Η νέα κινηματογραφική εβδομάδα μας υποδέχεται με πέντε καινούργιες ταινίες να πραγματοποιούν την εμφάνισή τους στις Αίθουσες. Ξεχωρίζουν οι «Καταπληκτικές Γυναίκες» του Μάικ Μιλς, με τις Ανέτ Μπένινγκ, Γκρέτα Γκέργουικ και Ελ Φάνινγκ, αλλά και η νέα δημιουργία του Φατίχ Ακίν: «Βερολίνο, Αντίο». Διαβάστε επίσης: Ανταπόκριση από το 19ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Ads

Αξιόλογες προτάσεις αποτελούν επίσης, «Η Συνωμοσία Της Σκιάς» με τον Φρανσουά Κλουζέ, καθώς και το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Σοφίας Εξάρχου, «Park». Η εβδομάδα διαθέτει και εντυπωσιακό blockbuster, με το «Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου» να κυκλοφορεί σε 2D και 3D.

«Καταπληκτικές Γυναίκες» (20th Century Women – 2016) του Μάικ Μιλς (Η.Π.Α.)

image

Ads

Ο βραβευμένος σκηνοθέτης Μάικ Μιλς (Beginners) επιστρέφει με μια αστεία, πολύπλευρη, συγκινητική ταινία, έναν φόρο τιμής στη γυναικεία φύση, την οικογένεια, τον χρόνο και τους δεσμούς που αναζητούμε μια ζωή. Ο Μιλς αναπαράγει τη θέρμη και το πάθος, την αίσθηση του επείγοντος και την ενέργεια τριών γενεών καθώς βρίσκονται στο χείλος μιας τρομερής μετάβασης. Η Ανέτ Μπένινγκ δίνει μια από τις καλύτερες ερμηνείες της, με τρομαχτική συναισθηματική δύναμη μέσα από την αγάπη χωρίς όρους που δείχνει για τον γιο της, μαζί με την αμηχανία της για τον κόσμο στον οποίο εκείνος ετοιμάζεται να μπει. Η Γκρέτα Γκέργουικ, η Ελ Φάνινγκ και ο Μπίλι Γκρούνταπ δίνουν εξίσου καλές ερμηνείες, συνθέτοντας περίπλοκους, μοναδικούς χαρακτήρες που παίζουν καταλυτικό ρόλο στην ανατροφή του νεαρού πρωταγωνιστή της ταινίας Jamie (o πρωτοεμφανιζόμενος Λούκας Τζέιντ Ζούμαν).

Η ταινία είναι μια επιστολή αγάπης στους ανθρώπους που μας μεγάλωσαν και μας διαμόρφωσαν, καθώς αυτή η αυτοσχέδια οικογένεια σφυρηλατεί ευαίσθητους δεσμούς που αναστατώνουν, στοιχειώνουν και εμπνέουν τους εμπλεκόμενους για όλη τους τη ζωή. Το φιλμ μας μεταφέρει το στη 1979, Σάντα Μπάρμπαρα (Καλιφόρνια. Η Dorothea Fields (Ανέτ Μπένινγκ) είναι μια αποφασιστική μητέρα που μεγαλώνει μόνη της τον έφηβο γιο της (Λούκας Τζέιντ Ζούμαν), σε μία εποχή που σφύζει από κοινωνικές αλλαγές και επαναστατική διάθεση. Για να τα βγάλει πέρα με την ανατροφή του απευθύνεται σε δύο νεότερες γυναίκες. Στην Abbie (Γκρέτα Γκέργουικ), ένα ελεύθερο πνεύμα και punk καλλιτέχνη και στην Julie (Ελ Φάνινγκ), μια έξυπνη, αλλά προκλητική νεαρή γειτόνισσα. Ο σκηνοθέτης του υπέροχου «Beginners» επιστρέφει μετά από έξι χρόνια σ’ ένα νοσταλγικό δράμα. Η ταινία καρπώθηκε δύο υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες: Καλύτερης Ταινίας στην κατηγορία Κωμωδία ή Μιούζικαλ και Γυναικείας Ερμηνείας για την Ανέτ Μπένινγκ.

«Βερολίνο, Αντίο» (Tschick / Goodbye, Berlin – 2016) του Φατίχ Ακίν (Γερμανία)

image

Ο δεκατετράχρονος Μάικ (Tristan Göbel) προέρχεται από μία πλούσια μεγαλοαστική οικογένεια του Βερολίνου. Η μητέρα του είναι αλκοολική και βρίσκεται σε κέντρο αποτοξίνωσης, ενώ ο πατέρας του περνά τις διακοπές του με την γραμματέα του. Ο καινούργιος του συμμαθητής o Τσικ, έχει καταγωγή από τη Ρωσία. Οι δύο φίλοι αποφασίζουν να πάνε διακοπές μαζί, μ’ ένα κλεμμένο αυτοκίνητο. Και κάπως έτσι, ξεκινά η απότομη ενηλικίωση των ηρώων μας, μαζί με τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα.

Δύο χρόνια μετά την ταινία του «Η Μαχαιριά» (The Cut – 2014), ο αξιόλογος σκηνοθέτης Φατίχ Ακίν, παρουσιάζει τη νέα του δημιουργία: «Βερολίνο, Αντίο». Ο Γερμανός καλλιτέχνης, τουρκικής καταγωγής, επιστρέφει και μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το ομώνυμο μυθιστόρημα του Βόλφγκαγκ Χέρντορφ. Πρόκειται για ένα road movie, αλλά παράλληλα και μία ιστορία ενηλικίωσης, ιδωμένη με ευαισθησία και χιούμορ. Ένα ταξίδι γεμάτο απρόοπτα, ένταση και περιπέτεια, με φόντο μία παιδική φιλία.

«Τα γυρίσματα ήταν τα πλέον εξοντωτικά που έχω κάνει. Ίσως παρόμοια ήταν η κατάσταση στην ταινία «Μαζί Ποτέ». Δεν είχαμε χρόνο να δούμε τι κάνουμε σωστά και τι λάθος, έπρεπε απλά να συνεχίζουμε.» – Φατίχ Ακίν

Διαβάστε επίσης:
«Βερολίνο, Αντίο» – Η νέα ταινία του Φατίχ Ακίν
Φατίχ Ακίν: Ένας σκηνοθέτης με πλάνα «Βαθιά Κοφτά Ανθρώπινα»

«Η Συνωμοσία Της Σκιάς» (La mécanique de l’ombre / Eavesdropper – 2016) του Τομά Κρουιτόφ (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Δύο χρόνια μετά από μία υπερκόπωση, ο Ντιβάλ είναι ακόμα άνεργος. Όταν ένας αινιγματικός άνδρας επικοινωνεί μαζί του, θα του προσφέρει μία απλή, αλλά καλοπληρωμένη δουλειά: να απομαγνητοφωνεί τηλεφωνικές συνομιλίες από «κοριό». Καθαρά λόγω οικονομικών κινήτρων, ο Ντιβάλ συμφωνεί χωρίς να εξετάσει την πραγματική ταυτότητα της επιχείρησης. Ξαφνικά βρίσκεται μπλεγμένος στην «καρδιά» μίας πολιτικής συνωμοσίας και αντιμέτωπος με τους βίαιους μηχανισμούς του σκοτεινού κόσμου των μυστικών υπηρεσιών. Πρωταγωνιστούν: Φρανσουά Κλουζέ, Ντενί Πονταλιντες, Σαμί Μπουατζιλά, Σιμόν Αμπκαριάν, Άλμπα Ρορβάχερ.

«Park» (Ελλάδα) της Σοφίας Εξάρχου (2016)

image

Δέκα χρόνια μετά τους Αγώνες του 2004, μια παρέα αγοριών ζει ανάμεσα στις εγκαταλελειμμένες αθλητικές εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Χωριού της Αθήνας. Τα αγόρια περιφέρονται άσκοπα ανάμεσα στα ερείπια, στήνοντας παιχνίδια και οργανώνοντας ζευγαρώματα σκύλων για να βγάζουν χρήματα. Ο μεγαλύτερος της παρέας, ο Δημήτρης μαζί με την Άννα – πρώην αθλήτρια – προσπαθούν να ξεφύγουν από το Χωριό με προορισμό τα τουριστικά ξενοδοχεία των νοτίων προαστίων. Καθώς οι εξορμήσεις τους συνεχίζονται και τα δυο παιδιά εισχωρούν όλο και πιο πολύ στις ζωές των τουριστών, η επιθυμία του Δημήτρη για αποδοχή θα δοκιμαστεί με βίαιο τρόπο.

Το «Park» είναι η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της Σοφίας Εξάρχου (Βραβείο Νέων Σκηνοθετών, Φεστιβάλ Σαν Σεμπαστιάν). Η ελληνική πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο του 2016, στο 57ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, όπου και είχαμε την ευκαιρία να το παρακολουθήσουμε. Αξιόλογη προσπάθεια, που όμως παρά την καλή αρχική ιδέα του σεναρίου, τις ζωντανές ερμηνείες των παιδιών και του όμορφου μουσικού σκορ που υπογραφεί ο Αλέξανδρος Βούλγαρης (The Boy), η ταινία σταδιακά χάνει το ενδιαφέρον της και αναλώνεται σε προβλέψιμες σκηνές, καθώς προσπαθεί τελικά να πει περισσότερα απ’ ότι αρχικά σχεδίαζε…

«Μέσα από τις παράλληλες ιστορίες των παιδιών του Ολυμπιακού χωριού, το «Park» σκιαγραφεί το πορτραίτο μιας χαμένης γενιάς. Μέσα από τις εικόνες των εγκαταλελειμμένων αθλητικών εγκαταστάσεων, τα ερείπια και τα παρηκμασμένα τουριστικά θέρετρα, η ταινία διατρέχει το “ένδοξο” παρελθόν της χώρας έως την παρακμή του σήμερα παρουσιάζοντας μια κοινωνία, που ήταν απροετοίμαστη για τη βίαιη πτώση. Σε αυτό το απομεινάρι του παρελθόντος, η ανάγκη των παιδιών ν’ ανήκουν κάπου γίνεται επιτακτική και οι προσπάθειές του όλο και πιο άγριες και απελπισμένες.» – Σοφία Εξάρχου

Πρωταγωνιστούν: Δημήτρης Κίτσος, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Ενούκι Γκβενετάτζε, Λένα Κιτσοπούλου, Γιώργος Παντελεάκης, Thomas Bo Larsen, Τζούλιο Κατσής, Γκόγκα Τσικλαούρι, Ντάβιντ Σίμτσακ, Μινέλλα Μπαλλή, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, Νίκος Ζεγκίνογλου, Μάριο Τζούτι, Σάββας Μπαλαχαζβίλι, Γιώργος Μοναστηριώτης, Τεό Αγγέλοφ.

Κυκλοφορούν επίσης:
«Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου» (Kong: Skull Island – 2017) του Τζόρνταν Βογκτ Ρόμπερτς (Η.Π.Α., Βιετνάμ)

image

Η ταινία «Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου» θα μας διηγηθεί από την αρχή την καταγωγή του μυθικού Κονγκ σε μια περιπέτεια δράσης, σε σκηνοθεσία του Τζόρνταν Βογκτ Ρόμπερτς (The Kings of Summer – 2013). Στην ταινία, μια ετερογενής ομάδα εξερευνητών συγκεντρώνεται για να εξερευνήσει τα βάθη ενός αχαρτογράφητου νησιού στον Ειρηνικό Ωκεανό – όμορφο και την ίδια στιγμή επικίνδυνο – χωρίς να γνωρίζουν ότι διασχίζουν το βασίλειο του μυθικού Κονγκ.

Στην ταινία «Κονγκ: Η Νήσος του Κρανίου» πρωταγωνιστούν οι Τομ Χίντλεστον, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, η βραβευμένη με Όσκαρ Μπρι Λάρσον, ο Τζον Γκούντμαν και ο Τζον. Σ. Ράιλι. Το διεθνές καστ της ταινίας περιλαμβάνει επίσης τους Τιάν Τζινγκ, Κόρεϊ Χόκινς, Τζέισον Μίτσελ, Τζον Ορτίθ, Τόμας Μαν, Σία Γουίγκαμ, Τόμπι Κεμπέλ και Γιουτζίν Κορδέρο. Ο Βογτ-Ρόμπερτς σκηνοθετεί από ένα σενάριο των Μαξ Μπόρενσταϊν, Τζον Γκάτινς, Νταν Γκίλροϊ και Ντέρεκ Κόνολι. Η ταινία κυκλοφορεί σε 2D και 3D.