Η Ρέιτσελ Βάις, γεννήθηκε στις 7 Μαρτίου του 1970, στο Λονδίνο και ξεκίνησε την καριέρα της στις αρχές της δεκαετίας του 1990, συμμετέχοντας αρχικά σε τηλεοπτικές σειρές, ενώ πραγματοποίησε το κινηματογραφικό της ντεμπούτο στην ταινία «Death Machine» το 1994. Η πρώτη της εμφάνιση στο Χόλυγουντ έγινε δύο χρόνια μετά με το φιλμ «Chain Reaction», μαζί με τους Κίανου Ριβς και Μόργκαν Φρήμαν. Η βραβευμένη με Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα, Βρετανίδα ηθοποιός πρωταγωνιστεί στην «Ευνοούμενη», όπου συνεργάζεται για δεύτερη φορά με τον Γιώργο Λάνθιμο και με αφορμή τα γενέθλιά της, εκμεταλλευόμαστε την ευκαιρία για ένα αφιέρωμα με οδηγό δέκα από τις σημαντικότερες ερμηνείες της.

Ads

«Ο Επίμονος Κηπουρός» (The Constant Gardener – 2005) του Φερνάντο Μεϊρέγιες

Ο Τζάστιν Κουέιλ είναι ένας διπλωμάτης παντρεμένος με την ακτιβίστρια Τέσα. Όταν εκείνη πηγαίνει με τον συνεργάτη της Άρνολντ στην Κένυα και βρίσκεται δολοφονημένη μετά από λίγες μέρες, εκείνος αρχίζει να ερευνά την υπόθεση. Η Τέσα είχε ανακαλύψει ότι μία φαρμακευτική εταιρεία που προμηθεύει φάρμακα για το HIV/AIDS, παράλληλα δίνει δωρεάν φάρμακα για τη φυματίωση, χρησιμοποιώντας τους παραλήπτες ως πειραματόζωα. Μετά από αυτήν την ανακάλυψη, εκείνη και ο Άρνολντ βρίσκονται νεκροί. Μετά από πολλές προσπάθειες να βρει τα αίτια της δολοφονίας της, αλλά και πολλές προειδοποιήσεις για τη ζωή του, ο Τζάστιν μαθαίνει ότι η Τέσα δολοφονήθηκε λόγω μίας αναφοράς που είχε και έγραφε ότι τα φάρμακα αυτά ήταν επικίνδυνα.

image

Ads

Το σενάριο είναι βασισμένο στο ομότιτλο βιβλίο του Τζον Λε Καρρέ και πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Ρέιφ Φάινς, Ρέιτσελ Βάις, Ντάνι Χιούστον, Ουμπέρ Κουντέ και Μπιλ Νάι. Μία αξιόλογη ταινία, η οποία στα 78α βραβεία Όσκαρ έλαβε υποψηφιότητα σε τέσσερις κατηγορίες: διασκευασμένου σεναρίου (Τζέφρι Κέιν), μοντάζ, πρωτότυπης μουσικής και Β’ γυναικείου ρόλου (Ρέιτσελ Βάις) και κέρδισε στην τελευταία. Ενώ και στις Χρυσές Σφαίρες έλαβε υποψηφιότητα σε τρεις κατηγορίες: καλύτερης δραματικής ταινίας, καλύτερου σκηνοθέτη και Β’ γυναικείου ρόλου (Ρέιτσελ Βάις) και κέρδισε στην τελευταία.

«Η Πηγή της Ζωής» (The Fountain – 2006) του Ντάρεν Αρονόφσκι

Η οδύσσεια ενός άνδρα να σώσει τη γυναίκα που αγαπά απλώνεται σε χρονική περίοδο χιλίων χρόνων. Στην Ισπανία του 16ου αιώνα, ο κατακτητής Τόμας ξεκινά την αναζήτησή του για την πηγή της νιότης, το θρυλικό ελιξίριο που φέρνει αιώνια ζωή. Στην βόρεια Αμερική του σήμερα, ο επιστήμονας Τόμι Κρεό προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει τη θεραπεία κατά του καρκίνου που σταδιακά σκοτώνει τη γυναίκα του, Ίζαμπελ. Στο σύμπαν του 26ου αιώνα, ένας αστροναύτης προσπαθεί να κατανοήσει το μυστήριο της ζωής. Καθώς οι τρεις ήρωες πασχίζουν να υπερβούν το εύθραυστο της ανθρώπινης ύπαρξης, οι ιστορίες τους γίνονται μία αλήθεια για τη ζωή, τον έρωτα και τον θάνατο.

Mία φιλόδοξη παραγωγή από τον σκηνοθέτη του «Ρέκβιεμ για Ένα Όνειρο», Ντάρεν Αρονόφσκι. Ένα δράμα φαντασίας για τη δύναμη της αγάπης και τη σημασία της ύπαρξής μας, με πρωταγωνιστές την βραβευμένη με Όσκαρ, Ρέιτσελ Βάις και τον Χιου Τζάκμαν.

«Η επιθυμία να ζήσουμε για πάντα υπάρχει βαθιά μέσα στην κουλτούρα μας. Καθημερινά όλος ο κόσμος προσπαθεί να βρει τρόπους που θα τον κάνουν να δείχνει νεότερος. Οι άνθρωποι προσεύχονται να παραμείνουν νέοι και συχνά αρνούνται ότι ο θάνατος είναι και αυτός κομμάτι της ζωής. Φαίνεται ότι μας απασχολεί τόσο πολύ το πώς θα διατηρήσουμε το σώμα που ξεχνάμε το πνεύμα. Έτσι, αυτό είναι ένα από τα κεντρικά θέματα που ήθελα να θίξω στην ταινία: Μήπως ο θάνατος είναι που μας κάνει ανθρώπινα όντα και αν μπορούσαμε να ζήσουμε για πάντα, τότε θα χάναμε την ανθρωπιά μας;”» – Ντάρεν Αρονόφσκι

«Agora» (2009) του Αλεχάντρο Αμεναμπάρ

image

Στην Ρωμαϊκή Αίγυπτο, τον 4ο αιώνα μ.Χ., η αστρολόγος-φιλόσοφος Υπατία της Αλεξάνδρειας μάχεται για να σώσει τη συγκεντρωμένη σοφία του αρχαίου κόσμου. Η μειοψηφία του χριστιανικού πληθυσμού υποκινεί τη βία στους δρόμους της Αλεξάνδρειας, με αποτέλεσμα το ξέσπασμα ενός εμφυλίου πολέμου τεραστίων διαστάσεων. Ο σκλάβος της Υπατίας, Ντάβους, είναι διχασμένος ανάμεσα στην αγάπη για την αφέντρα του και στην πιθανότητα να αποκτήσει την ελευθερία του, με την έλευση του Χριστιανισμού.

Η βραβευμένη με Όσκαρ Ρέιτσελ Βάις (Ο Επίμονος Κηπουρός) συνεργάζεται για πρώτη φορά με τον διακεκριμένο σκηνοθέτη Αλεχάντρο Αμενάμπαρ (Η Θάλασσα Μέσα Μου, Οι Άλλοι) σε ένα ιστορικό έπος, όπου τα ιδανικά και η ανθρωπιά δοκιμάζονται κάτω από την σκιά της θρησκείας και του πολέμου.

«Η «Agora» είναι η ιστορία μιας γυναίκας, μιας πόλης, ενός πολιτισμού και ενός πλανήτη. Η «Agora» είναι ο πλανήτης όπου πρέπει να ζήσουμε όλοι μαζί. Προσπαθήσαμε να δείξουμε την ανθρώπινη πραγματικότητα μέσα στο πλαίσιο όλων των ειδών της Γης, καθώς και τη Γη μέσα στο πλαίσιο του Σύμπαντος – βλέποντας τους ανθρώπους σαν μυρμήγκια και τη Γη σαν μια ακόμη μικρή μπάλα, που κινείται ανάμεσα σε πολλά άλλα αστέρια. Κάποιες φορές εύχομαι να μπορούσα να κοιτάξω μέσα από μια κλειδαρότρυπα και να δω το παρελθόν ακριβώς όπως συνέβη, ακόμη κι αν ήταν δυνατόν να το κάνω για 5 δευτερόλεπτα ή για 5 λεπτά. Κάτι τέτοιο προσπαθήσαμε να κάνουμε με αυτή την ταινία, να προσφέρουμε στο κοινό την ευκαιρία να δει το παρελθόν μέσα από μια “κλειδαρότρυπα” – την μεγάλη οθόνη – για 2 ώρες.» – Αλεχάντρο Αμενάμπαρ

«Επικίνδυνη Σιωπή» (The Whistleblower – 2010) της Λαρίσα Κοντράκι

image

Μεταφερόμαστε στο 1999. H Κάθριν Μπόλκοβατς (Ρέιτσελ Βάις), είναι μια ανύπαντρη μητέρα, η οποία δίνει καθημερινά τον δικό της αγώνα στο Λίνκολν της Νεμπράσκα. Αγαπά τη δουλειά της ως αστυνομικός, αλλά για δέκα χρόνια αναγκάστηκε να αφήσει σε δεύτερη μοίρα την καριέρα της προκειμένου να μεγαλώνει την κόρη της και δυστυχώς στη μικρή πόλη που ζει οι πιθανότητες για προαγωγή είναι λίγες και συμβαίνουν σπάνια. Η Κάθι είναι διαζευγμένη και ο πρώην σύζυγός της, ο οποίος έχει την κύρια επιμέλεια του παιδιού τους, μετακομίζει από την πόλη. Η επιθυμία της να έρθει πιο κοντά στην κόρη της, σε συνδυασμό με τη φιλοδοξία της να κάνει κάτι σημαντικό στη ζωή της, την κάνει να δεχτεί ένα ετήσιο συμβόλαιο $100.000 αφορολόγητων, με την εταιρεία Democra Security. Πρόκειται για μία ιδιωτική εταιρεία, η οποία προσλαμβάνει αμερικανικούς αστυνομικούς εκ μέρους της κυβέρνησης των Ηνωμένων Πολιτειών, προκειμένου να υπηρετήσουν σε αποστολές των Ηνωμένων Εθνών σε όλο τον κόσμο.

Μία αξιόλογη ταινία, την οποία σκηνοθέτησε η Λαρίσα Κοντράκι και πρωταγωνιστεί η εξαιρετική Ρέιτσελ Βάις – με τις Μόνικα Μπελούτσι και Βανέσα Ρεντγκρέιβ σε δεύτερους ρόλους – η οποία βασίζεται δυστυχώς σε πραγματικά γεγονότα, σχετικά με το trafficking / παράνομη διακίνηση θυμάτων σεξουαλικής εκμετάλλευσης.

Διαβάστε επίσης:

«Αστακός» (The Lobster – 2015) του Γιώργου Λάνθιμου

image

Μια αντισυμβατική ιστορία αγάπης, τοποθετημένη σ’ ένα δυστοπικό, κοντινό μέλλον, όπου όλοι οι μόνοι άνθρωποι, σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης, συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο. Εκεί είναι υποχρεωμένοι να βρουν έναν ταιριαστό σύντροφο μέσα σε σαράντα πέντε (45) ημέρες. Αν αποτύχουν, μεταμορφώνονται σ’ ένα ζώο της επιλογής τους και κατόπιν απελευθερώνονται στο Δάσος. Ένας απελπισμένος άντρας (Κόλιν Φέρελ) δραπετεύει από το ξενοδοχείο και καταφεύγει στο δάσος, όπου ζουν οι Μοναχικοί. Εκεί ερωτεύεται μία γυναίκα (Ρέιτσελ Βάις), ακόμη κι αν αυτό είναι ενάντια στους κανόνες.

Με αφετηρία ένα υπέροχο και πρωτότυπο σενάριο, η ταινία ξεκινάει ιδανικά με τα γεγονότα που διαδραματίζονται στο Ξενοδοχείο να εξελίσσονται τραγελαφικά, με χιούμορ, αλλά και με παράλληλες αναγνώσεις. Τα όποια προβλήματα στην εξέλιξη αρχίζουν να εμφανίζονται στο δεύτερο μισό του φιλμ, όταν η δράση μεταφέρεται αντίστοιχα, στο Δάσος και στην Πόλη. Ωστόσο το διφορούμενο τέλος και το γεγονός ότι ο δημιουργός αφήνει στον θεατή την ελευθερία της επιλογής και της ερμηνείας της ιστορίας, είναι λυτρωτικό και για το ίδιο το φιλμ.

Ο «Αστακός» σηματοδοτεί το αγγλόφωνο ντεμπούτο του σκηνοθέτη, ενώ το σενάριο συνυπογράφει ο σταθερός συνεργάτης του, Ευθύμης Φιλίππου.  Η ταινία συγκεντρώνει ένα διεθνές καστ, όπου πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Κόλιν Φέρελ, Ρέιτσελ Βάις, Ολίβια Κόλμαν, Άσλεϊ Γιένσεν, Αριάν Λαμπέντ, Τζον Σ. Ράιλι, Λέα Σεντού, Aγγελική Παπούλια, Μάικλ Σμάιλι, Μπεν Γουίσοου.

Διαβάστε επίσης:

«Άρνηση» (Denial – 2016) του Μικ Τζάκσον

image

Βασισμένη στο βιβλίο «History on Trial: My Day in Court with a Holocaust Denier», η ταινία αφηγείται την αληθινή ιστορία της δικαστικής μάχης που έδωσε η Ντέμπορα Ι. Λίπσταντ (Ρέιτσελ Βάις) προς τιμήν της αλήθειας, ενάντια στον Ντέβιντ Έρβινγκ (Τίμοθι Σπολ), ο οποίος την μήνυσε για συκοφαντική δυσφήμιση όταν εκείνη τον κατηγόρησε για άρνηση του Ολοκαυτώματος. Βάσει του αγγλικού νομικού συστήματος, στις περιπτώσεις αυτές, η ευθύνη της εύρεσης αποδείξεων βαραίνει τον κατηγορούμενο, άρα η Λίπσταντ και η νομική της ομάδα έπρεπε να αποδείξουν ότι το Ολοκαύτωμα συνέβη όντως. Η Ρέιτσελ Βάις πρωταγωνιστεί σ’ ένα συγκλονιστικό δικαστικό δράμα, μαζί με τους Τίμοθι Σπολ και Τομ Ουίλκινσον.

Η «Άρνηση» πραγματεύεται ένα από τα πιο σημαντικά θέματα του 20ου αιώνα.  Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός, Ρέιτσελ Βάις, υποδύεται την Ντέμπορα Λίπσταντ, ξαναγράφοντας την αυταπόδεικτη ιστορία του Ολοκαυτώματος. Ο Βρετανός σκηνοθέτης – βραβευμένος με Emmy για το «Temple Grandin» του 2010 – μεταφέρει με επιτυχία στην μεγάλη οθόνη το βιβλίο της Λίπσταντ.

«Είναι ένας πολύ ουσιώδης και ενδιαφέρον ρόλος. Η Ντέμπορα είναι ένας υπέροχος χαρακτήρας. Περάσαμε πολύ χρόνο μαζί στη Νέα Υόρκη πριν αρχίσουνε τα γυρίσματα της ταινίας. Τα βιβλία της είναι μεν γεμάτα πληροφόρηση, αλλά ήταν πολύ σημαντικό να τη γνωρίσω και από κοντά και να καταλάβω ποια είναι αληθινά. Είναι ένας χαρακτήρας πολύχρωμος. Τη βρίσκω πολύ ειλικρινή και ισχυρογνώμον, ενώ συγχρόνως έχει και μια αστεία πλευρά.» – Ρέιτσελ Βάις

Διαβάστε επίσης:

«Άγνωστοι» (Complete Unknown – 2016) του Τζόσουα Μάρστον

O Τομ (Μάικλ Σάνον) και η σύζυγος του διοργανώνουν ένα πάρτυ για να γιορτάσουν τα γενέθλια του. Ένας από τους καλεσμένους φέρνει μαζί του σαν συνοδό την Άλις (Ρέιτσελ Βάις). Ο Τομ είναι πεπεισμένος ότι γνωρίζει αυτή την γυναίκα με διαφορετικό όμως όνομα και βιογραφικό…

Μετά τον «Αστακό» του Γιώργου Λάνθιμου και τη «Νιότη» του Πάολο Σορεντίνο, η σπουδαία Βρετανίδα ηθοποιός Ρέιτσελ Βάις, επιστρέφει δυναμικά και πρωταγωνιστεί στο δραματικό φιλμ μυστηρίου, «Complete Unknown» του Τζόσουα Μάρστον (Maria Full of Grace – 2004, The Forgiveness of Blood – 2011). Παρά το μέτριο και προβλέψιμο σενάριο, η ταινία καταφέρνει να επιβιώσει εξαιτίας κυρίως της πρωταγωνίστριας αλλά και των προσεγμένων – κατά διαστήματα – διαλόγων που διαδραματίζονται. Μαζί της εμφανίζονται οι επίσης αξιόλογοι ηθοποιοί: Μάικλ Σάνον, Κάθι Μπέιτς και Ντάνι Γκλοβερ.

«Ανυπακοή» (Disobedience – 2017) του Σεμπάστιαν Λέλιο

Η εξοστρακισμένη Ronit (Ρέιτσελ Βάις) επιστρέφει από τη Νέα Υόρκη στην κοινότητα των Ορθόδοξων Εβραίων στο Λονδίνο για την κηδεία του ραβίνου πατέρα της. Συναντά την παιδική της φίλη Esti (Ρέιτσελ Μακάνταμς), που είναι πια παντρεμένη με τον διάδοχο του πατέρα της, και ένα για χρόνια καταπιεσμένο, απαγορευμένο πάθος επιστρέφει δριμύ.

Ο Σεμπάστιαν Λέλιο μεταφέρει στην μεγάλη οθόνη το μυθιστόρημα της Naomi Alderman και παρουσιάζει μία καθηλωτική ιστορία για την αγάπη και την καταπιεσμένη επιθυμία, για την πίστη και την παράβαση των κανόνων, για τις συγκρούσεις και την αποδοχή. Εξαιρετικές στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, οι Ρέιτσελ Βάις και Ρέιτσελ Μακάνταμς.

«Με αιχμαλώτισε το θέμα της παραβατικότητας στον σύγχρονο κόσμο, όπου σχεδόν δεν υπάρχουν ταμπού. Ο όρος ανυπακοή σημαίνει λίγα, εκτός αν τον τοποθετήσεις στη σωστή κοινότητα, όπως μια μικρή ορθόδοξη εβραϊκή κοινότητα στο Βόρειο Λονδίνο. Αν βρεις μια ιστορία παράβασης σε μία καθώς πρέπει παλιομοδίτικη κοινωνία, τότε έχεις ένα σπουδαίο παγκόσμιο δράμα που αφορά τους πάντες […] Έψαχνα υλικό ως παραγωγός και ηθοποιός. Είναι μια απίθανη ιστορία, με δύο σπουδαίες ηρωίδες. Με εντυπωσίασε στο βιβλίο το θέμα της παράβασης σε έναν κόσμο όπου τίποτα δεν είναι ταμπού […] Πήρε τρία χρόνια περίπου από τότε που απέκτησα τα δικαιώματα του βιβλίου μέχρι να ξεκινήσουμε τα γυρίσματα. Η συνεργασία με τον σκηνοθέτη ήταν συναρπαστική. Ένα απίστευτο ταξίδι μεταμόρφωσης του βιβλίου σε μία άλλη οντότητα, μέσα από μακριές συζητήσεις και συναντήσεις για το σενάριο.» – Ρέιτσελ Βάις

Διαβάστε επίσης:

«Η Μέρα Της Επιστροφής Μου» (The Mercy – 2018) του Τζέιμς Μαρς

Το φιλμ «Η Μέρα Της Επιστροφής Μου» περιγράφει την περιπέτεια του Ντόναλντ Κράουχερστ, ενός Βρετανού που το 1969 προσπαθώντας να ολοκληρώσει τον ιστιοπλοϊκό αγώνα Sunday Times Golden Globe Race, δεν δίστασε να πει μερικά όχι και τόσο αθώα ψέματα, με τραγικά αποτελέσματα, τόσο για τον ίδιο, όσο και για την οικογένειά του. Ο μοιραίος και καταδικασμένος αγώνας του, θα τον οδηγήσει σταδιακά να ταξιδεύει μόνος ανά τον κόσμο μέσω θαλάσσης. O Τζέιμς Μαρς σκηνοθετεί τον Κόλιν Φερθ και την Ρέιτσελ Γουάις σε μια ταινία, η οποία είναι βασισμένη σε αληθινά γεγονότα.

«Η Ευνοούμενη» (The Favourite – 2018) του Γιώργου Λάνθιμου

image

Αρχές του 18ου αιώνα. Η Αγγλία βρίσκεται σε πόλεμο με τους Γάλλους. Παρόλα αυτά, οι αγώνες πάπιας και η κατανάλωση ανανά βρίσκονται στο απόγειό τους. Η φιλάσθενη Βασίλισσα Άννα (Ολίβια Κόλμαν) βρίσκεται στον θρόνο και η στενή της φίλη Λαίδη Σάρα (Ρέιτσελ Βάις) κυβερνά τη χώρα στη θέση της, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει για την υγεία και το απρόβλεπτο ταπεραμέντο της. Όταν η νέα υπηρέτρια Άμπιγκεϊλ (Έμμα Στόουν) καταφτάνει, η γοητεία της την κάνει αμέσως αγαπητή στη Σάρα. Η Σάρα την παίρνει υπό την προστασία της και η Άμπιγκεϊλ βρίσκει μια ευκαιρία να επιστρέψει στις αριστοκρατικές της ρίζες. Καθώς οι τακτικές του πολέμου καταναλώνουν όλο τον χρόνο της Σάρα, η Άμπιγκεϊλ παίρνει τη θέση της ως η συντροφιά της Βασίλισσας. Η φιλία τους της δίνει την ευκαιρία να κάνει πραγματικότητα τις φιλοδοξίες της και δεν θα αφήσει καμία γυναίκα, καμία πολιτική και κανένα κουνέλι να σταθούν εμπόδιο στον δρόμο της.

Πρόκειται για ένα σατυρικό δράμα εποχής που αφηγείται το παράλληλο χρονικό τριών γυναικών της αγγλικής βασιλικής οικογένειας με κεντρικά πρόσωπα τη βασίλισσα Άννα (Ολίβια Κόλμαν) – τελευταία βασίλισσα του Οίκου των Στιούαρτ – και στον ανταγωνισμό ανάμεσα στις ξαδέλφες της, τη δούκισσα Σάρα Τσέρτσιλ (Ρέιτσελ Βάις) και τη βαρόνη Αμπιγκέιλ Μάσαμ (Έμα Στόουν). Ενώ ο Νίκολας Χουλτ ερμηνεύει τον Χάρλεϊ, τον ηγέτη των Τόρις στη διάρκεια της βασιλείας της βασίλισσας Άννας στα τέλη του 17ου και αρχές του 18ού αιώνα. Ηθοποιοί: Ρέιτσελ Βάις, Ολίβια Κόλμαν, Έμμα Στόουν, Νίκολας Χουλτ, Τζο Άλγουιν, Μαρκ Γκάτις, Τζέιμς Σμιθ.