Η καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα μας υποδέχεται με τέσσερις νέες ταινίες συν μία επανέκδοση, να πραγματοποιούν την εμφάνισή τους στις Αίθουσες. Ξεχωρίζει η νέα ταινία του Τζιουζέπε Τορνατόρε, «Θα Σε Περιμένω, Πάντα», με πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Άιρονς και την γοητευτική, Όλγα Κιριλένκο. Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί το φιλμ, «Ο Φόβος» (1954) του Ρομπέρτο Ροσελίνι, που σηματοδοτεί την πέμπτη και τελευταία συνεργασία του με την μούσα του – και τότε σύντροφό του – Ίνγκριντ Μπέργκμαν.

Ads

«Θα Σε Περιμένω, Πάντα» (La Corrispondenza – 2016) του Τζιουζέπε Τορνατόρε (Ιταλία)

image

Η Amy (Όλγα Κιριλένκο), μια φοιτήτρια διδακτορικού, ρισκάρει επανειλημμένως τη ζωή της καθώς εργάζεται ως κασκαντέρ. Επηρεασμένη από συντριπτικές ενοχές για ένα τραγικό περιστατικό του παρελθόντος και χωρίς πραγματική επιθυμία για τον ίδιο τον κίνδυνο, αρχίζει να συμφιλιώνεται με το παρελθόν, το παρόν και τις αντιξοότητες της ζωής μέσα από τη σχέση της με τον Ed (Τζέρεμι Άιρονς), έναν μεγαλύτερο σε ηλικία καθηγητή αστροφυσικής. Η σχέση αυτή θα παραμείνει, παράδοξα αλλά και ρομαντικά, αναλλοίωτη και μετά τον αιφνίδιο θάνατο του Ed.

Ads

Ο σπουδαίος Ιταλός δημιουργός Τζιουζέπε Τορνατόρε (The Best Offer, Cinema Il Paradiso), γράφει το σενάριο και σκηνοθετεί την τρίτη αγγλόφωνη ταινία του με πρωταγωνιστές, τον πάντα αξιόλογο και σπουδαίο ηθοποιό, Τζέρεμι Άιρονς (Reversal of Fortune – 1990)  και τη γοητευτική Όλγα Κιριλένκο (Quantum of Solace – 2008). Ο Τορνατόρε αφηγείται μια γλυκόπικρη ιστορία αγάπης γεμάτη μυστήριο, με τον μοναδικά συγκινητικό του τρόπο, ενώ τη μουσική συνθέτει για μια ακόμα φορά, ο βραβευμένος με Όσκαρ συνθέτης, Ένιο Μορικόνε (The Hateful Eight – 2015). Οι δύο πρωταγωνιστές ενσαρκώνουν ένα ρομαντικό δίδυμο που βιώνει έναν μεγάλο έρωτα πέρα από τον χρόνο και τον χώρο.

«Η ταινία είναι μια σύγχρονη ερωτική ιστορία. Πριν από είκοσι χρόνια, μπορεί να θεωρούνταν επιστημονική φαντασία και η πλοκή θα έμοιαζε ονειρική. Αλλά όχι σήμερα. Όλα είναι εντελώς ρεαλιστικά. Έχει να κάνει με μια αγάπη που μπορεί να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο και με τη δύναμη που δίνει αυτό το σπουδαίο και μυστήριο συναίσθημα. Είχα την ιδέα πολύ καιρό, κάτι που μου συμβαίνει συχνά. Αρχικά, σκέφτηκα έναν αντρικό χαρακτήρα και μετά ορισμένους γυναικείους, αλλά δεν ήμουν εντελώς σίγουρος και το άφησα στην άκρη. Μετά αποφάσισα να βασίσω την ιστορία σε δύο χαρακτήρες, έναν άντρα και μία γυναίκα. Χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας και της επικοινωνίας η ιδέα έγινε πιο συγκεκριμένη και έτοιμη για την μεγάλη οθόνη.» – Τζιουζέπε Τορνατόρε

Κυκλοφορούν επίσης:
«Παιχνίδι Χωρίς Κανόνες» (Misconduct – 2016) του Σιντάρο Σιμοσάουα (Η.Π.Α.)

image

Ο Μπεν είναι ένα φιλόδοξος και πολύ ικανός νέος δικηγόρος, έτοιμος να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στην καριέρα του. Αποφασισμένος να γίνει συνέταιρος στην δικηγορική εταιρία που εργάζεται, πατάει επί πτωμάτων προκειμένου να κερδίσει κάποιες υποθέσεις. Όταν του ανατίθεται μια υπόθεση εναντίον του προέδρου μιας πανίσχυρης φαρμακοβιομηχανίας θεωρεί ότι είναι η ευκαιρία του να ξεχωρίσει και πιστεύει ότι τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά. Όμως εμφανίζεται στην ζωή του η μυστηριώδης Έμιλι, η  πρώην κοπέλα του από το κολέγιο και τελείως αναπάντεχα τα πράγματα θα πάρουν πολύ δυσάρεστη τροπή. Ο Μπεν σύντομα θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια υπόθεση εκβιασμού, δολιοφθοράς και δωροδοκίας.

Στο σκηνοθετικό του ντεμπούτο, ο παραγωγός και σεναριογράφος, Σιντάρο Σιμοσάουα απογοητεύει, καθώς αν κι έχει στο καστ του δύο σπουδαίους ηθοποιούς – Αλ Πατσίνο, Άντονι Χόπκινς – δεν καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις και τον θεατή. Με οδηγό ένα κουραστικό σενάριο και με υπερβολική / λανθασμένη χρήση της υποβλητικής μουσικής, προσπαθεί να παρουσιάσει ένα δραματικό, δικαστικό θρίλερ, χωρίς όμως νεύρο και σασπένς. Πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Αλ Πατσίνο, Άντονι Χόπκινς, Μαλίν Άκερμαν, Άλις Ιβ, Τζούλια Στάιλς, Γκλεν Πάουελ, Τζος Ντιχαμέλ, Μπιουν Χουν Λι.

«Μαμά, Γύρισα!» (Retour chez ma mère – 2016) του Ερίκ Λαβέν (Γαλλία)

image

Όλοι αγαπάμε τους γονείς μας, αλλά να είμαστε ενήλικοι και να γυρίσουμε να ζήσουμε στο σπίτι τους, αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Η Stéphanie θα βιώσει αυτή την έντονη εμπειρία, αρχικά αντιμέτωπη με μια στοργική μα φορτική μητέρα και έπειτα με τα αδέλφια της, που βγάζουν όλη τη μνησικακία τους για παλιές υποθέσεις. Η οικογένεια δεν θα αργήσει να μετατραπεί σε εχθρικό έδαφος, σπαρμένο με απρόσμενες παγίδες και γεμάτο μυστικά. Με τους: Ζοσιάν Μπαλασκό, Αλεξάντρα Λαμί, Ματίλντ Σενιέ.

Η νέα ταινία του Ερίκ Λαβέν, παρουσιάστηκε σε παγκόσμια πρεμιέρα, στην Τελετή Λήξης του 17ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, παρουσία της δημοφιλούς σκηνοθέτριας και ηθοποιού Ζοζιάν Μπαλασκό, που πρωταγωνιστεί στο φιλμ.

«Ήθελα να διερευνήσω τη γενιά «boomerang». Ο όρος ακούγεται αστείος, αλλά κρύβει ένα δράμα. Γνωρίζαμε όλη τη γενιά «tanguy», που παρέμεναν στο πατρικό τους και μετά τις σπουδές τους και συμβίωναν ήσυχα με τους γονείς τους. Η γενιά «boomerang», αναγκάστηκε να γυρίσει στους γονείς της λόγω ανωτέρας βίας – οικονομική ύφεση, απολύσεις κτλ. Το φαινόμενο αυτό εμφανίστηκε στη Νότια Ευρώπη, αρχής γενομένης από την Ισπανία. Η επιστροφή στην οικογενειακή φωλιά δεν ήταν επιλογή για τη γενιά αυτή. Στην προηγούμενη ταινία μου το «Barbecue» (2014), με ενδιέφερε η φιλία, στο «Μαμά, Γύρισα!» ήθελα να διερευνήσω την οικογένεια: μια σαραντάχρονη που επιστρέφει να ζήσει με τη μαμά της ήταν η τέλεια αφορμή.» – Ερίκ Λαβέν

Διαβάστε επίσης:
Με παγκόσμια πρεμιέρα ολοκληρώνεται το Γαλλόφωνο Φεστιβάλ

«Η Εποχή των Παγετώνων: Σε Τροχιά Σύγκρουσης» (Ice Age: Collision Course – 2016 – 3D) των Μάικ Ταρμέγιερ και  Γκάλεν Τ. Τσου (Η.Π.Α.)

image

Ένα μικρό βήμα. Ένα τεράστιο μπέρδεμα. Το αέναο κυνήγι του Σκρατ για το βελανίδι του τον εκτοξεύει στο διάστημα, όπου κατά λάθος ξεκινά μια σειρά γεγονότων που αλλάζουν και απειλούν τον κόσμο της Εποχής των Παγετώνων. Στην προσπάθεια τους να σωθούν, ο Σιντ, ο Μάνι, ο Ντιέγο και οι υπόλοιποι της αγέλης θα αφήσουν το σπίτι τους για μια αποστολή γεμάτη χιούμορ και περιπέτεια, ταξιδεύοντας σε εξωτικά νέα μέρη και συναντώντας διάφορους εκκεντρικούς χαρακτήρες.

Η αγαπημένη “κρυλογία” συνεχίζεται με τις νέες περιπέτειες του αδιόρθωτου Σκρατ, του αιώνια ατζαμή Σιντ και των υπόλοιπων ηρώων, στην πέμπτη ταινία του επιτυχημένου franchise. »Το φιλμ κυκλοφορεί και σε 3D και μεταγλωττισμένο. Με τις φωνές των: Ρέι Ρομάνο, Τζον Λεγκουιζάμο, Ντένις Λίρι, Τζένιφερ Λόπεζ, Κουίν Λατίφα, Σάιμον Πεγκ, Νικ Όφερμαν, Μαξ Γκρίνφιλντ (με υπότιτλους) – Πέτρο Φιλιππίδη και Γιάννη Μπέζο (μεταγλωττισμένη).

Σ’ επανέκδοση:
«Ο Φόβος» (La Paura / Fear – 1954) του Ρομπέρτο Ροσελίνι (Ιταλία)

image

Η Αϊρήν Βάγκνερ έχει ό,τι ονειρεύεται. Μια κοινωνική θέση, έναν σύζυγο που την λατρεύει, ενδιαφέρουσα δουλειά και φυσικά, υπέροχα παιδιά. Όμως κάτι της λείπει, ζητάει το κάτι παραπάνω. Έτσι, όταν συναντάει τον νεαρό Έρικ, τον ερωτεύεται παράφορα. Η σχέση τους δεν είχε διάρκεια, είχε όμως πάθος. Μετά η Ιρέν άρχισε να νιώθει φόβο, έναν φόβο που άγγιζε τα όρια του πανικού απέναντι σε κάτι (ή κάποιον;). Τα απογεύματα, τριγυρισμένη από την οικογένειά της, η Αϊρήν συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι. Δεν αντέχει κάθε φορά να λέει ψέματα στον άνδρα της. Το ψέμμα αυτό είναι ασυγχώρητο για μια γυναίκα, πόσο μάλλον για μια σύζυγο και μητέρα. Με πολύ κόπο η Αϊρήν καταφέρνει να διαλύσει τον δεσμό της με τον Έρικ. Θα έλεγε κανείς, πως ξαναβρήκε τον δρόμο της και όλα θα πάνε καλά. Όμως ξαφνικά στη ζωή της Αϊρήν Βάγκνερ εμφανίζεται μια νεαρή κοπέλα, η οποία δηλώνει ότι γνωρίζει τα πάντα για την παράνομη σχέση της. Προκειμένου να κρατήσει κλειστό το στόμα της, ζητάει ένα υπέρογκο ποσό…

Η Μπέργκμαν ως Αϊρήν Βάγκντερ υποφέρει, φοβάται κι ελπίζει, κι ο ρόλος της γυναίκας που έχει παγιδευτεί της ταίριαξε ιδανικά. Στην τελευταία ταινία της κοινής τους πορείας, ο Ροσελίνι δίνει την προτεραιότητα στον συναισθηματικό κόσμο της γυναίκας, αφήνοντας στην Μπέργκμαν ένα ευρύ πεδίο δράσης. Ο «Φόβος» (La Paura / Fear – 1954) υπήρξε η πέμπτη και τελευταία συνεργασία ανάμεσα στον Ρομπέρτο Ροσελίνι και την μούσα του – και τότε σύντροφό του – Ίνγκριντ Μπέργκμαν. Η ταινία είναι γεμάτη από δυνατά συναισθήματα. Εδώ συναντάει κανείς την ψυχοφθόρα ντροπή, την τυφλή οργή, την ψυχρή εκμετάλλευση, τον παράφορο έρωτα, αλλά και τον ζωώδη φόβο. Ο Ροσελίνι απελευθερώνει με μαεστρία τα τέρατα που κατοικούν βαθιά στις καρδιές και τις ψυχές των χαρακτήρων του.

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα – Ρομπέρτο Ροσελίνι: Ιταλικός Κινηματογράφος και Νεορεαλισμός