Ο Ιούλιος μας αποχαιρετά με έξι καινούργιες ταινίες να κυκλοφορούν στις Κινηματογραφικές Αίθουσες, συν δύο διαχρονικές επανεκδόσεις. Ξεχωρίζει ο «Έρωτας Μετ’ Εμποδίων» του Μάικλ Σογουόλτερ, βασισμένος σε αληθινή ιστορία και «Η Δικιά μας Οικογένεια» του Υποψηφίου για Όσκαρ σεναριογράφου και σκηνοθέτη, Ζαν Πολ Ραπενό.

Ads

Ο Τζεφ Μπρίτζες, η Κέιτ Μπέκινσεϊλ και ο Πιρς Μπρόσναν, συναντούν «Το Μόνο Αγόρι Στη Νέα Υόρκη», ενώ ο Γουίλ Φέρελ και η Έιμι Πόλερ, στήνουν τη δική τους οικογενειακή «Επιχείρηση: Καζίνο». Σ’ επανέκδοση κυκλοφορούν, το διαχρονικό αριστούργημα του Βιμ Βέντερς, «Η Αλίκη στις Πόλεις», καθώς και το κλασσικό φιλμ, «Το Λιμάνι της Αγωνίας» του Ηλία Καζάν, με πρωταγωνιστή τον σπουδαίο Μάρλον Μπράντο.

«Έρωτας Μετ’ Εμποδίων» (The Big Sick – 2017) του Μάικλ Σογουόλτερ (Η.Π.Α.)

image

Ads

Η ιστορία του γεννημένου στο Πακιστάν και ανερχόμενου κωμικού Kumail (Κουμαΐλ Ναντζανί), που θα γνωρίσει την Emily (Ζόι Καζάν) κατά την διάρκεια μιας stand-up comedy παράστασης. Όμως αυτό που νόμιζαν ότι ήταν σχέση της μιας βραδιάς, εξελίσσεται σε μια αληθινή αγάπη που θα περιπλέξει τη ζωή του Kumail και την σχέση του με τους Μουσουλμάνους γονείς τους. Όταν η Emily θα προσβληθεί από μια μυστηριώδη ασθένεια, ο Kumail θα αναγκαστεί να βιώσει αυτήν την κρίση μαζί με τους γονείς της, την Beth και τον Terry (Χόλι Χάντερ και Ρέι Ρομάνο), που γνώρισε για πρώτη φορά στο νοσοκομείο. Την ίδια ώρα ο Kumail θα κληθεί να αντιμετωπίσει και τον «πόλεμο» ανάμεσα στην οικογένεια του και σε αυτό που επιθυμεί η καρδιά του.

Πρόκειται για μία αληθινή ιστορία, την οποία έγραψε ο Κουμαϊλ Ναντζανί, πρωταγωνιστής της ταινίας, μαζί με την Αμερικανίδα σύζυγό του, Έμιλι Γκόρντον, την οποία υποδύεται η Ζόι Καζάν. Μία αξιοπρεπής δραματική, ρομαντική κομεντί που σέβεται τον θεατή και βλέπεται ευχάριστα.

«Το Μόνο Αγόρι Στη Νέα Υόρκη» (The Only Living Boy in New York – 2017) του Μαρκ Γουέμπ (Η.Π.Α.)

image

Περιπλανώμενος στη Νέα Υόρκη, ο Τόμας πιστεύει ότι η ζωή του είναι βαρετή. Κάτι που σίγουρα θα αλλάξει όταν γνωρίσει την ερωμένη του πατέρα του. Πλέον, όλα όσα γνώριζε ο Τόμας για τη ζωή και την οικογένεια, πρόκειται να αλλάξουν.

Πρόκειται για μία ιστορία ενηλικίωσης με σεναριακή ανατροπή. Ένα ζευγάρι χρόνια παντρεμένο, η ερωμένη, η φίλη, ο περίεργος γείτονας και «Το Μόνο Αγόρι Στη Νέα Υόρκη», συνθέτουν μία ευαίσθητη, δραματική κομεντί με αξιόλογο καστ. Από το σκηνοθέτη του «(500) Μέρες με τη Σάμερ», Μαρκ Γουέμπ. Πρωταγωνιστούν: Τζεφ Μπρίτζες, Κέιτ Μπέκινσεϊλ, Πιρς Μπρόσναν, Σίνθια Νίξον, Κίρσι Κλέμονς, Κάλουμ Τέρνερ.

«Η Δικιά μας Οικογένεια» (Families / Belles familles – 2015) του Ζαν Πολ Ραπενό (Γαλλία)

image

Ο Ζερόμ μένει στη Σαγκάη. Περαστικός από το Παρίσι, μαθαίνει πως στον τόπο όπου μεγάλωσε έχει ξεσπάσει μια διαμάχη γύρω από το οικογενειακό του σπίτι. Αποφασίζει να πάει εκεί για να βρεθεί μια λύση. Αυτή η εξόρμησή του στην επαρχία πρόκειται να αλλάξει τη ζωή του…

Η νέα ταινία του Υποψηφίου για Όσκαρ σεναριογράφου («Ο Τυχοδιώκτης του Ρίο») και σκηνοθέτη, Ζαν Πολ Ραπενό, «Η Δικιά μας Οικογένεια» είναι μία προσεγμένη δραματική, ρομαντική κομεντί, που μας ταξιδεύει από τη Σαγκάη, στο Παρίσι, παρέα μ’ ένα αξιόλογο σύνολο ηθοποιών. Πρωταγωνιστούν: Ματιέ Αμαλρίκ, Ζιλ Λελούς, Μαρίν Βαχτ, Νικόλ Γκαρσία, Καρίν Βιάρ, Αντρέ Ντισολιέ.

«Perfetti Sconosciuti» (Perfect Strangers – 2016) του Πάολο Τζενοβέζε (Ιταλία)

image

Όλοι μας έχουμε από τρεις ζωές: μια δημόσια, μία ιδιωτική και μία μυστική. Κάποτε, η μυστική ζωή ήταν καλά κρυμμένη στα «αρχεία» του μυαλού μας. Σήμερα, τα πάντα βρίσκονται στις κάρτες των κινητών μας τηλεφώνων. Τι θα συνέβαινε αν αυτή η μικροσκοπική κάρτα άρχιζε να μιλάει; Πρωταγωνιστούν: Τζουζέπε Μπατιστόν, Άννα Φολιέτα, Μάρκο Τζιαλίνι, Εντοάρντο Λέο, Βαλέριο Μασταντρέα, Άλμπα Ρορβάχερ.

Πρόκειται για την τεράστια ιταλική επιτυχία, στο σενάριο της οποίας βασίστηκαν οι «Τέλειοι Ξένοι» του Θοδωρή Αθερίδη. Επτά μακροχρόνιοι φίλοι μαζεύονται στο σπίτι του ενός, για δείπνο. Όταν αποφασίσουν να μοιραστούν μεταξύ τους το περιεχόμενο κάθε μηνύματος, email και κλήσης που λαμβάνουν, πολλά μυστικά βγαίνουν στην επιφάνεια και οι ισορροπίες διαταράσσονται.

«Εδώ και αρκετά χρόνια είχα αυτήν την ιδέα για μία ιστορία σχετικά με τις κρυφές ζωές μιας ομάδας ανθρώπων, αλλά δεν ήμουν σίγουρος πώς να πω την ιστορία αυτή. Μία φράση του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες ήταν αρκετή για να με βοηθήσει να ξεκινήσω. Έλεγε: «Όλοι έχουμε μία δημόσια ζωή, μία ιδιωτική ζωή και μία μυστική ζωή». Σήμερα η μυστική ζωή όλων μας σχετίζεται με τα κινητά μας τηλέφωνα. Τα smart phones έχουν γίνει απαραίτητο κομμάτι της καθημερινότητάς μας, ίσως το μοναδικό που πάντα κουβαλάμε πάνω μας. Όταν βρέθηκα με τους υπόλοιπους σεναριογράφους, βάλαμε κάτω τις εμπειρίες μας και αρχίσαμε να γράφουμε. Η ιστορία κύλησε φυσικά, η χρονική στιγμή ήταν τέλεια και οι ιδέες άφθονες. Το “Perfetti Sconosciuti” είναι μία ταινία όπου τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται, όπου κάθε άτομο αφηγείται τις δικές του εμπειρίες, επαναπροσδιορίζει το λάθος και το σωστό, το ηθικό από το ανήθικο, όπου ο καθένας έχει κάτι που δεν μπορεί ή δεν θέλει να μοιραστεί» – Πάολο Τζενοβέζε

Κυκλοφορούν επίσης:
«Επιχείρηση: Καζίνο» (The House – 2017) του Άντριου Τζέι Κοέν (Η.Π.Α.)

image

Ο Γουίλ Φέρελ («Get Hard», «Zoolander 2») και η Έιμι Πόλερ («Sisters», «Parks and Recreation»), πρωταγωνιστούν ως ο Σκοτ και η Κέιτ Τζοχάνσεν στην ταινία «Επιχείρηση: Καζίνο» («The House»), με τον Άντριου Τζέι Κοέν να κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο.

Αφότου ο Σκοτ (Φέρελ) και η Κέιτ (Πόλερ) χάνουν τα χρήματα πουν προόριζαν για τις σπουδές της κόρης τους Άλεξ, προσπαθούν απεγνωσμένα να τα κερδίσουν πίσω, ώστε να μπορέσει το παιδί τους να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο. Με τη βοήθεια του γείτονα τους Φρανκ, (Τζέισον Μαντζούκας), αποφασίζουν να ανοίξουν ένα παράνομο καζίνο στο υπόγειο του σπιτιού τους.

Δίπλα στους Φέρελ, Πόλερ και Μαντζούκας («How to Be Single», «The League») θα δούμε τους Ράιαν Σίμπ­κινς («Arcadia»), Νικ Κρόλ («Vacation», «Kroll Show»), Τζέσι Ένις («Veep», «G.B.F.»), Ρομπ Χουέμπελ («Horrible Bosses 2», «The Descendants») και Σέντρικ Γιάρμπρο­ου («Reno 911!»). Μετά το «Neighbors» οι Άντριου Τζέι Κόεν και Μπρένταν Ο’ Μπράιαν συνυπογράφουν και το σενάριο του «The House».

«Πρόσεχε Τι Εύχεσαι» (Wish Upon – 2017) του Τζον Ρ. Λεονέτι  (Η.Π.Α.)

image

Η 17χρονη Κλερ (Τζόι Κινγκ) προσπαθεί να επιβιώσει από την «κόλαση» του Λυκείου, παρέα με τις φίλες της, Μέρεντιθ (Σίντνεϊ Παρκ) και Τζουν (Σάνον Πέρσερ). Έτσι, όταν ο πατέρας της (Ράιαν Φελίπε) της χαρίζει ένα μουσικό κουτί με μία επιγραφή που υπόσχεται πως εκπληρώνει τις ευχές του κατόχου, σκέφτεται πως δεν έχει τίποτα να χάσει. Η Κλερ κάνει την πρώτη της ευχή και προς μεγάλη της έκπληξη, πραγματοποιείται. Σύντομα, τα έχει όλα: χρήματα, δημοτικότητα και το αγόρι των ονείρων της. Τα πάντα μοιάζουν τέλεια – μέχρι τη στιγμή που οι πιο κοντινοί της άνθρωποι αρχίζουν να πεθαίνουν με φρικιαστικούς, διεστραμμένους τρόπους. Τώρα, γεμάτη ενοχές, η Κλερ πρέπει να ξεφορτωθεί το κουτί, πριν αναγκαστεί, μαζί με αυτούς που αγαπά, να πληρώσει το απόλυτο τίμημα…

Σ’επανέκδοση:
«Η Αλίκη στις Πόλεις» (Alice in the Cities / Alice in den Städten – 1974) του Βιμ Βέντερς (Δυτική Γερμανία)

image

O Γερμανός δημοσιογράφος Φίλιπ Γουίντερ (Ρούντιγκερ Φόγκλερ), διασχίζει την Αμερική με αυτοκίνητο για τις ανάγκες ενός κειμένου που θέλει να γράψει για τη χώρα. Έχει χάσει όμως την έμπνευσή του κι έτσι αποφασίζει να γυρίσει στη Γερμανία. Στο αεροδρόμιο όμως θα γνωρίσει μία μητέρα (Λίζα Κρόιτσερ) με την κόρη της Αλίκη (Γιέλα Ροτλάντερ). Η νέα γυναίκα θα του ζητήσει να προσέχει τη δεκάχρονη κόρης της μέχρι να επιστρέψει. Η γυναίκα όμως δεν θα εμφανιστεί και ο Φιλίπ θα αναλάβει την ευθύνη της.

Το φιλμ «Η Αλίκη στις Πόλεις», είναι το άτυπο πρώτο μέρος μιας μοναδικής τριλογίας “δρόμου”, που θα συνεχιστεί με τις ταινίες «Λάθος Κίνηση» (The Wrong Move) του 1975 και «Στο Πέρασμα του Χρόνου» (Kings of the Road) του 1976. Η «Αλίκη στις Πόλεις» είναι μία αυθεντική όσο και χαρακτηριστική «ταινία δρόμου». Πολύ καλοί στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Ρούντιγκερ Φόγκλερ και η μικρή Γιέλα Ροτλάντερ, ενώ η ασπρόμαυρη φωτογραφία από τον Robby Muller, στοιχειώνει το κάθε καρέ του φιλμ.

«Υποθέτω πως είναι κάτι που υπάρχει στα γονίδιά μου, η δίψα για περιπλάνηση (wanderlust). Οι άνθρωποι είναι νομάδες. Σιγά σιγά έμαθαν τα εγκαθίστανται σε έναν τόπο. Την πρώτη φορά που ταξίδεψα μόνος, στα πέντε μου, ήμουν τόσο ενθουσιασμένος και γνώριζα από τότε, τουλάχιστον υποσυνείδητα, ότι αυτό θα ήταν η μοίρα μου: να γίνω ταξιδιώτης. Αυτό είναι το βασικό μου επάγγελμα. Σε παλαιότερες εποχές ίσως γινόμουν συγγραφέας ταξιδιωτικών βιβλίων. Ή ίσως ζωγράφος τοπίων. Νιώθω τυχερός που γεννήθηκα την εποχή του σινεμά. Μια ταινία είναι το ιδανικό μέσο για έναν ταξιδιώτη! Δεν θα άντεχα ποτέ να έβλεπα έναν τόπο στον χάρτη που να μην τον γνωρίζω…» – Βιμ Βέντερς

Διαβάστε επίσης:
Βιμ Βέντερς: Ο «Κάιζερ» του Γερμανικού Κινηματογράφου

«Το Λιμάνι της Αγωνίας» (On The Waterfront – 1954) του Ηλία Καζάν (Η.Π.Α.)

image

Ένας πρώην πυγμάχος, φορτοεκφορτωτής στο λιμάνι της Νέας Υόρκης, κάνει διάφορα θελήματα για λογαριασμό των επικεφαλής των συνδικάτων. Όταν συνειδητοποιεί ότι ο συνδικαλιστικός του φορέας έχει αλωθεί από το οργανωμένο έγκλημα και εκμεταλλεύεται τους λιμενεργάτες, αποφασίζει να εμφανιστεί στην αρμόδια κρατική επιτροπή και να πει την αλήθεια.

Πρωταγωνιστές αυτής της κλασσικής ταινίας της χρυσής εποχής του Χόλιγουντ είναι ο Μάρλον Μπράντο, η Εύα Μαρί Σεντ, ο Ροντ Στάιγκερ και ο Καρλ Μάλντεν. Το φιλμ προτάθηκε για δώδεκα βραβεία Όσκαρ και απέσπασε τα οκτώ, ανάμεσα τους και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το 1997 το «Λιμάνι της Αγωνίας» έλαβε την 8η θέση στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, σύμφωνα με το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

Διαβάστε επίσης:
Πέντε ταινίες κι ένα ντοκιμαντέρ για τον Μάρλον Μπράντο