Ο Οργανισμός Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου Βύρωνα σε συνεργασία με το Ελληνικό Τμήμα της Διεθνούς Αμνηστίας, διοργανώνουν την προβολή μιας σειράς ταινιών με θέμα τις παραβιάσεις των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η παρουσίαση των ταινιών θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 22 με 24 Ιανουαρίου, στο Δημοτικό Κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» με ώρα έναρξης στις 19:30 και η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Ads

Την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου θα προβληθεί η ταινία «Πείνα» που αφορά στην απεργία πείνας του Ιρλανδού αγωνιστή Bobby Sands στη Θατσερική  Βρετανία.

«Πείνα» (Hunger – 2008)
Σκηνοθεσία: Στιβ ΜακΚουίν

image

Ads

Σε μια φυλακή της Βόρειας Ιρλανδίας που μοιάζει με κόλαση, ο αγωνιστής του IRA Μπόμπι Σαντς θα επιδοθεί το 1981 σε μια απεργία πείνας μέχρις εσχάτων. Η ταινία αποδίδει τις έξι τελευταίες εβδομάδες της ζωής του με ανατριχιαστικό ρεαλισμό, πετυχαίνοντας μια ανελέητη επίθεση στις αισθήσεις του θεατή. Το φιλμ διακατέχεται από την συγκλονιστική ερμηνεία του Μάικλ Φάσμπεντερ.

Συζητημένη όσο ελάχιστες ταινίες το 2008 στο Φεστιβάλ των Καννών, το «Hunger» βραβεύτηκε με τη Χρυσή Κάμερα για το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Στιβ ΜακΚουίν. Ο αξιόλογος Βρετανός δημιουργός, έχει επίσης υπογράψει τη σκηνοθεσία στο «Shame» το 2011 και βέβαια στο Οσκαρικό «12 Years a Slave» του 2013.

Διαβάστε επίσης:
«12 Χρόνια Σκλάβος» – Όταν η αξιοπρέπεια δεν κρατιέται με αλυσίδες
Η βαθύτερη έκκληση κάθε απεργού πείνας

Το Σάββατο 23 Ιανουαρίου σειρά έχει η ταινία «Αιχμάλωτη» που αφορά στις παράνομες υιοθεσίες κατά την διάρκεια της δικτατορίας Videla. Αξίζει να αναφερθεί ότι η ταινία αυτή παραχωρήθηκε από την Πρεσβεία της Αργεντινής με την ευγενική διαμεσολάβηση του Ινστιτούτου Θερβάντες στην Αθήνα και την πολύτιμη βοήθεια της κ. Νάνας Παπανικολάου Gestora Cultural Instituto Cervantes de Athenas.

«Αιχμάλωτη» (Captive – 2003)
Σκηνοθεσία: Gaston Biraben

image

Η ζωή της Κριστίν αναστατώνεται όταν ξαφνικά μαθαίνει – κατά την έξοδο της από το αυστηρό καθολικό σχολείο που βρισκόταν στο Μπουένος Άιρες – ότι είναι την πραγματικότητα η Σοφία Lombardi, κόρη ακτιβιστών που εξαφανίστηκαν τη δεκαετία του ’70.

Αμφισβητώντας πλέον όλα όσα νόμιζε ότι ήταν αλήθεια, η Κριστίν ξεκινά ένα ταξίδι για να βρει την πραγματική της ταυτότητα. Συναντά άλλους σαν κι εκείνη και σταδιακά η νεαρή κοπέλα ανακαλύπτει τις πραγματικές φρικαλεότητες του σχετικά πρόσφατο παρελθόν της Αργεντινής, καθώς και τον εφιάλτη που έχει στοιχίσει δεκάδες χιλιάδες ζωές κατά τη διάρκεια της περιόδου του “βρώμικου πολέμου”.

Την Κυριακή 24 Ιανουαρίου ακολουθεί το ντοκιμαντέρ «Ασήμι στο Νερό» που αφορά τον πόλεμο στη Συρία και έχει τιμηθεί με το βραβείο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης το 2015.

«Ασήμι στο Νερό, Αυτοπορτρέτο της Συρίας» (Silvered Water, Syria Self-Portrait – 2014)
Σκηνοθεσία: Wiam Bedirxan και Ossama Mohammed

image

Ένα παράδοξο κινηματογραφικό παζλ, το «Silvered Water, Syria Self Portrait» δεν χωράει σε καμία κατηγορία. Πείραμα, ντοκιμαντέρ, δοκίμιο, art installation και ιστορικό ντοκουμέντο ταυτόχρονα, η ταινία αναζητά νόημα στην ίδια την ύπαρξη του κινηματογράφου όταν η βία περικυκλώνει τον πολιτισμό από παντού.

Η πρώτη πράξη ξεπηδάει μέσα από την απελπισία του σκηνοθέτη Ossama Mohammed, ο οποίος ταξίδεψε στο Φεστιβάλ των Καννών το 2011 και δεν ξαναγύρισε ποτέ στην πατρίδα του, όταν έμαθε ότι το όνομά του ήταν στη μαύρη λίστα των «ανεπιθύμητων». Βλέποντας από μακριά τη Συρία να καταρρέει, συγκεντρώνει διαδικτυακό υλικό από κινητά και home videos, καταγγέλλοντας τη φρίκη του πολέμου μέσα από «χίλιες και μία» κάμερες.

«Στη Συρία, άλλοι τραβάνε πριν πεθάνουν, άλλοι τραβάνε αφού σκοτώσουν», λέει ο Mohammed. «Κι εγώ στο Παρίσι, το μόνο που μπορώ να κάνω είναι να βιντεοσκοπώ τον ουρανό και να συναρμολογώ αυτά που έχουν τραβήξει άλλοι». Μια virtual συνάντηση με μια δασκάλα παγιδευμένη στη Χομς τού δίνει την ευκαιρία να κατευθύνει το φακό της, φτιάχνοντας ένα παράξενο κινηματογραφικό υβρίδιο για έναν πόλεμο που είναι τόσο μακριά κι όμως τόσο κοντά.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το ντοκιμαντέρ «Ασήμι στο Νερό, Αυτοπορτρέτο της Συρίας» (Silvered Water, Syria Self-Portrait – 2014), προβλήθηκε τον Μάρτιο στην ενότητα «Ανθρώπινα Δικαιώματα» του 17ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Η Κριτική Επιτροπή (της οποίας είχα την τιμή να αποτελώ μέλος) του απέδωσε το Βραβείο της Διεθνούς Αμνηστίας.

Διαβάστε επίσης:
Αφιέρωμα – Ντοκιμαντέρ και Ανθρώπινα Δικαιώματα
Αφιέρωμα – Η ιστορία της ενότητας «Ανθρώπινα Δικαιώματα»
Ανθρώπινα Δικαιώματα: «Ασήμι στο Νερό, Αυτοπορτρέτο της Συρίας»

Το Κινηματογραφικό Αφιέρωμα στα Ανθρώπινα Δικαιώματα, θα πραγματοποιηθεί το τριήμερο 22 με 24 Ιανουαρίου, στο Δημοτικό Κινηματογράφο «Νέα Ελβετία» με ώρα έναρξης στις 19:30 και η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη. Στον χώρο θα υπάρχουν προς πώληση υλικά της Διεθνούς Αμνηστίας καθώς και ερανικό κουτί για την ενίσχυση της δράσης της.

image

Για περισσότερες πληροφορίες: Διεθνής Αμνηστία – Ελληνικό Τμήμα