Ο Τζέιμς ΜακΑβόι, γεννήθηκε στις 21 Απριλίου του 1979 και πραγματοποίησε το ντεμπούτο του ως έφηβος στην δραματική ταινία «The Near Room» του 1995. Το 2007 μας χαρίζει την πρώτη του σπουδαία ερμηνεία, στην «Εξιλέωση» του Τζο Ράιτ, ενώ περνώντας στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, γίνεται ευρύτερα γνωστός μέσα από την σειρά ταινιών «X-Men». Στο συγκεκριμένο αφιέρωμα, συγκεντρώσαμε και παρουσιάζουμε τις δέκα καλύτερες ερμηνείες του ταλαντούχου Σκωτσέζου ηθοποιού.

Ads

«Εξιλέωση» (Atonement – 2007) του Τζο Ράιτ

Αγγλία, καλοκαίρι 1935, λίγο πριν από το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο: Η 13χρονη Βριώνη Τάλις και η οικογένειά της ζουν πλουσιοπάροχα σε μια Βικτοριανού τύπου έπαυλη. Κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου, όπου είναι συγκεντρωμένη όλη η οικογένεια, η αποπνικτική ζέστη δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να εκδηλωθούν από καιρό κρυμμένα πάθη.

image

Ads

Έτσι, η Βριώνη βρίσκεται να παρακολουθεί το φλερτ που αναπτύσσεται μεταξύ του γιου του οικονόμου του σπιτιού τους, του Ρόμπι (Τζέιμς ΜακΑβόι) και της αδερφής της, της Σεσίλια (Κίρα Νάιτλι) και παιδιάστικα το παρερμηνεύει. Η ζωή όλων ανατρέπεται όταν κατηγορεί άδικα τον εραστή της αδερφής της για ένα αποτρόπαιο έγκλημα που δεν έχει διαπράξει. Αν ζητήσει συγχώρεση από αυτούς που πλήγωσε, εξιλέωση, αυτή θα της δοθεί, ή θα πρέπει να συνεχίζει να μεταφέρει για πάντα το σταυρό του μαρτυρίου της;

Ο σκηνοθέτης Τζο Ράιτ συμπράττει εκ νέου με πολλούς από τους συνεργάτες από την ταινία «Περηφάνια και Προκατάληψη / Pride & Prejudice». Η υποψήφια για Όσκαρ και Χρυσή Σφαίρα, Κίρα Νάιτλι και η Μπρέντα Μπλέθιν από πλευράς ηθοποιών και οι Σάρα Γκρίνγουντ, Τζάκλιν Ντουράν, Ντάριο Μαριανέλι και Πολ Τότχιλ από πλευράς επιτελείου.

«Όταν πρωτοπήρα στα χέρια μου το σενάριο, ήταν ήδη αρκετά διαφορετικό από το μυθιστόρημα. Ήμουν της άποψης πως το βιβλίο ήταν εξαιρετικό και έτσι ο Κρίστοφερ και εγώ το ξαναγράψαμε από την αρχή, προσπαθώντας να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο πιστοί στο βιβλίο. Το απόλαυσα. Ήταν συναρπαστικό και με παρέσυρε. Πίστευα πως ήξερα τόσο το βιβλίο όσο και το σενάριο στο έπακρο και κατανοούσα κάθε στιγμή τους. Το βιβλίο είναι μια ψευδαίσθηση, μια σειρά συμβολισμών που δημιουργούν μια νοερή αφήγηση. Υπάρχουν τόσες διαφορετικές αναγνώσεις του βιβλίου όσοι είναι και οι αναγνώστες του. Έκανα μια προσαρμογή με βάση αυτά που γεννήθηκαν στο δικό μου μυαλό. Προσπαθώντας να μεταφέρω το μυθιστόρημα στη μεγάλη οθόνη, βλέπω πως η ιστορία μοιάζει να σου αποκαλύπτεται σταδιακά. Έτσι αναζητάμε αφηγηματικές δομές, απόψεις, αντιπαραθέτουμε μια αλήθεια απέναντι σε πολλές.» – Τζο Ράιτ

image

«Trance» (2013) του Ντάνι Μπόιλ

Ο Σάιμον (Τζέιμς Μάκαβοϊ), ένας υπάλληλος οίκου δημοπρασιών, συνεργάζεται με μια συμμορία του υποκόσμου με σκοπό την κλοπή ενός πίνακα, αξίας εκατομμυρίων δολαρίων. Κατά τη διάρκεια της φοβερής αυτής επιχείρησης, η οποία αναμένεται να αλλάξει μια για πάντα τη ζωή του, ο Σάιμον δέχεται ένα ισχυρό χτύπημα στο κεφάλι, με αποτέλεσμα να χάσει την πρόσφατη μνήμη του και να μη θυμάται καθόλου που έχει κρύψει το ανεκτίμητο έργο.

Όταν οι απειλές και τα βασανιστήρια αδυνατούν να φέρουν απαντήσεις, τότε ο αρχηγός της συμμορίας, Φράνκ (Βενσάν Κασέλ), αποφασίζει να ρίξει στο παιχνίδι το τελευταίο του χαρτί. Η πανούργα μέθοδος που σκέφτεται ο Φράνκ δεν είναι άλλη από την επιστράτευση της μυστηριώδους Ελίζαμπεθ (Ροζάριο Ντόσον), μιας σέξι υπνοθεραπεύτριας η οποία παίζοντας με το μυαλό και τον συναισθηματικό κόσμο του Σάιμον επιχειρεί να φτάσει στις πιο σκοτεινές πτυχές της ψυχής του.

Όσο, όμως πιο βαθιά προχωράει η Ελίζαμπεθ, στο υποσυνείδητο του Σάιμον, τόσο περισσότερες ανατροπές θα υπάρξουν, με αποτέλεσμα να θολώνουν ολοένα και περισσότερο τα όρια μεταξύ της πραγματικότητας, της επιθυμίας και των παραισθήσεων. Πόσο υποκειμενική είναι τελική η “αλήθεια” και πόσο ελαστικά μπορούν να γίνουν τα όρια μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας;

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης των επιτυχημένων «Trainspotting», «Slumdog Millionaire» και «127 Ώρες», Ντάνι Μπόιλ, μετά την τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Λονδίνου, επιστρέφει στην μεγάλη οθόνη με ένα θρίλερ που ανατρέπει τα δεδομένα, αναφέροντας χαρακτηριστικά:

«Με ιντρίγκαρε η προοπτική της νουάρ αισθητικής και ήθελα στ’ αλήθεια να τη δοκιμάσω. Ήθελα να κατακτήσω τον πλανήτη νουάρ και να διαμορφώσω τα χαρακτηριστικά του σε ένα δικό μου, εντελώς διαφορετικό, πλαίσιο. Και όταν αναφέρομαι σε διαμόρφωση των χαρακτηριστικών του, εννοώ φυσικά σε συναισθηματικό επίπεδο, καθώς αν παρατηρήσει κανείς τους χαρακτήρες της ταινίας θα δει κάτι εντελώς καινούριο, ανεξάρτητο και ελεύθερο από μανιέρες και τύπους. Θα δει τις πιο ελεύθερες μορφές, ανεξάρτητων και μοναχικών ανθρώπων. Αυτός είναι και ο λόγος που τέτοιου είδους ταινίες έχουν πάντοτε να κάνουν με έγκλημα… Άνθρωποι ελεύθεροι, αυτόνομοι που μάχονται ενάντια σε όλους και σε όλα, με μοναδικό σύμμαχο τον εαυτό τους!».

image

«Διαφθορά» (Filth – 2013) του Τζον Σ. Μπερντ

Ο ντετέκτιβ Μπρους Ρόμπερτσον (Τζέιμς ΜακΑβόι) θέλει οπωσδήποτε προαγωγή. Πιστεύει ότι είναι προφανώς ο καλύτερος για τη δουλειά και πως απλά οι συνάδελφοι του είναι κατώτεροι των περιστάσεων. Ένας φόνος από μία τοπική συμμορία, γίνεται η αφορμή για να τεθούν σε κίνηση τα αντίστοιχα νήματα. Ο αρχηγός του τοπικού αστυνομικού τμήματος θέλει να δει αποτελέσματα και μάλιστα άμεσα, μη διστάζοντας να υποσχεθεί την προαγωγή σε όποιον καταφέρει να λύσει την συγκεκριμένη υπόθεση.

Είναι όμως ο ντετέκτιβ Μπρους ο καλύτερος των συναδέλφων του και τι πραγματικά γίνεται με την γυναίκα του και την οικογένειά του; Υπάρχει όμως και ο αντίλογος, καθώς ο κόσμος βλέπει σταδιακά στο πρόσωπο του ντετέκτιβ Μπρους Ρόμπερτσον, έναν διπολικό. Είναι εθισμένος στα ναρκωτικά και αγενής απέναντι σε όλους. Προσπαθεί συνεχώς να χειραγωγεί τον κόσμο και βρίσκεται σχεδόν μόνιμα υπό την επήρεια παραισθησιογόνων.

Ο Σκωτσέζος δημιουργός Τζον Σ. Μπερντ, με οδηγό το ομώνυμο μυθιστόρημα του Ίρβιν Γουέλς (Trainspotting) μας ταξιδεύει σ’ έναν κόσμο όπου κυριαρχεί η «Διαφθορά». Έναν κόσμο γεμάτο καταχρήσεις και ψέματα, όπου όλα υπόκεινται στο ατομικό συμφέρον με οποιοδήποτε κόστος. Ο σκηνοθέτης, έχοντας στη διάθεση του ένα αξιόλογο καστ, όπου ξεχωρίζει ο πρωταγωνιστής του φιλμ Τζέιμς ΜακΑβόι, μας παρουσιάζει με αρκετές δόσεις μαύρου χιούμορ μία ενδιαφέρουσα ιστορία.

image

«Η Εξαφάνιση της Eleanor Rigby: Εκείνη» (The Disappearance of Eleanor Rigby: Her – 2014) του Νεντ Μπένσον

Ο Κόνορ (Τζέιμς Μακαβόι) και η Έλενορ (Τζέσικα Τσαστέιν), ένα κάποτε ευτυχισμένο ζευγάρι, είναι πλέον δύο ξένοι που προσπαθούν να καταλάβουν ο ένας τον άλλο. Η ταινία διερευνά την υποκειμενικότητα στις σχέσεις, παρακολουθώντας και τις δύο πλευρές στην ιστορία ενός ζευγαριού, καθώς προσπαθούν να επανακτήσουν τη ζωή και την αγάπη που είχαν κάποτε. Δύο ιστορίες, ένας έρωτας.

Ο Νεντ Μπένσον, μας συστήνεται κινηματογραφικά με την πρώτη του μεγάλου μήκους δημιουργία: «Η Εξαφάνιση της Eleanor Rigby: Εκείνh». Πρόκειται για μία δραματική, ερωτική κομεντί, που με κεντρικό άξονα το πρωτότυπο σενάριο – το οποίο υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης – μας παρουσιάζει μία όμορφη και συγκινητική ιστορία αγάπης. Ο Μπένσον, έχει την τύχη να έχει ως πρωταγωνιστικό δίδυμο δύο ιδιαίτερα αξιόλογους ηθοποιούς, τον Τζέιμς Μακαβόι και την Τζέσικα Τσαστέιν, οι οποίοι με τις ερμηνείες τους κερδίζουν επάξια τον θεατή.

Οι δύο ταινίες «Εκείνος και Εκείνη» προβλήθηκαν για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ του Τορόντο τον Σεπτέμβριο του 2013. Τον Μάιο του 2014, στο Διεθνές Κινηματογραφικό Φεστιβάλ των Καννών, παρουσιάστηκε ένα μοντάζ και των δύο, με τον τίτλο: «Εκείνοι». Στη χώρα μας, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε τα δύο μέρη «Εκείνος και Εκείνη», τον Σεπτέμβριο του 2014, στο πλαίσιο του 20ου Διεθνούς Κινηματογραφικού Φεστιβάλ της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας.

image

«Διχασμένος» (Split – 2017) του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ο ήρωας της ταινίας πάσχει από Διασχιστική Διαταραχή Προσωπικότητας (Διαταραχή Πολλαπλής Προσωπικότητας). Το βασικό χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης ασθένειας, είναι η ύπαρξη μέσα στο ίδιο άτομο δύο ή περισσότερων ξεχωριστών προσωπικοτήτων (ταυτοτήτων) ή καταστάσεων προσωπικότητας.

Κάθε μία από αυτές τις προσωπικότητες έχει τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο αντίληψης, συμπεριφοράς, σχέσεων με το περιβάλλον, τύπο αναμνήσεων, φυσικές αντοχές κτλ. Επίσης κάθε μια κυριαρχεί και ελέγχει τη συμπεριφορά του ατόμου σε διαφορετικές περιόδους.

Η μετάβαση από τη μια προσωπικότητα στην άλλη συχνά είναι ξαφνική και απότομη και συχνά συνδέεται με κάποιο ψυχοκοινωνικό στρες. Οι προσωπικότητες συνήθως είναι ξεχωριστές η μία από την άλλη και εκφράζουν διαφορετικές μη συντεθειμένες πλευρές της ταυτότητας (αλλά και της μνήμης και της συνείδησης) του ατόμου.

Οι προσωπικότητες δίνουν διαφορετικά ονόματα στον εαυτό τους και μπορεί να αναφέρουν διαφορετικές ηλικίες, διαφορετικό φύλο κτλ. Η κάθε μια προσωπικότητα μπορεί να μη γνωρίζει την ύπαρξη των άλλων προσωπικοτήτων, μπορεί όμως και να γνωρίζει στοιχεία ή λεπτομέρειες των άλλων προσωπικοτήτων, να ακούει ή να βλέπει τι κάνουν και να έρχεται σε σύγκρουση μ’ αυτές. Άτομα με τη διαταραχή αυτή βιώνουν συχνά κενά της μνήμης που αντιστοιχούν στην κατάληψη του εαυτού από κάποια άλλη προσωπικότητα. Ένα άλλο σύμπτωμα της διαταραχής είναι η σοβαρή αμνησία, η οποία δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως κοινή αφηρημάδα.

Ο σεναριογράφος, σκηνοθέτης και παραγωγός Μ. Νάιτ Σιάμαλαν επιστρέφει στον παλιό, καλό του εαυτό (Η Έκτη Αίσθηση, Άφθαρτος) μ’ ένα κλειστοφοβικό, ψυχολογικό θρίλερ για γερά νεύρα. Ο Τζέιμς Μακ Αβόι, σε μία από τις καλύτερες ερμηνείες της καριέρας του, είναι συγκλονιστικός στον ρόλο του Κέβιν, ενός νεαρού που πάσχει από διασχιστική διαταραχή προσωπικότητας με αποτέλεσμα να έχει 23 διαφορετικές και τελείως διακριτές μεταξύ τους προσωπικότητες.

Όταν μια από τις 23 προσωπικότητές του κυριαρχεί, απάγει και φυλακίζει σ’ ένα σκοτεινό, υπόγειο δωμάτιο, τρία νεαρά κορίτσια, τότε μια 24η κρυμμένη προσωπικότητα, όμοια με τέρας, ετοιμάζεται να ξεπροβάλλει και να κλείσει τον κύκλο της απόλυτης παράνοιας. Πρωταγωνιστούν επίσης η Άνια Τέιλορ-Τζόι και η Μπέτι Μπάκλεϊ.

image

«X-Men: Απόκαλιψ» (X-Men: Apocalypse – 2016) του Μπράιαν Σίνγκερ

Από την αυγή του πολιτισμού, λατρευόταν σαν θεός. Ο Απόκαλιψ, ο πρώτος και ισχυρότερος μεταλλαγμένος από το σύμπαν των X-Men της Marvel, έχει συγκεντρώσει τις δυνάμεις πολλών άλλων μεταλλαγμένων, καταλήγοντας αθάνατος και ανίκητος. Ξυπνώντας μετά από χιλιάδες χρόνια, απογοητεύεται από τον κόσμο που βρίσκει και σχηματίζει μια ομάδα παντοδύναμων μεταλλαγμένων, συμπεριλαμβανομένου και του αποκαρδιωμένου Μαγκνέτο (Μάικλ Φασμπέντερ), για να «καθαρίσει» την ανθρωπότητα και να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο, στον οποίο θα κυριαρχεί.

Καθώς η μοίρα της Γης κρέμεται από μια κλωστή, η Ρέιβεν (Τζένιφερ Λόρενς), μαζί με την βοήθεια του Καθηγητή Χ (Τζέιμς ΜακΑβόι), πρέπει να ηγηθεί μιας ομάδας νέων X-Men για να σταματήσουν τον μεγαλύτερο εχθρό τους και να σώσουν την ανθρωπότητα από την απόλυτη καταστροφή.

Μετά την εμπορική επιτυχία του «X-Men: Ημέρες Ενός Ξεχασμένου Μέλλοντος», ο σκηνοθέτης Μπράιαν Σίνγκερ επιστρέφει με το «X-Men: Apocalypse». Μία 3D περιπέτεια δράσης και επιστημονικής φαντασίας, όπου πρωταγωνιστούν οι ηθοποιοί: Τζέιμς ΜακΑβόι, Μάικλ Φασμπέντερ, Τζένιφερ Λόρενς, Όσκαρ Άιζακ, Νίκολας Χουλτ, Ρόουζ Μπερν, Ολίβια Μαν, Έβαν Πίτερς, Κόντι Σμιτ-Μακφί, Σόφι Τέρνερ, Τάι Σέρινταν, Αλεξάντρα Σιπ, Λούκας Τιλ, Τζος Χέλμαν, Λάνα Κόντορ, Μπεν Χάρντι.

Από τις καλές ταινίες του συγκεκριμένου κινηματογραφικού είδους, το «X-Men: Απόκαλιψ», αποτελεί μία ευχάριστη έκπληξη, καθώς συνδυάζει δράση και περιπέτεια μ’ ένα προσεγμένο σενάριο που σέβεται τους ήρωες της ιστορίας αλλά και τον θεατή. Στα θετικά και η καλή χρήση της τεχνολογίας 3D.

image

«Atomic Blonde» (2017) του Ντέιβιντ Λιτς

Η βραβευμένη με Όσκαρ, Σαρλίζ Θερόν είναι μία αδίστακτη τολμηρή και σέξι πράκτορας της MI6, η οποία φθάνει στο Βερολίνο κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου με μία μυστική αποστολή: να εξιχνιάσει τον φόνο ενός συναδέλφου της και να εντοπίσει μία χαμένη λίστα διπλών πρακτόρων.

Θα πρέπει να χρησιμοποιήσει όλα τα «ταλέντα» της για να παραμείνει ζωντανή και να φέρει εις πέρας την αποστολή της. Πρωταγωνιστούν: Σαρλίζ Θερόν, Τζέιμς Μακαβόι, Σοφία Μπουτέλα, Μπιλ Σκάρσγκαρντ, Τζον Γκούντμαν, Τόμπι Τζόουνς, Έντι Μαρσάν. Η ταινία βασίζεται στην comic νουβέλα “The Coldest City” των Antony Johnston (κείμενο) και Sam Hart (εικονογράφηση).

image

«Στο Βαθύ Γαλάζιο» (Submergence – 2017) του Βιμ Βέντερς

Η Ντανιέλ Φλάντερς (Αλίσια Βικάντερ) και ο Τζέιμς Μορ (Τζέιμς ΜακΑβόι) είναι δύο άνθρωποι που συναντιούνται τυχαία σε ένα απομονωμένο και ειδυλλιακό ξενοδοχείο στη Νορμανδία. Και οι δύο προετοιμάζονται για μια επικίνδυνη αποστολή που έχουν αναλάβει.

Ερωτεύονται σχεδόν παρά τη θέλησή τους, αλλά σύντομα αναγνωρίζουν ο ένας στον άλλο εκείνη τη μία και μοναδική αγάπη στη ζωή τους, εκείνη που θα τους σημαδέψει για πάντα. Όταν έρχεται η ώρα να αφήσουν το ειδύλλιό τους στη μέση για να προχωρήσουν στις αποστολές που έχουν αναλάβει, διαπιστώνουμε ότι ο Τζέιμς είναι πράκτορας που δουλεύει για τις μυστικές υπηρεσίες της Μεγάλης Βρετανίας.

Στόχος του είναι να πάει στη Σομαλία υποδυόμενος έναν μηχανικό, προκειμένου να εντοπίσει και να εξαρθρώσει μια ομάδα τζιχαντιστών, πριν μέλη της χτυπήσουν την Ευρώπη με βομβιστικές επιθέσεις αυτοκτονίας. Η Ντανιέλ από την άλλη είναι μαθηματικός – βιολόγος, που εργάζεται σε μια αποστολή καταδύσεων βαθέων υδάτων, στο πλαίσιο μιας έρευνας που αναζητά την προέλευση της ζωής στον πλανήτη μας.

Η αποστολή του Τζέιμς δεν πάει καλά. Πιάνεται όμηρος από τους τζιχαντιστές και δεν έχει τρόπο να επικοινωνήσει με την Ντανιέλ. Αλλά κι εκείνη πρέπει να κατέβει στον πυθμένα του ωκεανού με το κίτρινο υποβρύχιό της, χωρίς καν να ξέρει αν ο Τζέιμς είναι ακόμα ζωντανός.

Σίγουρα το «Στο Βαθύ Γαλάζιο» (Submergence – 2017) δεν είναι η καλύτερη δημιουργία του Βιμ Βέντερς. Είναι όμως μία ταινία που έχει λόγω ύπαρξης και θέασης. Το σενάριο του φιλμ βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του J.M. Ledgard, αλλά το βασικό πλεονέκτημα του έργου είναι οι δύο χαρισματικοί πρωταγωνιστικές του – Τζέιμς ΜακΑβόι και Αλίσια Βικάντερ – και η εξαιρετική χημεία που αναπτύσσεται μεταξύ τους.

«Αυτό για το οποίο ελπίζω είναι μια βροχερή νύχτα Πέμπτης στο Μπρίστολ ή το Ντιτρόιτ ή όπου αλλού βρίσκεσαι καθώς θα βγαίνεις από το σινεμά έχοντας δει την ταινία, να έχει διαφοροποιηθεί λίγο η άποψή σου σχετικά τόσο με τον πλανήτη όσο και με τις συνήθειές σου. Θέλω να κάνω τον θεατή να συνειδητοποιήσει πραγματικά πόσο τεράστιος είναι ο κόσμος, πόσο ποικιλόμορφος είναι αλλά και πόσο εύθραυστος.» – Βιμ Βέντερς

image

«Glass» (2019) του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν

Ενώ ο «Άφθαρτος» εξετάζει έναν άντρα που η ταπεινή εικόνα που έχει για τον εαυτό του κρύβει τη δύναμη του και ο «Διχασμένος» εξερευνά τη φονική δύναμη ενός τέρατος, η νέα ταινία «Glass» εμβαθύνει στις ρίζες της ίδιας της ταυτότητας.

O σκηνοθέτης φέρνει κοντά στη νέα του ταινία, δύο από τους πιο αναγνωρίσιμους χαρακτήρες της φιλμογραφίας του – τον «Άφθαρτο» από το 2000 και τον «Διχασμένο» από το 2016. Το «Glass», είναι ένα εκρηκτικό, περιπετειώδες θρίλερ, που ακολουθεί τους κανόνες των κόμιξ.

Από τον «Άφθαρτο», ο Μπρους Γουίλις επιστρέφει ως Ντέιβιντ Νταν και ο Σάμιουελ Λ. Τζάκσον ως Ελάιτζα Πράις, γνωστός και ως Κύριος Γκλας / Mr. Glass. Μαζί τους αυτή τη φορά και ο Τζέιμς Μακαβόι, αναβιώνοντας τον ρόλο του Κέβιν Γουέντελ Κραμπ και των πολλαπλών προσωπικοτήτων του που κατοικούν μέσα του, καθώς και η Άνια Τέιλορ Τζόι ως έισι Κουκ, η μοναδική που επέζησε της συνάντησης μαζί του.

Ο λόγος για να παρακολουθήσει κάποιος το «Glass», είναι τόσο για το αξιοπρεπές σενάριο που υπογράφει ο ίδιος ο σκηνοθέτης και το οποίο αποτελεί έναν όμορφο φόρο τιμής, στη φιλοσοφία των σούπερ ηρώων και των κόμικς, όσο και για την βασική τετράδα των δημοφιλών πρωταγωνιστών του, που αποτελείται από τους: Σάρα Πόλσον, Μπρους Γουίλις, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον και Τζέιμς Μακαβόι.

Ειδικά για τον ταλαντούχο Σκωτζέζο ηθοποιό, αξίζει να επισημάνουμε, πως έχει στα χέρια του, ίσως τον πιο αβανταδόρικο ρόλο του έργου. Το γνωρίζει καλά και ο ίδιος, καθώς τον εκμεταλλεύεται στο έπακρο, κερδίζοντας δικαίως τις εντυπώσεις σε αυτό το περιπετειώδες ψυχολογικό θρίλερ, το οποίο παράλληλα σηματοδοτεί και την ολοκλήρωση της σχετικής τριλογίας του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, ο οποίος δηλώνει σχετικά: «Θέλω κάθε ταινία να στέκει μόνη της, με τη δική της γλώσσα. Οι τρεις ταινίες τιμούν η μία την άλλη σαν οικογένεια».

image

«Το Αυτό: Κεφάλαιο 2» (It Chapter Two – 2019) του Αντρέ Μουσιέτι

Κάθε 27 χρόνια το κακό επισκέπτεται την πόλη του Ντέρι. Στο δεύτερο κεφάλαιο, τρεις δεκαετίες μετά, οι δρόμοι των κεντρικών χαρακτήρων διασταυρώνονται και πάλι. Μπορεί οι φίλοι από το Κλαμπ των Χαμένων να έχουν μεγαλώσει και να έχουν φύγει μακριά, αλλά ένα κρίσιμο τηλεφώνημα τους φέρνει πίσω εκεί όπου όλα ξεκίνησαν.

Το κακό, όπως το περιέγραψε η πένα του Στίβεν Κινγκ, αναδύεται ξανά στην κωμόπολη Ντέρι, καθώς ο σκηνοθέτης Άντι Μουσιέτι επιστρέφει και συγκεντρώνει τα ενήλικα πλέον μέλη του Κλαμπ των Χαμένων στο δεύτερο κεφάλαιο του «IT».

Στο δεύτερο φιλόδοξο κεφάλαιο, το σενάριο φέρει την υπογραφή του Γκάρι Ντάουμπερμαν (IT, Annabelle: Creation) και οι ενήλικες πια εκδοχές των μελών του περίφημου Κλαμπ των Χαμένων ζωντανεύουν από τον Τζέιμς ΜακΑβόι (Split, Glass), την υποψήφια για Όσκαρ, Τζέσικα Τσάστεϊν (Zero Dark Thirty, Mama) τον Μπιλ Χέιντερ (Barry, The Skeleton Twins), τον Αϊζέια Μουσταφά  (Shadowhunters: The Mortal Instruments), τον Τζέι Ράιαν (Mary Kills People) και τον Τζέιμς Ράνσον (The Wire). Ενώ ο εξαιρετικός  Μπιλ Σκάρσγκαρντ επιστρέφει στον ρόλο του σατανικού Πένιγουαϊζ.