Η καινούργια κινηματογραφική εβδομάδα μας υποδέχεται με έντεκα νέες ταινίες (συν μία επανέκδοση), να πραγματοποιούν την εμφάνιση τους στις Αίθουσες. Ξεχωρίζουν τα φιλμ «Ο Βασιλιάς Μου» της Μαϊβέν, με την Εμανουέλ Μπερκό και τον Βενσάν Κασέλ, καθώς και το υπέροχο μουσικό road movie, «Έρωτας Χωρίς Αύριο» του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν. Επίσης αξιόλογες επιλογές αποτελούν, «Ο Εκλεκτός της Νύχτας» του Τζεφ Νίκολς, το Υποψήφιο για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας «Ο Λύκος της Ερήμου» και ο «Ψεύτης Ήλιος 2: Η Έξοδος» του Νικίτα Μιχάλκοφ. Σε επανέκδοση κυκλοφορεί το αριστούργημα του Αλεξάντερ Σοκούροφ, «Ρωσική Κιβωτός».

Ads

«Ο Βασιλιάς Μου» (Mon Roi / My King – 2015) της Μαϊβέν (Γαλλία)

image

Ο Τζόρτζιο είναι ένας γοητευτικός πλούσιος άντρας. Η Τόνι είναι μια δικηγόρος που τον θυμάται από παλιότερη γνωριμία τους και αποφασίζει να τον προσεγγίσει όπως ίσως θα την προσέγγιζε εκείνος. Μοιραία λοιπόν ερωτεύονται κεραυνοβόλα και ζουν ένα τρελό έρωτα γεμάτο ανατροπές και μια θυελλώδη σχέση που αρνείται να ξεθωριάσει. Η κατάληξη; Εκείνος που ποτέ δεν ήθελε δεσμεύσεις και παιδιά, τώρα να το σκέφτεται. Έτσι ξεκινά μια σειρά από προβλήματα. Η Τόνι “τρελαίνεται” από τις ορμόνες της εγκυμοσύνης, τη στιγμή που ο Τζόρζιο αντί να την στηρίξει συναισθηματικά και ψυχολογικά, απλά αποφασίζει να λείπει όσο εκείνη θα χρειάζεται μια παρηγορητική αγκαλιά.

Ads

Η Γαλλίδα ηθοποιός και σκηνοθέτις Μαϊβέν, επιστρέφει τέσσερα χρόνια μετά το επίσης βραβευμένο στις Κάννες αποκαλυπτικό «Polisse». Αυτή τη φορά διεισδύει στο βάθος μιας ερωτικής σχέσης, αποσπώντας δύο προσεγμένες ερμηνείες από το πρωταγωνιστικό δίδυμο των Μπερκό και Κασέλ, των οποίων η άψογη χημεία, καθώς και το καλογραμμένο σενάριο, είναι ο βασικός λόγος επιτυχίας της συγκεκριμένης ταινίας. Η κάμερα εστιάζει στη δεκαετή προβληματική σχέση ενός ζευγαριού και στο πώς ο άνδρας ελέγχει τη ζωή της γυναίκας, προκαλώντας συνεχώς νέα προβλήματα, λόγω του ιδιόρρυθμου χαρακτήρα του. Βραβείο Γυναικείας Ερμηνείας στην εξαιρετική Εμανουέλ Μπερκό στο Φεστιβάλ των Καννών το 2015 και οκτώ (8) υποψηφιότητες στα Βραβεία César 2016, μεταξύ των οποίων Καλύτερης Σκηνοθεσίας, Καλύτερης Ταινίας, Ά Γυναικείου και Ά Αντρικού Ρόλου. Πρωταγωνιστούν: Εμανουέλ Μπερκό, Βενσάν Κασέλ, Λουίς Γκαρέλ. Ο «Βασιλιάς Μου», αποτέλεσε την ταινία έναρξης του 17ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.

Διαβάστε επίσης:
Ο «Βασιλιάς Μου» σηκώνει την αυλαία του Γαλλόφωνου Φεστιβάλ

«Ο Εκλεκτός της Νύχτας» (Midnight Special – 2016) του Τζεφ Νίκολς (Η.Π.Α.)

image

Ένας πατέρας (Μάικλ Σάνον), αναγκάζεται να ζήσει σαν φυγάς, προκειμένου να προστατέψει τον γιο του, Άλτον (Τζέιντεν Λίμπερερ) και να αποκαλύψει την αλήθεια πίσω από τις ειδικές δυνάμεις του μικρού. Αυτό που θα ξεκινήσει σαν δίωξη, με τους θρησκόληπτους από την μια πλευρά και την τοπική αστυνομία από την άλλη, θα κλιμακωθεί σε ανθρωποκυνηγητό με την εμπλοκή των ανώτατων κυβερνητικών κλιμακίων. Τελικά όμως, ο πατέρας ρισκάροντας τα πάντα, θα προστατέψει τον Άλτον και θα τον βοηθήσει να εκπληρώσει το πεπρωμένο του. Ένα πεπρωμένο που θα αλλάξει τον κόσμο για πάντα.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο υποψήφιος για Όσκαρ, Μάικλ Σάνον (Revolutionary Road), ο Τζόελ Έντζερτον (Black Mass, The Great Gatsby, Zero Dark Thirty), η Κίρστεν Ντανστ (Melancholia, the Spider-Man movies), ο Άνταμ Ντράιβερ (Star Wars: The Force Awakens, Inside Llewyn Davis, Girls), ο Τζέιντεν Λίμπερερ (St. Vincent de Van Nuys) και ο υποψήφιος για Όσκαρ, Σαμ Σέπαρντ (The Right Stuff). Το καστ συμπληρώνουν ο Μπιλ Καμπ (12 Years a Slave, Lincoln), ο Σκοτ Χέιζ (Child of God, As I Lay Dying) και ο Πολ Σπαρκς (Boardwalk Empire, Mud). Ο Τζεφ Νίκολς (Mud, Take Shelter) υπογράφει τη σκηνοθεσία και το σενάριο, σε αυτό το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας, που έχει στο επίκεντρό του την αγάπη και την εμπιστοσύνη που χτίζεται στις σχέσεις μεταξύ γονιών και παιδιών, δίνοντας παράλληλα ιδιαίτερο βάρος στο θέμα των υπερβατικών οικογενειακών δεσμών. Η διεύθυνση φωτογραφίας είναι του ο Άνταμ Στόουν (Mud, Take Shelter) και η μουσική του Ντέιβιντ Γουίνγκο (Mud, Take Shelter). Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Φεβρουάριο στο 66ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνο, συμμετέχοντας στο διαγωνιστικό τμήμα.

«Ο Λύκος της Ερήμου» (Theeb – 2014) του Νάτζι Αμπού Νουάρ (Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Ιορδανία, Ηνωμένο Βασίλειο)

image

Το 1916, κατά τη διάρκεια του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου, στην οθωμανική επαρχία της Χιτζάζ, ο Τεέμπ, ένας μικρός βεδουίνος αποφασίζει να συνοδεύσει έναν Βρετανό στρατιώτη. Το ταξίδι είναι επικίνδυνο. Η έρημος είναι γεμάτη μισθοφόρους και επαναστατικές ομάδες. Για να επιβιώσει, ο μικρός μαζί με τον μεγαλύτερο αδερφό του πρέπει να πάρει δύσκολες αποφάσεις και να ξεχάσει την παιδική του ηλικία.

Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Νάτζι Αμπού Νουάρ, είναι μια περιπέτεια, μια ιστορία εκδίκησης και επιβίωσης στην ιορδανική έρημο. Η δράση εξελίσσεται γύρω από ένα παιδί που η περιέργειά του τον προδίδει με αποτέλεσμα να μπλέξει στον σκληρό κόσμο των ενηλίκων. Ο σκηνοθέτης έζησε αρκετούς μήνες σ’ ένα χωριό της ερήμου της Ιορδανίας για να μπορέσει να μελετήσει την κουλτούρα των Βεδουίνων. Ήταν μια περίοδος κατάδυσης που αντανακλάται στη σκληρή ομορφιά των εικόνων, η οποία ζωντανεύει στην μεγάλη οθόνη. Ο «Λύκος της Ερήμου» κέρδισε το Βραβείο Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ της Βενετίας, ενώ ήταν και Υποψήφια για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας για το 2016, εκπροσωπώντας την Ιορδανία.

«Ψεύτης Ήλιος 2: Η Έξοδος» (Burnt by the Sun 2: Exodus – 2010) του Νικίτα Μιχάλκοφ (Ρωσία)

image

1941. Πέντε χρόνια έχουν περάσει από τότε που οι ζωές και οι μοίρες του Στρατηγού Κοτόβ, της συζύγου του Μαρούσια, της κόρης τους Νάντια, άλλαξαν για πάντα. Πέντε χρόνια εγκλεισμού για τον Κοτόβ, πρώην ήρωα της επανάστασης, πέντε χρόνια τρόμου για τη Μαρούσια, που πιστεύει τον άντρα της νεκρό, πέντε χρόνια παρανομίας για τη Νάντια, πάντα περήφανη για τον πατέρα της, πέντε χρόνια και για τον σύντροφο Στάλιν, που για ν’ αποκρούσει την επίθεση του Χίτλερ, είναι αναγκασμένος να ανασύρει απ’ τα στρατόπεδα συγκέντρωσης όλη την φιμωμένη ελίτ και να κινητοποιήσει τον ρώσικο λαό απέναντι στην απειλή του φασισμού.

Το 1994, ο «Ψεύτης Ήλιος» απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας, καθώς και το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ των Καννών. Ο σπουδαίος Ρώσος σκηνοθέτης, Νικίτα Μιχάλκοφ, επιστρέφει στο σύμπαν και στους χαρακτήρες της αριστουργηματικής ταινίας που δημιούργησε, μ’ ένα νέο, επικών διαστάσεων δίπτυχο ταινιών (Η Έξοδος, Το Οχυρό), που ακολουθεί τη μοίρα των ηρώων του στην ταραγμένη Ρωσία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Μια Ρωσία που κινδυνεύει εξίσου, τόσο από τις καταπιεστικές πρακτικές του Στάλιν, όσο και από τη ναζιστική εισβολή.

«To Exodus δεν μιλά απλά για τη νίκη του σοβιετικού στρατού κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ταινία δείχνει τις συνθήκες κάτω από τις οποίες κερδήθηκε αυτή η νίκη. Είναι μια απόπειρα να ξυπνήσει τις συνειδήσεις των νέων, να τους κάνει να φανταστούν πώς ήταν να ζεις στα παγωμένα χαρακώματα, έστω και για μια στιγμή. Γι’ αυτό και υπάρχει μια ελαφρώς πικρή γεύση – αλλά το να ξεχάσουμε το τίμημα που έπρεπε να πληρώσουμε για αυτήν τη νίκη, θα ήταν εγκληματικό.» – Νικίτα Μιχάλκοφ

«Έρωτας Χωρίς Αύριο» (Itsi Bitsi / Steppeulven / The Business Street – 2014) του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν (Δανία)

image

Ένα ταξίδι περιπλάνησης με οδηγό την αγάπη, αλλά κι ένα μαγευτικό road movie, σκηνοθετημένο, από έναν ταλαντούχο και χαρισματικό δημιουργό. Βρισκόμαστε στο 1962. Η νέα γενιά επαναστατεί κόντρα στο κατεστημένο. Ο ακτιβιστής της ειρήνης Έικ Σκάλοε γνωρίζει την Ίμπεν και την ερωτεύεται παράφορα. Αλλά η Ίμπεν αρνείται να δεσμευτεί μ’ έναν και μόνο άνδρα. Ο Έικ, προσπαθώντας απεγνωσμένα να την κατακτήσει, μεταμορφώνεται από ποιητή σε συγγραφέα, νομάδα και τελικά τραγουδιστή στο ροκ συγκρότημα Steppeulvene, που έμελλε να μείνει στην ιστορία. Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Φεστιβάλ του Τορόντο, ενώ στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να την παρακολουθήσουμε και στο 55ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστούν: Όλα Ράπας, Θουρ Λίντχαρτ, Τζούλια Ράγκναρσον, Γιοχάνες Νιμάρ.

Ο σκηνοθέτης Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, γεννήθηκε το 1966 στη Δανία. Το 1993 έλαβε πτυχίο σκηνοθεσίας από την Εθνική Σχολή Κινηματογράφου της Δανίας με τη βραβευμένη σπουδαστική ταινία Happy Jim. To 2001 έγραψε και σκηνοθέτησε τη βραβευμένη δραματική ταινία «Κίρα» – μια ιστορία αγάπης σύμφωνα με τους κανόνες του Δόγματος 95. Στη συνέχεια μετέφερε στην μεγάλη οθόνη το βραβευμένο μπεστσέλερ στη Δανία, «Nordkraft» (Άγγελοι σε ελεύθερη πτώση). Οι «Μέρες θυμού», ένα δράμα για τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο με κεντρικούς ήρωες δύο Δανούς αντιστασιακούς, διανεμήθηκε σε 50 χώρες και υπήρξε η μεγαλύτερη εισπρακτική επιτυχία στη Δανία το 2008. To 2011, σκηνοθέτησε την πρώτη του κωμωδία, το «Superclasico» (Μπουένος Άϊρες Σ’ αγαπώ), του οποίου υπήρξε και βασικός σεναριογράφος.

«Τα 13 Λεπτά που δεν Άλλαξαν την Ιστορία» (13 Minutes / Elser – 2015) του Όλιβερ Χιρσμπίγκελ (Γερμανία)

image

Ο Georg Elser θα μπορούσε να έχει αλλάξει τον κόσμο και να σώσει εκατομμύρια ζωές. Φτάνει να είχε στη διάθεση του 13 παραπάνω λεπτά. Μέσα σε αυτά τα 13 λεπτά η βόμβα που συναρμολόγησε ο ίδιος θα σκότωνε τον Αδόλφο Χίτλερ και τα πρωτοπαλίκαρα του. Αλλά αυτό δεν ήταν γραφτό να συμβεί καθώς στις 8 Νοεμβρίου του 1939 ο Χίτλερ έφυγε από το σημείο, όπου είχε σχεδιαστεί η δολοφονία του, νωρίτερα από το αναμενόμενο, οδηγώντας τον Elser στην απόλυτη καταστροφή. Τι ήταν αυτό που είδε και το οποίο οι Γερμανοί δεν είδαν ή δεν ήθελαν να δουν; Ποιος ήταν αυτός ο άντρας που είπε ευθαρσώς στους βασανιστές του ότι θέλησε να αποτρέψει την αιματοχυσία του παγκόσμιου πολέμου που ακολούθησε;

Ο σκηνοθέτης της «Πτώσης», Όλιβερ Χιρσμπίγκελ, επιστρέφει με μια ταινία που αναφέρεται και πάλι στον Χίτλερ και στην περίοδο του ναζισμού. Στα «13 Λεπτά που δεν Άλλαξαν την Ιστορία», καταπιάνεται με την αληθινή ιστορία ενός απλού ξυλουργού, του Γκέοργκ Έλζερ που αποφασίζει να εκτελέσει ένα παράτολμο σχέδιο. Να δολοφονήσει τον Χίτλερ αλλά και άλλα υψηλόβαθμα στελέχη των Ναζί σε μια συνεδρίαση του κόμματος, στο Μόναχο το 1939. Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Φεβρουάριο του 2015, στο 65ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ του Βερολίνου. Ενώ με την ερμηνεία του, ο πρωταγωνιστής Κρίστιαν Φρίντελ, ήταν Υποψήφιος στην Κατηγορία Καλύτερου Ανδρικού Ρόλου στα Βραβεία της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Κυκλοφορούν επίσης:
«Ο Άνθρωπος που Ταπείνωσε τον Χίτλερ» (Race – 2016) του Στίβεν Χόπκινς (Γαλλία, Γερμανία, Καναδάς)

image

Το 1936 οι Ολυμπιακοί Αγώνες διοργανώθηκαν στο Βερολίνο. Στόχος της Ναζί κυβέρνησης της Γερμανίας ήταν να χρησιμοποιηθούν οι Αγώνες ως ευκαιρία ανάδειξης των απόψεων του Χίτλερ σχετικά με την ανωτερότητα της Άριας φυλής. Αυτό το όνειρο γκρεμίστηκε από έναν μαύρο Αμερικανό αθλητή, τον σπουδαίο Τζέσι Όουενς. Έχοντας και ο ίδιος βιώσει τον ρατσισμό στην πορεία του προς την κορυφή, ο Όουενς έγινε διάσημος καταρρίπτοντας κάθε ρεκόρ που έβρισκε στον δρόμο του, χάρη και στη βοήθεια του προπονητή του, Λάρι Σνάιντερ. Παρά το δίλημμα της συμμετοχής ή όχι στους Ολυμπιακούς Αγώνες, ο Όουενς τελικά αποφασίζει να πάρει μέρος, θεωρώντας ότι η καλύτερη εκδίκηση ενάντια στην ναζιστική προπαγάνδα θα ήταν ένας δικός του θρίαμβος μέσα στο στάδιο.

Βασισμένο στην απίστευτη πραγματική ιστορία ενός θρύλου των Ολυμπιακών Αγώνων, το «Race» είναι μία ταινία για το κουράγιο, την αποφασιστικότητα και τη φιλία κι ένα συγκινητικό δράμα για το πώς ένας άνδρας πολέμησε ενάντια στην Ιστορία και κέρδισε. Στην καρέκλα του σκηνοθέτη κάθεται ο Στίβεν Χόπκινς (Predator 2 – 1990, Βασικός Ύποπτος για Φόνο – 2000) και πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Κάρις Βαν Χάουτεν, Αμάντα Κριου, Τζέρεμι Άιρονς, Τζέισον Σουντέκις, Τζιάκομο Τζιανότι, Γουίλιαμ Χαρτ.

«Το Βιβλίο της Ζούγκλας» (The Jungle Book – 2016) του Τζον Φαβρό

image

Γυρισμένη εξολοκλήρου σε στούντιο από τον σκηνοθέτη, Τζον Φαβρό (Chef, Iron Man, Elf) – με τον Νιλ Σέτι και τις φωνές των Σκάρλετ Γιόχανσον, Ίντρισ Έλμπα, Μπιλ Μάρεϊ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Κρίστοφερ Γουόκεν, Τζιανκάρλο Εσπόζιτο, Λουπίτα Νιόνγκο – η διαχρονική ιστορία ακολουθεί ένα ορφανό αγόρι, τον Μόγλη, που μεγαλώνει στη ζούγκλα με τη βοήθεια μιας αγέλης λύκων, μιας αρκούδας, και ενός μαύρου πάνθηρα, στην προσπάθεια ενσωμάτωσής του στον πολιτισμό. Το κλασσικό βιβλίο του Ρούντιγιαρντ Κίπλινγκ επιστρέφει ξανά στη οθόνη ως live action, βασισμένο όμως στη συνταγή της Ντίσνεϊ, που το 1967 το μετέτρεψε σε πετυχημένο κινούμενο σχέδιο. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο πρωτοεμφανιζόμενος δεκάχρονος Νεοϋρκέζος Νιλ Σέτι, ο μόνος ηθοποιός, σ’ έναν ψηφιακό κόσμο οπτικών εφέ.

«Ζήσε με Ρυθμό» (High Strung – 2016) του Μάικλ Ντέμιαν (Ρουμανία)

image

Η Ρούμπι μόλις ξεκίνησε τις σπουδές της ως μπαλαρίνα σε μια περίφημη σχολή χορού της Νέας Υόρκης. Σχεδόν αμέσως, η Ρούμπι συγκρούεται με τον Βρετανό βιολιστή Τζόνι, που παίζει σε διαδρόμους του μετρό για να βγάλει χαρτζιλίκι. Ενώ σιγά-σιγά η αρχική αντιπάθεια εξελίσσεται σε δυνατό έρωτα, το ζευγάρι πρέπει να αντιμετωπίσει το οικονομικό πρόβλημα του Τζόνι, ο οποίος χρειάζεται επίσης και άδεια παραμονής. Όταν η Ρούμπι μαθαίνει για έναν διαγωνισμό με έπαθλο 25 χιλιάδες δολάρια και πράσινη κάρτα παραμονής στη χώρα, οι δυο τους αρχίζουν να προετοιμάζονται για τη μεγάλη βραδιά, που μπορεί να τους αλλάξει τη ζωή.

«Το Ντοκιμαντέρ των Νεόπτωχων» (2015) του Τάκη Μπαρδάκου (Ελλάδα)

image

Η  Ελλάδα  των νεόπτωχων – των ανέργων που ανεβαίνουν τον δικό τους Γολγοθά,  κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Η ταινία ακολουθεί τις ιστορίες αρκετών πολιτών, προβάλλοντας  την κοινωνική ανισότητα και την αδικία. Το φαινόμενο των αστέγων, τα συσσίτια, τα αυξανώμενα ποσοστά ανεργίας και η κατάπτωση μεγάλων κοινωνικών στρωμάτων στην κατηγορία των νεόπτωχων, έχουν μετατρέψει το όνειρο της ευημερίας σ’ έναν κοινωνικό-οικονομικό εφιάλτη. Το ντοκιμαντέρ αυτό είναι σκληρό  και αποδομημένο – όσο σκληρή  και αδιέξοδη είναι πολλές φορές  η ίδια  ζωή – επίκαιρο όμως  και αναγκαίο για την κοινωνική αλληλεγγύη, την πολιτισμική συνείδηση ​​και την ανάγκη για διάλογο.

Εικόνες εξαθλίωσης όπως αποτυπώνονται στις ζωές των θυμάτων της κρίσης παρουσιάζει η ταινία του Τάκη Μπαρδάκου. Η κρίση οδήγησε σε αδιέξοδα, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις πυροδότησε και νέους τρόπους αντίδρασης σε αυτή. Στόχος του φιλμ είναι να συνεισφέρει στην οικοδόμηση  μιας μεγάλης και ποικιλόμορφης κοινότητας ανθρώπων, που να νοιάζονται βαθιά για τα θέματα ανθρωπισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης, που θα ενωθούν και θα είναι η αρχή μιας πλατιάς ανθρωπιστικής κίνησης. Το έργο προβλήθηκε και τον Μάρτιο, στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

«Short Fuse» (2015) των Ανδρέα Λαμπρόπουλου και Κώστα Σκύφτα (Ελλάδα)

image

Ο Άρης, 30άρης πρώην ασκούμενος δικηγόρος που πάντα βρισκόταν στην σκιά του μεγαλοδικηγόρου πατέρα του, προσπαθεί να επανέλθει στο χώρο της νομικής. Αναγκάζεται να εργαστεί ως κούριερ για τα προς το ζην και μια μέρα, κατά τη μεταφορά ενός δέματος σ’ ένα εγκαταλελειμμένο αρχοντικό, δέχεται επίθεση από έναν άγνωστο και αναισθητοποιείται. Όταν συνέρχεται, βρίσκεται ζωσμένος μ’ έναν εκρηκτικό μηχανισμό που μετράει αντίστροφα, ενώ η φωνή ενός άγνωστου ηχεί από ένα ακουστικό. Αναγκασμένος να ακολουθήσει τις οδηγίες του, πρέπει να πετύχει στις δοκιμασίες που του αναθέτει, οι οποίες όμως θα τον ωθήσουν στην αναθεώρηση των επιλογών του και όλων όσα γνωρίζει για το παρελθόν του.

Μέσα σε λίγες ώρες, ο ήρωας θα βρεθεί σε μια αιματηρή μάχη για επιβίωση, έχοντας να αντιμετωπίσει αστυνόμους, εγκληματίες και τον ίδιο τον χρόνο, του οποίου η αντίστροφη μέτρηση χρησιμεύει στο δίδυμο των πρωτοεμφανιζόμενων σκηνοθετών ως κύριο δραματουργικό εργαλείο για τη δόμηση ενός θρίλερ δράσης και απροόπτων. Μία ελληνική περιπέτεια, με γνωστούς ηθοποιούς, δράση και γρήγορο ρυθμό, που όμως δεν καταφέρνει να συγκινήσει τον θεατή. Καταδικασμένη εξ αρχής στην μετριότητά της, τόσο σε τεχνικό, όσο και σε αισθητικό επίπεδο. Η ταινία είχε προβληθεί κι ως Work in Progress, τον Σεπτέμβριο στο 21ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας. Πρωταγωνιστούν: Αποστόλης Τότσικας, Ευγενία Δημητροπούλου, Τάσος Νούσιας, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Θοδωρής Αθερίδης και Γιώργος Καραμίχος.

Σε επανέκδοση:
«Ρώσικη Κιβωτός» (Russian Ark / Russkiy Kovcheg – 2002) του Αλεξάντερ Σοκούροφ (Ρωσία, Γερμανία, Ιαπωνία, Καναδάς, Φιλανδία, Δανία)

image

Ένας αφηγητής, τον οποίο δεν βλέπουμε ποτέ, συναντιέται κατά παράδοξο τρόπο μ’ έναν Γάλλο διπλωμάτη του 18ου αιώνα και διασχίζουν μαζί το Μουσείο του Ερμιτάζ, δηλαδή τα πάλαι ποτέ Χειμερινά Ανάκτορα της Πετρούπολης, στις αίθουσες του οποίου αναβιώνουν 300 χρόνια Ρωσικής Ιστορίας. Από τον Μέγα Πέτρο μέχρι την πτώση της δυναστείας των Ρομανόφ.

Γυρισμένη εξ ολοκλήρου σ’ ένα μονοπλάνο με ψηφιακή κάμερα, ο Σοκουρόφ χρησιμοποίησε 867 ηθοποιούς, περισσότερους από 1000 κομπάρσους, αναρίθμητα κοστούμια και περούκες της εποχής, όπως και τρεις συμφωνικές ορχήστρες, μέσα σ’ ένα από τα μεγαλύτερα παλάτια του κόσμου, το σημερινό μουσείο του Ερμιτάζ. Χρειάστηκαν μήνες προετοιμασίας και προβών, καθώς το φιλμ γυρίστηκε σε μία και μοναδική ημέρα, με μία και μοναδική λήψη! Η ένταση είναι απίστευτη…

Με High Definition κάμερα, αποθηκευμένη απ’ ευθείας και χωρίς συμπίεση σ’ ένα φορητό σύστημα σκληρών δίσκων, η ταινία αποτελεί μία απόλυτα ψηφιακή δημιουργία, παραμένοντας παράλληλα, ένα πανέμορφο ευρωπαϊκό φιλμ. Πραγματικά η «Ρώσικη Κιβωτός» είναι μία ταινία που εξερευνά τα όρια του κινηματογράφου.

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα – Αλεξάντερ Σοκούροφ: Βαδίζοντας στα ίχνη του Αντρέι Ταρκόφσκι