Ο Αύγουστος μας υποδέχεται με έξι καινούργιες ταινίες να κυκλοφορούν στις Κινηματογραφικές Αίθουσες, συν μία αξιόλογη επανέκδοση. Ξεχωρίζει το φιλμ «Σουζάνα, με Σκοτώνεις», με πρωταγωνιστή τον εξαιρετικό Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, σ’ ένα ταξίδι αυτογνωσίας, με χιούμορ, αλλά και με άπλετο ρομαντισμό.

Ads

Ο Μάθιου Μακόναχι και ο Ίντρις Έλμπα, βρίσκονται αντιμέτωποι στον «Μαύρο Πύργο» του Νικολάι Άρσελ, βασισμένο στη σειρά βιβλίων του Στίβεν Κινγκ. Ενώ ο Ζαλίλ Λεσπέρ, έχοντας ήδη μία επιτυχημένη καριέρα ως ηθοποιός και σκηνοθέτης, παρουσιάζει την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του: «ΙΡΙΣ».

Αξιόλογη πρόταση αποτελεί και το έργο «Στα Ίχνη του Ανέμου» – Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Τμήμα “Ένα Κάποιο Βλέμμα” τον Μάιο, στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών. Σ’ επανέκδοση κυκλοφορεί το διαχρονικό φιλμ «Μια Ξεχωριστή Μέρα» του Έττορε Σκόλα, με πρωταγωνιστές δύο εκ των κορυφαίων Ιταλών ηθοποιών: τον Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και την Σοφία Λόρεν.

«Ο Μαύρος Πύργος» (The Dark Tower – 2017) του Νικολάι Άρσελ (Η.Π.Α.)

Ads

image

Ο Roland Deschain (Ίντρις Έλμπα) είναι ο τελευταίος Πιστολέρο, ορκισμένος υπερασπιστής του σύμπαντος και εγκλωβισμένος σε μια αέναη μάχη με την αιώνια νέμεσή του, τον Walter O’Dim (Μάθιου Μακόναχι), δηλαδή τον Μαυροντυμένο Άντρα. Ο Πιστολέρο προσπαθεί να αποτρέψει τον O’Dim από το να γκρεμίσει τον Μαύρο Πύργο, ο οποίος κρατά ολόκληρο το σύμπαν σε ισορροπία. Με το πεπρωμένο των κόσμων να διακυβεύεται, και την αναπάντεχη βοήθεια ενός χαρισματικού εφήβου που έρχεται από τη δική μας πραγματικότητα, το καλό και το κακό θα συγκρουστούν στην έσχατη μάχη, μιας και μόνο ο Roland είναι σε θέση να προστατεύσει τον Πύργο και ολόκληρο το σύμπαν από τον Μαυροντυμένο Άντρα.

«Καθώς ο Μαυροντυμένος Άντρας απομακρυνόταν προς την έρημο, ο τελευταίος Πιστολέρο ήταν ακριβώς από πίσω του». Αυτές ήταν οι πρώτες, καθοριστικές γραμμές με τις οποίες ο Στίβεν Κινγκ πυροδότησε τη δημιουργία ενός ολόκληρου κόσμου μέσα από τις σελίδες των οκτώ βιβλίων του «Ο Μαύρος Πύργος», που κάνει το πολυαναμενόμενο ντεμπούτο του στην μεγάλη οθόνη με τον ομώνυμο τίτλο. Η ιστορία μπλέκει με μαεστρία διαφορετικά είδη, όπως γουέστερν, θρίλερ, φαντασία και η ταινία αξιοποιεί όλα αυτά τα στοιχεία, «δένοντάς» τα σε μια φλογερή ταινία δράσης. Πρωταγωνιστούν: Μάθιου Μακόναχι, Ίντρις Έλμπα, Κάθριν Γουίνικ, Τζάκι Ερλ Χέιλι, Έιμπι Λι, Τομ Τέιλορ.

«Σουζάνα, με Σκοτώνεις» (You’re Killing Me Susana / Me Estás Matando, Susana – 2016) του Ρομπέρτο Σνάιντερ (Μεξικό, Καναδάς)

image

Ο Ελίχιο (Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ), ένας αξιαγάπητος και χαρισματικός ηθοποιός ξυπνάει ένα πρωί και ανακαλύπτει πως η σύζυγος του Σουζάνα (Βερόνικα Εκέγκουϊ) τον παράτησε, χωρίς καμιά λέξη ή προειδοποίηση. Η βεβαιότητα του πως τα πράγματα μεταξύ τους ήταν τέλεια καταρρέει, όσο αρχίζει να μιλάει με οποιονδήποτε μπορεί να έχει πληροφορίες για το που μπορεί να βρίσκεται. Μερικούς μήνες μετά, ο Ελίχιο μαθαίνει ότι η Σουζάνα παρακολουθεί ένα εργαστήριο σεναρίου στην Αϊόβα. Αποφασίζει τότε να πουλήσει το αυτοκίνητο του, να αφήσει πίσω του το Μεξικό και να πάει να την βρει. Μόλις όμως φτάσει σε αυτή την Μεσοδυτική πανεπιστημιακή πόλη των Ηνωμένων Πολιτειών συνειδητοποιεί πως είναι σαν ψάρι έξω από τα νερά του. Τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα μόλις ο κοντούλης και φλύαρος Ελίχιο ανακαλύψει πως η Σουζάνα έχει σχέση με έναν ποιητή, τον Σλάβομιρ. Μετά από ένα γερό, με κατηγορίες ένθεν και ένθεν καυγά, ο Ελίχιο με την Σουζάνα θα καταλήξουν στο κρεβάτι να κάνουν παθιασμένο έρωτα. Η συμφιλίωση τους είναι αστεία, χαρούμενη και ρομαντική. Έτσι, ο Ελίχιο αποφασίζει να μείνει μαζί της μέχρι να τελειώσει το εργαστήριο. Σιγά σιγά όμως επιστρέφει στις παλιές του συμπεριφορές, εκείνες που έκαναν την Σουζάνα να τον εγκαταλείψει. Και η Σουζάνα δε θέλει με τίποτα να επιστρέψει στην παλιά καθημερινότητα τους.

Η ταινία «Σουζάνα με Σκοτώνεις» είναι βασισμένη στο μυθιστόρημα «Ciudades Desiertas» του José Agustín. Με μια δόση κυνισμού, η ταινία αποτελεί το ταξίδι ενός Μεξικανού στην καρδιά των Ηνωμένων Πολιτειών, σε μια αυστηρή κοινωνία και έναν ψυχρό χειμώνα, αλλά πάνω από όλα στην ίδια του την ψυχή, σε μια μάχη ανάμεσα στην μάτσο ιδιοσυγκρασία του και την αγάπη του για την Σουζάνα. Είναι ένα ταξίδι ανάπτυξης, αστείο, με πόνο, αλλά και με άπλετο ρομαντισμό. Εξαιρετική η χημεία της γοητευτικής Ισπανίδας ηθοποιού, Βερόνικα Εκέγκουϊ και του καταξιωμένου Μεξικανού, Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ, που αναβαθμίζει το επίπεδο της ταινίας.

«ΙΡΙΣ» (In The Shadow Of Iris – 2016) του Ζαλίλ Λεσπέρ (Γαλλία, Βέλγιο)

image

Ο πλούσιος και ισχυρός τραπεζίτης Αντουάν Ντοριό τρώει σε ένα πολυτελές εστιατόριο μαζί με την όμορφη γυναίκα του, Ίρις, η οποία εξαφανίζεται μυστηριωδώς, ενώ εκείνος πληρώνει τον λογαριασμό. Του ζητείται ένα τεράστιο ποσό για λύτρα και υπό την παρακολούθηση της αστυνομικού ντετέκτιβ Ναταλί Βεσσέρ, ξεκινά να αφήσει τα χρήματα σε έναν απόμερο σταθμό τρένου, όπως του έχει ζητηθεί. Όμως η Ίρις δεν είναι εκεί…

Ο Ζαλίλ Λεσπέρ, έχοντας ήδη μία επιτυχημένη καριέρα τόσο ως ηθοποιός (Βραβείο Σεζάρ καλύτερου νέου ηθοποιού) όσο και ως σκηνοθέτης με το φιλμ «Yves Saint Laurent», επιστρέφει με την τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του. Το «ΙΡΙΣ», είναι εμπνευσμένο από την Ιαπωνική ταινία «Chaos» (2000) του Hideo Nakata. Πρόκειται για μία αξιόλογη ταινία είδους. Ένα θρίλερ χειραγώγησης, που παράλληλα φλερτάρει με τους κώδικες ενός ερωτικού φιλμ νουάρ, με επιρροές από το σύμπαν των κόμικς αλλά και ταινιών όπως τα «Gone Girl», «Vertigo» και «Body Double». Ο σκηνοθέτης μεταμορφώνει την Πόλη του Φωτός σε ένα σκοτεινό, απόμακρο τοπίο, κατάλληλο για να αγκαλιάσει την ψυχρότητα των χαρακτήρων του, δίνοντάς τους χώρο να εκφράσουν τις διαστροφές τους, αλλά και τις επιθυμίες τους.

Η «ΙΡΙΣ» είναι η πρώτη ταινία στην οποία ο Λεσπέρ υπογράφει τη σκηνοθεσία αλλά και αναλαμβάνει έναν από τους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Μαζί του, βρίσκεται η Σαρλότ Λε Μπον (η Victoire στο «Yves Saint Laurent») η οποία μεταμορφώνεται σε μία femme fatale / μοιραία γυναίκα, μυστηριώδης και αινιγματική, μία ερωμένη που φτάνει στα άκρα. Το ερωτικό τρίγωνο ολοκληρώνεται με την παρουσία του Ρομαίν Ντουρί, ο οποίος ενσαρκώνει έναν τραχύ άντρα, που δεν έχει τίποτα να χάσει. Το σενάριο της ταινίας υπογράφουν ο Λεσπέρ και ο σεναριογράφος και συγγραφέας αστυνομικών μυθιστορημάτων,  Τζέρεμι Γκουέζ.

«Το Στέμμα των Ινδιών» (Viceroy’s House – 2017) του Γκούριντερ Γκάντχα (Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδία)

image

Βρισκόμαστε στο 1947. Ο Λόρδος Mountbatten είναι ο τελευταίος Αντιβασιλέας της Ινδίας. Αποστολή του είναι να παραδώσει την Ινδία πίσω στον λαό της. Τους έξι τελευταίους μήνες της αγγλικής κυριαρχίας, στην οικία του Αντιβασιλέα συνυπάρχουν οι Βρετανοί αποικιοκράτες με το υπηρετικό προσωπικό που απαρτίζεται από  5.000 ινδουιστές, μουσουλμάνους και σιχ.  Οι φιλονικίες για το μέλλον της χώρας εξαπλώνονται σε όλα τα μέτωπα του σπιτιού.

Η σκηνοθέτις του «Bend it Like Beckham», Γκούριντερ Γκάντχα / Gurinder Chadha, παρουσιάζει μια ιστορία που ξετυλίγει τα γεγονότα του τελευταίου εξάμηνου της βρετανικής κυριαρχίας στην Ινδία, με πρωταγωνιστές τον Χιου Μπονεβίλ / Hugh Bonneville του Downton Abbey και την σταρ του X-Files Γκίλιαν Άντερσον / Gillian Anderson. Γυρισμένη στην Ινδία, αυτή η επιβλητική κινηματογραφική υπερπαραγωγή διαδραματίζεται στην πολυτελή οικία του Αντιβασιλέα και παρακολουθεί τις ιστορικές ζυμώσεις που διχοτόμησαν τη χώρα, ενώ παράλληλα μας φέρνει κοντά στις ανθρώπινες ιστορίες πίσω από τα μεγάλα γεγονότα. Μία βιογραφική, δραματική ιστορία εξελίσσεται, με πρωταγωνιστές τους ηθοποιούς: Γκίλιαν Άντερσον, Μάικλ Γκαμπόν, Χιου Μπονεβίλ.

«Στα Ίχνη του Ανέμου» (Wind River – 2017) του Τέιλορ Σέρινταν (Ηνωμένο Βασίλειο, Καναδάς, Η.Π.Α.)

image

Μία κοπέλα βρίσκεται νεκρή σε μία απομονωμένη ινδιάνικη περιοχή της Αμερικής. Μία νεοσύλλεκτη πράκτορας του FBI θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με έναν ντόπιο κυνηγό άγριων ζώων με την ελπίδα να εξιχνιάσει την υπόθεση. Ο κυνηγός έχει ισχυρούς δεσμούς με την τοπική κοινότητα καθώς και ένα παρελθόν που τον κατατρέχει και τον ωθεί να κάνει τα πάντα για ανακαλύψει τους ενόχους.

Η ταινία που κέρδισε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Τμήμα “Ένα Κάποιο Βλέμμα” στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών το 2017. Πρωταγωνιστούν: Τζέρεμι Ρένερ, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Τζον Μπέρνταλ.

«Σε Απόσταση Ασφαλείας» (Security – 2017) του Αλέν Ντεροσέ (Η.Π.Α.)

image

Το μόνο που ήθελε ο Έντι Ντίκον ήταν μία ήσυχη, ανούσια δουλειά. Αλλά διάλεξε το λάθος μέρος, τη λάθος στιγμή. Ένας άοπλος φύλακας ασφαλείας ρισκάρει τα πάντα για να βοηθήσει ένα ανυπεράσπιστο δεκάχρονο κορίτσι που κινδυνεύει από μία συμμορία, που την αναζητάει προκειμένου να μην καταθέσει ενάντια στο αφεντικό τους. Πρωταγωνιστούν: Αντόνιο Μπαντέρας, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Λίαμ ΜακΙντάιρ, Γκαμπριέλα Ράιτ.

«Συμβαίνουν πολλά στην ψυχολογία του βασικού μας χαρακτήρα. Είναι ένας βετεράνος πολέμου, ένας πατέρας που έχει δυσκολίες με την οικογένειά του. Η γοητεία στην ιστορία μας βρίσκεται στο ότι θα μάθει, μέσω της περιπέτειάς του, πώς να φέρει τους δικούς του ανθρώπους πιο κοντά. Ένα άλλο πράγμα που με ιντρίγκαρε σχετικά με το σενάριο ήταν ότι όλη η ιστορία συμβαίνει μέσα σε ένα φθηνό, παλιό εμπορικό κέντρο, μέσα σε μια νύχτα.» – Αλέν Ντεροσέ

Σ’ επανέκδοση:
«Μια Ξεχωριστή Μέρα» (A Special Day – 1977) του Έττορε Σκόλα (Ιταλία)

image

Στις 6 Μαΐου του 1938 ο Χίτλερ επισκέπτεται την φασιστική Ιταλία του Μουσολίνι και το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Ρώμης ετοιμάζεται για να πάει στην εκδήλωση που έχει οργανωθεί προς τιμήν του. Η Αντονιέτα (Σοφία Λόρεν), μια όμορφη νοικοκυρά, σύζυγος του Εμανουέλε (Τζον Βέρνον), ενός άνδρα με φασιστικές πεποιθήσεις και μητέρα έξι κακομαθημένων παιδιών, ετοιμάζει σύζυγο και παιδιά για την παρέλαση και μένει στο σπίτι για να το τακτοποιήσει.

Στην άδεια πλέον πολυκατοικία στην οποία μένει, βρίσκεται και άλλος ένας ένοικος, ο δημοσιογράφος Γκαμπριέλε (Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι), που είναι ομοφυλόφιλος και μάχεται ενάντια στον φασισμό. Κάποια στιγμή ο παπαγάλος της Αντονιέτα το σκάει και πηγαίνει και κάθεται δίπλα από το πρεβάζι του παραθύρου του Γκαμπριέλε. Το περιστατικό αυτό αποτελεί την αιτία για την οποία ο Γκαμπριέλε και η Αντονιέτα γνωρίζονται και περνάνε ολόκληρη τη μέρα μαζί.

Μία από τις σημαντικότερες δημιουργίες του σπουδαίου, Έττορε Σκόλα. Έχοντας στη διάθεση του δύο από τους σημαντικότερους Ιταλούς ηθοποιούς, τον Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και την Σοφία Λόρεν, ο σκηνοθέτης παρουσιάζει μία συγκινητική και βαθιά ανθρώπινη ιστορία, που παραμένει διαχρονική, καταγγέλλοντας παράλληλα τον φασισμό και τις καταβολές του.

Διαβάστε επίσης:
Έττορε Σκόλα: Τέσσερις χαρακτηριστικές δημιουργίες του σκηνοθέτη