Λίγες αλλά καλές ταινίες μας φέρνει και η καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα, καθώς μόλις τρία νέα φιλμ κυκλοφορούν στις Αίθουσες, εκ των οποίων τα δύο είναι οσκαρικά. Δημιουργίες αξιόλογες, που η κάθε μία τους έχει και μια ιδιαίτερη ιστορία, να μας αφηγηθεί. Ξεχωρίζει η «Επιστροφή» του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, φιλμ που σηματοδοτεί την πρώτη πραγματικά σπουδαία δημιουργία της χρονιάς και σημείο αναφοράς για την υπόλοιπη κινηματογραφική σεζόν. Στις αίθουσες και η νέα ταινία του Ντάνι Μπόιλ, «Στιβ Τζομπς», με πρωταγωνιστές τον Μάικλ Φασμπέντερ και την Κέιτ Γουίνσλετ.

Ads

«Στιβ Τζομπς» (Steve Jobs – 2015) του Ντάνι Μπόιλ (Η.Π.Α.)

image

O Μάικλ Φασμπέντερ – υποψήφιος για Όσκαρ ‘Β Ανδρικού Ρόλου στην υπέροχη ταινία «12 Χρόνια Σκλάβος» (12 Years a Slave), τον οποίο πρόσφατα απολαύσαμε και στο φιλμ «Macbeth» – αναλαμβάνει να ενσαρκώσει ένα πρόσωπο-σταθμό για τον 20ο αιώνα, τον ιδιόρρυθμο γκουρού της τεχνολογίας και ιδρυτή του κολοσσού που ακούει στο όνομα Apple. Ο Στιβ Τζομπς, αφιέρωσε όλη του τη ζωή στη δημιουργία εργαλείων που θα βελτίωναν την επικοινωνία των ανθρώπων, αλλάζοντας για πάντα την ανθρωπότητα, με τις ανάλογες όμως συνέπειες, αλλά και με αμφιλεγόμενες μεθόδους. Το φιλμ είχε αποσπάσει τέσσερις υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες, κερδίζοντας τελικά στις Κατηγορίες Καλύτερου Σεναρίου για τον σπουδαίο, Άαρον Σόρκιν και Καλύτερης Β’ Γυναικείας Ερμηνείας για την εντυπωσιακή Κέιτ Γουίνσλετ.

Ads

Ο Βρετανός σκηνοθέτης Ντάνι Μπόιλ – δημιουργός των ταινιών: Trainspotting (1996), 28 Days Later… (2002), Slumdog Millionaire (2008) και 127 Hours (2010) – επιστρέφει με τη νέα του ταινία. Τον Στιβ Τζομπς ενσαρκώνει ο αξιόλογος ηθοποιός Μίκαελ Φασμπέντερ, ενώ στο καστ συναντάμε ακόμα τους: Κέιτ Γουίνσλετ, Σεθ Ρόγκεν, Σάρα Σνουκ, Κάθριν Γουότερστον, Τζεφ Ντάνιελς, Μάικλ Στούλμπαργκ, Βανέσα Ρος, Τζον Ορτίζ. Η νέα κινηματογραφική βιογραφία του Στιβ Τζομπς, ανήκει στον – βραβευμένο με Όσκαρ για την ταινία «The Social Network» – Άαρον Σόρκιν, ο οποίος την εμπνεύστηκε, βασισμένος στο αμφιλεγόμενο, μπεστ σέλερ βιβλίο του Γουόλτερ Άιζακσον, αναφορικά με τον ιδρυτή της Apple. Τόσο η Κέιτ Γουίνσλετ, όσο και ο Μάικλ Φασμπέντερ, προσφέρουν δύο αξιόλογες ερμηνείες, για τις οποίες και οι δύο είναι υποψήφιοι για Όσκαρ. Ο βραβευμένος με Όσκαρ Ντάνι Μπόιλ, υπογράφει τη σκηνοθεσία, σχολιάζοντας σχετικά:

«Μόλις διάβασα το σενάριο ήξερα πως ήθελα να το κάνω ταινία. Δε μοιάζει με τίποτα από όλα όσα έχω κάνει στο παρελθόν. Ο χαρακτήρας που έγραψε ο Άαρον είναι Σαιξπηρικών προδιαγραφών. Όλοι και όλα περιστρέφονται γύρω του. Για κάποιους αποτελεί ίνδαλμα και του είναι πιστά αφοσιωμένοι. Άλλοι τον θεωρούν τέρας. Το σίγουρο είναι πως είναι εκείνος που άλλαξε τον τρόπο επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης των ανθρώπων, μολονότι ο ίδιος ήταν δυσλειτουργικός στην επικοινωνία. Κατόρθωνε να κάνει δημιουργικούς ανθρώπους και ομάδες. Ήταν καταπληκτικός στο να μεταμορφώνει τους ανθρώπους […] Πρόκειται για ένα ιμπρεσιονιστικό πορτραίτο. Πολλές ιδέες προήλθαν από την αληθινή ζωή, άλλες είναι δημιούργημα της φαντασίας του σεναριογράφου, αλλά το φιλμ είναι αφαιρετικό κι επικεντρώνεται σε τρεις χαρακτηριστικές στιγμές στη ζωή και την καριέρα του Τζομπς, και ειδικότερα στο τι προηγήθηκε αυτών. Πρόκειται για το λανσάρισμα του Macintosh (1984), του ΝeΧΤcube (1988) και του iMac.»

«Η Επιστροφή» (The Revenant – 2015) του Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου (Η.Π.Α.)

image

«Η πιο ουσιαστική καλλιτεχνική εμπειρία της ζωής μου» – Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου

Σε μια αποστολή στην αχαρτογράφητη, άγρια φύση της Αμερικής, ο εξερευνητής Χιου Γκλας (Λεονάρντο ΝτιΚάπριο) δέχεται επίθεση από μια αρκούδα και εγκαταλείπεται από τα μέλη της ομάδας του. Μόνος και βαρύτατα τραυματισμένος, ο Γκλας αρνείται να υποκύψει. Με οδηγό την δύναμη της θέλησης και την αγάπη για την ιθαγενή γυναίκα του και τον γιο τους, ξεκινά μια Οδύσσεια μέσα από την τεράστια άγρια Δύση σε αναζήτηση του άνδρα που τον πρόδωσε, τον Τζον Φιτζέραλντ (Τομ Χάρντι). Αυτό που ξεκινά ως μια ανελέητη αποστολή για εκδίκηση εξελίσσεται σ’ ένα ηρωικό ταξίδι προς την προσωπική λύτρωση.

Εμπνευσμένη από αληθινή ιστορία, η «Επιστροφή» φέρει τη σκηνοθετική σφραγίδα του καταξιωμένου και βραβευμένου με Όσκαρ σκηνοθέτη, Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου («Birdman», «Babel»). Μία επική περιπέτεια στην Αμερική του 19ου αιώνα που βυθίζει τους θεατές σε μια πραγματικότητα απαράμιλλης ομορφιάς και κινδύνων, καθώς εξερευνά πρωτογενή ένστικτα, όχι μόνο για την επιβίωση, αλλά και την αξιοπρέπεια του ανεξάρτητου ατόμου. Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι την φωτογραφία της ταινίας, υπογράφει ο σπουδαίος Εμανουέλ Λουμπέσκι (Children of Men – 2006, The Tree of Life – 2011, Gravity – 2013, Birdman – 2014). Μια καθηλωτική κινηματογραφική εμπειρία που αποτυπώνει την επική περιπέτεια επιβίωσης ενός άντρα και την ασυνήθιστη δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος. Η «Επιστροφή» των Ινιαρίτου και Ντι Κάπριο θριάμβευσε στις Χρυσές Σφαίρες, ενώ ηγείται της κούρσας των Όσκαρ, με 12 υποψηφιότητες. Το βιβλίο που ενέπνευσε την ομώνυμη κινηματογραφική ταινία, υπογράφει ο Μάικλ Πανκ και κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Key Books.

«Ποιοι είμαστε όταν δεν μας μένει τίποτα; Από τι είμαστε φτιαγμένοι και για τι είμαστε ικανοί; Για πάνω από πέντε χρόνια, αυτό το πρότζεκτ ήταν ένα όνειρο για μένα. Είναι μια έντονη, συναισθηματική ιστορία με φόντο ένα πανέμορφο, επικό φόντο, που εξερευνά τις ζωές ανθρώπων που υπέφεραν σωματικά αλλά ωριμάζουν πνευματικά. Προσπαθήσαμε να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτό που περνούσαν τότε οι άνδρες αυτοί. Και περάσαμε πολλές σωματικές και  τεχνικές δυσκολίες για να βγάλουμε κάθε ειλικρινές συναίσθημα από την απίστευτη αυτή περιπέτεια.» – Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου

Διαβάστε επίσης:
Αποκλειστικό κλιπ από τη νέα ταινία του Ινιαρίτου με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο

Κυκλοφορούν επίσης:
«Οι Ήρωες του Κακού» (Los Heroes del Mal – 2015) του Ζόε Μπεριατούα (Ισπανία)

image

Την πρώτη του μέρα στο σχολείο, ο Αρίτς πέφτει θύμα βίαιου εξευτελισμού από έναν πιο χειροδύναμο συμμαθητή του. Ένας άλλος νεαρός, ο Εστέμπαν, σπεύδει να τον βοηθήσει. Όπως ανακαλύπτουν σταδιακά, οι δυο τους έχουν αρκετά κοινά: είναι αντικοινωνικοί, περιθωριακοί, απροσάρμοστοι. Πολύ γρήγορα, στην παρέα τους θα προστεθεί η Σαρίτα, ένα μοναχικό αγοροκόριτσο. Σχηματίζοντας μια ιδιόμορφη οικογένεια, οι τρεις έφηβοι θα αποδεχτούν τα συναισθήματα και τη διαφορετικότητά τους, θα εξερευνήσουν τη σεξουαλικότητά τους και θα μοιραστούν τα πάντα. Σύντομα αρχίζουν να κλέβουν μαγαζιά, παίρνοντας οτιδήποτε δεν μπορούν να πληρώσουν. Όμως κατά τη διάρκεια μιας από αυτές τις ληστείες συλλαμβάνονται από έναν φύλακα, και ο μόνος τρόπος να διαφύγουν είναι να χρησιμοποιήσουν βία.

Μόνοι εναντίον όλων, αποφασισμένοι να μην υπακούν σε κανέναν κανόνα. Πού βρίσκονται όμως τα όρια; Καθώς οι αντιζηλίες και οι διαφωνίες για την αλόγιστη χρήση αυτής της νεοαποκτηθείσας δύναμης αρχίζουν να δυναμιτίζουν τη σχέση τους, οι τρεις φίλοι θα βρεθούν μπροστά σε ένα τρομερό δίλημμα: τι θα συμβεί όταν απέναντί τους βρεθεί ένας από τους δικούς τους; Μπορεί το θύμα να μεταμορφωθεί σε θύτη; Με αφετηρία το ζήτημα του bullying και παραγωγό τον διάσημο σκηνοθέτη Άλεξ ντε λα Ιγκλέσια («Η Τελευταία Ακροβάτις της Μαδρίτης»), ο Ζόε Μπεριατούα καταγράφει τον φαύλο κύκλο της βίας και της καταπίεσης, σ’ ένα νευρώδες ντεμπούτο γεμάτο ενέργεια και ανεπιτήδευτες ερμηνείες από τους τρεις ανήλικους, πρωτοεμφανιζόμενους πρωταγωνιστές.

«Οι «Ήρωες του Κακού» δεν είναι θρίλερ, δεν είναι ακριβώς μια κοινωνική ταινία, είναι περισσότερο ένα ρομαντικό δράμα για την εφηβεία, για την ανακάλυψη του έρωτα, του σεξ, της ωριμότητας και του πόνου που συνοδεύουν αυτή την αλλαγή. Είναι μια γλυκιά και σκληρή ταινία – το θέμα της είναι αρκετά ριψοκίνδυνο εξαιτίας του ύφους της, γιατί η ταινία ξετυλίγει την πιο δύσκολη περίοδο στη ζωή όλων των ανθρώπων: την εφηβεία. Όλα αυτά τα ζητήματα ενσωματώνονται μέσα από τη σύγκρουση ανάμεσα σε αυτούς τους νεαρούς ταραξίες και από τη χρήση της βίας. Από την οπτική γωνία των χαρακτήρων, η βία είναι ένα μέσο αυτοάμυνας, χρησιμοποιείται ενάντια σε αυτούς που τους κακομεταχειρίζονται στο σχολείο τους, και χρησιμοποιείται ενάντια στους ίδιους, αλλά κάθε φορά που αποφασίζουν να καταφύγουν στη βία, μετατρέπεται σε κάτι χειρότερο από αυτό που αντιμετωπίζουν.» – Ζόε Μπεριατούα