Η καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα μας υποδέχεται με πέντε νέες ταινίες συν τέσσερις σημαντικές επανεκδόσεις, να πραγματοποιούν την εμφάνισή τους στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει η νέα ταινία της Ρεμπέκα Μίλερ, «Η Μάγκι Έχει Σχέδιο», με την Γκρέτα Γκέργουικ, τον Ίθαν Χοκ και την Τζούλιαν Μουρ. Το «Ghostbusters» του Πολ Φέιγκ, είναι το blockbuster της εβδομάδας, η οποία διαθέτει και σπουδαίες επανεκδόσεις, με δύο φιλμ του Βιμ Βέντερς, «Το Δάσος με τις Σημύδες» του Αντρέϊ Βάϊντα και το δροσερό «Funny Face», με τους Φρεντ Αστέρ και Όντρεϊ Χέπμπορν.

Ads

«Η Μάγκι Έχει Σχέδιο» (Maggie’s Plan – 2015) της Ρεμπέκα Μίλερ (Η.Π.Α.)

image

Η Maggie Hardin (Γκρέτα Γκέργουικ) είναι μια δραστήρια Νεοϋορκέζα που εργάζεται στο πρωτοποριακό πανεπιστήμιο New School. Στα τριάντα της ψάχνει για την αγάπη, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Όταν αποφασίσει να αποκτήσει παιδί χωρίς σύντροφο, ερωτεύεται για πρώτη φορά στη ζωή της, τον John Harding (Ίθαν Χοκ). Πρόκειται για έναν καθηγητή ανθρωπολογίας που προσπαθεί να κάνει καριέρα συγγραφέα, ο οποίος βρίσκεται μπλεγμένος σ’ έναν δύσκολο γάμο με την Georgette Nørgaard (Τζούλιαν Μουρ), μια ευφυέστατη Δανή ακαδημαϊκό. Πλαισιωμένη από τους εκκεντρικούς κολλητούς της Tony (Μπιλ Χέιντερ) και Felicia (Μάγια Ρούντολφ), η Maggie καθηλώνεται σ’ ένα νευρωσικό ερωτικό τρίγωνο με τον John και τη Georgette, που μπλέκει τις ζωές τους και τους συνδέει με παράξενους και αστείους καινούργιους τρόπους. Τι κάνεις όταν υποψιάζεσαι ότι ο σύντροφος σου και η πρώην γυναίκα του είναι τέλειοι ο ένας για τον άλλον; H Maggie μαθαίνει από πρώτο χέρι ότι καμία φορά το πεπρωμένο θέλει να το αφήνεις και λίγο ήσυχο…

Ads

Η πολυτάλαντη Ρεμπέκα Μίλερ επιστρέφει με την πέμπτη μεγάλου μήκους ταινία της, έξι χρόνια μετά το φιλμ «The Private Lives of Pippa Lee» (με πρωταγωνίστρια την Ρόμπιν Ράιτ, το 2009). Η ηθοποιός, σκηνοθέτης, συγγραφέας και σεναριογράφος, γράφει το σενάριο και σκηνοθετεί μία απολαυστική ρομαντική κωμωδία χαρακτήρων με λαμπερούς πρωταγωνιστές και με φόντο τη Νέα Υόρκη, βαδίζοντας με επιτυχία στα ίχνη του Γούντι Άλεν. Η μούσα του ανεξάρτητου αμερικανικού σινεμά Γκρέτα Γκέργουικ (Frances Ha – 2012) ενσαρκώνει με τον αυθεντικό της τρόπο μια νεαρή ηρωίδα, ενώ στο πλάι της εμφανίζεται η βραβευμένη με Όσκαρ, Τζούλιαν Μουρ (Still Alice) και ο υποψήφιος για Όσκαρ Ίθαν Χοκ (Before Midnight, Boyhood). Η ταινία είναι μια γλυκιά, πνευματώδης και αστεία εξερεύνηση των αναπάντεχων επιπλοκών ενός σύγχρονου ρομάντζου με δόσεις συγκίνησης και χιούμορ, σε μια ιστορία που ξετυλίγει τις σχέσεις σε όλες τις παραλλαγές που παρουσιάζουν στο πέρασμα του χρόνου.

«Ghostbusters» (2016) του Πολ Φέιγκ (Η.Π.Α.)

image

Η Erin Gilbert (Κρίστεν Γουίγκ) και η Abby Yates (Μελίσα Μακάρθι) υπήρξαν κάποτε ένα άσημο συγγραφικό δίδυμο με μοναδικό δείγμα δουλειάς ένα βιβλίο το οποίο υποστήριζε ότι τα φαντάσματα ήταν υπαρκτά. Μερικά χρόνια αργότερα, η Gilbert καταφέρνει να γίνει καθηγήτρια στο Columbia University, αλλά το βιβλίο της έρχεται στην επιφάνεια και την μετατρέπει στον περίγελο της ακαδημίας. Όταν όμως τα φαντάσματα εισβάλλουν στο Μανχάταν, είναι η παρέα της Gilbert και της Yates που θα αναλάβει δράση! Who you gonna call?

Η θρυλική ταινία των 80s Ghostbusters, αποκτά το reboot της. Αυτή τη φορά, πρωταγωνιστούν τέσσερις γυναίκες κωμικοί ηθοποιοί με προϋπηρεσία στο Saturday Night Live. Πρόκειται για τις: Μελίσα Μακάρθι, Κρίστεν Γουίγκ, Λέσλι Τζόουνς και Κέιτ Μακίνον, οι οποίες καλούνται να αντιμετωπίσουν επικίνδυνες, φαντασμαγορικές αποστολές. Μαζί τους και ο Κρις Χέμσγουορθ σ’ έναν απρόσμενα κωμικό ρόλο. Σε μικρότερους ρόλους συναντάμε τους ηθοποιούς: Μπιλ Μάρεϊ, Σιγκούρνι Γουίβερ, Ελίζαμπεθ Πέρκινς, Σέσιλι Στρονγκ, Άνι Ποτς, Νταν Άικροϊντ και Έρνι Χάντσον. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει ο Πολ Φέιγκ (Bridesmaids, Spy), καθώς οι Ghostbusters επιστρέφουν στις κινηματογραφικές αίθουσες με τη νέα τους ομάδα και μια καινούρια γενιά φαντασμάτων. Το φιλμ του Φέιγκ ξεκινά δυναμικά με περιπέτεια και χιούμορ, να συνθέτουν το παζλ της ταινίας που προσπαθεί παράλληλα να αποδώσει και φόρο τιμής στις δημιουργίες του παρελθόντος. Ωστόσο όσο εξελίσσεται νιώθεις ότι το χάνει, θέλοντας μοιραία να δώσει περισσότερη βάση στη δράση παρά στους χαρακτήρες. Στα θετικά οι μικρές επανεμφανίσεις δημοφιλών ηθοποιών, καθώς και τα credits τέλους…

«Ποιος Κλέβει Ποιόν;» (Cien Anos de Perdon / To Steal from a Thief – 2016) του Ντάνιελ Καλπαρσόσο (Ισπανία, Αργεντινή, Γαλλία)

image

Ένα βροχερό πρωί. Έξι ένοπλοι άνδρες, μεταμφιεσμένοι, επιτίθενται σε μια τράπεζα στη Βαλένθια. Με αρχηγό έναν κλέφτη, με το παρατσούκλι ο Ουρουγουανός, η αποστολή της ομάδας φαίνεται απλή και ξεκάθαρη: να αδειάσουν όσα περισσότερα χρηματοκιβώτια μπορέσουν και να το σκάσουν. Ωστόσο όλα θα περιπλεχθούν, όταν ο διευθυντής μιας τράπεζας αποκαλύψει ένα μυστικό κρυμμένο σ’ ένα από τα χρηματοκιβώτια.

Η ένατη μεγάλου μήκους ταινία του σκηνοθέτη Ντανιέλ Καλπαρσόρο, παρ’ όλο που σε μία πρώτη ανάγνωση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μία κλασσική ταινία ληστείας, είναι  στην πραγματικότητα ένα αστυνομικό θρίλερ. Και αυτό το οφείλει στα ίδια τα συστατικά της: ίντριγκα, λεπτομερής απεικόνιση χαρακτήρων και υψηλή ποιότητα παραγωγής. Βασισμένη στο σενάριο του Χόρχε Γκερικατσεβαρία (El Nino, Celda 211), η ταινία «Ποιος Κλέβει Ποιόν;», αφήνει να εννοηθεί ότι δεν πρόκειται για μία συμβατική περιπέτεια που εκτυλίσσεται σε μια τράπεζα, αλλά για ένα θρίλερ που βασίζεται σε περισσότερο πολύπλοκες ιδέες. Πρωταγωνιστούν: Λούις Τόσαρ, Ροντρίγκο Ντε Λα Σέρνα, Ραούλ Αρέβαλο, Χοσέ Κορονάδο.

«Πού Πάω, Θεέ Μου;» (Quo Vado? – 2016) του Τζενάρο Νουνζιάντε  (Ιταλία)

image

Μέχρι που θα έφτανε ένας δημόσιος υπάλληλος για να μην χάσει την θέση του; Ως την άκρη του κόσμου! Ο Κέκο από μικρό παιδί ονειρευόταν να γίνει δημόσιος υπάλληλος και το κατάφερε! Τώρα ζει μία άνετη ζωή απολαμβάνοντας τα προνόμια του. Όλα αυτά μέχρι την ημέρα που η κυβέρνηση θα αποφασίσει να καταργήσει την υπηρεσία του. Ο Κεκό θα δεχθεί κάθε είδους μετάθεση προκειμένου να μην παραιτηθεί απ΄ την θέση του! Η ιταλική κωμωδία του καλοκαιριού, η οποία κατέρριψε όλα τα ρεκόρ στο box office της γειτονικής χώρας.

Πρωταγωνιστούν: Τσέκο Ζαλόνε, Ελεονόρα Τζιοβανάρντι, Μαουρίτσιο Μικέλι. Καλοκαιρινή κωμωδία καταστάσεων από την γειτονική Ιταλία, που σατιρίζει τα κλισέ, αλλά και τις παθογένειες του κρατικού μηχανισμού, θυμίζοντας δυστυχώς αρκετά και την ελληνική πραγματικότητα. Ιδανική πρόταση για ανάλαφρη απόδραση από την πραγματικότητα και προβολή σε κάποιο δροσερό θερινό σινεμά.

Κυκλοφορούν επίσης:
«Μαμάδες με Κακή Διαγωγή» (Bad Moms – 2016) των Τζον Λούκας και Σκοτ Μουρ (Η.Π.Α.)

image

Οι σεναριογράφοι του «The Hangover» επιστρέφουν, αυτή τη φορά με μια «γυναικεία» κωμωδία που αποκαθιστά την αλήθεια πίσω από τις «τέλειες μαμάδες». Έχοντας φτάσει στα όριά της προσπαθώντας να διατηρήσει τα πάντα στην εντέλεια, μια εξαντλημένη μητέρα ενώνει τις δυνάμεις της με δύο άλλες στρεσαρισμένες μανάδες για μια αποστολή, που έχει στόχο να τις απελευθερώσει. Αποτέλεσμα; Μία γερή δόση ξέφρενης διασκέδασης, κραιπάλης και απαγορευμένων απολαύσεων, που τις φέρνει σε τροχιά σύγκρουσης με την καθώς πρέπει επικεφαλής του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Πρωταγωνιστούν: Μίλα Κούνις, Κριστίνα Άπλγκεϊτ, Κρίστεν Μπελ, Κάθριν Χαν.

Σε επανέκδοση:
«Funny Face» (1957) του Στάνλεϊ Ντόνεν (Η.Π.Α.)

image

Ο φωτογράφος Ντικ Είβερι ψάχνοντας ένα λίγο πιο εξεζητημένο και ποιοτικό χώρο για να στεγάσει την επόμενη φωτογράφηση μόδας, ανακαλύπτει και «εκμεταλλεύεται» ένα μικρό και όμορφο βιβλιοπωλείο στο Γκρίνουιτς Βίλατζ. Όταν η φωτογράφιση τελειώνει όλα είναι ανακατεμένα, προς μεγάλη θλίψη της πωλήτριας Τζο Στοκτον. Ο Είβερι μένει για να τη βοηθήσει να συμμαζέψει το μέρος. Αργότερα, καθώς κοιτάζει τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει, ανακαλύπτει τη μορφή της Τζο κάπου στο φόντο μιας φωτογραφίας. Ιντριγκαρισμένος από την ιδιαίτερη εμφάνιση της, ενημερώνει την εκδότρια του, Μάγκι Πρέσκοτ. Κάνουν επαγγελματική πρόταση στη Τζο, η οποία δέχεται απρόθυμα, μόνο και μόνο γιατί η πρόταση περιλαμβάνει ένα ταξίδι… στο Παρίσι! Όσο περνάει ο καιρός, η επιφυλακτική και επιθετική στάση της απέναντι στη δουλειά μαλακώνει κι αρχίζει να απολαμβάνει και τη δουλειά και την παρέα του γοητευτικού φωτογράφου. Το ατίθασο αγοροκόριτσο γίνεται γυναίκα, ερωτεύεται και ταξιδεύει στη μαγεία της Πόλης του Φωτός και του Έρωτα…

Το «Funny Face» (1957), είναι η κλασσική ταινία του «Βασιλιά των Χολιγουντιανών Μιούζικαλ», Στάνλεϊ Ντόνεν, με πρωταγωνιστές τους Όντρεϊ Χέπμπορν, Φρεντ Αστέρ και Κέι Τόμσον, ήταν Υποψήφια για τέσσερα Όσκαρ (Σεναρίου, Σκηνογραφίας, Φωτογραφίας και Κουστουμιών), ενώ παράλληλα είχε προβληθεί και στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ Καννών, διεκδικώντας τον Χρυσό Φοίνικα, το 1957.

«Το Δάσος με τις Σημύδες» (Brzezina / The Birch Wood – 1970) του Αντρέϊ Βάϊντα (Πολωνία)

image

Τα γεγονότα της ταινίας διαδραματίζονται στις αρχές του 20ου αιώνα, στο χαμένο δάσος με τις σημύδες, στο σπίτι του δασολόγου Μπολεσλάβ. Ο θάνατος της συζύγου του έχει αλλάξει εντελώς τη ζωή του και μονάχα η παρουσία της κόρης του Όλιας και της οικονόμου, δεν μας επιτρέπουν να τον χαρακτηρίσουμε ως ερημίτη. Μια μέρα στο σπίτι του τον επισκέπτεται ο αδερφός του ο Στανισλάβ, ο οποίος είναι άρρωστος με φυματίωση. Ξέρει, ότι σύντομα θα πεθάνει, θέλει όμως να γευθεί τη ζωή του στο έπακρον. Η γοητεία της απελπισίας του και η δίψα του για τη ζωή έρχονται σε αντίθεση με την πνευματική νάρκη του Μπόλεσλαβ. Έτσι, αρχίζει μια υποσυνείδητη συναισθηματική αντιπαλότητα ανάμεσα στα δυο αδέρφια.

Στο «Δάσος με τις Σημύδες» ο Αντρέϊ Βάϊντα μας αφηγείται την ιστορία ενός μουσικού στο κατώφλι του θανάτου που προσπαθεί να βρει την εσωτερική του γαλήνη σε μία αγροικία σ’ ένα δάσος. Οι ταινίες που βασίζονται στα πεζογραφήματα του Jaroslaw Iwaskiewicz  κατέχουν ιδιαίτερη θέση στην φιλμογραφία του σπουδαίου Πολωνού σκηνοθέτη: Το Δάσος με τις Σημύδες, Δεσποινίδες του Βίλκο, Γλυκιά Έξαψη. Ορατά υπαινικτικό, το φιλμ του Βάϊντα είναι γεμάτο συμβολισμό, καθώς εισέρχεται με μαεστρία στη σφαίρα του μύθου. Η αγωνία της ανθρώπινης ύπαρξης είναι συνυφασμένη με τον θάνατο και μόνο η αγάπη μπορεί να νικήσει τον φόβο του θανάτου. Πρωταγωνιστούν: Ντάνιελ Ολμπρίνσκι, Όλγκιερντ Λουκάσεβιτζ, Εμίλια Κράκοβσκ.

Διαβάστε επίσης:
Συνέντευξη – Αντρέι Βάιντα: Η Ελλάδα είναι η μητέρα μας
Αφιέρωμα – Αντρέι Βάιντα: Οι ταινίες που φτιάχνω είναι ένα κομμάτι από τη ζωή μου

«Η Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτι» (The Goalie’s Anxiety at the Penalty Kick / Die Angst des Tormanns beim Elfmeter – 1972) του Βιμ Βέντερς (Δυτική Γερμανία, Αυστρία)

image

Ο τερματοφύλακας Γιόζεφ Μπλοκ δέχεται ένα γκολ, κατά τη διάρκεια ενός εκτός έδρας παιχνιδιού και μετά από καυγά με τον διαιτητή αποβάλλεται. Φεύγοντας από το γήπεδο, ξεκινά μια άσκοπη περιπλάνηση στην ξένη πόλη. Περνάει την ώρα του σ’ έναν κινηματογράφο και το βράδυ κοιμάται με την ταμία. Το επόμενο πρωί και χωρίς κανέναν προφανή λόγο την δολοφονεί. Μόνος ξανά, θα κατευθυνθεί προς την επαρχιακή πόλη που κατοικεί η πρώην κοπέλα του.

Η «Αγωνία του Τερματοφύλακα πριν από το Πέναλτι», αποτελεί το σκηνοθετικό ντεμπούτο του κορυφαίου Γερμανού σκηνοθέτη, Βιμ Βέντερς και βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Peter Handke. Αποτελεί την αφετηρία μιας συνεργασίας χρόνων ανάμεσα στον σκηνοθέτη, τον καμεραμάν Robby Müller και τον Peter Przygodda που κάνει το μοντάζ. Βραβείο Fipresci στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Βενετίας το 1972.

Διαβάστε επίσης:
Συνέντευξη – Ο Βιμ Βέντερς μιλά για τις ταινίες του, το ελληνικό σινεμά και τον Θόδωρο Αγγελόπουλο
Αφιέρωμα – Βιμ Βέντερς: Ο «Κάιζερ» του Γερμανικού Κινηματογράφου

«Ένας Αμερικανός Φίλος» (The American Friend – 1977) του Βιμ Βέντερς (Δυτική Γερμανία, Γαλλία)

image

Ο Τομ Ρίπλεϊ (Ντένις Χόπερ) είναι ένας Αμερικανός, που ζει στην Ευρώπη. Ο Ρίπλεϊ συνεργάζεται μ’ έναν πλαστογράφο έργων τέχνης στο Αμβούργο, αποκτώντας έτσι σχέσεις με ανθρώπους του υποκόσμου. Ένας από αυτούς, ο Ραούλ Μινό (Τζέραρντ Μπλεν), τον πλησιάζει μια μέρα και του προτείνει μια διαφορετική δουλειά. Όχι το συνηθισμένο εμπόριο πλαστών έργων, στο οποίο ειδικευόταν ο Ρίπλεϊ, αλλά τη δολοφονία ενός άντρα! Ο Μινό του ζητά να γίνει εκτελεστής και να σκοτώσει έναν μαφιόζο εχθρό του. Ο Ρίπλεϊ καταστρώνει τότε ένα φιλόδοξο σχέδιο. Παράλληλα όμως σκέφτεται να μπλέξει στην υπόθεση τον Τζόναθαν Ζίμερμαν (Μπρούνο Γκαντζ), έναν ήρεμο οικογενειάρχη και τεχνίτη κορνίζας, που γνωρίζει τυχαία σε μια δημοπρασία. Όταν ο Ρίπλεϊ μαθαίνει ότι ο Τζόναθαν είναι βαριά άρρωστος, παραποιεί τα ιατρικά στοιχεία ώστε να δείχνουν ότι δεν έχει καθόλου χρόνο ζωής, για τον πείσει να διαπράξει τον φόνο. Ο Τζόναθαν ανακαλύπτει έτσι σταδιακά μια εντελώς καινούργια πτυχή του εαυτού του και δελεάζεται από το μεγάλο χρηματικό ποσό που του προσφέρει ο Μινό για να εξασφαλίσει το αβέβαιο μέλλον της οικογένειά του. Μη γνωρίζοντας όμως τίποτα για την ανάμειξη του Ρίπλεϊ σε αυτή τη δολοπλοκία, γίνεται σιγά σιγά φίλος με τον Ρίπλεϊ, σε μια περίεργη όσο και μοιραία φιλία και για τους δύο…

Το «Ένας Αμερικανός Φίλος» (The American Friend), είναι η έβδομη μεγάλου μήκους ταινία του σπουδαίου Γερμανού σκηνοθέτη, Βιμ Βέντερς, η οποία κυκλοφορεί σε επανέκδοση δίνοντας μας την ευκαιρία να την ξαναθυμηθούμε. Το φιλμ αποτελεί διασκευή του βιβλίου «Το παιχνίδι του κυρίου Ρίπλεϊ« της Πατρίσια Χάισμιθ. Ο Βιμ Βέντερς αποδίδει έμφαση τόσο στους χαρακτήρες – την αποξένωση, τα διλήμματα και τα συναισθήματα τους – όσο και στις πόλεις στις οποίες εκείνοι ζουν και δρουν. Η ιστορία διαδραματίζεται μεταξύ Νέας Υόρκης, Παρισιού, Αμβούργου και Μονάχου, ενώ στο καστ συναντάμε στους κεντρικούς ρόλους τους εξαιρετικούς Ντένις Χόπερ και Μπρούνο Γκανζ και στους συμπληρωματικούς ρόλους τους Σαμ Φούλερ και Νίκολας Ρέι. Το φιλμ πραγματοποίησε την πρεμιέρα του τον Μάιο του 1977, στο 30ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.