Πιστό στο ραντεβού του, με όσους αγαπούν την Έβδομη Τέχνη, το κλασσικό και διαχρονικό πλέον Ταινιόραμα, επέστρεψε και φέτος στο Άστυ από την Ama Films. Μέσα από 168 επιλεγμένες ταινίες, οι οποίες θα προβληθούν σε διάστημα 56 ημερών και συγκεκριμένα από την Πέμπτη 12 Μαΐου έως και την Τετάρτη 6 Ιουλίου. Στην Κινηματογραφική Στήλη του Tvxs.gr παρακολουθούμε από κοντά μία αγαπημένη διοργάνωση και παρουσιάζουμε σήμερα αναλυτικά, την έκτη εβδομάδα προβολών, καθώς και τις προτάσεις μας.

Ads

Το Ταινιόραμα έρχεται και το 2016 για να μας ταξιδέψει, μέσα από επιλεγμένες δημιουργίες, εμποτισμένες με τη μαγεία και τη νοσταλγία του φιλμ, όπως ακριβώς μας έχει συνηθίσει. Τρεις κόπιες την ημέρα και εκατοντάδες μπομπίνες εβδομαδιαίως, θα μπαινοβγαίνουν στο θρυλικό, σκοτεινό δωματιάκι του κεντρικού κινηματογράφου και θα ανεβοκατέβουν στο σινεφίλ υπόγειο της πλατείας Κοραή. Για μια ακόμη χρονιά, η γιορτή του σινεφίλ στο Άστυ επιμένει και υποδέχεται το κοινό με σπάνιες ταινίες, αλλά και κλασσικά αριστουργήματα.

Την έκτη εβδομάδα προβολών του Ταινιοράματος 2016, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη 16 Ιουνίου, έως και την Τετάρτη 22 Ιουνίου, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να απολαύσει στην μεγάλη οθόνη, τα διαχρονικά αριστουργήματα, σπουδαίων δημιουργών: των Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι, του Όρσον Γουέλς και του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν. Θα προβληθούν επίσης, το βραβευμένο στο 56ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης φιλμ, «Δεσμοί Αίματος» του Γκρίμουρ Χακόναρσον, ο «Καυτός Ήλιος» του Ντάλιμπορ Μάτανιτς, ο «Νόμος της Αγοράς» του Στέφαν Μπριζέ με τον εξαιρετικό Βενσάν Λεντόν και το «Μαργαριταρένιο Κουμπί» του Πατρίσιο Γκουσμάν. Πιο συγκεκριμένα:

Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι

image

Ads

Οι Ιταλοί σκηνοθέτες και σεναριογράφοι, Πάολο και Βιτόριο Ταβιάνι, γεννήθηκαν στο χωριό Σαν Μινιάτο της Τοσκάνης, στις 8 Νοεμβρίου του 1931 και στις 20 Σεπτεμβρίου του 1929, αντίστοιχα. Σπούδασαν στο Πανεπιστήμιο της Πίζας, μουσικολογία και ιστορία της τέχνης ο Πάολο και νομική ο Βιτόριο, αλλά στράφηκαν γρήγορα στον κινηματογράφο. Αρχικά ασχολήθηκαν με την κριτική κινηματογράφου και τη δημιουργία κινηματογραφικών λεσχών στην περιοχή τους. Στη συνέχεια υπήρξαν σκηνοθέτες πολλών ντοκιμαντέρ για την ιταλική τηλεόραση, ενώ γύρισαν και μικρού μήκους ταινίες. Κάθε ταινία των Ταβιάνι μοιάζει σαν ένα κεφάλαιο ενός μεγάλου βιβλίου, που συγγράφουν οι ίδιοι από τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Το έργο τους συχνά έχει την αφετηρία του στη λογοτεχνία, αφού περιλαμβάνει πλήθος διασκευών έργων κλασικών συγγραφέων όπως του Τολστόι, του Γκαίτε, του Πιραντέλο, του Αλέξανδρου Δουμά (πατρός).

Διαβάστε επίσης:
Στην Ελλάδα ως επίτιμοι διδάκτορες του ΑΠΘ οι αδερφοί Ταβιάνι

Όρσον Γουέλς

image

Ο Όρσον Γουέλς υπήρξε ένας ιδιαίτερος ηθοποιός, σεναριογράφος, παραγωγός, σκηνοθέτης, μα πάνω απ’ όλα ένας πραγματικός καλλιτέχνης που σε ηλικία μόλις είκοσι έξι χρονών ολοκληρώνει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, τον θρυλικό «Πολίτη Κέιν» (Citizen Kane, 1941). Η Έβδομη Τέχνη είχε μόλις ανακαλύψει το παιδί – θαύμα της και ο Γουέλς με τη σειρά του, έμελλε να αλλάξει για πάντα τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τον Κινηματογράφο.

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα – Μέρος ‘Α – Όρσον Γουέλς: Η τέχνη είναι ένα ψέμα που πραγματώνει την αλήθεια
Αφιέρωμα – Μέρος ‘Β – Όρσον Γουέλς: Η δουλειά μου αντανακλά την εύθυμη τρέλα

«Έρωτας Χωρίς Αύριο» (Itsi Bitsi / Steppeulven / The Business Street – 2014) του Όλε Κρίστιαν Μάντσεν

image

Η νέα γενιά επαναστατεί ενάντια στο κατεστημένο. Ο ακτιβιστής Έικ Σκάλοε γνωρίζει την Ίμπεν και την ερωτεύεται τρελά, αλλά εκείνη αρνείται να δεσμευτεί μ’ έναν και μόνο άνδρα. Ο Δανός σκηνοθέτης, Όλε Κρίστιαν Μάντσεν, επιστρέφει ανανεωμένος και μας παρουσιάζει έναν «Έρωτα Χωρίς Αύριο» (Itsi Bitsi). Ο ήρωας μας μεταμορφώνεται από ποιητή σε συγγραφέα, νομάδα, ναρκομανή και τελικά τραγουδιστή στο ροκ συγκρότημα Steppeulvene, που έμελλε να μείνει στην ιστορία.

Διαβάστε επίσης:
Ένας «Έρωτας Χωρίς Αύριο» από την Κοπεγχάγη στην Αθήνα

«Δεσμοί Αίματος» (Rams – 2015) του Γκρίμουρ Χακόναρσον

image

Με τα πιο απλά υλικά, ο Γκρίμουρ Χακόναρσον δημιουργεί μια υπέροχη ταινία με σκανδιναβική ψυχή. Το φιλμ υμνεί τους δεσμούς του ανθρώπου με τα ζώα, ειδικά σε απομονωμένες περιοχές, ενώ προβάλλει με αυθεντικότητα και τις σχέσεις που αναπτύσσονται σε μικρές κοινότητες, στις οποίες το περιβάλλον προσδιορίζει καταλυτικά τον παράγοντα «ζωή». Η ταινία προβλήθηκε πέρσι τον Μάιο στο Φεστιβάλ Καννών όπου και τιμήθηκε με το Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο Τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα. Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να απολαύσουμε το φιλμ «Δεσμοί Αίματος», κατά την πρεμιέρα του, τον Νοέμβριο στο 56ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, καθώς συμμετείχε στο Διεθνές Διαγωνιστικό, όπου και απέσπασε τον τον Χρυσό Αλέξανδρο της διοργάνωσης.

Διαβάστε επίσης:
Στο «Δεσμοί Αίματος» ο Χρυσός Αλέξανδρος του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

«Καυτός Ήλιος» (Zvizdan / The High Sun – 2015) του Ντάλιμπορ Μάτανιτς

image

Βραβείο Επιτροπής, Ένα Κάποιο Βλέμμα, πέρσι στο 68ο Φεστιβάλ Καννών. Η ταινία αποτέλεσε παράλληλα και την επίσημη υποβολή της Κροατίας για το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας στα 88α Βραβεία της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να την δούμε και πέρσι τον Νοέμβριο στο 56ο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης, όπου και προβλήθηκε στο τμήμα: «Ματιές στα Βαλκάνια».

«Ο Νόμος της Αγοράς» (La Loi du Marché – 2015) του Στέφαν Μπριζέ

image

Ο Στέφαν Μπριζέ, τρία χρόνια μετά το φιλμ A «Few Hours of Spring» (2012), επιστρέφει με την έκτη μεγάλου μήκους ταινία του. Έχοντας ως πρωταγωνιστή του και πάλι τον εξαιρετικό Βενσάν Λεντόν, ο Γάλλος σκηνοθέτης μας παραδίδει μία ιδιαίτερη δραματική, αλλά παράλληλα ρεαλιστική ιστορία, με επίκαιρα μηνύματα, αλλά και πολιτική χροιά. Ο «Νόμος της Αγοράς» (La Loi du Marché – 2015), ασκεί ευθεία κριτική, τόσο στην ανεργία που μαστίζει την Ευρώπη, όσο και στο κατοχυρωμένο δικαίωμα του ανθρώπου να εργαστεί.

Διαβάστε επίσης:
Η ανεργία, το δικαίωμα στην εργασία και «Ο Νόμος της Αγοράς»

Το «Μαργαριταρένιο Κουμπί» (El botón de nácar / The Pearl Button – 2015) του Πατρίσιο Γκουσμάν

image

Ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή ντοκιμαντερίστες και κινηματογραφιστές, ο Χιλιανός σκηνοθέτης Πατρίσιο Γκουσμάν, στρέφει και πάλι την κάμερά του, στην ιστορία της πατρίδας. Από τους πρώτους ιθαγενείς, μέχρι τον Σαλβαδόρ Αγιέντε και τη δολοφονία. Μία ιδιαίτερη ιστορική αναδρομή, με οδηγό τη φύση, το νερό κι ένα «Μαργαριταρένιο Κουμπί»…

Διαβάστε επίσης:
Η ιστορία της Χιλής μέσα από το «Μαργαριταρένιο Κουμπί» του Πατρίσιο Γκουσμάν

Αναλυτικά το πρόγραμμα προβολών της έκτης εβδομάδας του Ταινιοράματος 2016, έχει διαμορφωθεί ως εξής:

Πέμπτη 16 Ιουνίου – Βραδιά Πάολο & Βιτόριο Ταβιάνι
18:00 Η Νύχτα του Σαν Λορέντζο
20:00 Εκλεκτικές Συγγένειες
22:00 Πατέρας Αφέντης

Παρασκευή 17 Ιουνίου – Βραδιά Όρσον Γουέλς
18:00 Οι Καμπάνες του Μεσονυκτίου
20:00 Πολίτης Κέιν
22:00 Μάκβεθ

Σάββατο 18 Ιουνίου – Βραδιά Όλε Κρίστιαν Μάντσεν
18:00 Buenos Aires Σ’ Αγαπώ
20:00 Μέρες Θυμού
22:00 Έρωτας Χωρίς Αύριο

Κυριακή 19 Ιουνίου – Ισλανδικά Διαμάντια
18:00 Παγωμένος Δρομέας
20:00 Ονειρεμένη Απόδραση
22:00 Δεσμοί Αίματος

Δευτέρα 20 Ιουνίου – Ταινίες από την πρώην Γιουγκοσλαβία
18:00 Πριν από τη Βροχή
20:00 Εδώ και Εκεί
22:00 Καυτός Ήλιος

Τρίτη 21 Ιουνίου – Κορυφαίες Γαλλικές Ερμηνείες
18:00 Ξέχασε Με
20:00 Όλα τα Πρωινά του Κόσμου
22:00 Ο Νόμος της Αγοράς

Τετάρτη 22 Ιουνίου – Διαμάντια από τη Λατινική Αμερική
18:00 Όμορφη Ζωή
20:00 Χαμένες Αγάπες
22:00 Το Μαργαριταρένιο Κουμπί

Το Ταινιόραμα 2016 στον Κινηματογράφο Άστυ (Κοραή 4, Αθήνα – Μετρό Πανεπιστημίου) θα διαρκέσει από την Πέμπτη 12 Μαΐου έως και την Τετάρτη 6 Ιουλίου. Θα υπάρχει ενιαίο ημερήσιο εισιτήριο (3 ταινίες την ημέρα) των 7 ευρώ, μειωμένο των 6 ευρώ, ενώ θα διατεθεί περιορισμένος αριθμός καρτών διαρκείας και για τις 8 εβδομάδες αξίας 45 ευρώ. Για περισσότερες πληροφορίες παραθέτουμε την επίσημη ιστοσελίδα του Κινηματογράφου Άστυ στο Facebook.

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα του Ταινιοράματος 2015 στο Άστυ, αλλά και να το κατεβάσετε σε μορφή .pdf