιλμ «Magic Mike», με πρωταγωνιστές τον Τσάνινγκ Τέιτουμ και τον βραβευμένο πλέον με Όσκαρ, Μάθιου Μακόναχι, ενώ στο σίκουελ «Magic Mike XXL», στην καρέκλα του σκηνοθέτη συναντάμε τον Γκρέγκορι Τζέικομπς, στην τρίτη μεγάλου μήκους δημιουργία του, μετά τα φιλμ: «Criminal» του 2004, με τον John C. Reilly και την Maggie Gyllenhaal και το θρίλερ «Wind Chill» του 2007, με την Emily Blunt.

Οι Επανεκδόσεις της Εβδομάδας:
«Η Αυτοκρατορία των Αισθήσεων» (In the Realm of the Senses – 1976) του Ναγκίσα Οσίμα (Ιαπωνία, Γαλλία)

image

Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από την παθιασμένη ερωτική σχέση της Σάντα Άμπε, πρώην πόρνης και νυν υπηρέτριας ενός ξενώνα, και του εργοδότη της, Κιτσίσο Ίσιντα. Καθώς οι ερωτικές εμπειρίες του ζευγαριού γίνονται εντονότερες, το πάθος μετατρέπεται σε εμμονή και το ζευγάρι απομονώνεται στον δικό του μικρόκοσμο. Η Σάντα γίνεται όλο και πιο κτητική και εκείνος όλο και πιο πρόθυμος να την ικανοποιήσει. Έτσι, πειραματίζονται με επικίνδυνα ερωτικά παιχνίδια, τα οποία τελικά θα τους οδηγήσουν σ’ ένα βίαιο τέλος ως πράξη υπέρτατης ικανοποίησης.

Βασισμένη σ’ ένα πραγματικό γεγονός που συγκλόνισε την ιαπωνική κοινωνία τη δεκαετία του 1930, η ταινία του Ναγκίσα Όσιμα παραμένει ακόμα και σήμερα εξαιρετικά πρωτότυπη και αντισυμβατική. Αποσπώντας διθυραμβικές κριτικές αλλά και θύελλα αντιδράσεων διεθνώς, το δημιούργημα του Όσιμα εξερευνά ρεαλιστικά και άφοβα τη δύναμη της ερωτικής επιθυμίας.

Η αυστηρή λογοκρισία της Ιαπωνίας, δεν επέτρεπε στον σκηνοθέτη να κάνει την ταινία όπως την είχε οραματιστεί. Προκειμένου να ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο, η ταινία καταχωρήθηκε επισήμως ως παραγωγή γαλλικής εταιρίας και το υλικό στάλθηκε στη Γαλλία για επεξεργασία και μοντάρισμα. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι και σήμερα, η “Αυτοκρατορία των Αισθήσεων” δεν έχει προβληθεί ποτέ χωρίς λογοκρισία στην Ιαπωνία. Η ταινία είχε πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου, το 1976.

«Μακρύ, Καυτό Καλοκαίρι» (The Long, Hot Summer – 1958) του Μάρτιν Ριτ (Η.Π.Α.)

image

Ο όμορφος περιπλανώμενος Μπεν (Πολ Νιούμαν), φτάνει σε μια μικρή πόλη του Μισισιπή, αλλά η φήμη του πυρομανή πατέρα του προηγείται και στιγματίζεται άμεσα με την άφιξη του. Με την αποφασιστικότητα του όμως, θα κερδίσει σύντομα την εύνοια του βαθύπλουτου Γουίλ Βάρνερ (Όρσον Γουέλς), ο οποίος θεωρεί τον Μπεν ως τον σωστό άντρα για την κόρη του Clara (Τζόαν Γούντγουορντ), παρά τις έντονες αντιδράσεις του γιου του Jody (Anthony Franciosa).

Ο υποψήφιος για Όσκαρ σκηνοθέτης Μάρτιν Ριτ – Hud (1963) – μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το θεατρικό έργο των Irving Ravetch και Harriet Frank Jr. (το οποίο με τη σειρά του, βασίζεται στο βιβλίο “The Hamlet” του William Faulkner. Πρωταγωνιστεί ο σπουδαίος ηθοποιός Πολ Νιούμαν, που με την καταλυτική του ερμηνεία κερδίζει τις εντυπώσεις, ενώ απέσπασε και το αντίστοιχο Βραβείο στο Φεστιβάλ των Καννών το 1958.

Το «Μακρύ, Καυτό Καλοκαίρι» είναι ένα αξιόλογο κοινωνικό δράμα και αποτελεί την πρώτη από τις πέντε ταινίες που ακολούθησαν ως απόρροια της καλής συνεργασίας του σκηνοθέτη και του δημοφιλούς ηθοποιού:

  • The Long, Hot Summer (1958)
  • Paris Blues (1961)
  • Hud (1963)
  • The Outrage (1964)
  • Hombre (1967)

Είναι όμως η μοναδική ταινία στην οποία ο Πολ Νιούμαν συνεργάζεται με τον καλύτερο σκηνοθέτη στην ιστορία του Αμερικανικού Κινηματογράφου. Ο λόγος για τον μοναδικό Όρσον Γουέλς, τον οποίο εδώ συναντάμε στον ρόλο του πλούσιου Γουίλ Βάρνερ και ο οποίος φαίνεται να το διασκεδάζει. Αξίζει να σημειώσουμε ότι την ίδια χρονιά κυκλοφορεί στις κινηματογραφικές αίθουσες και η ταινία του Γουέλς, «Touch of Evil» (1958), με πρωταγωνιστή τον Charlton Heston, τον Akim Tamiroff, την Janet Leigh και βέβαια, τον ίδιο τον Γουέλς…