Παραδοσιακά το φθινόπωρο είναι μία υπέροχη εποχή για τους λάτρεις της κινηματογραφικής τέχνης. Κι αυτό διότι όχι μόνο κυκλοφορούν σταδιακά στις αίθουσες οι ταινίες που ξεχώρισαν στα μεγάλα διεθνή κινηματογραφικά φεστιβάλ της Ευρώπης, στο Βερολίνο, στις Κάννες, στη Βενετία (που ολοκληρώθηκε πριν από μερικές μόλις ημέρες) κ.α., αλλά και γιατί κάνουν την εμφάνιση τους οι ταινίες από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, οι οποίες παρουσιάζονται σιγά σιγά στο κοινό με σκοπό να λάβουν το χρίσμα στην πολυπόθητη οσκαρική κούρσα. Αν τώρα προσθέσουμε και το γεγονός ότι το φθινόπωρο διεξάγονται διαδοχικά τα τρία σημαντικότερα ελληνικά κινηματογραφικά φεστιβάλ – Νύχτες Πρεμιέρας, Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, Διεθνές Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης – γίνεται εύκολα κατανοητό γιατί το φθινόπωρο κατέχει όντως μία ιδιαίτερη θέση στην καρδιά των κινηματογραφόφιλων.

Ads

Παίρνοντας λοιπόν την σκυτάλη από το Αφιέρωμα – Αγαπημένες Ταινίες της Κινηματογραφικής Σεζόν – όπου παρουσιάσαμε δέκα από τις ταινίες που προβλήθηκαν και κέρδισαν τις εντυπώσεις μας στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες, από την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου, μέχρι και την Πέμπτη 28 Αυγούστου του 2014, στο παρών Αφιέρωμα, συνεχίζουμε βλέποντας αντίστοιχα δέκα ταινίες, οι οποίες έχουν ήδη πάρει διανομή και αναμένεται να προβληθούν στις ελληνικές αίθουσες και να μονοπωλήσουν το κινηματογραφικό ενδιαφέρουν της νέας σεζόν.

 

 

«Mommy» του Ξαβιέ Ντολάν

Διανομή: Weird Wave

image

Ads

Ο Στιβ είναι ένας έφηβος με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητα. Κανένα ίδρυμα δεν τον δέχεται. Η χήρα μητέρα του, προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον ταραχοποιό και βίαιο γιο της. Η Κάιλα, μία μυστηριώδης γειτόνισσα, προσφέρει τη βοήθειά της. Καθώς η συγκινητική παρουσία της γίνεται ολοένα και πιο έντονη, προκύπτουν ερωτήματα σχετικά με τη δική της ζωή.

 

Ο Ξαβιέ Ντολάν είναι ένας σκηνοθέτης – φαινόμενο του σύγχρονου σινεμά. Έχοντας ολοκληρώσει σε ηλικία 25 ετών, πέντε μεγάλου μήκους ταινίες, που έχουν όλες τους διαγωνιστεί στα σημαντικότερα Διεθνή Φεστιβάλ, από τις Κάννες μέχρι την Βενετία. Η νέα του δημιουργία «Mommy», πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο επίσημο διαγωνιστικό τμήμα του 67ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, κερδίζοντας το Βραβείο της Επιτροπής, εξ ημισείας με τον Ζαν-Λυκ Γκοντάρ!

«Interstellar» του Κρίστοφερ Νόλαν

Διανομή: Village

image

Η νέα ταινία του Κρίστοφερ Νόλαν ακούει στο όνομα «Interstellar» και εξιστορεί τις περιπέτειες μίας ομάδας εξερευνητών, οι οποίοι χρησιμοποιούν μια πύλη στον χρόνο για να πραγματοποιήσουν ταξίδια πέρα από κάθε φυσικούς περιορισμούς.

 

Ο σκηνοθέτης του κλασσικού πλέον «Memento» (2000), του αγαπημένου «Inception» (2010), αλλά και της τριλογίας του Batman (Batman Begins – 2005, The Dark Knight – 2008 και The Dark Knight Rises – 2012), επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία, έχοντας στη διάθεσή του ένα εντυπωσιακό καστ, με τους: Μάθιου Μακόναχι, Αν Χαθαγουέι, Τζέσικα Τσαστέιν, Κέισι Άφλεκ, Γουές Μπέντλεϊ, Τζον Λίθγκοου, Μάικλ Κέιν, Έλεν Μπέρστιν, Μπιλ Έργουιν, Μακένζι Φόι, Τόφερ Γκρέις, Ντέιβιντ Γκιάσι.

«Ο Χορός της Πραγματικότητας» (La danza de la realidad) του Αλεχάντρο Ζοντορόφσκι

Διανομή: Weird Wave

image

Τοκοπίγια. Μία πόλη στην οποία ο Ζοντορόφσκι έζησε για δέκα χρόνια ως παιδί. Παρακολουθούμε τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, την υπερβάλλουσα επιρροή της μνήμης και τον ευφάνταστο εξωραϊσμό του δημιουργικού μυαλού του Αλεχάντρο Ζοντορόφσκι. Τα πάντα μπορεί να φαίνονται περίεργα στην αρχή, η πόλη και οι κάτοικοι είναι δοσμένα με υπερφυσικές και φανταστικές εκδοχές της πραγματικότητας, αλλά για όσους είναι ερωτευμένοι και για όσους είναι έτοιμοι να υποκύψουν στο ιδιοσυγκρασιακό σύμπαν του σκηνοθέτη, το φιλμ «Ο Χορός της Πραγματικότητας» (La Danza De La Realilad) είναι ένα ποιητικό, βίαιο και ευαίσθητο θαύμα. 

 

Ύστερα από 23 χρόνια απουσίας από την ενεργό δράση (The Rainbow Thief – 1990), ο 84χρονος Ζοντορόφσκι επιστρέφει με τη νέα του δημιουργία, η οποία προβλήθηκε πέρσι τον Μάιο στο 66ο Διεθνές Κινηματογραφικού Φεστιβάλ των Καννών, και τον Νοέμβριο, στο 26ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου. Ένα φιλμ το οποίο ο ίδιος έχει βαφτίσει ως αυτοβιογραφικό και το οποίο ακροβατεί παροξυσμικά ανάμεσα στην αχαλίνωτη φαντασία και την πεζή πραγματικότητα.

«Xenia» του Πάνου Χ. Κούτρα

Διανομή: Feelgood Entertainment

image

Η ταινία αφηγείται την ιστορία του Ντάνυ και του αδερφού του Οδυσσέα, 16 και 18 ετών, αντίστοιχα. Τα δύο αδέρφια, μετά τον θάνατο της Αλβανής μητέρας τους, ξεκινούν ένα ταξίδι από την Κρήτη έως τη Θεσσαλονίκη, με σκοπό να βρουν τον Έλληνα πατέρα τους, που τους εγκατέλειψε όταν ήταν ακόμη παιδιά. Ξένοι στην ίδια τους τη χώρα, είναι αποφασισμένοι να τον πείσουν να τους αναγνωρίσει, προκειμένου να αποκτήσουν την ελληνική ιθαγένεια.

 

Πέντε χρόνια μετά την «Στρέλλα», ο Πάνος Χ. Κούτρας επιστρέφει και μας παρουσιάζει τη νέα του δημιουργία, «Xenia». Η ταινία πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Μάιο στο 67ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών στο επίσημο τμήμα της διοργάνωσης, «Ένα Κάποιο Βλέμμα». Η ελληνική πρεμιέρα του φιλμ θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του 20ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρες, την Πέμπτη 25 Σεπτεμβρίου, ενώ από την Πέμπτη 2 Οκτωβρίου θα κυκλοφορήσει στις Κινηματογραφικές Αίθουσες της χώρας.

«Αποχαιρετισμός στη Γλώσσα» (Adieu Au Langage) του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ

Διανομή: Weird Wave

image

Μία παντρεμένη γυναίκα κι ένας ανύμφευτος άντρας συναντιούνται. Αγαπιούνται, τσακώνονται, παλεύουν. Ένας αδέσποτος σκύλος κάνει βόλτα ανάμεσα στην πόλη και στην εξοχή. Οι εποχές περνούν. Ο άντρας κι η γυναίκα ξανασυναντιούνται. Ο σκύλος βρίσκεται ανάμεσά τους. Ο άλλος είναι μέσα στον έναν, ο ένας μέσα στον άλλον κι είναι τρεις. Ο πρώην σύζυγος καταστρέφει τα πάντα. Μια δεύτερη ταινία ξεκινά: ίδια σαν την πρώτη και πάλι όχι. Από το ανθρώπινο γένος περνάμε στη μεταφορά. Αυτό τελειώνει με γαυγίσματα και το κλάμα ενός μωρού. Εν τω μεταξύ, θα έχουμε δει κόσμο να μιλά για την αποκαθήλωση του δολαρίου, την αλήθεια των μαθηματικών και το θάνατο ενός κοκκινολαίμη.

 

Ο 84χρονος πλέον Γκοντάρ, επιστρέφει πίσω από την κάμερα και παρουσιάζει το νέο του φιλμ διάρκειας 70 λεπτών, το οποίο έχει δημιουργηθεί με χρήση της τεχνολογίας 3D. Η ταινία, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Μάιο στο 67ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών. Σ’ ένα Φεστιβάλ που γνωρίζει όσο λίγοι, η ταινία του Γάλλου σκηνοθέτη συμμετείχε στο επίσημο διαγωνιστικό όπου και απέσπασε το Βραβείο της Επιτροπής (εξ ημισείας με τον ταλαντούχο 25χρονο Καναδό σκηνοθέτη Ξαβιέ Ντολάν και την ταινία του «Mommy»), αρνούμενος όμως για μία ακόμη φορά να δώσει το παρών.

«Serena» της Σούζαν Μπίερ

Διανομή: Village

image

Βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Ron Rash, η ταινία μας μεταφέρει στο 1929, όπου ο George Pemberton μαζί με την έξυπνη και δυναμική σύζυγο του, Serena, ταξιδεύουν από τη Βοστόνη στα βουνά της Βόρειας Καρολίνα, με σκοπό να ξεκινήσουν τη δημιουργία μιας επιχείρησης εκμετάλλευσης ξυλείας. Μαζί, ο George και η Serena αποκτούν μεγάλη δύναμη και επιρροή. Οι δυο τους φαίνεται πως είναι αποφασισμένοι να μην αφήσουν κανέναν να μπει εμπόδιο στις φιλοδοξίες τους. Η κατάσταση, όμως, περιπλέκεται μετά την είδηση ότι η Serena δε θα μπορέσει να κάνει ποτέ παιδιά. Τότε η ίδια θα αναζητήσει τον γιο του George, που αποτελεί και τον μοναδικό διάδοχο των Pemberton. Η παθιασμένη σχέση του George και της Serena θα γνωρίσει εντάσεις, ενώ παράλληλα το μέλλον της οικονομικής αυτοκρατορίας τους απειλείται…

 

Η νέα ταινία της Σούζαν Μπίερ «Serena», φέρνει ξανά μαζί στην μεγάλη οθόνη τον δύο φορές υποψήφιο για Όσκαρ Μπράντλεϊ Κούπερ και την βραβευμένη με Όσκαρ Τζένιφερ Λόρενς, (στην τρίτη τους κοινή εμφάνιση στο σινεμά μετά τα οσκαρικά «Silver Linings Playbook» και «American Hustle») σ’ ένα δράμα εποχής. Το φιλμ της βραβευμένης με Χρυσή Σφαίρα και υποψήφιας για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας (In a Better World – 2010) σκηνοθέτη από τη Δανία, πρόκειται να πραγματοποιήσει την παγκόσμια πρεμιέρα του τον Οκτώβριο, στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται στα μέσα Δεκεμβρίου.

«Παζολίνι» του Αμπέλ Φεράρα

Διανομή: Strada Films

image

Νοέμβριος 1975. Σε μία διεφθαρμένη Ιταλία, όπου ο φόβος της αλήθειας και του πάθους βασιλεύει, ο Πιερ Πάολο Παζολίνι, ο οποίος ολοκληρώνει το αριστούργημα του «SALO», καταγγέλλει και επιτίθεται διαρκώς στους πολιτικούς της χώρας του, γράφοντας οργισμένα άρθρα, τα οποία τελικά βάζουν την ζωή του σε κίνδυνο.

 

Μια βιογραφική ταινία για τις τελευταίες ημέρες του μεγάλου Ιταλού σκηνοθέτη Πιέρ Πάολο Παζολίνι και τη σύγχυση που επικρατεί σχετικά με τον θάνατό του. H νέα ταινία του Αμπέλ Φεράρα, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα του 71ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας, κι έκτοτε ταξιδεύει στα σημαντικότερα διεθνή Φεστιβάλ, όπως του Τορόντο, του Σαν Σεμπαστιάν, της Νέας Υόρκης και του Λονδίνου. Στο φιλμ πρωταγωνιστούν οι: Βαλέριο Μαστρανδρέα και Ρικάρντο Σκαμάρτσιο, ενώ τον εμβληματικό Ιταλό σκηνοθέτη ενσαρκώνει ο σπουδαίος Γουίλεμ Νταφόε.

«Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» (Gone Girl) του Ντέιβιντ Φίντσερ

Διανομή: Odeon

image

Με την ευκαιρία της πέμπτης επετείου του γάμου του, ο Nick Dunne αναφέρει ότι η σύζυγός του, Amy, εξαφανίστηκε. Υπό την πίεση της αστυνομίας και μιας αυξανόμενης φρενίτιδας των μέσων ενημέρωσης, το μακάριο πορτρέτο του Nick αρχίζει να καταρρέει. Σύντομα τα ψέματά του, η αισχροκέρδεια και η παράξενη συμπεριφορά του δίνουν την αφορμή για το ίδιο σκοτεινό ερώτημα: μήπως ο Nick Dunne σκότωσε τη γυναίκα του;

 

Η νέα ταινία του Ντέιβιντ Φίντσερ (Fight Club, Seven, The Social Network) «Το Κορίτσι που Εξαφανίστηκε» (Gone Girl), βασίζεται στο βιβλίο της Τζίλιαν Φλιν (Gillian Flynn) και στο καστ συναντάμε τους: Μπεν Άφλεκ, Ρόσαμουντ Πάικ, Νιλ Πάτρικ Χάρις, Μίσι Πάιλ, Τάιλερ Πέρι, Κιμ Ντίκενς. Το φιλμ θα προβληθεί στις 28 Σεπτεμβρίου όντας η ταινία λήξης του 20ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, ενώ στις κινηματογραφικές αίθουσες αναμένεται στις αρχές Οκτωβρίου.

«Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί» (A Pigeon Sat on a Branch Reflecting on Existence) του Ρόι Άντερσον

Διανομή: ΑΜΑ Films

image

Σαν τους σύγχρονους Δον Κιχώτη και Σάντσο Πάντσα, ο Σαμ και ο Τζόναθαν, δύο πλανόδιοι πωλητές πλασάρουν είδη νεωτερισμού, σε μια καλειδοσκοπική περιπλάνηση μέσα από το ανθρώπινο πεπρωμένο. Ένα ταξίδι που μας δείχνει την ομορφιά των μοναδικών στιγμών, την μικρότητα των άλλων, το χιούμορ και την τραγωδία που είναι μέσα μας, το μεγαλείο της ζωής, καθώς και την αδυναμία της ανθρωπότητας.

 

Ο Χρυσός Λέοντας του 71ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Βενετίας δεν θα μπορούσε να λείπει από τη λίστα μας, με τις ταινίες που ανυπομονούμε και αναμένουμε να δούμε στους ελληνικούς κινηματογράφους τη νέα σεζόν. Στην ταινία παρακολουθούμε τις ιστορίες διάφορων ανθρώπων και πως αυτές συντελούνται μέσα στον χρόνο. Μια σκηνοθετική πρακτική και μια κινηματογραφική δομή που επιτάσσονται ακριβώς στη σημασία του ανθρωπισμού και τη θέση του στον σύγχρονο κινηματογράφο. Άλλωστε, ο Σουηδός σκηνοθέτης αυτήν την ουμανιστική διάσταση της ταινίας του τόνισε στον ευχαριστήριο λόγο του κατά την παραλαβή του Χρυσού Λέοντα, σημειώνοντας ότι έχει εμπνευστεί από τον “Κλέφτη Ποδηλάτων” του Βιτόριο ντε Σίκα.

«Το Αλάτι της Γης» (The Salt of the Earth) των Wim Wenders, Juliano Ribeiro Salgado

Διανομή: Filmtrade

image

O Sebastião Salgado, είναι ένας από τους διασημότερους φωτογράφους στον κόσμο και διακρίθηκε για την ιδιαίτερα ανθρωποκεντρική ματιά στις εικόνες του. Γεννημένος στη Βραζιλία, έχει ταξιδέψει στις τέσσερις άκρες του πλανήτη, καταγράφοντας μια συνεχώς μεταβαλλόμενη ανθρωπότητα, από την Αφρική έως τη Σιβηρία, από την Ινδονησία ως το Ιράκ και την Τανζανία.  Έζησε κοντά σε ανθρώπους όλων των ειδών, καταστάσεις που οι περισσότεροι από εμάς μόνο να φανταστούμε μπορούμε και φωτογράφισε στιγμές από την ανθρώπινη τραγωδία.

 

Όταν όμως ο Sebastião Salgado αισθάνθηκε ότι η παρουσία του σε τέτοιες καταστροφές και η εμπειρία τόσο πολύ ανθρώπινου πόνου τον είχε εξαντλήσει ψυχικά, στράφηκε για γιατρειά στη φύση. Αναζήτησε να εξερευνήσει παρθένα εδάφη, άγρια ζώα και φυτά, μεγαλοπρεπή τοπία, σ’ ένα τεράστιο φωτογραφικό έργο, έναν φόρο τιμής στην ομορφιά του πλανήτη. Σε αυτό το ντοκιμαντέρ δυο σκηνοθέτες, ο Wim Wenders και ο Juliano Ribeiro Salgado (γιός του Sebastião Salgado) μέσα από καταπληκτικές εικόνες, αποκαλύπτουν τη ζωή και το έργο αυτού του θρυλικού φωτογράφου και συνθέτουν ένα συγκινητικό αφιέρωμα σ’ έναν άνθρωπο με απαράμιλλο ταλέντο και μεγάλη σοφία. Το φιλμ παρουσιάστηκε στο 67ο Φεστιβάλ των Καννών στο πλαίσιο του “Un Certain Regard” (Ένα Κάποιο Βλέμμα), όπου και απέσπασε το Special Prize Award.